Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2015, 22:29   #81
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Frans natuurlijk, hoe durf je het zelfs maar vragen of daaraan te twijfelen. Of men Nederlands zal spreken hangt ervan af of ze er wel of niet onderuit kunnen, enfin in ieder geval liefst zo weinig mogelijk...
Ik spreek natuurlijk over de officiële aankondigingen en hou je kinderachtige praat dat iedereen privé praat wat hij wil maar voor jezelf, geen enkele Vlaming die ooit iets anders gezegd heeft.

En doe maar kleinzielig alsof het alleen om het stadion zou gaan, de hele omgeving zal er binnen de korste keren aan moeten geloven...; ze zijn enorm ruimdenkend en ruiminpalmend als het hun Eigen franstalige bekrompenheid betreft..., enfin, zij noemen dat grootheid...
Ah, je beseft dus dat taalgebruik in het stadion vrij zal zijn, dat is al een eerste stap.

Een tweede stap zou kunnen zijn dat Anderlecht de belangrijkste gebruiker van het stadion wordt (ik spreek niet over de eventuele handelaars), en zou je iets van voetbal kennen, zou je weten dat de club compleet tweetalig is naar publiek toe. Officiële mededelingen incluis.

Nèh.
Oud 31 maart 2015, 22:29   #82
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Al uw communautair brol interesseert maar een klein deel van de bevolking. De meerderheid in dit land heeft al geen interesse voor politiek in het algemeen. Voor het communautair zullen ze nog minder interesse hebben. We zijn allemaal Belgen, van Oostende naar Arlon. Punt aan de lijn.
Als je kiezers wilt overtuigen ga je toch sterker uit de hoek moeten komen.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 22:30   #83
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zoals de franstaligen zeggen dat het moet....
Dat is inderdaad helemaal iets anders.
In het luchthaven vanZaventem spreken ze ook verschillende talen. In het stadion van Grimbergen zal het ook zo zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 22:33   #84
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarin is het belangrijk te weten dat het stadion in Vlaanderen of in Brussel of in Wallonië ligt? Het stadion ligt in België en is daar voor alle Belgische voetbalfans. Dat is alles wat telt.
Het helpt en schept duidelijkheid als het volledig in een gewest zou liggen. Nu beslist de Brusselse gewestregering over een project dat voor een stuk op Vlaamse grond komt te liggen.
Maar eigenlijk ging deze draad daar niet oorspronkelijk over.
Hij ging over het feit dat iemand er een probleem van maakte dat een bouwgroep het te bouwen stadion volledig in Brussel situeerde.
Politiek totaal irrelevant. Die bouwgroep heeft geen politieke zeggenschap en mag zich belachelijk maken zoveel ze wil.
Zolang de Brussselse gewestregering maar beseft dat ze via de Vlaamse regering moet passeren, als het stadion op die plaats wil bouwen en niet kan doen alsof haar neus bloedt en zomaar een stukje Vlaanderen -hoe klein ook - kan inpalmen. Dan moet ze eerst een nieuw rondje staatshervorming proberen op poten te krijgen.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 31 maart 2015 om 22:33.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 22:36   #85
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
In het luchthaven vanZaventem spreken ze ook verschillende talen. In het stadion van Grimbergen zal het ook zo zijn.
In Zaventem zouden ze in de eerste plaats alles in het Nederlands moeten aankondigen.
Of staat in Brussel-Zuid (Charleroi) ook alles tweetalig Nederlands-Frans geafficheerd?
Oud 31 maart 2015, 22:38   #86
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Het helpt en schept duidelijkheid als het volledig in een gewest zou liggen. Nu beslist de Brusselse gewestregering over een project dat voor een stuk op Vlaamse grond komt te liggen.
Hij ging over het feit dat iemand er een probleem van maakte dat een bouwgroep het te bouwen stadion volledig in Brussel situeerde.
Politiek totaal irrelevant. Die bouwgroep heeft geen politieke zeggenschap en mag zich belachelijk maken zoveel ze wil.
Zolang de Brussselse gewestregering maar beseft dat ze via de Vlaamse regering moet passeren, als het stadion op die plaats wil bouwen en niet kan doen alsof haar neus bloedt en zomaar een stukje Vlaanderen -hoe klein ook - kan inpalmen. Dan moet ze eerst een nieuw rondje staatshervorming proberen op poten te krijgen.
