Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2015, 20:42   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die wat verondersteld worden voor het zorgen van verandering hangen nu zelf aan het Belgische infuus.
Bron?
Oud 20 juli 2015, 21:08   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat het zilverdinges van Vandelanotte betreft, dat werd door een N-VA-er opgedoekt. Het kostte geld ipv dat er iets in geraakte om de pensioenen van te betalen. Onder Verhofstadt en Vandela werden en bovendien nog andere pensioenfondsen opgeslokt om de begroting te doen kloppen.
Citaat:

De regering-Michel zal het Zilverfonds afschaffen. Dat heeft minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) tijdens zijn hoorzitting in de Kamer aangekondigd. De afschaffing van het Zilverfonds betekent een besparing van 120.000 euro per jaar.

Het Zilverfonds werd in 2001ingevoerd door toenmalig minister Johan Vande Lanotten (sp.a) en de paarse regering van premier Guy Verhofstadt. Het fonds moest met begrotingsoverschotten een spaarpot aanleggen om de kosten van de vergrijzing naar de toekomst toe op te vangen.

Lege doos

Maar het fonds werd een lege doos. Door een gebrek aan begrotingsoverschotten kwam er amper geld in het Zilverfonds te zitten. Bovendien belegde de regering met het geld dat wel in het Zilverfonds zat in haar eigen staatsleningen en werd er dus eerder een fictieve, dan een echte spaarpot aangelegd.

Toch bleef het Zilverfonds bestaan en had het ook een voorzitter met een administratie die jaarlijks een verslag uitbracht. Die administratie kost de overheid 120.000 euro per jaar, maar daar maakt Van Overtveldt nu een einde aan.
http://nieuws.vtm.be/binnenland/1165...zilverfonds-af

De rooien leverden van 1988 tot 2011 onafgebroken de minister van pensioenen. Dat is maar liefst 23 jaar! Welke veranderingen hebben er onder Alain Van der Biest (PS), Leona Detiège (SP), Gilbert Mottard (PS), Freddy Willockx (SP), Marcel Colla (SP), Jan Peeters (SP), Frank Vandenbroucke (sp.a), Bruno Tobback (sp.a), Christian Dupont (PS), Marie Arena (PS) en Michel Daerden (PS) plaats gevonden?
D�*�*r zitten de schuldigen voor de huidige pensioenproblemen. Zou je d�*�*r niet beter kritiek op geven?
Oud 20 juli 2015, 22:53   #83
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er bestaat idd zoiets als onderhoudsplicht. Maar die geldt alleen voor mensen wiens inkomen hoog genoeg is. Niet voor de generatie-armen dus die zich vooral in Wallonië en Bruxelles bevinden, maar wel voor de Vlaamse werkezels die nog wìllen werken.

Wie héél zijn leven van één of andere uitkering leefde, wie nooit anders dan een sociale woning huurde, zo iemand kweekt meestal ook kinderen die van andermans "solidariteit" leven. Het resultaat is dat profiteurs noch aan de onderhoudsplicht kunnen worden onderworpen, noch dat zij eigendom hebben waarvan de opbrengst kan dienen om een home van te betalen.

Kortom, het zijn altijd dezelfde die van de wieg tot graf op kap van de overheid leven. Wie wérkt zal geen kans krijgen om aan de grijpgrage handen van de roverheid te ontsnappen.
Hopelijk heb jij veel en lang gewerkt ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 23:00   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Hopelijk heb jij veel en lang gewerkt ?
Dat heb ik inderdaad. En dat deed ik zelfs met hart en ziel. Het hart dat ik niet heb volgens iemand die niets anders doet dan luilakken en zuipen.
Oud 20 juli 2015, 23:03   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat het zilverdinges van Vandelanotte betreft, dat werd door een N-VA-er opgedoekt. Het kostte geld ipv dat er iets in geraakte om de pensioenen van te betalen. Onder Verhofstadt en Vandela werden en bovendien nog andere pensioenfondsen opgeslokt om de begroting te doen kloppen.

