Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2014, 08:52   #81
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
ge hebt ergens een klokje horen luiden, maar je weet duidelijk niet waar de klepel hangt.

De concurrentiepositie moet hersteld worden om onze economie draaiend te houden. Daar heeft Europa niets mee te maken.
Verordening 6 van het six-pack :
6. Verordening van het Europees Parlement en de Europese Raad over de handhavingsmaatregelen over de correctie van buitensporige macro-economische onevenwichtigheden in de euroruimte.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 08:57   #82
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is eigenlijk ook wel begrijpelijk: de ambtenarenvakbonden leunen erg aan bij het potverteren van het belgicisme ...

Het is zo on-NVA om te stellen (en ik forceer mijn voorbeeld want het is erg onjuist op zich, maar dienstig in deze discussie) "de schrijnwerker verdient minder dan de loodgieter, dus de loodgieter moet inleveren".
Neen dus ! De schrijnwerker moet omhoog !

Nogmaals:
de verzetspolitiek van ps en vakbonden om het ambtenarenstatuut te moderniseren, moet gebroken worden;
ambtenaren moeten beperkt worden tot die functies waar men echt ambtenaar voor moet zijn; en volgens mij, bijvoorbeeld, hoort onderwijs daar bij. Maar postbode, machinist van de trein of buschauffeur niet. (net als de taxi-chauffeur, of vindt iemand daar ook argumenten voor?)

de privé pensioenen moeten omhoog; dat kan redelijk gemakkelijk betaald worden met een ontvette staat en langer werken door iedereen.

...
In het onderwijs heb je verschillende statuten. Je kan het onderwijs dus evengoed organiseren zonder ambtenaren te maken van het personeel.
Daarnaast is je redenering over de lagere lonen moeten stijgen en de rest niet dalen, slechts gedeeltelijk juist.

Een portier in de privé verdient 1800€, maar heeft een hogere verantwoordleijkeid dan zijn collega in de ambtenarij die 2200€ krijgt.
Deze verschillen zijn er gekomen door de misbruiken die de vakbonden plegen.

Laat ons daarvoor even gaan kijken in de Antwerpse haven.

Een havenarbeider met havenarbeidersboek krijgt 141€ per dag voor een late shif, zijn collega havenarbeider met een vast contract bij een havenbedrijf zonder havenarbeidersboek krijgt voor hetzelfde werk slechts 110€ per dag voor een late shift.

Oorzaak, niet het werk, maar de vakbond.
Bij de havenarbeiders met boek, kunnen de vakbonden namelijk heel de haven plat leggen met hulp van zo'n 6000 man, terwijl ze vaak niet eens aanwezig zijn in de bedrijven, omdat die slechts een kleine groep mensen vast in dienst hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 09:06   #83
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Voor die zelfstandigen en rijkere werknemers gaat het over de keuze tussen een AMG en een gewone Mercedes. Voor ons gaat het over onze werkzekerheid, een correcte behandeling door onze werkgever en ons pensioen. Dat de grote bedrijven geen peanuts aan belastingen zouden betalen.
AMG?
Ik ben eerst moeten gaan opzoeken wat een AMG is. Nochtans ben ik al meer dan 35 jaar zelfstandige.
Gij hebt een waanbeeld over zelfstandigen. Werkzekerheid kent een zelfstandige niet. Pensioen van een zelfstandige is niet zo vanzelfsprekend als van een werknemer. Werkloosheid van een zelfstandige=geen winst overhouden om van te leven, maar wel de verplichting om sociale bijdragen betalen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 09:37   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Daarnaast is je redenering over de lagere lonen moeten stijgen en de rest niet dalen, slechts gedeeltelijk juist.
...
Citaat:
Het is zo on-NVA om te stellen (en ik forceer mijn voorbeeld want het is erg onjuist op zich, maar dienstig in deze discussie) "de schrijnwerker verdient
Dit vergeten dat in mijn post stond, waar jij nu zo op zit te braken?
Jij bent een moeilijke mens om behoorlijk mee van gedachten te wisselen. En dat is een eufemisme voor iets veel lelijker.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 10:38   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor die zelfstandigen en rijkere werknemers gaat het over de keuze tussen een AMG en een gewone Mercedes. Voor ons gaat het over onze werkzekerheid, een correcte behandeling door onze werkgever en ons pensioen. Dat de grote bedrijven geen peanuts aan belastingen zouden betalen.
Al eens zelfstandige geweest ? Na de sociale bijdragen, vennootschapsbijdragen, belastingen, personenbelastingen, pensioenverzekering, werkonbekwaamheidsverzekering, aansprakelijkheid, de boekhouder, etc...blijft er niet zo veel over. Lees: je moet al een dikke omzet draaien om er iets aan over te houden. Een zware wagen kopen op een bvba die niet voldoende binnenhaalt is een snelle manier om failliet te gaan.

