Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2015, 09:23   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vrees dat daar weinig tegen te doen is : spanje is een EU land.
Ik weet het. Dit gebeurde echter ook al toen Spanje nog geen lid was van de EU.
Oud 22 juli 2015, 10:24   #82
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daar is een mouw aan te passen. Officieel in Belgique blijven wonen, maar officieus elders. Om de drie maanden even de dichtsbijzijnde grens oversteken en onmiddellijk rechstomkeer maken, en je bent weer voor drie maanden gerust. Zo deden dat in alle geval een aantal Belgen die destijds in Zuid-Spanje "woonden".
De oversteek van Algeciras naar Ceuta duurt maar een goed uur. Daar staken ze de grens met Marokko even over, en ze hadden de nodige stempel waarmee ze opnieuw drie maanden in Spanje konden blijven.

Zo leefde er in Monda, een dorpje in de bergen niet ver van Marbella, een Belg op "alternatieve" wijze in afwachting van de verjaring van zijn veroordeling.
Een Belgische Italiaan dacht dan weer twee vliegen in één klap te slaan door drugs de Marokkaans/Spaanse grens over te smokkelen. Hij werd gepakt en was niet voor drie maanden gerust, maar voor tien jaar. In een Spaanse gevangenis.

Je denkt toch niet dat alleen een Belgische nazi-collabo zoals Leon Degrelle er in slaagde om in Zuid-Spanje als God in Frankrijk te leven? Er wonen daar trouwens niet alleen hopen Belgen niet officieel maar wel ongestoord. Ook een pak Duitsers en een hoop Engelsen. De meesten keren ofwel regelmatig eens naar hun land terug, ofwel voorgoed nadat ze gezondheidsproblemen krijgen.
Dan zijn ze beter af dat ze die grensoversteek niet moeten maken. Beter zou 't dan zijn om afspraken te maken met de landen waar de ouderen zich neerpoten. Liefst op een manier dat er toch nog een centje terug naar hier loopt.

Als ik er tegen die tijd nog ben en nog een beetje uit de voeten kan zie ik een circumnavigatie best zitten, maar wat als je dan je minipensioentje kwijt raakt hé.
Kijk:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Maar als ik dan mag kiezen zou het meer variabel zijn. Een studiooke op een cruiseschip zonder Nicole en Hugo of zo. Maar dan kies ik uiteraard wel waar ze naartoe moeten cruisen...
Laat maar dobberen en als 't te koud is in de Noorse fjorden zal ik wel opschuiven of laten opschuiven naar een iets warmer plekje.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 10:38   #83
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Op een overheidspensioen rekenen is nogal ridicuul. Uzelf indekken is de boodschap en als er via de overheid maandelijks een overschotje bijkomt -> pak frit/ een klein bordje tapa's/ kippenbil moambe/ zakje maniok/ bol rijst extra mee kopen.

Basisregel: nooit op anderen rekenen en zeker niet op uw staatsstructuren.
Tot hiertoe ben ik al tevreden dat ik maandelijks rond kom met 't gene ik heb en als er een overschotje is op 't einde van de maand gaat dat toch meestal naar iets dat de bengels graag doen of nodig hebben.
Aangezien 't nu niet echt zinvol meer is om te beginnen met een pensioenplan zijn er maar een paar opties.
Of ik krijg mijn minipensioentje en kan 't daar mee doen (als er tegen dan nog een pensioen zal zijn) of zien dat ik iets uit de grond kan stampen waardoor ik toch ne redelijk gemakkelijke oude dag heb en m'n kinderen er liefst nog een centje mee kunnen verdienen.
Of ik win de lotto want vergeet niet : iedereen maakt kans op 't winnen van die dikke lottopot zolang je maar blijft geloven in MantaChristus
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 11:47   #84
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Op kleinkinderen die je met kerstmis komen bezoeken in het hutje van stortafval dat jij je kan permitteren van jouw Belgische minimumpensioentje hoef je dus evenmin te rekenen.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 12:16   #85
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom dat zijn en blijven toch Belgen ? Het zijn onderdanen van de Belgische staat.Er zijn anders wel anderen gevallen van profitariaat als je het mij vraagt.
Natuurlijk zijn die er ook. Maar is dat een vrijgeleide om dit profitariaat nog voort te laten zetten ?
Niet alleen de pensioensector maar ook de gezondheidszorg staat voor een moeilijke en heel zware rationaliseringsoefening. Vooraleer men jan modaal gaat treffen lijkt het me toch wel wenselijk dat men een groep bevoorrechten die oneigenlijk (maar wel wettelijk...) gebruik maakt van de gaatjes in de wetgeving eruit filtert.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 12:47   #86
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Op een overheidspensioen rekenen is nogal ridicuul. Uzelf indekken is de boodschap en als er via de overheid maandelijks een overschotje bijkomt -> pak frit/ een klein bordje tapa's/ kippenbil moambe/ zakje maniok/ bol rijst extra mee kopen.