http://nieuws.vtm.be/binnenland/1165...zilverfonds-af

De rooien leverden van 1988 tot 2011 onafgebroken de minister van pensioenen. Dat is maar liefst 23 jaar! Welke veranderingen hebben er onder Alain Van der Biest (PS), Leona Detiège (SP), Gilbert Mottard (PS), Freddy Willockx (SP), Marcel Colla (SP), Jan Peeters (SP), Frank Vandenbroucke (sp.a), Bruno Tobback (sp.a), Christian Dupont (PS), Marie Arena (PS) en Michel Daerden (PS) plaats gevonden?
D�*�*r zitten de schuldigen voor de huidige pensioenproblemen. Zou je d�*�*r niet beter kritiek op geven?
Henri doet zoals gewoonlijk of zijn neus bloedt. Hij is niet in staat om één regel tekst op de wereld te krijgen zonder de N-VA te vernoemen.
Oud 20 juli 2015, 23:04   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik inderdaad. En dat deed ik zelfs met hart en ziel. Het hart dat ik niet heb volgens iemand die niets anders doet dan luilakken en zuipen.
Zeg ons wie die onbeschaamde schurk is Knuppel, die zetten we op zijn plaats.
Oud 20 juli 2015, 23:14   #87
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik twijfel er sterk aan dat iemand die zijn dagen zo doorbrengt...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=235

....fitter is dan ik.

Ik heb heel wat tijd doorgebracht op 30km van M�*laga. En M�*laga ligt pal tegen Torremolinos. Je kan dat vergelijken met Benidorm. Ik wéét dus hoe het er in "Carlos Haya", het ziekenhuis van M�*laga, aan toe ging....Wat zal dat zijn met de Spaanse "oudmennekeshuizen"?

Ik weet eveneens hoe het gesteld was, en is, met de uitkeringen en pensioenen van de Spanjaarden. Zij gaan de "Belga's" écht geen eieren onder hun gat leggen als Belgique hun pensioen niet meer kan betalen.

Gelukkig zijn er nog zandbakken waar jij naartoe kunt, en waar jij zal kunnen rekenen op de vrijgevigheid van de moslims die hun warme landen wagenwijd openzetten voor westerse zuiplappen.
Reken er maar op dat ze die zullen verwennen.

Om het met je eigen woorden te zeggen die je mij ooit toebeet: "Eigenlijk heb ik medelijden met jou want jij bent in zekere zin gehandicapt: je hebt geen hart".

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=241
Ik ben beslist veel fitter als jij.
Ja, ik drink graag, maar ik eet goed, en ik doe aan sport. Daar komt bij dat ik al lang niet meer werk, en dus niet kapotgewerkt zijn zoals zovele mensen van mijn leeftijd die zware arbeid verrichten, of anders zo vet als varkens geworden zijn van heel de dag met hun kont op een stoel te zitten op den buro
Naar Spanje ga ik niet wonen, dat is OK voor een paar weken, maar daar jaren lang doorbrengen, nee dank u, dat laat ik aan u over.
In een islamietisch land wil ik ook niet mijn oude dag doorbrengen, alcohol is daar te duur, en dat gezever met ramadam, haram varkenvlees en ingepakte vrouwen met ik niks van hebben.
Maar er zijn genoeg andere plaatsen op de wereld waar het aangenaam vertoeven is.
Natuurlijk ga ik niet aan uw neus hangen w�*�*r ik juist naartoe wil gaan, ik wil u daar niet tegen komen.
Blijf gij maar thuis,in België, met de regen, en de allochtonen die u zelfs uw plaats in het ouwemannekkeshuis zullen afpakken om hun ouders in de plaats op te vangen.
Geen nood, er zijn bruggen genoeg in België waaronder u kunt schuilen, en in de supermarkt kan je wellicht een stuk karton vinden om als matras te dienen.
Veel geluk voor de rest, d�*�*g.
Oud 20 juli 2015, 23:14   #88
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik twijfel er sterk aan dat iemand die zijn dagen zo doorbrengt...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=235

....fitter is dan ik.

