Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2015, 19:25   #81
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Een handjevol op een verborgen internationaal forum waarin het individu in alle vrijheid de psyche kan ontleden. Heeeel sporadisch zijn er meetings maar ik spreek zelden af. Dat is een voorrecht van enkelingen geweest. Mijn zielsverwant en ik zijn daar heel terughoudend op.
Wat in een onbekend hoekje op de wereld klaargespeeld kan worden...
Oororgasmes, astrale warmte sturen waar de persoon op reageert, ... You name It. Onze wereld... Anderen mogen hun materialisme houden en we zullen ZE in de toekomst met Open armen ontvangen als ZE plat op hun bek gaan.
Het rijk kome harder dan ooit en er komen krachten bij kijken waarvan ik nog geen miljoenste OOIT zou benaderen hier.
Fijn Peche dat je ergens je gading hebt gevonden.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 19:28   #82
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zoals ik al reeds zei door manipulatie van de genen, bekend bij de wetenschap, te beginnen met de veredeling van onze eigen soort.
Tevens door paring met de vele bijzondere eigenschappen der dieren.
Ten derde door de hulp van de microwezentjes die zeker mee zullen werken aan de evolutie van betere soorten en ook aan een variatie van velerlei soorten, want zo zijn er van de dieren vele soorten en van de mens maar één.
En voor onze toekomst in de ruimte zullen we velerlei soorten van leven nodig hebben voor specifieke opdrachten en taken en manieren van leven.
En ook voor het verdere leven op aarde: met name een vredelievender soort.
En dan natuurlijk ook de combinatie van leven en technisch vernuft, zoals met name de robot.

Hoe het precies moet is aan de wetenschap om uit te zoeken en behoeft niet op stel en sprong te gebeuren, want we hebben miljoenen jaren om dat uit te zoeken en te ontwikkelen.
We kunnen beginnen onze fantasie daar op los te laten voor wat allemaal mogelijk is en wenselijk zou kunnen zijn.
Het spijt me Harriechristus maar ik heb geen enkele, maar dan ook geen enkele zin om in jouw wereld geboren te worden. Ik zie het eerder als het toppunt van meer van hetzelfde maar dan vooral in slechtste zin.
Oud 1 april 2015, 19:30   #83
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Vertel dan niet wat niet is maar wat wel is ipv te wijzen.
Ik wijs naar iedereen die onzin verkoopt, of het nu religieuze fundamentalisten zijn, conspiracy nuts of mensen die de evolutietheorie niet snappen. Ik behandel iedereen gelijk op dit forum.

Citaat:
En dan zullen trollen als mij u snel door de mand doen vallen.
Huh? Wat?

Citaat:

Dus natuurlijke selectie is nog van toepassing op ons dan volgens U? Of hebben wij daar niet veel van in eigen handen genomen?
Natuurlijk is de evolutie constant aan de gang. Waar is de knop om de evolutie uit te zetten? Wie heeft die omgedraaid?

Citaat:
Liever mensen die zoeken dan arrogante wijzers die zonder Google nergens komen.
Liever een arrogante wijzer die u op het rechte pad wil gidsen, dan een onverschillige die u laat afdwalen recht naar de afgrond.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 19:32   #84
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is hier dat de mensen nog angstig zijn zichzelf genetisch aan te pakken.

Verder stel ik mijn atoomtheorie voor als basis voor een eeuwige evolutie in de toekomst.
Alsof genetische spelletjes beginnen te spelen een evolutionaire vooruitgang zou betekenen. Ik denk dat de mens ipv meer mens te worden nog meer en meer van zijn evolutionaire kern verwijderd zal geraken...
Oud 1 april 2015, 19:37   #85
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is hier dat de mensen nog angstig zijn zichzelf genetisch aan te pakken.

Verder stel ik mijn atoomtheorie voor als basis voor een eeuwige evolutie in de toekomst.
Toppunt van zuiver verstandelijke, maar oerdwaze redenering; wij slimme mensen gaan die verdwazing hier op aarde eens oplossen, terwijl de echte verdwaasde zijzelf zijn...
Oud 1 april 2015, 19:42   #86
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
De moderne mens beslist niet meer over zijn eigen lot.
Hij heeft die bevoegdheid uit handen gegeven aan complexe maatschappelijke structuren waarop hij nauwelijks invloed heeft.
Hij heeft steeds geweigerd die bevoegdheid in Eigen handen te nemen. Hij heeft zich altijd verscholen achter zogezegde bredere ruggen dan de zijne; maar die bredere ruggen waren meestal geen haar beter, in tegendeel.