Basisregel: nooit op anderen rekenen en zeker niet op uw staatsstructuren.
Zeer juist.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 12:54   #87
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Screw it. Je eigen kapitaal op een groepsverzekering neem je op en doe je mee wat je wil. Maar in een repartitiestelsel kan/mag de overheid parameters bepalen. En de werkende belgen hun landgenoten laten afdragen om een opa in thailand te gaan laten hoereren is iets dat best mag uitgesloten worden.

Dringend tijd dat de overheid er werk van maakt om na te gaan welke gepensioneerden hun pensioen laten uitbetalen in niet-EU landen, en dan nagaan of daar een verdrag mee bestaat of niet.

Dat kan nog een mooie besparing opleveren.
Wensdromen van een jaloers mens ...
Pensioen is geld waar je voor afgedragen hebt. Dat is van u. Daar doe je mee wat en waar je wilt. En dat gaat niemand geen fluit aan.

Of de mensen met hun geld op wereldreis willen gaan, of alles opzuipen, of naar de hoeren gaan, of gewoon in België willen blijven en traag maar zeker afsterven in een oumannekkeshuis, dat zijn HUN ZAKEN.
Gelukkig heb jij helemaal niets te vertellen in België, en gaat dat zo blijven.
Oud 22 juli 2015, 12:56   #88
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Over dat fenomeen mag de pensioencommissie zich eens ernstig buigen. Hier zit een belangrijke besparing in.
Ik reken niet op een pensioen.
Oud 22 juli 2015, 12:59   #89
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet voor wat jij aan het betalen bent, aangezien ik je statuut niet ken.

Maar je stelt een interessant probleem. Nu zijn er duizenden expats (ik spreek nu over tijdelijke expats) die bv in Dubai wonen en werken. Die verzekeren zich daar privé, omdat er niets van overheidswege voorzien is.
Ze zorgen ervoor dat ze fiscaal geen enkele verplichting hebben in belgië en betalen dus nul komma nul belasting.
Maar... jammer genoeg kunnen die mensen mits het betalen van een bijzonder lage bijdrage hun sociale rechten in België vrijwaren. En wat krijg je dan ? Medisch toerisme.
Als mijnheer een operatie moet ondergaan ==> de vlieger op naar België waar medische zorgen spotgoedkoop zijn terwijl ze in het midden oosten onbetaalbaar zijn. Als mevrouw blijkt kanker te hebben, ==> de vlieger op naar België waar de behandeling betaalbaar is, in tegenstelling tot het MO waar je kunt creperen tenzij je echt rijk bent.
Deze mensen die nul komma nul belasting betalen, waar denk je dat die hun kinderen naar de universiteit laten gaan ? In België natuurlijk ! Lekker goedkoop toch ? Enkel het inschrijvingsgeld en voor de rest : gratis !