En zo zijn er ook veel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 10:50   #86
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
6. Verordening van het Europees Parlement en de Europese Raad over de handhavingsmaatregelen over de correctie van buitensporige macro-economische onevenwichtigheden in de euroruimte.
Ja, en daarmee word bedoeld dat men geen plannen moet laten uitwerken om een Lange Wapper te bouwen, terwijl men daar geen geld voor heeft.
Dat men geen opdrachten moeten geven om plannen te maken om Brussel tegen 2045 om te bouwen tot een futuristische stad, terwijl men geen geld heeft om een put in het wegdek te herstellen.
Oud 4 maart 2014, 11:11   #87
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit vergeten dat in mijn post stond, waar jij nu zo op zit te braken?
Jij bent een moeilijke mens om behoorlijk mee van gedachten te wisselen. En dat is een eufemisme voor iets veel lelijker.

.
Je hebt al meerdere malen gepost dat de loonlast aan ambtenaren niet te hoog is, maar dat de netto lonen van de privé te laag zijn.
Wel de netto lonen in de privé zijn juist zo laag, omdat de loonlast van de ambtenarij veel te hoog ligt. En de pensioenen van de ambtenaren behoort tot die loonlast.
De verloning van een ambtenaar zelf ligt niet te hoog, het is de grootheid van loonlast voor het ambtenarenappartaat dat te groot is.

En de macht die vakbonden zich toeëigenen om dat ambtenarenapparaat te kunnen blijven verdedigen.

In 2013 was er 10% minder goederen transport over het spoor tegenover 2010, de NMBS wilde dus ook het aantal ambtenaren bij het goederentransport over het spoor evenredig verminderen. De vakbonden legde heel het land plat om toch maar hun zin te krijgen.

De regering EDR heeft het aangedurven om sommige zaken uit de sociale zekerheid recht te trekken, zaken die de PS in het verleden had doorgedrukt om de vakbonden terwille te zijn. Vandaag roepen die vakbonden op om de PS af te straffen voor deze rechtzettingen tegen misbruik van de sociale zekerheid.
EDR is zelfs al aan het uitkijken om de Belgische politiek te verlaten.

Deze regering heeft ook enkele voor de ambtenaren pijnlijke beslissingen genomen en opnieuw staan de vakbonden moord en brand te roepen.
Zij dreigen opnieuw een deel politici hun carriere te vernietigen als ze niet toegeven aan de vakbonden.

Als je van Belgie terug een rendabele staat wil maken, moet je dus eerst de vakbonden uitschakelen. Pas dan kan men in de privé onderhandelen met de werkgevers om deftige netto verloningen te betalen aan hun werknemers.
Oud 4 maart 2014, 12:47   #88
demonen
Banneling

Standaard

Buffett plaatste een opmerkelijke waarschuwing, niet zozeer voor de oplopende beurskoersen, maar voor het pensioen. Hij ziet de problemen bij lokale overheden toenemen, waardoor de pensioenbeloftes steeds moeilijker na te komen zullen zijn in de toekomst. Buffett voorziet in het komende decennium ‘veel slecht nieuws’ over pensioenen. In zijn optiek focust hij op de Verenigde Staten, maar het is een wereldwijd probleem. Niet enkel maakten de overheden te grote beloftes, ook op vlak van het beheer van de pensioengelden loopt het spaak: tijdens de crash van 2008 werden de fondsen meegesleurd, maar met de beursrally van de voorbije jaren liepen de beheerders achter de feiten aan.

Buffett maakt zich volgens ons terechte zorgen over uw pensioen. De verwachtingen zijn (te) hooggespannen, terwijl de realiteit noopt tot voorzichtigheid over de toekomstige opbrengsten. Indirect waarschuwt Buffett hiermee ook voor het woelige verloop van de beurzen in de toekomst.

http://www.standaard.be/cnt/blnpa_20...BT=95673161516
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 16:41   #89
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt al meerdere malen gepost dat de loonlast aan ambtenaren niet te hoog is, maar dat de netto lonen van de privé te laag zijn.
Wel de netto lonen in de privé zijn juist zo laag, omdat de loonlast van de ambtenarij veel te hoog ligt. En de pensioenen van de ambtenaren behoort tot die loonlast.
De verloning van een ambtenaar zelf ligt niet te hoog, het is de grootheid van loonlast voor het ambtenarenappartaat dat te groot is.

En de macht die vakbonden zich toeëigenen om dat ambtenarenapparaat te kunnen blijven verdedigen.

In 2013 was er 10% minder goederen transport over het spoor tegenover 2010, de NMBS wilde dus ook het aantal ambtenaren bij het goederentransport over het spoor evenredig verminderen. De vakbonden legde heel het land plat om toch maar hun zin te krijgen.

