Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2015, 11:45   #81
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Ik ga nu mijn dochter de helft van mijn spaargeld cash geven. Niemand die daar iets van weet. Mijn dochter heeft het dan goed, ik heb het ook goed want ik weet dat mijn dochter met dat geld blij is. Niemand weet van iets. Als ik binnen een bepaalde tijd komt te overlijden en de Belgische staat vraagt aan mijn dochter waar dat geld naar toe is dan antwoord zij gewoon dat ik het opgesoupeerd hebt. Helft minder inkomsten voor de staat nu.
Ik ga toch werken, mijn vrouw gaat werken en mijn dochter gaat werken. Waarom zou de staat dan alles moeten krijgen en dan aan iemand geven(misschien van een ander land) die nog nooit gewerkt heeft in België. Zo zet je mensen toch aan om niet te gaan werken.Mijn ouders hebben mij altijd geleerd, als je iets wilt moet je ervoor gaan werken.
Waarom zou de jeugd dan nog moeite doen om te studeren? Je kunt toch niks bezitten.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 20 mei 2015 om 11:47.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 12:09   #82
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik ga nu mijn dochter de helft van mijn spaargeld cash geven. Niemand die daar iets van weet. Mijn dochter heeft het dan goed, ik heb het ook goed want ik weet dat mijn dochter met dat geld blij is. Niemand weet van iets. .
Toch maar beetje opletten. Vanaf dat uw dochter (enkele keren) meer dan 5.000 euro cash stort is de bank er aan gehouden de overheid te verwittigen dat er mogelijk 'zwart geld' witgewassen wordt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 12:18   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga nu mijn dochter de helft van mijn spaargeld cash geven. Niemand die daar iets van weet. Mijn dochter heeft het dan goed, ik heb het ook goed want ik weet dat mijn dochter met dat geld blij is.
Je zou moeten bitcoin overwegen. Niet noodzakelijk om te houden, maar om door te geven en over vele exchanges te verspreiden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2015, 00:03   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is toch absurd. Waarom zou mijn dochter niet mogen erven waarvoor mijn vrouw en ik gewerkt hebben.
Omdat Anciaux wil dat elke kind even diep in de ellende begint.
Daarom stelt hij voor dat alles naar de staat gaat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2015, 06:48   #85
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Toch maar beetje opletten. Vanaf dat uw dochter (enkele keren) meer dan 5.000 euro cash stort is de bank er aan gehouden de overheid te verwittigen dat er mogelijk 'zwart geld' witgewassen wordt.
Dan stort je toch maar 4500€ of haal je niets meer af om te leven?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2015, 07:44   #86
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je zou moeten bitcoin overwegen. Niet noodzakelijk om te houden, maar om door te geven en over vele exchanges te verspreiden.
Je bedoelt 'iets mee kopen'? Of gewoon 'doorgeven'?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2015, 08:16   #87
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Gewoon cash in de hand en dat geld gebruikt zij om cash te betalen in de winkel. Geen mens die daar iets van weet.En de rest houdt zij gewoon bij haar thuis want het heeft geen zin om te sparen, intrest krijg je toch bijna niet bij de bank.
Oud 21 mei 2015, 08:25   #88
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg het, banken hebben hun beste tijd gehad. Beter van het in de grond te steken ofzo.

1 van de beste beleggingen momenteel zijn wijn en whiskey. Ik stel voor dat ge ne mooie wijnkelder aanlegt. Der zullen altijd zotten zijn die te veel geld hebben en die wel een paar duizend euro willen neertellen voor ne Chateau Petrus ofzo...
Oud 21 mei 2015, 21:28   #89
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wijnkelder aanleggen? Zelf uitdrinken ja. Want het geld dat ik dan verdien met die wijn te verkopen erft de staat toch dus...schol.
Oud 22 mei 2015, 07:57   #90
demonen
Banneling

Standaard

'De belastingen op consumptie kunnen in België nog omhoog. En dat is de regering van plan.'
http://trends.knack.be/economie/bele...on-572191.html
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 08:17   #91
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

De Wever wil niet aan de bedrijfs wagens raken.
De mensen zijn al eens gefopt doorDi Rupo zegt 'm.

Mijn bemerking: hij wel die maatregel toch niet terug draaien ook blijkbaar.

Tss hoe hypocriet

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 08:23   #92
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wijnkelder aanleggen? Zelf uitdrinken ja. Want het geld dat ik dan verdien met die wijn te verkopen erft de staat toch dus...schol.
En dat is dan ook de bedoeling van heel de opzet...
Oud 22 mei 2015, 08:29   #93
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik zeg het, banken hebben hun beste tijd gehad. Beter van het in de grond te steken ofzo.

1 van de beste beleggingen momenteel zijn wijn en whiskey. Ik stel voor dat ge ne mooie wijnkelder aanlegt. Der zullen altijd zotten zijn die te veel geld hebben en die wel een paar duizend euro willen neertellen voor ne Chateau Petrus ofzo...
In de grond steken? Gij kent de belastingen niet zeker?
Belastingsinspecteur: "Mijnheer u hebt een uitgave gedaan die groter is dan u met uw inkomen kan verantwoorden...".
Sneaky: "Ja maar ik had een spaarpotje inde grond zitten"
Belastinginspecteur: "Dat zeggen ze allemaal. Kan u dat Bewijzen? Zo niet belasten wij u via tekenen en indiciën"

En wat gaat Sneaky dan doen of zeggen????

