![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Persoonlijk denk ik niet dat ik nog 3 generaties haal Daarna heeft het dus, wat mij betreft, geen belang niet meer. En voor die van binnen drie generaties trouwens, ook niet. En voor die generatie die er niet meer zal zijn, ook niet. Dus voor wie is uw probleem een probleem ?
|
|
|
|
#83 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#84 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#85 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar van de slag heb je nog altijd niet gezegd voor wie het niet-voortbestaan van de mensheid een probleem is. Alvast niet voor de niet-bestaande mensen, zou ik denken. En voor die die bestaan, ook niet, want zolang ze bestaan, bestaat de mensheid. Het zal misschien enkel wat triestig zijn voor de laatste, die het licht uit doet...
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2015 om 12:23. |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Gaan er plotseling bepaalde zaken niet meer gemaakt worden omdat er een tekort is aan arbeidskrachten? Dit is niet hoe ik denk dat het zal lopen. Wat dan wel? Gaan bepaalde zaken zodanig duur worden dat heel veel mensen ze niet meer kunnen kopen en dat er zodoende bepaalde productie-eenheden het bijltje moeten bij neerleggen (wegens te weinig verkoop)? Lijkt me zeker niet uitgesloten dat het die kant opgaat. De reden hiervoor lijkt me echter niet te liggen omdat er te weinig arbeidskrachten zijn, de reden ervoor ligt er volgens mij eerder in dat er teveel consumenten zijn die niets meer kunnen kopen (waardoor een economische crisis eventueel kan uitmonden in een humanitaire crisis). GEEN economie gestudeerd hebben kan helpen om dit te begrijpen. |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Probleem is dat het aantal consumenten stijgt in landen waar ze geen rotte sous meer hebben. Dat zal zichzelf dan ook wel oplossen zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Hetgeen ook geen oplossing ten gronde is, eerder omgekeerd (een versnelling naar de afgrond). Het zou een oplossing kunnen zijn op voorwaarde dat men de wereldbevolking langzaam afbouwt naar lagere aantallen die overeenstemmen met hetgeen de aarde (en zon) bieden kan op duurzame basis. Gezien het westen consumeert aan een ratio van 4 aardes (benodigd) en gezien de rest van de wereld graag op ons niveau komt, zou op termijn ons aantal dus naar 1 a 2 miljard moeten teruggebracht worden. Vermits weinigen voorstander zijn van oorlog en genocides kan dit best door sturend op te treden op vlak van voortplanting. Laatst gewijzigd door satiper : 3 mei 2015 om 16:06. |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De maakbare maatschappij. Et après moi la déluge. Ik heb netjes twee kinderen gemaakt, ze laten studeren en zorg ervoor dat ze een succesvol leven kunnen leiden. En verder schraap ik liever zèlf de vetpotten leeg.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat is eerlijk en best verdedigbaar lijkt me, het is mooi anderen te willen helpen, maar in welke mate mag het gedwongen worden? Ik ben wel niet helemaal gekant tegen enige gedwongen solidariteit. Solidariteit maakt bvb dat we hebben kunnen studeren, dus helemaal afschaffen zou ik zeker niet doen. Op vlak van solidariteit met andere landen (armere landen) zou ik een zekere solidariteit nog steeds kunnen verdedigen mocht ze gekoppeld worden aan de voorwaarde om op vlak van voortplanting de nodige inspanningen te doen en zich hierbij te beperken tot 1 kind/persoon of 2 kinderen/moeder (in dat verband heb jij gewild of ongewild effectief mooi gedaan hetgeen eigenlijk de norm zou moeten zijn). Nu lijkt solidariteit (naar armere landen toe) te vaak op storten in een bodemloos vat, soms krijgt men zelfs de indruk dat het vat alleen maar groter en groter wordt. Hiermee wordt telkens enkel een voorlopige pleister aangebracht maar er wordt nooit overgegaan tot een echt genezingsproces. Hiervoor is het volgens mij echt nodig om de hand aan de kraan te houden en slechts bepaalde quota aan geboortes toe te laten, pas dan kan solidariteit enig effect beginnen te hebben. Maar goed, dat tweede deel van de koek, daar is men voorlopig blijkbaar nog niet aan toe. Laatst gewijzigd door satiper : 3 mei 2015 om 17:33. |
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wij zitten toch in een systeem met verplichte solidariteit? Eerst hebben we de RSZ waarbij wijzelf helemaal geen zeggingschap meer hebben over de personen met wie we solidair willen zijn en met welke personen niet, en verder hebben we nog onze belastingen waarvan een flinke hap ongevraagd en verplicht wordt doorgestort naar al die landen die nooit enige vorm van solidariteit laat staan enige zelf-verantwoordelijkheid moeten aan de dag leggen.
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Sommigen hier pleiten voor nagenoeg volledige stop van deze solidariteit (terug naar een systeem van ieder voor zich, zoiets ongeveer). Persoonlijk vind ik dit wat verregaand. Maar anderzijds heb ik wel begrip voor een hervorming (dus geen totale afschaffing). Een vb van zulke hervorming zou er bvb kunnen in bestaan om ontwikkelingshulp of hulp aan armere landen te koppelen aan geboortequota, zodat het geld dat besteed wordt op termijn echt wat kan gaan betekenen en niet langer in een bodemloos vat verdwijnt. Op die manier zijn er wel meer zaken te bedenken waarbij solidariteit niet langer een éénrichtingsverkeer wordt, maar er ook van de ontvangende partij een tegemoetkoming op één of andere manier kan gevraagd worden. Laatst gewijzigd door satiper : 3 mei 2015 om 21:17. |
|
|
|
|