Ik heb heel wat tijd doorgebracht op 30km van M�*laga. En M�*laga ligt pal tegen Torremolinos. Je kan dat vergelijken met Benidorm. Ik wéét dus hoe het er in "Carlos Haya", het ziekenhuis van M�*laga, aan toe ging....Wat zal dat zijn met de Spaanse "oudmennekeshuizen"?

Ik weet eveneens hoe het gesteld was, en is, met de uitkeringen en pensioenen van de Spanjaarden. Zij gaan de "Belga's" écht geen eieren onder hun gat leggen als Belgique hun pensioen niet meer kan betalen.

Gelukkig zijn er nog zandbakken waar jij naartoe kunt, en waar jij zal kunnen rekenen op de vrijgevigheid van de moslims die hun warme landen wagenwijd openzetten voor westerse zuiplappen.
Reken er maar op dat ze die zullen verwennen.

Om het met je eigen woorden te zeggen die je mij ooit toebeet: "Eigenlijk heb ik medelijden met jou want jij bent in zekere zin gehandicapt: je hebt geen hart".

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=241
Ja, ik drink graag, maar ik eet goed, en ik doe aan sport. Daar komt bij dat ik al lang niet meer werk, en dus niet kapotgewerkt zijn zoals zovele mensen van mijn leeftijd die zware arbeid verrichten, of anders zo vet als varkens geworden zijn van heel de dag met hun kont op een stoel te zitten op den buro
Naar Spanje ga ik niet wonen, dat is OK voor een paar weken, maar daar jaren lang doorbrengen, nee dank u, dat laat ik aan u over.
In een islamietisch land wil ik ook niet mijn oude dag doorbrengen, alcohol is daar te duur, en dat gezever met ramadam, haram varkenvlees en ingepakte vrouwen met ik niks van hebben.
Maar er zijn genoeg andere plaatsen op de wereld waar het aangenaam vertoeven is.
Natuurlijk ga ik niet aan uw neus hangen w�*�*r ik juist naartoe wil gaan, ik wil u daar niet tegen komen.
Blijf gij maar thuis,in België, met de regen, en de allochtonen die u zelfs uw plaats in het ouwemannekkeshuis zullen afpakken om hun ouders in de plaats op te vangen.
Geen nood, er zijn bruggen genoeg in België waaronder u kunt schuilen, en in de supermarkt kan je wellicht een stuk karton vinden om als matras te dienen.
Oud 20 juli 2015, 23:17   #89
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is die persoon die je een luilak en een zuiper noemt ?
Oud 21 juli 2015, 06:05   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij is dat hier een sos
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 06:24   #91
Peche
Banneling

Standaard

Kies voor zorg en welzijn.
Welke partij is dat?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 07:25   #92
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Er nadert een golf van een kleine 3,8 miljoen zestigplussers, maar niemand weet hoe en waar ze moeten gaan wonen. Uit een nieuw onderzoek van de KU Leuven blijkt dat onze huizen niet geschikt zijn om oud in te worden en dat de buurt daar niet aan is aangepast, zo staat vandaag in de kranten van Mediahuis.

Binnen twintig jaar zullen er dubbel zoveel 80-plussers zijn als nu. Nog eens twintig jaar *later is dat aantal al verdrievoudigd tot 1,2 miljoen. "Om die kost op te vangen, zullen we allemaal langer moeten werken. Maar waar gaan al die bejaarden wonen?", zegt professor Pascal De Decker, socioloog en stedenbouwkundige van de KU Leuven.

"Werkelijk niéts - huizen noch buurten - is klaar voor een ouder wordende bevolking. De toestand is hopeloos én *ernstig", zo klinkt het.

Met dank aan HLN.