Beleggen in wijn en whiskey? Daar krijgt ge vooral koppijn van. Dat zijn van die beleggingen zoals oldtimers en antiek. Heel onzeker. Vraag het maar aan de Nederlanders die in oldtimers belegd hadden. Na een wetswijziging waren die een heel pak minder waard.

Patrick M heeft een beter idee. Kleine cash-bedragen aan de kinderen geven. Een handgift met schenkersbrief bv. ook volledig legaal. Risico op kosten is er enkel als de schenker binnen de 3 jaren komt te overlijden.
Oud 22 mei 2015, 08:30   #94
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Voor N-VA mogen onder het mom van een Tax Shift alle belastingen naar omhoog en kunnen er overal nieuwe belastingen komen als maar niet geraakt wordt aan de fiscaliteit van bedrijfswagens.

Spijtig genoeg legde N-VA niet zoveel klaarheid aan de dag toen de stemhokjes opgingen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 08:42   #95
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
In de grond steken? Gij kent de belastingen niet zeker?
Belastingsinspecteur: "Mijnheer u hebt een uitgave gedaan die groter is dan u met uw inkomen kan verantwoorden...".
Sneaky: "Ja maar ik had een spaarpotje inde grond zitten"
Belastinginspecteur: "Dat zeggen ze allemaal. Kan u dat Bewijzen? Zo niet belasten wij u via tekenen en indiciën"

En wat gaat Sneaky dan doen of zeggen????

Beleggen in wijn en whiskey? Daar krijgt ge vooral koppijn van. Dat zijn van die beleggingen zoals oldtimers en antiek. Heel onzeker. Vraag het maar aan de Nederlanders die in oldtimers belegd hadden. Na een wetswijziging waren die een heel pak minder waard.

Patrick M heeft een beter idee. Kleine cash-bedragen aan de kinderen geven. Een handgift met schenkersbrief bv. ook volledig legaal. Risico op kosten is er enkel als de schenker binnen de 3 jaren komt te overlijden.
Ja, maar uw geld kan van de ene op de andere dag waardeloos zijn. De waarde van geld is nooit zeker, want de banken spelen er lotto mee.

Goud bvb. of wijn ook bvb. zal altijd een waarde hebben die je kan omzetten in de huidige valuta. Wijn is op dat gebied waarschijnlijk nog iets riskanter, maar zoals ik reeds zei zullen er altijd wel mensen zijn die een geode prijs willen geven voor een goede fles.

Dat is net het hele punt van mijn idee.

Voor de rest komt het inderdaad volledig overeen met wat Patrick zei. Het is zwart geld dat de kinderen dan in kleine bedragen kunnen uitgeven.
Oud 22 mei 2015, 08:45   #96
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Voor N-VA mogen onder het mom van een Tax Shift alle belastingen naar omhoog en kunnen er overal nieuwe belastingen komen als maar niet geraakt wordt aan de fiscaliteit van bedrijfswagens.

Spijtig genoeg legde N-VA niet zoveel klaarheid aan de dag toen de stemhokjes opgingen.
De NVA beseft zeer goed dat een groot deel van zijn kiespubliek met bedrijfswagens rondrijdt. Di Rupo zijn kiespubliek heeft daar minder last van. Allemaal niet zo moeilijk om te bevatten hoor...
Oud 22 mei 2015, 09:03   #97
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De NVA beseft zeer goed dat een groot deel van zijn kiespubliek met bedrijfswagens rondrijdt. Di Rupo zijn kiespubliek heeft daar minder last van. Allemaal niet zo moeilijk om te bevatten hoor...
neen natuurlijk niet, maar die gehate maatregel terugdraaien staat toevallig niet op het programma. Dat is er mee akkoord gaan, niet minder.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 09:07   #98
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
neen natuurlijk niet, maar die gehate maatregel terugdraaien staat toevallig niet op het programma. Dat is er mee akkoord gaan, niet minder.
Dat is nogal een harde conclusie in mijn ogen. Ja, het zou goed zijn om het terug te draaien. Maar waar ga je het geld vandaan halen?

Trouwens de helft (2 van de 5) van de huidige regering heft deze maatregel mee gemaakt in de vorige regering.

Maar je hebt gelijk, een ballonnetje oplaten hierover zou de NVA sieren

Laatst gewijzigd door Sneaky : 22 mei 2015 om 09:07.
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 09:43   #99
pajoske

Standaard

Citaat:
Voor de rest komt het inderdaad volledig overeen met wat Patrick zei. Het is zwart geld dat de kinderen dan in kleine bedragen kunnen uitgeven.
Het gaat niet om zwart geld. Het gaat om zuur verdiend wit (spaar-)geld dat na het overlijden volgens topicstarter aan de staat zou moeten gegeven worden, of waar de kinderen (of andere erfgenamen) in de huidige toestand nog successie op moeten betalen.
Oud 22 mei 2015, 09:45   #100
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om zwart geld. Het gaat om zuur verdiend wit (spaar-)geld dat na het overlijden volgens topicstarter aan de staat zou moeten gegeven worden, of waar de kinderen (of andere erfgenamen) in de huidige toestand nog successie op moeten betalen.
Indien de herkomst van het geld bekend is en het via een handgift wordt geschonken kan je dat toch perfect op de bank parkeren ?

Ik zie eigenlijk het probleem niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be