Maar waarin is het belangrijk dat het op Vlaamse grond ligt of niet? Het staat volgens mij en de meerderheid in dit land op Belgische grond. Als ik naar Blankenberge of naar Namen ga, ben ik in beide gevallen in België en denk ik niet in termen van Vlaanderen of Wallonie. Natuurlijk zal ik me aanpassen volgens waar ik ben maar dat stopt daar.
Oud 31 maart 2015, 22:40   #87
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar waarin is het belangrijk dat het op Vlaamse grond ligt of niet? Het staat volgens mij en de meerderheid in dit land op Belgische grond. Als ik naar Blankenberge of naar Namen ga, ben ik in beide gevallen in België en denk ik niet in termen van Vlaanderen of Wallonie. Natuurlijk zal ik me aanpassen volgens waar ik ben maar dat stopt daar.
Stop met je 'Belgisch' geleuter. Besef je nu nog niet dat dit land sinds 1970 tweestatenland geworden is?
Oud 31 maart 2015, 22:40   #88
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Zaventem zouden ze in de eerste plaats alles in het Nederlands moeten aankondigen.
Of staat in Brussel-Zuid (Charleroi) ook alles tweetalig Nederlands-Frans geafficheerd?
En wat doet u met de buitenlandse toeristen die ons land komen bezoeken? Moet de hele wereld Nederlands leren? Neen, het is meer dan logisch dat ze de Belgische talen plus het Engels in het luchthaven van Zaventem gebruiken.
Oud 31 maart 2015, 22:41   #89
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wat doet u met de buitenlandse toeristen die ons land komen bezoeken? Moet de hele wereld Nederlands leren? Neen, het is meer dan logisch dat ze de Belgische talen plus het Engels in het luchthaven van Zaventem gebruiken.
In Vlaanderen zouden ze het zoals in NL moeten doen, in Wallonië zoals in FR.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 22:43   #90
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Je antwoordt totaal niet op mijn vraag: is in Brussel-Zuid (Charleroi) ook alles tweetalig geafficheerd?
Oud 31 maart 2015, 22:43   #91
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stop met je 'Belgisch' geleuter. Besef je nu nog niet dat dit land sinds 1970 tweestatenland geworden is?
Officieel leven we nog steeds in België. Officieel zijn we dus allemaal Belgen.
Oud 31 maart 2015, 22:46   #92
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
In Vlaanderen zouden ze het zoals in NL moeten doen, in Wallonië zoals in FR.
Als sommige Vlaams-Nationalisten geïrriteerd zijn omdat ze Frans horen, sorry, maar dat is enkel en alleen hun probleem.
Oud 31 maart 2015, 22:48   #93
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je antwoordt totaal niet op mijn vraag: is in Brussel-Zuid (Charleroi) ook alles tweetalig geafficheerd?
Geen idee. Ik ben daar nooit geweest. Ik ben bijna altijd vanuit Zaventem vertrokken. De enige keren waar ik niet vanuit Zaventem vertrokken ben, ben ik vanuit Parijs vertrokken.
Oud 31 maart 2015, 22:49   #94
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Officieel leven we nog steeds in België. Officieel zijn we dus allemaal Belgen.
jaja, behalve als Franstaligen zich aan de Belgische tweetaligheid moeten aanpassen.
Waarom zou in Zaventem niet alles in het Nederlands en Engels kunnen? Zaventem is volledig in Vlaanderen gelegen.

En waarom antwoord je niet op mijn vraag over Brussel-Zuid? Ook daar nemen 'Belgen' het vliegtuig. Is het antwoord misschien te gênant? Moet Brussel-Zuid dan ook niet Nederlands naast Frans bezigen? Of meet je met twee maten en gewichten?
Oud 31 maart 2015, 22:51   #95
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Al uw communautair brol interesseert maar een klein deel van de bevolking. De meerderheid in dit land heeft al geen interesse voor politiek in het algemeen. Voor het communautair zullen ze nog minder interesse hebben. We zijn allemaal Belgen, van Oostende naar Arlon. Punt aan de lijn.
Tot de Vlamingen eindelijk gaan inzien dat zij nu hun heel performant en goed draaiend sociaal systeem moeten afbouwen omdat de franstaligen niet mogen verarmen en omdat de franstaligen al altijd geweigerd hebben, in tegendeel met de Vlamingen om de tering naar de nering te zetten...

Tot ze inzien hoe de franstaligen, in tegenstelling met de Vlamingen hun numerus clausus problemen hebben laten aanzweren en nu Eisen van de Vlamingen dat ze hun tegemoet komen en hun verwende kindergrillen blijven invullen terwijl in Vlaanderen het geld voor hoogdringende hulp afgebouwd wordt...

