Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2015, 10:45   #81
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Ja, het Vaticaan ja...

Enkel de Bijbel is altijd bij het rechte eind en die is heel duidelijk daarover.

De terugkeer van de Joden naar Israël
Maar, bergen van Israël, jullie bomen zullen weer uitlopen en vrucht dragen voor mijn volk Israël, want dat zal spoedig terugkeren. Ik zal mij naar jullie toewenden, en jullie zullen weer worden bewerkt en ingezaaid. Ik zal veel mensen op je laten wonen, heel het volk van Israël, en de steden zullen weer worden bewoond, de puinhopen weer worden opgebouwd. Er zullen veel mensen en dieren op je wonen, ze zullen talrijk en vruchtbaar zijn, en jullie zullen weer even dichtbevolkt zijn als in het verleden. Ik zal zorgen dat het jullie beter gaat dan vroeger, en jullie zullen beseffen dat ik de HEER ben. Er zullen weer mensen over je paden gaan: mijn volk Israël zal jullie weer in bezit nemen, jullie worden voorgoed hun eigendom en jullie zullen hen nooit meer van hun kinderen beroven. (Ezechiël 36:8-12).

Dit zegt God, de HEER: Ik haal de Israëlieten weg bij de volken waar ze terechtgekomen zijn, ik zal ze overal vandaan bijeenbrengen en ze naar hun land laten terugkeren. (Ezechiël 37:21).
Onnozel... De joden die de Torah volgen zijn net TEGEN het (seculiere) zionisme.

http://www.truetorahjews.org/

The Be’er Hagolah is a sefer written by an anonymous author in Amsterdam during the period of the Sabbatean movement (late 1600s). In Chapter 25, Section 2, after describing the wars fought by the Jewish people in times of old, he writes:

But now the mighty men of Israel have fallen and their weapons have perished. Since the enemy overcame us and the anointed kohein and the general failed and were smitten in battle, Israel has known that the Holy One, blessed is He, no longer desires their wars; Hashem has departed from them until the time of the coming of moshiach. And regarding this matter, and regarding the exile of Israel, David prayed and said, “You, O G-d, have thrown us away, and You do not go forth, O G-d, with our army” (Tehillim 60:13). And now, if Israel will arise and wage wars against the desire of the Holy One, blessed is He, they will fall by the sword, as it is written, “Do not go up, for Hashem is not in your midst, and then you will not be defeated by your enemies!” (Bamidbar 14:42). For just as the Holy One, blessed is He, used to fight their wars when the those wars were in accordance with His will, so too He will become their enemy when the war is against His will, as it is written, “And He became their enemy; he fought against them” (Yishaya 63:10).

Laatst gewijzigd door Guinevere : 4 juni 2015 om 10:47.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 10:48   #82
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Onnozel... De joden die de Torah volgen zijn net TEGEN het (seculiere) zionisme.

http://www.truetorahjews.org/

The Be’er Hagolah is a sefer written by an anonymous author in Amsterdam during the period of the Sabbatean movement (late 1600s). In Chapter 25, Section 2, after describing the wars fought by the Jewish people in times of old, he writes:

But now the mighty men of Israel have fallen and their weapons have perished. Since the enemy overcame us and the anointed kohein and the general failed and were smitten in battle, Israel has known that the Holy One, blessed is He, no longer desires their wars; Hashem has departed from them until the time of the coming of moshiach. And regarding this matter, and regarding the exile of Israel, David prayed and said, “You, O G-d, have thrown us away, and You do not go forth, O G-d, with our army” (Tehillim 60:13). And now, if Israel will arise and wage wars against the desire of the Holy One, blessed is He, they will fall by the sword, as it is written, “Do not go up, for Hashem is not in your midst, and then you will not be defeated by your enemies!” (Bamidbar 14:42). For just as the Holy One, blessed is He, used to fight their wars when the those wars were in accordance with His will, so too He will become their enemy when the war is against His will, as it is written, “And He became their enemy; he fought against them” (Yishaya 63:10).
Bs'd

Enkel een bepaalde stroming binnen het orthodoxe Jodendom is gekant tegen het zionisme. Op het autistische af zelfs.

Spreek 10 willekeurige Joden aan in Antwerpen en je zal al veel geluk nodig hebben om er één ervan te vinden die het bestaansrecht van Israël in twijfel trekt.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 10:55   #83
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Enkel een bepaalde stroming binnen het orthodoxe Jodendom is gekant tegen het zionisme. Op het autistische af zelfs.

