![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat beter? Om een zoveelste ambtenaar op een stoel te zetten is dat natuurlijk beter. Dan kan die een Audi kopen om achter een broodje te rijden. Het is zoiets dat je liever ziet he?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 april 2015 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Ik ben de loonslavernij ontsnapt (lees: werken voor een KMO baas).
En ik vind het normaal dat de zelfstandige zich een dikke wagen aanschaft, de fiscus stimuleert dit. Maar dan wel niet zagen dat er geen winst is he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De oplossing is niet de sociale rechten hier afbouwen tot op het niveau van de lage loonlanden (onder het mom: concurrentieel maken) maar wel de sociale rechten in de lage loonlanden opkrikken (degelijke minimumlonen om te beginnen). De producten zullen misschien (op korte termijn) wat duurder worden maar ik vind niet dat een negerke voor 1 euro per dag schoenen moet maken zodat wij goedkope Nike-schoenen kunnen kopen. Nogmaals, persoonlijk gewin halen uit de miserie van een ander is uitbuiting. Het komt neer op pooierschap, rijk worden door een ander zijn benen te laten spreiden.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 4 april 2015 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op papier is die er dan ook niet, logisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het andere geval is het gewoon een noodzakelijk kwaad die je bovendien veel geld kost. Noem het gerust een soort negatieve rente op je kapitaal. Niemand zou diezelfde voorwaarde op zijn spaarrekening willen.
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem van al die wettelijke aftrekposten is dat de meeste zelfstandigen er zoveel mogelijk gebruik van maken en pas daarna beseffen dat ze hun zaak op hetzelfde of hoger niveau verplicht moeten tillen om niet failliet te gaan aan kosten eigen aan hun zaak.
90% oorzaak van faling, burnout..noem maar op.
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iedereen verdient met zijn activiteiten. Zelfstandigen en bedrijven die hun spaarcenten en zelfs familiekapitaal er aan toeschieten zijn meer de regel dan in de media aan bod komt. Ik wil gerust tekenen voor 5 € netto per uur.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 april 2015 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die "Nike-Schoenen" die een "negerke" aan "1 euro per dag" maakt worden hier enorme winsten gemaakt die voor een stuk dienen om de decadentie van onze welvaartsstaat te financieren. Als je dat "negerke" meer gaat betalen blijft er minder over om hier te belasten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 april 2015 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Had je onze huidige sociale luxe opgelegd in de tijd van Daems, dan was het resultaat geweest om het land terug naar de Middeleeuwen te katapulteren op economisch vlak. En dat is precies hetzelfde wat je zou doen door te dure sociale luxe op te leggen in te arme landen. Onze sociale verworvenheden komen voort uit de productie van onze voorouders die die niet hadden, en zo het algemene economische niveau omhoog geholpen hebben. In die landen moet men door een zelfde fase, tot er genoeg kapitaalsgoederen aanwezig zijn, en voldoende kennis aanwezig is, om rijker te zijn, en zich enige sociale luxe kunnen te permitteren.
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De welvaart die wij hebben door de fiscaliteit heeft zijn grenzen overschreden.
Vergelijk het gerust met een eenvoudige hamburgertent. Komt de hamburgertent niet meer rond dan maken ze hun hamburgers duurder. Telkens het duurder is vallen er een paar klanten af. Telkens er klanten afvallen moeten ze terug duurder worden. Tot de tent sluit bij gebrek aan klanten. Dat is economie in een notendop.
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfstandige zijn is volgens sommigen nochtans de hemel op aarde. Of zijn ze ons toch blaaskes aan het wijsmaken?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een nieuwe Audi A6 een noodzakelijk kwaad?? Waar bazel jij toch over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, old-timers zijn tegenwoordig een beter investering dan een spaarboekje.
Ook met wiskies zie je dat.(alhoewel die hype stilaan aan't sterven is, rum en gin zijn aan't overnemen) Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als werknemer ben je daar een pak beperkter in. Ik doe momenteel 160-176u per maand. (vakantie en feestdagen niet meegerekend) Maar als bediende veranderd mijn "basis"loon niet, korte of lange maand. Ook overuren zijn een stamp tegen de kloten. Zelfs al zou mijn werkgever ze uitbetalen, gaat oompje overheid met de hoofdmoot ervan lopen. als arbeider hou je er een beetje meer aan over, maar het staat niet in verhouding tot de gewerkte tijd. Vergelijk maar met deeltijds werkenden. Halftijds werken en 75% van een voltijds inkomen trekken....
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het uurloon in mijn garage bedraagt 42,00 Euro. Ge hebt dus nog niet te klagen hoor! ![]() En naar een goedkopere garage kan ik niet; zo wordt mij verteld; want dan vliegen de "pistons" uit de motor van de auto. ![]() ![]() ![]() Soms vraag ik mij af op het einde van de maand wanneer de pistons uit mijn motor zullen vliegen. Weer een pensioentje minder dan. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 4 april 2015 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) geen boter op de boterham meer. 2) de fiscus die alles binnenstebuiten komt draaien om het zwartwerk te vinden. Voor een "merkgarage" met werknemers is dat een heel ander verhaal, en dan is €45 een ondergrens.
![]() |