Tot ze eindelijk aan de tand de minachting van de franstaligen voor alles wat maar naar Vlaams ruikt gaan voelen en tot ze eindelijk door hebben waar de echte racisten, waar men de Vlamingen zo loslippig en zonder hiaat de hele tijd van beschuldigd, zitten...

Maar troost je, Everytime, als het van de Vlaamse media en de Vlaamse klassieke partijen afhangt komt die tijd nooit en zal men op een zekere dag het Vlaamse erfgoed nog enkel in Bokrijk kunnen bezoeken. De franstalige bekrompen eenheidsworst waarin we dan gewrongen zullen zitten, of zou het eerder de sharia zijn zal ons dan wel zo afgestompt hebben dat we ons zelfs niet meer bewust zijn van ons verlies. Allé, allemaal op naar de grote francofonie...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 22:52   #96
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jaja, behalve als Franstaligen zich aan de Belgische tweetaligheid moeten aanpassen.
Waarom zou in Zaventem niet alles in het Nederlands en Engels kunnen? Zaventem is volledig in Vlaanderen gelegen.

En waarom antwoord je niet op mijn vraag over Brussel-Zuid? Ook daar nemen 'Belgen' het vliegtuig. Is het antwoord misschien te gênant? Moet Brussel-Zuid dan ook niet Nederlands naast Frans bezigen? Of meet je met twee maten en gewichten?
Zaventem ligt net als Chaleroi in België. In beide gevallen, alles dus in de drie Belgische talen plus het Engels.

Laatst gewijzigd door Everytime : 31 maart 2015 om 22:52.
Oud 31 maart 2015, 22:53   #97
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen idee. Ik ben daar nooit geweest. Ik ben bijna altijd vanuit Zaventem vertrokken. De enige keren waar ik niet vanuit Zaventem vertrokken ben, ben ik vanuit Parijs vertrokken.
Waarom komt het niet bij je op om een tweetalig Nederlands-Frans statuut voor de luchthaven Brussel-Zuid te bepleiten en wel voor Zaventem?
Oud 31 maart 2015, 22:57   #98
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Zaventem ligt net als Chaleroi in België. In beide gevallen, alles dus in de drie Belgische talen plus het Engels.
Maar is dat de realiteit? Je weet wel: de realiteit waar jij zo graag vanuit gaat.
Ik ben er zeker van dat het niet zo is. En toch ijver je als goede Belg niet in eerste instantie voor een luchthaven Brussel-Zuid met een meertalig regime, inclusief Nederlands, maar wel voor zulk een regime in Zaventem. Je gebruikt twee maten en gewichten en wil bij voorkeur je geliefde tweetaligheid in Vlaanderen installeren. Weet je hoe ik zoiets noem? Achterbaksheid.
Je maakt je als 'belg' hiermee totaal ongeloofwaardig. Je hebt een zuiver Franstalige 'agenda'.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 31 maart 2015 om 22:59.
Oud 31 maart 2015, 22:59   #99
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah, je beseft dus dat taalgebruik in het stadion vrij zal zijn, dat is al een eerste stap.
Dat op die manier en zo laatdunkend zeggen, zeg meer of jouw bekrompenheid en bevooroordeling dan dat het over mij zegt; maar soit.

Citaat:
Een tweede stap zou kunnen zijn dat Anderlecht de belangrijkste gebruiker van het stadion wordt (ik spreek niet over de eventuele handelaars), en zou je iets van voetbal kennen, zou je weten dat de club compleet tweetalig is naar publiek toe. Officiële mededelingen incluis.
Klopt wat je over club Anderlecht zegt, maar wat heeft club Anderlecht in Grimbergen te zeggen?
En moet ik als brave Vlaming nu blij zijn omdat er misschien een niet-Vlaamshatende gemeenschap zich in Vlaanderen komt vestigen?
Ben je zeker dat het de Vlamingen zijn die bekrompen en racistisch zijn?
Oud 31 maart 2015, 23:02   #100
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, maar voor de franstalige TV is dat eveneens een uitsluitend Brussels project in het gewest Bruxelles. Geen haan die er naar kraait dat het gedeeltelijk in Vlaanderen zou liggen; dat gedeelte van Vlaanderen is voor hen nu al bij Bruxelles aangehecht.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 31 maart 2015 om 23:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be