Spreek 10 willekeurige Joden aan in Antwerpen en je zal al veel geluk nodig hebben om er één ervan te vinden die het bestaansrecht van Israël in twijfel trekt.
Telt een Holocaust-overlevende ook?

volledig interview: http://www.dewereldmorgen.be/artikel...n-het-zionisme

Citaat:
Mr Hajo Meyer:

Ontraditioneel

“Herzl bedacht toen dat de Fransen een natiestaat hadden, de Duitsers hadden er een, de Hongaren, de Oostenrijkers maar niet de Joden. Hij is toen aan een eigen staat gaan denken. Hij was zo ontraditioneel Joods omdat het hem niets kon schelen of die staat nu in Kenia of in Argentinië zou liggen …

“De meeste Duitse Joden waren echter lid van de Zentralvereinn, Duitse staatsburgers van het Joodse geloof. Hoe dan ook, dat idee van het zionisme, mijn ouders lachten daarmee, ze namen dat niet ernstig.”

“Het Jodendom is een godsdienst met een hele grote ethische component. Dit is helemaal in strijd met wat de zionisten doen. Wat zij in de plaats van het oude ethische Jodendom hebben gesteld is de Holocaustreligie. Dat is het dogma van ‘hogepriester’ Elie Wiesel. 'Wij hebben het monopolie op lijden' …”

Er zijn toch ook heel wat kritische stemmen in Israël zelf over het zionisme, over het Joods-democratisch karakter van Israël en de inherente contradictie van die definitie?

"Inderdaad, zolang dat geen echte impact heeft vinden de zionisten die dissidentie oké. Zo kunnen ze blijven beweren dat ze Joods én democratisch zijn. Dat is echter een contradictio in terminis. Ze zijn Joods als het over de Palestijnen gaat. Ze zijn democratisch als het om de Joden gaat.”

“Daarom ook reis ik op 86-jarige leeftijd nog de wereld rond om tegen het zionisme te strijden, omdat ik vind dat dat mijn plicht is. Ik moet getuigen en aantonen hoe slecht het zionisme is, hoe ‘onjoods’ het zionisme is.”

Universele waarden

“Het echte Jodendom is de vader en de moeder van het Christendom en de Islam. Het is een ethische universalistische leer. Ik zal even Levithicus 9, vers 38 aanhalen: ‘De vreemdeling die onder u wijlt zul jij behandelen alsof hij onder jou geboren was. Hij is net als jij. Ook jij bent vreemdeling geweest’. De waarden die door het Jodendom, het Christendom en de Islam worden gepropageerd zijn in feite universele waarden die reeds lang voor deze godsdiensten bestonden.”

“Zionisme is daar de antithese van. Je kan het in een enkele zin samenvatten: maximum aan land in Palestina met een minimum aan Palestijnen. Vrede is het allerlaatste wat ze willen. Ze willen het hele land. Hun claim op Palestina is trouwens absurd. Er is vandaag bijna geen Jood die kan zeggen dat hij ooit voorvaderen heeft gehad in Palestina.”

Laatst gewijzigd door Guinevere : 4 juni 2015 om 10:56.
Oud 4 juni 2015, 11:10   #84
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Telt een Holocaust-overlevende ook?

volledig interview: http://www.dewereldmorgen.be/artikel...n-het-zionisme
Bs'd

Bij elk volk heb je wel een percentage waar een hoek van af is.
Oud 4 juni 2015, 11:15   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Ik denk dat dat ook voor Belgen geldt.

Spreek 10 willekeurige Belgen aan en je zal al veel geluk nodig hebben om er één ervan te vinden die het bestaansrecht van Israël in twijfel trekt.

Dat ze zomaar mogen hun buren binnenvallen en land afpakken is ean andere zaak.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 11:16   #86
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat dat ook voor Belgen geldt.

Spreek 10 willekeurige Belgen aan en je zal al veel geluk nodig hebben om er één ervan te vinden die het bestaansrecht van Israël in twijfel trekt.

Dat ze zomaar mogen hun buren binnenvallen en land afpakken is ean andere zaak.
Bs'd

Vetgedrukte klopt, maar guinevere strijdt tegen de hele staat Israël en wil wat zij Palestina noemt bevrijden van de rivier tot de zee.
Oud 4 juni 2015, 11:20   #87
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Bij elk volk heb je wel een percentage waar een hoek van af is.
Als je dan toch zo trouw aan de bijbel bent, waar spreekt die over het zionisme?

