![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
6. Verordening van het Europees Parlement en de Europese Raad over de handhavingsmaatregelen over de correctie van buitensporige macro-economische onevenwichtigheden in de euroruimte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is je redenering over de lagere lonen moeten stijgen en de rest niet dalen, slechts gedeeltelijk juist. Een portier in de privé verdient 1800€, maar heeft een hogere verantwoordleijkeid dan zijn collega in de ambtenarij die 2200€ krijgt. Deze verschillen zijn er gekomen door de misbruiken die de vakbonden plegen. Laat ons daarvoor even gaan kijken in de Antwerpse haven. Een havenarbeider met havenarbeidersboek krijgt 141€ per dag voor een late shif, zijn collega havenarbeider met een vast contract bij een havenbedrijf zonder havenarbeidersboek krijgt voor hetzelfde werk slechts 110€ per dag voor een late shift. Oorzaak, niet het werk, maar de vakbond. Bij de havenarbeiders met boek, kunnen de vakbonden namelijk heel de haven plat leggen met hulp van zo'n 6000 man, terwijl ze vaak niet eens aanwezig zijn in de bedrijven, omdat die slechts een kleine groep mensen vast in dienst hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben eerst moeten gaan opzoeken wat een AMG is. Nochtans ben ik al meer dan 35 jaar zelfstandige. Gij hebt een waanbeeld over zelfstandigen. Werkzekerheid kent een zelfstandige niet. Pensioen van een zelfstandige is niet zo vanzelfsprekend als van een werknemer. Werkloosheid van een zelfstandige=geen winst overhouden om van te leven, maar wel de verplichting om sociale bijdragen betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij bent een moeilijke mens om behoorlijk mee van gedachten te wisselen. En dat is een eufemisme voor iets veel lelijker. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zo zijn er ook veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat men geen opdrachten moeten geven om plannen te maken om Brussel tegen 2045 om te bouwen tot een futuristische stad, terwijl men geen geld heeft om een put in het wegdek te herstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel de netto lonen in de privé zijn juist zo laag, omdat de loonlast van de ambtenarij veel te hoog ligt. En de pensioenen van de ambtenaren behoort tot die loonlast. De verloning van een ambtenaar zelf ligt niet te hoog, het is de grootheid van loonlast voor het ambtenarenappartaat dat te groot is. En de macht die vakbonden zich toeëigenen om dat ambtenarenapparaat te kunnen blijven verdedigen. In 2013 was er 10% minder goederen transport over het spoor tegenover 2010, de NMBS wilde dus ook het aantal ambtenaren bij het goederentransport over het spoor evenredig verminderen. De vakbonden legde heel het land plat om toch maar hun zin te krijgen. De regering EDR heeft het aangedurven om sommige zaken uit de sociale zekerheid recht te trekken, zaken die de PS in het verleden had doorgedrukt om de vakbonden terwille te zijn. Vandaag roepen die vakbonden op om de PS af te straffen voor deze rechtzettingen tegen misbruik van de sociale zekerheid. EDR is zelfs al aan het uitkijken om de Belgische politiek te verlaten. Deze regering heeft ook enkele voor de ambtenaren pijnlijke beslissingen genomen en opnieuw staan de vakbonden moord en brand te roepen. Zij dreigen opnieuw een deel politici hun carriere te vernietigen als ze niet toegeven aan de vakbonden. Als je van Belgie terug een rendabele staat wil maken, moet je dus eerst de vakbonden uitschakelen. Pas dan kan men in de privé onderhandelen met de werkgevers om deftige netto verloningen te betalen aan hun werknemers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Buffett plaatste een opmerkelijke waarschuwing, niet zozeer voor de oplopende beurskoersen, maar voor het pensioen. Hij ziet de problemen bij lokale overheden toenemen, waardoor de pensioenbeloftes steeds moeilijker na te komen zullen zijn in de toekomst. Buffett voorziet in het komende decennium ‘veel slecht nieuws’ over pensioenen. In zijn optiek focust hij op de Verenigde Staten, maar het is een wereldwijd probleem. Niet enkel maakten de overheden te grote beloftes, ook op vlak van het beheer van de pensioengelden loopt het spaak: tijdens de crash van 2008 werden de fondsen meegesleurd, maar met de beursrally van de voorbije jaren liepen de beheerders achter de feiten aan.
Buffett maakt zich volgens ons terechte zorgen over uw pensioen. De verwachtingen zijn (te) hooggespannen, terwijl de realiteit noopt tot voorzichtigheid over de toekomstige opbrengsten. Indirect waarschuwt Buffett hiermee ook voor het woelige verloop van de beurzen in de toekomst. http://www.standaard.be/cnt/blnpa_20...BT=95673161516 |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De titel van deze draad is:
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Alweer: er gaat niks afgeschaft worden, er worden geen ambtenaren in de armoede gesmeten.
Echter, er gaat wel gewerkt worden om het systeem betaalbaar te houden. Belastingen verhogen gaat niet, dus ik vermoed dat men eventueel kan werken met solidariteitsbijdragen van gepensioneerden (lager netto pensioen), andere berekeningswijzen van het pensioen, koppeling aan lonen ambtenaren afschaffen, beperken wie allemaal een ambtenarenpensioen kan genieten (waarom moeten proffen ook zo een pensioen trekken ?). |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat het geen kleuterjuffrouwen zijn ? Die proffen mogen over gans hun loopbaan toch wel evenveel verdienen als een kleine zelfstandige maar succesvolle bouwondernemer die pakweg een tiental man tewerk stelt, over gans zijn loopbaan heeft ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 maart 2014 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 4 maart 2014 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat die dure auto's betreft: dat zijn meestal auto's van hoge ambtenaren en bedrijven waarmee werknemers mogen rondrijden. Ge beseft toch dat veel managers werknemers zijn in dienst van een bedrijf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jaloezie? Verre van: ik ben zelfstandige geweest en het ligt me gewoon niet. Punt. Ik ben bijgevolg ook geen slaaf van mijn zaak. Ik ben ook zeer tevreden met mijn tweedehands luxeauto. Ik krijg alleen de wubbes van de ongenuanceerde meningen over ambtenaren die sommigen al eens durven spuien. En denk je nu echt dat ondernemers NIET geloven dat de wereld rond heb draait?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(jup, aan een universiteit zijn er nog meer ongelijkheden kwa pensioen: AAP en BAP die gewoon werknemers zijn, ATP werknemers met groepsverzekering, ZAP met een ambtenarenpensioen en dan nog beursalen met weinig tot niks...) Het lijkt mij dan ambtenaren gewoon hun kaste verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zelfstandigen dragen vooral veel bij, maar trekken weinig. Het omgekeerde van ambtenaren. En oh ja: ik doe alles in mijn bijberoep in het wit. Sociale bijdragen, belastingen, vennootschapsbijdragen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Het six-pack land van Olli Rehn gaat in regressie...
|
![]() |
![]() |