Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2015, 20:17   #81
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De draad komt er op neer de soevereiniteit van een land te respecteren In dit geval Indonesië. Ik heb geen zin in de val te trappen van junkies die hier hun verslaving komen verdedigen.
Ook bij ons is drugs niet legaal; alcohol is dat wel.

Trouwens, wat ik zei, was het volgende:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Heel veel problemen zouden de wereld worden uitgeholpen, indien het gebruik van drugs (verdovende middelen aldus, zoals ook alcohol) legaal zou zijn.

Overheden hebben te veel belang bij het niet legaliseren ervan.
Ik had het dus over het feit, dat zo goed als overal ter wereld drugs niet legaal zijn, hoewel alcohol dat wel is.

U blijft rond de pot draaien en schijnt maar niet in staat te zijn, om toe te lichten wat nu in wezen het verschil is tussen alcohol en drugs.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 20:23   #82
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen zin in de val te trappen van junkies die hier hun verslaving komen verdedigen.
Ban dan ook maar gelijk vet, suiker, geld, alcohol, tabak, seks, koffie, red bull, werken, religie, auto's enz....
Oud 28 april 2015, 20:24   #83
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De draad komt er op neer de soevereiniteit van een land te respecteren In dit geval Indonesië.
Ik snap die zin niet zo goed. Wil je nu zeggen dat deze draad enkel bedoeld was om te komen supporteren voor die executie?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 20:27   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Alcohol is een drug, pipo.
Neenee, zie, alcohol gebruikt hij zelf, dus dat is goed, dat is geen drugs.
Cannabis gebruikt hij niet, dat dient streng beteugeld te worden, de gebruikers in de gevangenis.
Oud 28 april 2015, 20:28   #85
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neenee, zie, alcohol gebruikt hij zelf, dus dat is goed, dat is geen drugs.
Cannabis gebruikt hij niet, dat dient streng beteugeld te worden, de gebruikers in de gevangenis.
Zou het kunnen, dat dit de reden is waarom hij mijn nochthans eenvoudige vraag maar niet kan/wil beantwoorden?
Oud 28 april 2015, 20:36   #86
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ik snap die zin niet zo goed. Wil je nu zeggen dat deze draad enkel bedoeld was om te komen supporteren voor die executie?

Wie een beetje mijn historiek kent op dit forum weet dat ik respect heb voor Azie in het algemeen. In dit geval wordt Indonesië er terug doorgetrokken als een tweede en derde rang land. Ik heb een hekel aan en Westerse zelfgenoegzaamheid en toekenning van eigen superioriteit (die ze absoluut niet hebben). Dit land heeft zijn wetten die moeten gerespecteerd worden, die drugdealers hebben gegokt en ze hebben verloren.

Er zijn in het verleden reeds draden geweest ad nauseam waar drug gebruikers hun verslaving verantwoorden door het te vergelijken met alcohol. Ik ga daar dus niet op in.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 20:42   #87
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hopelijk komen er op youtube beelden van de live executie, dat zou geweldig zijn.
Krijg je daar een harde van misschien?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 20:57   #88
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie een beetje mijn historiek kent op dit forum weet dat ik respect heb voor Azie in het algemeen. In dit geval wordt Indonesië er terug doorgetrokken als een tweede en derde rang land. Ik heb een hekel aan en Westerse zelfgenoegzaamheid en toekenning van eigen superioriteit (die ze absoluut niet hebben). Dit land heeft zijn wetten die moeten gerespecteerd worden, die drugdealers hebben gegokt en ze hebben verloren.

Er zijn in het verleden reeds draden geweest ad nauseam waar drug gebruikers hun verslaving verantwoorden door het te vergelijken met alcohol. Ik ga daar dus niet op in.
Allemaal niet relevant. Als u mijn post herleest, dan leest u dat ik stel dat veel problemen de wereld zouden uitgeholpen worden, indien drugs legaal zouden zijn. Nergens heb ik gezegd, dat wetten moeten worden overtreden. Niet in Azië, niet in Afrika en niet bij ons ...

Het is heel belangrijk bovenstaande nuance te begrijpen. Ik stel immers heel duidelijk, dat wat mij (en schijnbaar redelijk wat medeforummers) betreft, het gebruik van drugs legaal zou moeten zijn.

U bent van oordeel van niet. Ik vraag mij af waarom precies. Waarom moeten landen in Azië, Afrika en Europa drugs legaal houden? Waarom stemmen zij geen wet die het legaal maakt?

U kan mijn vraag toch onmogelijk fout interpreteren?
Oud 28 april 2015, 21:06   #89
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straf de dommeriken dus, de anderen die niet gepakt worden mogen doen wat ze willen. Enkele hints:

"Schrijf nooit iets op." "Gebruik burners." "Gebruik varkens om lijken op te eten." "Gebruik muilezels voor het risicovolle werk." "Gebruik een zaak als witwaspraktijk." "Huur een hacker." "Koop smerissen om." "Koop politici om" "Lieg en bedrieg, maar onthoudt al je leugens of hou vast aan je leugens." "Dek je altijd in."