En natuurlijk dat de machtigste der aarde er alles aan gedaan hebben om het plebs lomp, arm en vooral gehoorzaam te houden...., want dat zou hen wel beletten om buiten de lijntjes te kleuren en dus inventief te worden en zo de macht van de machthebbers in gevaar te brengen...
Oud 1 april 2015, 19:44   #87
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Neen, dat kan niet.
Uw eigen uitgevonden term 'evolutie object' heeft geen betekenis.
Het is niet omdat het schijnbaar geen betekenis heeft voor jou dat je voor een ander moet beslissen...
Oud 1 april 2015, 19:45   #88
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou me zonder twijfelen genetisch laten manipuleren, moest het mogelijk zijn.

Ik word dan twintig meter groot, van puur goud en bezet met diamanten zo groot als strandballen.
Arme Xénophon, geen bed meer om in te slapen?
Oud 1 april 2015, 19:49   #89
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het is niet omdat het schijnbaar geen betekenis heeft voor jou dat je voor een ander moet beslissen...
Die term heeft geen betekenis in de evolutie theorie discussie. Want u hebt die uitgevonden. In die discussie zijn nochtans zeer veel termen beschikbaar die u kan gebruiken.
Als u termen uitvindt, gaat u er dan vanuit dat wij allemaal helderziend zijn en begrijpen wat U met die term bedoelt?
Oud 1 april 2015, 20:11   #90
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karel8 Bekijk bericht
Euh, wat ? Evolutie is iets passiefs ... you're going to do exactly what ?
Evolutie was tot nu toe en is nog altijd hoofdzakelijk passief; daar kan ik je geen ongelijk in geven.

Waar zit de grootste vooruitgang van het mensenrijk opgeklommen uit het dierenrijk?
Vele zullen onmiddellijk naar ons verstand wijzen en dan ook denken dat ze in die richting verder moeten werken; maar het is een doodlopende weg, welke bovendien enorm veel ellende veroorzaakt.

Ik geloof dat ik het al aangehaald heb, maar wij gebruiken ons verstand totaal verkeerd; meer wij hebben het hef uit handen gegeven door ons te vereenzelvigen met datzelfde verstand. Maar dat verstand is geen leider; in tegendeel, dat verstand staat nog maar in zijn kinderschoenen gezien zijn laattijdige ontwikkeling in het evolutionair proces. Dat verstand gedraagt zich dan ook als een kind-koning; als je twee minuten niet naar hem omkijkt voelt hij zich verlaten en begint wild om zich heen te schoppen. Als iets niet loopt zoals hij wil of hij heeft je misleidt dan zal hij nooit zijn ongelijk erkennen maar zal iedereen rondom hem beschuldigen...

Enfin in feiten is dat verstand doodsbang, want hij is enkel een Klein kind dat geen koning kan zijn maar dat opgevoed, opgeleid en beschermd moet worden. De dag dat hij doorheeft dat jij hem leidt voelt hij zich beschermd en speelt hij niet meer op wanneer je twee minuten niet naar hem omkijkt.
Bovendien is het verstand een enorme goede dienaar, maar geen leider.

Jouw weten komt niet van je verstand, maar zit veel dieper. Het verstand kan enkel uitklaren voor jou, vertalen, je helpen jezelf ervan bewust te worden. Maar om het evolutionaire proces te kennen zul je dieper moeten gaan graven.

Op jouw vraag wat ik exactly ga doen antwoord ik: zo weinig mogelijk en zeker zo weinig mogelijk van wat de mensheid van vandaag als actie ziet; want heel die zogezegde menselijke activiteit is niet meer dan verder aanmodderen en doet over het algemeen meer kwaad dan goed...
Oud 1 april 2015, 20:18   #91
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Die term heeft geen betekenis in de evolutie theorie discussie. Want u hebt die uitgevonden. In die discussie zijn nochtans zeer veel termen beschikbaar die u kan gebruiken.
Als u termen uitvindt, gaat u er dan vanuit dat wij allemaal helderziend zijn en begrijpen wat U met die term bedoelt?
Ik ga van niets uit en ik vertel hier inderdaad hoe ikzelf het zie en indien een bepaalde term verwarring brengt wil ik wel uitleggen hoe ik die term zie. Ik vraag van niemand dat ze helderziend zouden zijn.
Oud 1 april 2015, 20:41   #92
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wijs naar iedereen die onzin verkoopt, of het nu religieuze fundamentalisten zijn, conspiracy nuts of mensen die de evolutietheorie niet snappen. Ik behandel iedereen gelijk op dit forum.

Huh? Wat?

Natuurlijk is de evolutie constant aan de gang. Waar is de knop om de evolutie uit te zetten? Wie heeft die omgedraaid?