Een tijdje geleden in hetzelfde nieuws van 19h00:

Er moeten scholen verbouwd worden en bijgebouwd worden: geen geld.
Plaatsen bijkomen voor gehandicapten: geen geld
Plaatsen bijkomen voor ouderen: geen geld.
6000 bijkomende plaatsen voor illegale vreemdelingen: wel geld.

En nu wilt Crevits de leerlingen inschakelen om scholen te helpen bouwen.

Deze ouderen zijn nochtans van een generatie die in België gewoond, gewerkt en belastingen hebben betaald.
En nu laat de overheid deze mensen volledig in de steek.
Wie heeft eigenlijk ooit de idiotie uitgevonden om 'rusthuizen' als woonconcept te gaan promoten als zijnde de norm ? Van waar komt deze verdwazing ? De meerderheid van de bejaarden leeft gewoon rustig hun oude dag thuis, net zoals dat al altijd zo was. Rusthuizen zijn sterfconstructies, waar men voor veeel geld opa naar toe voert. Dag Opa, we komen met kerstmis wel eens langs.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 07:28   #93
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Totnogtoe zijn er meer mensen in Belgie die wonen in een huis waarvan ze geheel of gedeeltelijk eigenaar zijn dan huurders.
Dat is het gevolg van een tamelijk genereuze politiek,decennia lang,waarbij de overheid via fiscale weg het bezit van een eigen woonst aanmoedigde.

Dat heeft natuurlijk ook minder gunstige effecten gehad omtrent landinrichting,immo-prijzen etc....maar in essentie heeft die politiek zijn doel bereikt.

ER mag niet van die overheid verwacht worden dat ze nu ook moet tussenkomen in de "mechanische" BINNEN-inrichting van die huizen.Dat heeft ze niet gedaan totnogtoe,en dat moet ze nu zeker ook niet gaan doen.

Mensen moeten ZELF beslissen te investeren in hun levenskwaliteit en naargelang hun noden.Het zal ongetwijfeld een aantal reizen naar Spanje minder betekenen,die SUV niet aanschaffen,vooral een ietwat langere termijn-denken vragen bij de gewone man....
We zouden verschieten welke bedragen in zovele huizen al besteed zijn aan NUTTELOZE aanbouwtjes,pergola's,,tuinen,etc.....welnu,we spreken over vergelijkbare slimme investeringen in NUTTIGE hulpmiddelen en aanpassingen.

We gaan naar een overheid die MINDER groot moet worden,dat wil niet zeggen dat mensen minder kosten gaan hebben,maar wel dat ze nu ZELF moeten betalen voor eigen noden.

Uiteraard,net zoals je verzekeringen kunt afsluiten om uw overlijden en wat daarmee komt kijken te bekostigen,zal het ongetwijfeld mogelijk worden een verzekering af te sluiten om hulpmiddelen te helpen betalen zodra die nodig zijn.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 07:29   #94
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Er was toch een zilverfonds aangelegt? Waar is dat geld naartoe?
Minister Van Overtveldt verklaarde op 18/11/2014 op VRT dat hij het fonds wil laten uitdoven.
bron : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2152134
Oud 21 juli 2015, 07:36   #95
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wie heeft eigenlijk ooit de idiotie uitgevonden om 'rusthuizen' als woonconcept te gaan promoten als zijnde de norm ? Van waar komt deze verdwazing ? De meerderheid van de bejaarden leeft gewoon rustig hun oude dag thuis, net zoals dat al altijd zo was. Rusthuizen zijn sterfconstructies, waar men voor veeel geld opa naar toe voert. Dag Opa, we komen met kerstmis wel eens langs.
Dat "rusthuis als woonconcept" is al lang niet meer de norm.Het stamt uit de tijd dat ouderen een MINDERHEID waren.Het is al lang verlaten door de meeste RVT's,die al meer dan een decennium allerlei tussenvormen van verblijf en verzorging aanbieden aan hun clientele en permanent verblijf zo lang mogelijk proberen uit te stellen.Er is dus wel degelijk een wijziging bezig bij de sector...