De regering EDR heeft het aangedurven om sommige zaken uit de sociale zekerheid recht te trekken, zaken die de PS in het verleden had doorgedrukt om de vakbonden terwille te zijn. Vandaag roepen die vakbonden op om de PS af te straffen voor deze rechtzettingen tegen misbruik van de sociale zekerheid.
EDR is zelfs al aan het uitkijken om de Belgische politiek te verlaten.

Deze regering heeft ook enkele voor de ambtenaren pijnlijke beslissingen genomen en opnieuw staan de vakbonden moord en brand te roepen.
Zij dreigen opnieuw een deel politici hun carriere te vernietigen als ze niet toegeven aan de vakbonden.

Als je van Belgie terug een rendabele staat wil maken, moet je dus eerst de vakbonden uitschakelen. Pas dan kan men in de privé onderhandelen met de werkgevers om deftige netto verloningen te betalen aan hun werknemers.
als je de vakbonden uitschakelt met wie gaan ze dan onderhandelen?
Oud 4 maart 2014, 16:45   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De titel van deze draad is:
Citaat:
Statutaire pensioenen worden nog in 2014 afgeschaft
Dat is klaar en duidelijke taal. Afspraak op 1 januari 2015.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 maart 2014, 16:48   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Alweer: er gaat niks afgeschaft worden, er worden geen ambtenaren in de armoede gesmeten.

Echter, er gaat wel gewerkt worden om het systeem betaalbaar te houden. Belastingen verhogen gaat niet, dus ik vermoed dat men eventueel kan werken met solidariteitsbijdragen van gepensioneerden (lager netto pensioen), andere berekeningswijzen van het pensioen, koppeling aan lonen ambtenaren afschaffen, beperken wie allemaal een ambtenarenpensioen kan genieten (waarom moeten proffen ook zo een pensioen trekken ?).
Oud 4 maart 2014, 19:11   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Alweer: er gaat niks afgeschaft worden, er worden geen ambtenaren in de armoede gesmeten.

Echter, er gaat wel gewerkt worden om het systeem betaalbaar te houden. Belastingen verhogen gaat niet, dus ik vermoed dat men eventueel kan werken met solidariteitsbijdragen van gepensioneerden (lager netto pensioen), andere berekeningswijzen van het pensioen, koppeling aan lonen ambtenaren afschaffen, beperken wie allemaal een ambtenarenpensioen kan genieten (waarom moeten proffen ook zo een pensioen trekken ?).
(waarom moeten proffen ook zo een pensioen trekken ?)

Omdat het geen kleuterjuffrouwen zijn ?

Die proffen mogen over gans hun loopbaan toch wel evenveel verdienen als een kleine zelfstandige maar succesvolle bouwondernemer die pakweg een tiental man tewerk stelt, over gans zijn loopbaan heeft ?

