Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2015, 10:42   #81
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Vlaamse cultuur is er een waar bejaardenhuizen een plaats hebben.

Topicstarter laat uitschijnen dat dit minderwaardig zou zijn. Maar zegt er niet bij waarom.

De Vlaamse cultuur is trouwens nog genuanceerder:
het zijn niet de kinderen van de bejaarden die deze laatste wegstoppen in bejaardenhuizen;
het zijn de bejaarden zelf die niet tot grote last willen zijn van hun werkende kinderen.

En al zeker niet tot last van een aantal leden van het nieuw-samengesteld gezin van hun zoon of dochter.

De topicstarter mag haar mening hebben en uiten, maar mijn repliek mag ik ook laten horen, en die klinkt:
moei'd'u eens met uwe eigen zaken.

post scrotum: de Schoof zijn beide ouders zijn helaas dermate plots overleden zpdat er niet overwogen is moeten worden wanneer het tijd werd om naar een bejaardenhuis te verhuizen. (en ikzelf zal zeker op tijd vertrekken naar een modern en vrij service-flat en daarna bejaardenhuis ...)

.
Zou je niet naar je buitenverblijf in spanje gaan ? Veel leuker toch dan zo een sterfhuis hier...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 10:47   #82
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nou ik heb niet gezegd dat iedereen z'n ouders zomaar dropt in een rusthuis, maar er zijn er toch veel die dat wel doen .. En een pak oudjes die helemaal NIET in dergerlijk oord zouden willen belanden maar van hun kinderen/kleinkinderen MOETEN (en niet omdat ze de middelen niet hebben maar gewoonweg niet met hen willen opgezadeld zitten) ...

Heu ik zit de laatste tijd veel op Seniorennet en de algemene tendens zou ik zeggen is toch wel veel minder rooskleurig dan jullie het voorstellen. Veel oudjes krijgen zelfs met Kerst en Nieuw amper/helemaal geen bezoek ...

Zelf heb ik ooit stage gedaan in een rusthuis van het Ocmw. Ik heb daar oude pepeetjes en memeetjes geweten die er echt naar uitkeken als ik m'n dagelijkse ronde daar deed. Want van hun kinderen kregen ze bijna geen bezoek of helemaal niet. Heb daar eens m'n gsm uitgeleend aan zo'n pepeetje opdat ie naar z'n zoon kon bellen, en toen ie dat had gedaan werd ie bijna meteen afgewimpeld door 'zoonlief'. Zelfs een gesprekje van een paar minuten kon er niet af. Die man was er helemaal ondersteboven van. Nou zo wil ik niet eindigen later. Ik hoop echt dat ik niet zulke ondankbare kinderen zal hebben (!!!)

En wat betreft het respect tov oudjes op het openbaar vervoer .. Wel ik verzin niks, ze zeggen het trouwens zelf dat ze van de jongere allochtoonse generaties meer respect krijgen dan van de eigen Vlaamse jeugd, iets wat ik trouwens zelf kan van getuigen ook al ben ik nog geen 80. (!)

Een greep uit de messages daar:

Of dit:

Enz. enz.

!!!
Dat je op seniorennet die oude mensen daar het een en ander zit wijs te maken dat geloof ik wel, je internetverslaving kent geen grenzen.

Maar al de rest is gelogen, ik kom ook wel op seniorennet hoor en weet je waarom? Wel in tegenstelling tot u ben ik een echte senior.
Maar u bent nu eenmaal:
Oud 22 augustus 2015, 10:52   #83
Hoomer

Standaard

Citaat:
Hum dat zal dan een geëmancipeerde geweest zijn .... lol
Zoals de jongere Vlamingen dus:

lol, ik verzin die berichtjes heus niet voor het geval jullie dat zouden denken ... XD!
Je verzint die berichtjes wel anders zou je bronvermelding geven.
En btw seniorennet is geen verzameling zielige oudjes hoor, die chatters daar komen regelmatig samen en doen uitstapjes, reserveren of huren zelfs een heel restaurant af.
.
Oud 22 augustus 2015, 10:56   #84
Hoomer

Standaard

Citaat:
Marie ik verzin heus niet wat ik daar zoal lees .. Ga anders eens een kijkje nemen? (cf. link)

http://www.seniorennet.be/forum/view...=asc&start=120
Ik lees daar niets over mensen uit Bangkok of Kiev die in Antwerpen op den tram rechtstaan voor u, ik lees daar niets over moslims die plaatsmaken op den tram voor u, kortom u bent een fantast.

PS als je dan terug leest zie dat het eigenlijk gaat over allochtonen in Antwerpen die niet rechtstaan en waar men bang van is. Pff Jongens toch.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 22 augustus 2015 om 11:05.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 10:58   #85
Hoomer

Standaard

Citaat:
Euh om te beginnen is het al geen stiefmama maar een adoptiemama ..