Laatst gewijzigd door kelt : 21 juli 2015 om 07:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 07:43   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vans gelijke.
Iemand die anderen verwijt dat ze geen hart hebben, maar die met verve bewijst dat hij er zelf geen heeft, loop ik irl liever niet tegen het harteloze lijf.
Oud 21 juli 2015, 07:46   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minister Van Overtveldt verklaarde op 18/11/2014 op VRT dat hij het fonds wil laten uitdoven.
bron : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2152134
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=82
Oud 21 juli 2015, 07:54   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De oplossing is tijdig een aangepast huis bouwen, van zodra de kinderen het huis uit zijn.
Een lift, weinig onderhoud en alles voorzien. Dat hebben wij gedaan. Deuren van 1m breed zodat een rolstoel gemakkelijk doorkan, stopcontacten en schakelaars op zithoogte....
Bovendien is alles dan nieuw en moet je geen versleten zaken laten vernieuwen.
Als je zo handelt kan je nog veel zelf doen , wat ook een besparing betekent.
In het grootste deel van de bestaande woningen kunnen mits enkele ingrepen aanpassingen gebeuren die verhuis niet nodig maken. Het laten installeren van een traplift lost al veel problemen op. In badkamers : bad laten wegdoen en een instapdouche laten installeren. Plus enkele stevige handgrepen en een zitje. Schakelaars eventueel lager laten zetten is ook niet echt een grote investering.
Het probleem van rolstoelgebruik is meestal beheersbaar : als je 85cm tot 90 cm vrije ruimte hebt kun je daar perfect door. In rusthuizen maakt men deuren van 1 meter, maar dat is omdat men daar ook met bedden door wil kunnen rijden.

Als je financieel de mogelijkheid hebt om drastischer keuzes te maken, kun je verkopen en nieuw kopen.
Maar voor een groot deel van de belgen is het grootste deel van hun vermogen dat huisje dat ze in de jaren '60 of '70 bouwden voor relatief weinig geld. Nu verkopen : winst. Maar of die winst genoeg is om iets aangepast te kopen ???
Meestal eindigt dat met de verkoop van een huis met drie slaapkamers, comfortabele grote living, een mooie tuin. En wat komt er in de plaats ? Een van de tienduizenden veeel te kleine flats waar men heel vlaanderen mee vol aan het poten is. En die men verkoopt aan belachelijk hoge prijzen. Er is al jaren een gigantische drainage van familievermogen bezig richting quasi nutteloze flats.
Oud 21 juli 2015, 07:54   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie heeft eigenlijk ooit de idiotie uitgevonden om 'rusthuizen' als woonconcept te gaan promoten als zijnde de norm ? Van waar komt deze verdwazing ? De meerderheid van de bejaarden leeft gewoon rustig hun oude dag thuis, net zoals dat al altijd zo was. Rusthuizen zijn sterfconstructies, .[/ waar men voor veeel geld opa naar toe voert. Dag Opa, we komen met kerstmis wel eens langs.
Met dat laatste ben ik het eens. Toch voor de opa's en oma's die veeel geld hebben, zodat ze een home kunnen betalen.

Waar is de tijd dat zij in huis werden genomen door een van hun kinderen, die vervolgens hun pensioen inpikten, maar die hen zelfs geen slaapmutsje voor het slapengaan meer gunden....

Ik nam mijn voorzorgen.
Mij zal het niet gebeuren.
Oud 21 juli 2015, 08:14   #100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ow my god... zeg me niet dat we hier weeral te maken hebben met een hangbuikzwijn dat fantaseert om naar het bordeel Thailand te gaan wonen ? Zuipen en neuken in Pattaya, iets voor totaal gedegenereerden.
Je kunt daar misschien Louis, de gepensioneerde frituuruitbater tegen het lijf lopen. Zijn transeksuele 'vrouw' kan dan gefrituurde rat of gekookte leguaan voor je klaarmaken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be