Het profetische is de essentie van de joodse traditie.

Weten de joden het zelf niet beter? Dat ze gestraft waren, dat ze op hun messiah moe(s)ten wachten om vanonder de vijandelijke onderdrukking (o.a. romeinen) te geraken?

Het zionisme is een puur opportunistische seculiere beweging. En veel joden vinden het wel gemakkelijk, zo'n eigen land, maar ja, de gelovigen onder hen weten ook wel dat het niet zomaar gaat...

Zelf getrouwheid aan de bijbel zweren en beweren dat bij andere gelovigen er een hoek af is. Je moet het maar doen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 4 juni 2015 om 11:24.
Oud 4 juni 2015, 11:22   #88
Guinevere
Banneling

Standaard

*dubbel*

Laatst gewijzigd door Guinevere : 4 juni 2015 om 11:23.
Oud 4 juni 2015, 11:47   #89
Yordin
Partijlid

Standaard

Citaat:
A
Zelf getrouwheid aan de bijbel zweren en beweren dat bij andere gelovigen er een hoek af is. Je moet het maar doen.
Bij iedereen is een hoek af, alleen is bij de ene dat stuk al wat groter dan de andere.
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 12:36   #90
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Vetgedrukte klopt, maar guinevere strijdt tegen de hele staat Israël en wil wat zij Palestina noemt bevrijden van de rivier tot de zee.
Verglazen lijkt me een opwindender alternatief.
Daarvoor wil ik zelfs de zandbak ginder sponseren met wat extra Rijnzand.
Oud 4 juni 2015, 17:30   #91
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Op welke dag creeerde God "de sos" drukazz?

De 9ste, toen ie na al dat creeeren wat zat werd en overigens naast te aarde en en de zon ook de rest van het universum schiep?
Die vind ik leuk
▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂
▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 19:50   #92
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Christenen moeten weg uit dat bèta sfeertje. Barbarij versla je niet met verdraagzaamheid.

Verder vind ik niet dat Christenen worden uitgesloten in Israël? Ze is de enige groeiende gemeenschap in het Midden Oosten en geniet gewoon gelijke rechten. Bovendien heeft Netanyahu al meermaals mooie woorden gehad over Christenen. (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=210979 )

Incidenten heb je natuurlijk altijd bij minderheden. Dat komt ook omdat een deel van de Christenen daar meeheulen met de Palestijnen, en dat wordt logisch als verraad beschouwd.
Hoe dubieus christenen tegenover Israël staan, is me bekend maar katholieken manen beide partijen tot vrede en verdraagzaamheid.

U kunt dit beta noemen, voor de meesten is dat de essentie van de katholieke kerk.

Verder is het niet aan de paus om katholieken op te roepen tot wapen gekletter alhoewel vele katholieken mee zullen vechten wanneer hun wereldse leiders dat wel durven.
Oud 4 juni 2015, 22:19   #93
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Leuk de ene religioot die de andere religioterie verwijt. Sterk! Allemaal ziek in hetzelfde bedje, geen moraal zonder de onzichtbare 'papa'. Bedenkelijke mensen.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 20:27   #94
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Ziet er naar uit dat Erdogan zijn meerderheid kwijt is.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 22:12   #95
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ziet er naar uit dat Erdogan zijn meerderheid kwijt is.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 22:31   #96
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Bs'd

Met welke partij zal Erdogan dan een coalitie vormen? Ik ken niet zoveel van Turkse politiek. Alleen dat zijn voornaamse uitdagers de Koerden, de seculieren en neonazi's zijn. Wat is de meest logische keuze?
Oud 8 juni 2015, 07:30   #97
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Neo-Nazi's
Oud 8 juni 2015, 07:47   #98
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Met welke partij zal Erdogan dan een coalitie vormen? Ik ken niet zoveel van Turkse politiek. Alleen dat zijn voornaamse uitdagers de Koerden, de seculieren en neonazi's zijn. Wat is de meest logische keuze?
Wat ik hier en daar opgevangen heb is dat er geen coalitie zal gevormd worden. Dat betekent nieuwe verkiezingen over 45 dagen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 09:15   #99
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Nieuwe verkiezingen die dan zo corrupt zullen verlopen dat het beoogde doel dan toch bereikt wordt zeker.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 09:56   #100
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met natuurlijk de mogelijkheid van een militaire staatsgreep als het de spuigaten begint uit te lopen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be