En moest ik destijds in Korea opgegroeid zijn, zou ik naar alle waarschijnlijkheid de latere zorg van m'n biologiche ouders op me genomen hebben .. Maar tja, het lot heeft anders beslist ... Nu moet ik het effectief doen met een norse Vlaamse autochtoonse "familie" ..... -_-
U ouders wilden u niet hebben, uw prachtouders zagen liever geld.
Uw adoptieouders hebben u en uw zuster met veel liefde opgevoed en u wat doet u, tja.
Oud 22 augustus 2015, 11:09   #86
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marie ik verzin heus niet wat ik daar zoal lees .. Ga anders eens een kijkje nemen? (cf. link)

http://www.seniorennet.be/forum/view...=asc&start=120
Ik zie hier nog een ander verhaal van Silver Wolf geplaatst op 20 nov 2014 17:28.
Jouw tweede paragraaf herinnert me aan een echt gebeurd feit op tram 24 in de Carnotstraat. Zwartrijders te over en vooral de tweede generatie migrantenjongeren maakte er stoer een sport van, om de betaalautomaat straal te negeren.
Een donkere dame met een kinderwagentje en baby was ook zonder betalen opgestapt en had strategisch plaats genomen bij de midden-deur.
Ter hoogte van de Kerkstraat stapten twee heren in uniform op. Eén vooraan en één via de achterdeur. Vliegensvlug sprong de Afrikaanse moeder met haar kinderwagentje plus baby van de tram. Allicht omdat ze vreesde dat er controle werd gedaan op zwartrijden.
Bleken het twee mannen te zijn, die als promotie een pakje snoep uitdeelden.
De Afrikaanse vrouw merkte het en wou nog snel terug op die tram, maar hoezeer ze ook op de intussen gesloten achterdeur klopte...de tram reed verder zonder haar.
unquote
http://www.seniorennet.be/forum/view...c2a7fcc2126043
Ik ga die draad niet helemaal aflopen. Maar bent u mogelijk een beetje selectief in het uitkiezen van de posts?
Oud 22 augustus 2015, 11:16   #87
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
En dat heb je ook niet NieuwNoors!
Fijne reactie,
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 11:19   #88
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik lees daar niets over mensen uit Bangkok of Kiev die in Antwerpen op den tram rechtstaan voor u, ik lees daar niets over moslims die plaatsmaken op den tram voor u, kortom u bent een fantast.

PS als je dan terug leest zie dat het eigenlijk gaat over allochtonen in Antwerpen die niet rechtstaan en waar men bang van is. Pff Jongens toch.
Toch wel, ik heb achteraf dat verhaal van die persoon gevonden, twee posts na die post van Silver Wolf die ik hierboven aanhaal.
Ik blijf het nochtans merkwaardig vinden dat een bejaarde met prothese in Kiev en Bangkok op zijn eentje op stap gaat!
Oud 22 augustus 2015, 11:20   #89
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sorry, dubbel

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 22 augustus 2015 om 11:20.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 11:30   #90
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Toch wel, ik heb achteraf dat verhaal van die persoon gevonden, twee posts na die post van Silver Wolf die ik hierboven aanhaal.
Ik blijf het nochtans merkwaardig vinden dat een bejaarde met prothese in Kiev en Bangkok op zijn eentje op stap gaat!
Dat zijn posting van meer dan een jaar geleden, begrijpen jullie wel goed hoe ziekelijk gefrustreerd en maniakaal die zelfverklaarde zottin het internet afschuimt?
ze zal daar in ieder geval zelf een account hebben hoor, idem voor dat kinderforumpje waar ze overlaatst met afkwam. Jongens toch

En nee ik vind die bewuste posting niet, maar ja weet ge pffff.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 22 augustus 2015 om 11:32.
Oud 22 augustus 2015, 11:35   #91
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik zie hier nog een ander verhaal van Silver Wolf geplaatst op 20 nov 2014 17:28.
Jouw tweede paragraaf herinnert me aan een echt gebeurd feit op tram 24 in de Carnotstraat. Zwartrijders te over en vooral de tweede generatie migrantenjongeren maakte er stoer een sport van, om de betaalautomaat straal te negeren.
Een donkere dame met een kinderwagentje en baby was ook zonder betalen opgestapt en had strategisch plaats genomen bij de midden-deur.
Ter hoogte van de Kerkstraat stapten twee heren in uniform op. Eén vooraan en één via de achterdeur. Vliegensvlug sprong de Afrikaanse moeder met haar kinderwagentje plus baby van de tram. Allicht omdat ze vreesde dat er controle werd gedaan op zwartrijden.
Bleken het twee mannen te zijn, die als promotie een pakje snoep uitdeelden.
De Afrikaanse vrouw merkte het en wou nog snel terug op die tram, maar hoezeer ze ook op de intussen gesloten achterdeur klopte...de tram reed verder zonder haar.
unquote
http://www.seniorennet.be/forum/view...c2a7fcc2126043
Ik ga die draad niet helemaal aflopen. Maar bent u mogelijk een beetje selectief in het uitkiezen van de posts?
Wat ik wel lees is volgende getrol en ik citeer;

kitten

Bericht Geplaatst: Wo 23 Jul 2014, 18:15
Onderwerp:
Reageer met quote

Hoe kan dat? heel eenvoudig: door te werken als iedereen.
Mijn nieuwe Belgen (en niet alleen de mijne maar het merendeel van hen die ik ken)van onze generatie hebben hier héél hun leven gewerkt en hebben nu een verdiend pensioen. De tweede generatie hebben goed gestudeerd en zijn nu aan de top van hun carrière en dus leveren ze een goed pak in, de jongeren die zijn nu maar pas aan hun scholing begonnen maar dat ziet er goed uit voor de toekomst.