Liever een arrogante wijzer die u op het rechte pad wil gidsen, dan een onverschillige die u laat afdwalen recht naar de afgrond.
Wat gij denkt draagt nul de botten bij aan het onderwerp dus zoek dixie eens op ofzo? Wat kom je hier doen? Uw verveling kwijt? Wat maakt uw leven zo onbenullig spiegels af te wijzen zodat je zelf niet gezien wordt?
Aan uw bijdrage over "de knop" te lezen begrijp ik meteen waarom u zo stil bent in andere topics over evolutie. U bent niet eens mee met wat hier hedendaags in GEL bekeken wordt en komt roem vergaren op kap van een ander.
Meelopers met hopen. Ge zijt niets nieuw onder de zon en we zijn al een trol te rijk in GEL aan mij en Aton. Ga nu maar lopen jij.

Laatst gewijzigd door Peche : 1 april 2015 om 20:44.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 22:10   #93
microwezen
Parlementsvoorzitter

microwezen's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Eerst en vooral ik ken Ir Cornelis Lely niet en ik zal dan ook niets over hem zeggen.
Ter info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cornelis_Lely
Cornelis Lely (Amsterdam, 23 september 1854 – Den Haag, 22 januari 1929) was een Nederlandse ingenieur, waterbouwkundige, minister, gouverneur en politicus. Lely ontwierp in 1891 een plan voor de afsluiting van de Zuiderzee, waarop deze in 1932 door de Afsluitdijk definitief werd afgesloten en het IJsselmeer ontstond.

Citaat:
Waarom blijven die doorfokken? Omdat de zogezegde verstandigen hen wijsmaken dat ze moeten doorfokken?
Kom nou, dat is puur natuur! (feitelijk het enige waarom wij op de aarde zijn.)
Vreten, n*uken, kroost opvoeden, doodgaan. Meer niet.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 23:34   #94
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wat gij denkt draagt nul de botten bij aan het onderwerp dus zoek dixie eens op ofzo? Wat kom je hier doen? Uw verveling kwijt? Wat maakt uw leven zo onbenullig spiegels af te wijzen zodat je zelf niet gezien wordt?
Wat? Spiegels afwijzen? Huh?
Begrijpbaar Nederlands schrijven aub.

Citaat:
Aan uw bijdrage over "de knop" te lezen begrijp ik meteen waarom u zo stil bent in andere topics over evolutie. U bent niet eens mee met wat hier hedendaags in GEL bekeken wordt en komt roem vergaren op kap van een ander.
Stil op andere threads over evolutie?? Uw geheugen laat u hier in de steek. Ik heb al op verschillende threads uw verwarde visie op de evolutietheorie gecorrigeerd. Bent u dat allemaal vergeten?

Roem vergaren op dit forum? Wie doet dat??

Citaat:
Meelopers met hopen. Ge zijt niets nieuw onder de zon en we zijn al een trol te rijk in GEL aan mij en Aton. Ga nu maar lopen jij.
Nee hoor, het is belangrijk dat onzin over de evolutie theorie gecorrigeerd wordt. Domheid moet bestreden worden, daar maak ik een erezaak van.
Oud 1 april 2015, 23:36   #95
geertvdb

Standaard

Citaat:
Evolutie was tot nu toe en is nog altijd hoofdzakelijk passief; daar kan ik je geen ongelijk in geven.

Waar zit de grootste vooruitgang van het mensenrijk opgeklommen uit het dierenrijk?
Vele zullen onmiddellijk naar ons verstand wijzen en dan ook denken dat ze in die richting verder moeten werken; maar het is een doodlopende weg, welke bovendien enorm veel ellende veroorzaakt.

Ik geloof dat ik het al aangehaald heb, maar wij gebruiken ons verstand totaal verkeerd; meer wij hebben het hef uit handen gegeven door ons te vereenzelvigen met datzelfde verstand. Maar dat verstand is geen leider; in tegendeel, dat verstand staat nog maar in zijn kinderschoenen gezien zijn laattijdige ontwikkeling in het evolutionair proces. Dat verstand gedraagt zich dan ook als een kind-koning; als je twee minuten niet naar hem omkijkt voelt hij zich verlaten en begint wild om zich heen te schoppen. Als iets niet loopt zoals hij wil of hij heeft je misleidt dan zal hij nooit zijn ongelijk erkennen maar zal iedereen rondom hem beschuldigen...