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 maart 2014 om 19:11.
Oud 4 maart 2014, 19:47   #93
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Toch ben jij volgens veel Vlaamsnationalisten hier een parasiterende dief.
Bereid je maar voor op een operatie die nog diepgaander zal zijn dan die in Portugal.
Citaat:
Among the budget measures were an increase in the public sector workweek by five hours, slashes to retirement pensions by ten percent as well as salary cuts of up to 12 percent for those who earn more than 600 euros a month.
Het goede nieuws is dat de eenheidsstaking in Luik en Charleroi de definitieve splitsing van BelZiek zal veroorzaken.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 20:18   #94
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
AMG?
Ik ben eerst moeten gaan opzoeken wat een AMG is. Nochtans ben ik al meer dan 35 jaar zelfstandige.
Gij hebt een waanbeeld over zelfstandigen. Werkzekerheid kent een zelfstandige niet. Pensioen van een zelfstandige is niet zo vanzelfsprekend als van een werknemer. Werkloosheid van een zelfstandige=geen winst overhouden om van te leven, maar wel de verplichting om sociale bijdragen betalen.
Welja, alle dure auto's die rondrijden zijn auto's van ambtenaren of zo? En de privé heeft waanbeelden over ambtenaren. Die werkonzekerheid is de vrije keuze van de zelfstandige. Als dat u niet ligt, ga dan in dienstverband werken of wordt ambtenaar (zoals ik gedaan heb-ik verzilver mijn diploma in dienstverband onder andere omdat het bestaan van zelfstandige mij niet ligt). Maar kijk geen andere mensen erop aan als ze andere keuzes maken dan jij, dat is net een groot probleem bij zelfstandigen en ondernemers die denken dat de wereld stilvalt zonder hen.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 4 maart 2014 om 20:19.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 20:48   #95
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welja, alle dure auto's die rondrijden zijn auto's van ambtenaren of zo? En de privé heeft waanbeelden over ambtenaren. Die werkonzekerheid is de vrije keuze van de zelfstandige. Als dat u niet ligt, ga dan in dienstverband werken of wordt ambtenaar (zoals ik gedaan heb-ik verzilver mijn diploma in dienstverband onder andere omdat het bestaan van zelfstandige mij niet ligt). Maar kijk geen andere mensen erop aan als ze andere keuzes maken dan jij, dat is net een groot probleem bij zelfstandigen en ondernemers die denken dat de wereld stilvalt zonder hen.
Beste vriend lees eerst eens uw post na waarop ik reageerde. U geeft blijk van jaloezie op zelfstandigen en vertelt een hoop leugens. Mag ik uw leugens weerleggen?
Wat die dure auto's betreft: dat zijn meestal auto's van hoge ambtenaren en bedrijven waarmee werknemers mogen rondrijden. Ge beseft toch dat veel managers werknemers zijn in dienst van een bedrijf?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 20:57   #96
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Beste vriend lees eerst eens uw post na waarop ik reageerde. U geeft blijk van jaloezie op zelfstandigen en vertelt een hoop leugens. Mag ik uw leugens weerleggen?
Wat die dure auto's betreft: dat zijn meestal auto's van hoge ambtenaren en bedrijven waarmee werknemers mogen rondrijden. Ge beseft toch dat veel managers werknemers zijn in dienst van een bedrijf?
"Meestal" auto's van hoge ambtenaren? Er zijn geen duizenden administrateurs-generaal hoor. En alleen die mannen hebben recht op een auto zoals de BMW 5 of Audi A6. Geen X3, X5, CLS en meer van die peperdure bakken die je hier op alle hoeken van de straat tegenkomt.
En jaloezie? Verre van: ik ben zelfstandige geweest en het ligt me gewoon niet. Punt. Ik ben bijgevolg ook geen slaaf van mijn zaak. Ik ben ook zeer tevreden met mijn tweedehands luxeauto. Ik krijg alleen de wubbes van de ongenuanceerde meningen over ambtenaren die sommigen al eens durven spuien. En denk je nu echt dat ondernemers NIET geloven dat de wereld rond heb draait?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 21:19   #97
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
(waarom moeten proffen ook zo een pensioen trekken ?)

Omdat het geen kleuterjuffrouwen zijn ?

Die proffen mogen over gans hun loopbaan toch wel evenveel verdienen als een kleine zelfstandige maar succesvolle bouwondernemer die pakweg een tiental man tewerk stelt, over gans zijn loopbaan heeft ?

.
Waarom zou men een prof geen pensioen kunnen geven als werknemer + groepsverzekering, net zoals het ATP aan een universiteit ?

(jup, aan een universiteit zijn er nog meer ongelijkheden kwa pensioen: AAP en BAP die gewoon werknemers zijn, ATP werknemers met groepsverzekering, ZAP met een ambtenarenpensioen en dan nog beursalen met weinig tot niks...)

Het lijkt mij dan ambtenaren gewoon hun kaste verdedigen.
Oud 4 maart 2014, 21:23   #98
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
"Meestal" auto's van hoge ambtenaren? Er zijn geen duizenden administrateurs-generaal hoor. En alleen die mannen hebben recht op een auto zoals de BMW 5 of Audi A6. Geen X3, X5, CLS en meer van die peperdure bakken die je hier op alle hoeken van de straat tegenkomt.
En jaloezie? Verre van: ik ben zelfstandige geweest en het ligt me gewoon niet. Punt. Ik ben bijgevolg ook geen slaaf van mijn zaak. Ik ben ook zeer tevreden met mijn tweedehands luxeauto. Ik krijg alleen de wubbes van de ongenuanceerde meningen over ambtenaren die sommigen al eens durven spuien. En denk je nu echt dat ondernemers NIET geloven dat de wereld rond heb draait?
Tussen de ondernemers zit inderdaad veel crapuul dat meent dat de evenaar door hun gat loopt.

Maar zelfstandigen dragen vooral veel bij, maar trekken weinig. Het omgekeerde van ambtenaren. En oh ja: ik doe alles in mijn bijberoep in het wit. Sociale bijdragen, belastingen, vennootschapsbijdragen....
Oud 4 maart 2014, 21:29   #99
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie ambtenaren financieel wil nekken zal een economische ramp veroorzaken.
Als alle ambtenaren hun vinger op de knip houden zullen er veel kleine zelfstandigen en KMO's dat voelen.

Al uw gebrabbel ren spijt.

Uw natte droom zal dus een droom blijven. Neemt niet weg dat je er van kan blijven genieten 's nachts.
Geef in al uw wijsheid eens aan hoe deze veel te grote overheid in de toekomst moet gefinancierd worden en vooral hoe de pensioenen gefinancierd moeten worden ?
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 21:30   #100
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het six-pack land van Olli Rehn gaat in regressie...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be