Slotsom : de expat gaat zijn productieve jaren in het buitenland doorbrengen, kan daar rijk worden, maar als het noodlot toeslaat of de ouderdomskwaaltjes steken op is een vliegtuigticket snel geboekt. Puur profitariaat.
Gij zijt gewoon jaloers man, en tegelijkertijd veel te bang om België te verlaten. Geef het gewoon toe, je moet je daarvoor niet schamen, dat is menselijk hoor.
Het kunnen niet allemaal avonturiers zijn. Er zijn ook mannen als jij nodig.
Oud 22 juli 2015, 13:01   #90
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat zo ? Het groot kapitaal wordt zelden vergaart door hard te werken. Met hard werken kan je wel wat centjes sprokkelen maar niet meer dan dat.Waar je wieg staat is veel belangrijker voor je verdere financiële toekomst.
En als je wieg dan toch niet stond waar je toekomst financieel verzekerd is en je toch heel veel geld wil verdienen.....kan je best overwegen om niet hard te werken...maar eerder door te spelen....Met spelen verdien je veel meer.....Met geld spelen....met lullen spelen.....met ballen spelen...voetbal of basket of gofballetjes maakt niet uit....met een instrument spelen....en vooral met met de belastingen hun voeten te spelen.
Nagel op de kop. Quitte ou double !
Oud 22 juli 2015, 13:03   #91
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom dat zijn en blijven toch Belgen ? Het zijn onderdanen van de Belgische staat.Er zijn anders wel anderen gevallen van profitariaat als je het mij vraagt.
Voor die gast moet je België, met alles erop en eraan, gewoon opgeven en vergeten als je het lef hebt in het buitenland te gaan wonen en/of werken.
Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Oud 22 juli 2015, 13:05   #92
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
en nog geen klein beetje. Er lopen er hier in deze draad zelfs een paar rond, die er alles aan doen om zoveel mogelijk geld te krijgen van de staat, zonder er ook maar een klop voor te doen.
Laat mij raden ? Politici ? En die lukken er in ook nog, om veel geld van de staat te krijgen, voor een minimale inspanning.
+ een deftig pensioen, en lang voor hun 65 ste...
Oud 22 juli 2015, 13:06   #93
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Allemaal om u te onttrekken aan het babysitten op de kleinkinderen, ja.
Heb er geen.
Oud 22 juli 2015, 13:09   #94
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat Griezel tot het soort behoort dat jij hierboven beschrijft?
Gij zijt veel te curieus gij.
Vertel mij liever eens hoe jij je brood verdient ? Burowerk zeker ? Reeds dertig jaar op dezelfde plek, zonder noemenwaardige promotie ? Zoiets ?
Oud 22 juli 2015, 13:09   #95
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Gij zijt gewoon jaloers man, en tegelijkertijd veel te bang om België te verlaten. Geef het gewoon toe, je moet je daarvoor niet schamen, dat is menselijk hoor.
Het kunnen niet allemaal avonturiers zijn. Er zijn ook mannen als jij nodig.
De ware avonturier wacht niet op zijn pensioen om te emigreren. Pensioenemigratie heeft naar mijn smaak weinig te maken met een avontuurlijk leven.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 13:09   #96
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat profiteurs het recht hebben om op de gemeenschap te parasiteren omdat ze Belg zijn?
Definieer " profiteur " ?
Oud 22 juli 2015, 13:12   #97
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De ware avonturier wacht niet op zijn pensioen om te emigreren. Pensioenemigratie heeft naar mijn smaak weinig te maken met een avontuurlijk leven.
Het ging over expats. Lees eerst eens de berichten voor u te moeien. = vriendenraad.
Dan maakt men zich minder belachellijk.
Oud 22 juli 2015, 13:25   #98
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet voor wat jij aan het betalen bent, aangezien ik je statuut niet ken.

Maar je stelt een interessant probleem. Nu zijn er duizenden expats (ik spreek nu over tijdelijke expats) die bv in Dubai wonen en werken. Die verzekeren zich daar privé, omdat er niets van overheidswege voorzien is.
Ze zorgen ervoor dat ze fiscaal geen enkele verplichting hebben in belgië en betalen dus nul komma nul belasting.
Maar... jammer genoeg kunnen die mensen mits het betalen van een bijzonder lage bijdrage hun sociale rechten in België vrijwaren. En wat krijg je dan ? Medisch toerisme.
Als mijnheer een operatie moet ondergaan ==> de vlieger op naar België waar medische zorgen spotgoedkoop zijn terwijl ze in het midden oosten onbetaalbaar zijn. Als mevrouw blijkt kanker te hebben, ==> de vlieger op naar België waar de behandeling betaalbaar is, in tegenstelling tot het MO waar je kunt creperen tenzij je echt rijk bent.
Deze mensen die nul komma nul belasting betalen, waar denk je dat die hun kinderen naar de universiteit laten gaan ? In België natuurlijk ! Lekker goedkoop toch ? Enkel het inschrijvingsgeld en voor de rest : gratis !

Slotsom : de expat gaat zijn productieve jaren in het buitenland doorbrengen, kan daar rijk worden, maar als het noodlot toeslaat of de ouderdomskwaaltjes steken op is een vliegtuigticket snel geboekt. Puur profitariaat.
Met alle respect dat ik U toch niet verschuldigd ben: Elke bovenstaande paragraaf is gelul in 't kwadraat. Ik verdenk je niet het met opzet te doen. Het is gewoonweg praat voor de vaak door simpelweg niet op de hoogte te zijn.

Mijn statuut BTW: zelfstandige.
Dat van die vlieger naar is wel waar: wij allen weten dat expats gratis vliegen. Ik buig diep voor uw intellect. [/sarcasme]
Oud 22 juli 2015, 13:29   #99
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Met alle respect dat ik U toch niet verschuldigd ben: Elke bovenstaande paragraaf is gelul in 't kwadraat. Ik verdenk je niet het met opzet te doen. Het is gewoonweg praat voor de vaak door simpelweg niet op de hoogte te zijn.

Dat van die vlieger naar is wel waar: wij allen weten dat expats gratis vliegen. Ik buig diep voor uw intellect. [/sarcasme]
Oei ! Nu gaat hij boos zijn ! Dat men zijn wijsheid in vraag kan stellen is gewoon onvoorstelbaar toch !!
Oud 22 juli 2015, 13:31   #100
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Denk 't ook, want voor wie zich privé verzekert zijn medische kosten niet torenhoog. Daarvoor dient immers die privé verzekering.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be