Laat het kat en muis spelletje maar beginnen.....
Oud 28 april 2015, 21:13   #90
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Straf de dommeriken dus, de anderen die niet gepakt worden mogen doen wat ze willen. Enkele hints:

"Schrijf nooit iets op." "Gebruik burners." "Gebruik varkens om lijken op te eten." "Gebruik muilezels voor het risicovolle werk." "Gebruik een zaak als witwaspraktijk." "Huur een hacker." "Koop smerissen om." "Koop politici om" "Lieg en bedrieg, maar onthoudt al je leugens of hou vast aan je leugens." "Dek je altijd in."

Laat het kat en muis spelletje maar beginnen.....
... en andere hooggeplaatste mandatarissen, als je uiteraard drugs op zeker niveau exporteert. Meteen één van de belangrijkste redenen waarom zo goed als elke overheid er geen belang in ziet om het gebruik van drugs te legaliseren. De grote jongens kopen hier en daar iemand om. De kleine garnaal wordt gepakt; en (als het van sommige helden hier afhangt) hun executie wordt op gejuig onthaald; misschien zelfs ooit live uitgezonden op Youtube.
Oud 28 april 2015, 21:20   #91
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Met andere woorden, je kan jezelf niet blootstellen aan je eigen redenering omdat je weet dat ze niet klopt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 21:25   #92
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel veel problemen zouden de wereld worden uitgeholpen, indien het gebruik van drugs (verdovende middelen aldus, zoals ook alcohol) legaal zou zijn.
Nog van die simplistische kleuter redeneringen in aanbieding? Laat ons misschien pedofilie ook niet meer erkennen als een misdaad, dan is dit probleem ook ineens uit de wereld verholpen want er worden geen strafbare feiten meer gepleegd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 21:26   #93
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het heus niet over 'alles'.
Beantwoord gewoon mijn vraag, ze is heel eenvoudig: Waarom wel alcohol en niet drugs?
Het gaat hier over drugs, meer bepaald de mensen in Indonesië die doodstraf krijgen hiervoor. Start gerust een thread op over de gelijkenissen tussen drugs en alcohol, maar stop hier met je zever te posten.
Oud 28 april 2015, 21:27   #94
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Nog zo ene die het niet begrijpen wil. Zijn er volgens u ten gevolge van gebruik van alcohol dan helemaal geen problemen? Want, dat moet ik wel begrijpen uit uw kortzichtige redenering.
Oud 28 april 2015, 21:28   #95
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog van die simplistische kleuter redeneringen in aanbieding? Laat ons misschien pedofilie ook niet meer erkennen als een misdaad, dan is dit probleem ook ineens uit de wereld verholpen want er worden geen strafbare feiten meer gepleegd.
Citaat:
Het gaat hier over drugs, meer bepaald de mensen in Indonesië die doodstraf krijgen hiervoor. Start gerust een thread op over de gelijkenissen tussen drugs en alcohol, maar stop hier met je zever te posten.
Oud 28 april 2015, 21:34   #96
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jezus, jij weet ook wel best dat er veel criminelen met zulke misdaden gewoon wegkomen omdat ze machtige vriendjes hebben of alle bewijslast professioneel opruimen. Waarschijnlijk wordt 1/5de van alle misdaden opgelost, ik ken de cijfers niet. Dus jij wil de kleine garnalen die meestal vrij dom gehandeld hebben vangen en niet het hoofd van een hele bende ?

Wortels <=> Takken.

Denk even als een echte gangster en niet als een "bezorgde" burger.

De angst moet er gewoon goed inzitten bij de gewone bevolking zodat de mega-gansters gewoon hun gangetje kunnen gaan; meer niet.
Oud 28 april 2015, 21:36   #97
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

2x

Laatst gewijzigd door Savatage : 28 april 2015 om 21:37.
Oud 28 april 2015, 21:37   #98
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog zo ene die het niet begrijpen wil. Zijn er volgens u ten gevolge van gebruik van alcohol dan helemaal geen problemen? Want, dat moet ik wel begrijpen uit uw kortzichtige redenering.
Ja, net zoals er ook gevolgen zijn door terroristen, ongezonde voeding, vervuiling, ... Het gaat over drugshandelaars die de doodstraf krijgen, niet over alcohol. Zo moeilijk is dat nu toch niet?
Oud 28 april 2015, 21:43   #99
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, net zoals er ook gevolgen zijn door terroristen, ongezonde voeding, vervuiling, ... Het gaat over drugshandelaars die de doodstraf krijgen, niet over alcohol. Zo moeilijk is dat nu toch niet?
Blijkbaar wel. De eenvoudige vraag, waarom het gebruik van alcohol legaal is en het gebruik van drugs niet, is héél moeilijk van antwoord te voorzien. Getuige daarvan zowel uw reacties als deze van Gipsy.
Oud 28 april 2015, 22:15   #100
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wel. De eenvoudige vraag, waarom het gebruik van alcohol legaal is en het gebruik van drugs niet, is héél moeilijk van antwoord te voorzien. Getuige daarvan zowel uw reacties als deze van Gipsy.
Neen jongetje, je snapt het niet. Het gaat hier niet over alcohol en of dat al dan niet gelijk is aan drugs en ook illegaal moet zijn. Dat heeft geen hol te maken met deze thread.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be