Enfin in feiten is dat verstand doodsbang, want hij is enkel een Klein kind dat geen koning kan zijn maar dat opgevoed, opgeleid en beschermd moet worden. De dag dat hij doorheeft dat jij hem leidt voelt hij zich beschermd en speelt hij niet meer op wanneer je twee minuten niet naar hem omkijkt.
Bovendien is het verstand een enorme goede dienaar, maar geen leider.

Jouw weten komt niet van je verstand, maar zit veel dieper. Het verstand kan enkel uitklaren voor jou, vertalen, je helpen jezelf ervan bewust te worden. Maar om het evolutionaire proces te kennen zul je dieper moeten gaan graven.

Op jouw vraag wat ik exactly ga doen antwoord ik: zo weinig mogelijk en zeker zo weinig mogelijk van wat de mensheid van vandaag als actie ziet; want heel die zogezegde menselijke activiteit is niet meer dan verder aanmodderen en doet over het algemeen meer kwaad dan goed...
Jongen jongen! Wat ge hier allemaal leest op dit forum!

...mensenrijk opgeklommen uit het dierenrijk ...

...in feiten is dat verstand doodsbang, want hij is enkel een Klein kind dat geen koning kan zijn maar dat opgevoed, opgeleid en beschermd moet worden...

Wie verzint zoiets ??
Oud 2 april 2015, 00:20   #96
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...in feiten is dat verstand doodsbang, want hij is enkel een Klein kind dat geen koning kan zijn maar dat opgevoed, opgeleid en beschermd moet worden...

Wie verzint zoiets ??
Ahum.., je ontkennende antwoord is een bevestiging van wat Marie schreef, gezien de 'logica' van je respons reeds lang geleden ontwikkeld en je aangeleerd is, door de 'leiders en beschermers' van het volk, die al eeuwen bepalen wat er 'correct' geleerd en gedacht mag worden.

Zelfkennis over onze oorspronkelijke natuur is het machtigste instrument tegen misleiding, dominantie en overheersing van personen of overheden, vandaar dat introspectie en zelfonderzoek (van staatswege) nooit in scholen gepromoot zal worden, hier toch niet, gezien dan de betrekkelijkheid van veel beleidszaken zou doorzien worden, zaken als dat de keizer geen kleren aanheeft, bv.

Daarom getuigd uw antwoord van een mentale toestand die de wereldsituatie van vandaag mooi weerspiegelt, nl onwetendheid, chaos en verwarring alom, met als gevolg een gebroken/schizofrene relatie met onszelf, onze medemensen/medeschepselen, kortom, onze hele Aarde.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 2 april 2015 om 00:22.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2015, 05:48   #97
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat? Spiegels afwijzen? Huh?
Begrijpbaar Nederlands schrijven aub.

Stil op andere threads over evolutie?? Uw geheugen laat u hier in de steek. Ik heb al op verschillende threads uw verwarde visie op de evolutietheorie gecorrigeerd. Bent u dat allemaal vergeten?

Roem vergaren op dit forum? Wie doet dat??

Nee hoor, het is belangrijk dat onzin over de evolutie theorie gecorrigeerd wordt. Domheid moet bestreden worden, daar maak ik een erezaak van.
Wuh??? Uw naam staat me enkel bij als trol. Uw bijdrages, die oneliners?
Het gaat hier niet over de theorie. en had je opgelet waar we vandaag in GEL zaten met evolutie zou je uzelf er niet zo abrupt tussensteken .
Wij mensen hebben wel knopjes in handen genomen...
Er staat wat open in " theorie begrijpen". Dat gaat wel over de theorie en het zou leuk zijn moesten mensen zich on topic houden.
Uwe grote bek moogde komen optrekken aan de camping de molen op Linkeroever.

Laatst gewijzigd door Peche : 2 april 2015 om 05:49.
Oud 2 april 2015, 05:57   #98
Peche
Banneling

Standaard

Het draconisch tijdperk eindigt. .. Jetwaves van noord en zuidpool trekken samen. Superstormen... En jullie half exposed met je gat bloot en de vergelding loert achter de hoek. Geen marionette is nog veilig..
Oud 2 april 2015, 07:06   #99
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Fijn Peche dat je ergens je gading hebt gevonden.
Marie, er zijn duizenden mensen zoals mij....
En de stem zal alleen maar luider worden.
Denkt U echt dat Peche als enige de vrucht eet?
En denkt U iets anders als mij te horen als U ze zelf zou eten?
Oud 2 april 2015, 07:24   #100
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Kom nou, dat is puur natuur! (feitelijk het enige waarom wij op de aarde zijn.)
Vreten, n*uken, kroost opvoeden, doodgaan. Meer niet.
Mooi, goed je geindoctrineerd lesje van buiten geleerd. Heel constructief element voor onze trollen-maatschappij...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be