Bovenstaande zal wel waar zijn zekers

Laatst gewijzigd door Hoomer : 22 augustus 2015 om 11:38.
Oud 22 augustus 2015, 11:35   #92
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik heb moeite met het woord "droppen". Ik denk echt dat de meeste "oude Belgen" hun ouders niet bewust willen wegsteken!
Mijn eigen situatie: vader is gestorven, enkele jaren geleden al. Mijn moeder bleef achter in een veel te groot huis om alleen te onderhouden. Ook veel te grote tuin die mijn vader steeds heel netjes onderhield. Man en ikzelf deden onze uiterste best om NA ons werk, na de zorg voor onze kinderen zoveel mogelijk onze moeder te helpen met schoonmaken, grasmaaien ed. Op een bepaald moment begon moeder te sukkelen, kon ze bijna de trap niet meer op en zag ze zelf in dat ze daar niet meer kon blijven wonen. We hebben toen een aanvraag gedaan voor een seniorenflatje voor haar. Tot onze verbazing kon ze daar heel gauw terecht. Inmiddels woont ze er nu 4 jaar. In haar kleine maar fijne flatje, op slechts 50m van het rusthuis. Alles is goed geregeld: ze is volledig zelfstandig, ze mag gaan en staan waar ze wilt. Ze kan kiezen: zelf een maaltijd bereiden of gaan eten in het rusthuis, zelf haar wasje gaan draaien of niet (de laatste 2j neem ik haar was en strijk voor mijn rekening met alle liefde). Ze is verbonden via een noodoproepsysteem, 24u/24 met het rusthuis. Dat is een hele geruststelling voor ons. Verder mag ze naar hartelust deelnemen aan de dagelijkse activiteiten die het rusthuis aanbiedt indien ze dit wenst. Ze neemt ook regelmatig deel aan uitstappen die georganiseerd worden. MOEST ik het kunnen zou ik moeder bij mij in huis nemen, maar aangezien ik in een Bel-étage woon is dat geen optie met de vele trappen hier.
Iedereen mag denken wat hij/zij wilt, maar ik vind echt niet dat ik mijn moeder "gedropt" heb.
Een toevoeging toch: ik bezoek mijn moeder op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Mijn man meestal op maandag, omdat hij dan haar boodschappen haalt en brengt terwijl ik werk. Mijn moeder heeft gemiddeld 5x/week bezoek dus, nog de bezoekjes van mijn kinderen (haar kleinkinderen) niet meegeteld. Ook zij gaan minstens 1x/week bij hun oma langs. En zo om de 3-4 weken brengt ze haar zondagnamiddag hier bij mij door met een "zjat" koffie en een taartje. Helaas ben ik haar enige kind dat haar nog bezoekt: mijn broer is overleden en mijn oudere zus kijkt al jaaaaaren niet naar moeder om.
Oud 22 augustus 2015, 11:41   #93
Hoomer

Standaard

Citaat:
Een toevoeging toch: ik bezoek mijn moeder op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Mijn man meestal op maandag, omdat hij dan haar boodschappen haalt en brengt terwijl ik werk. Mijn moeder heeft gemiddeld 5x/week bezoek dus, nog de bezoekjes van mijn kinderen (haar kleinkinderen) niet meegeteld. Ook zij gaan minstens 1x/week bij hun oma langs. En zo om de 3-4 weken brengt ze haar zondagnamiddag hier bij mij door met een "zjat" koffie en een taartje. Helaas ben ik haar enige kind dat haar nog bezoekt: mijn broer is overleden en mijn oudere zus kijkt al jaaaaaren niet naar moeder om.
Alez vooruit zo te zien heeft bembem haar doel bij jou bereikt, je goed verontschuldigen, alles goedpraten en bewijzen hoe goed je wel bent voor je oud moedertje.
Nieuwnoors begrijp je niet dat bembem nu over de grond rolt van het lachen, maar ja je kan haar natuurlijk weer beginnen verdedigen he.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 22 augustus 2015 om 11:42.
Oud 22 augustus 2015, 11:53   #94
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alez vooruit zo te zien heeft bembem haar doel bij jou bereikt, je goed verontschuldigen, alles goedpraten en bewijzen hoe goed je wel bent voor je oud moedertje.
Nieuwnoors begrijp je niet dat bembem nu over de grond rolt van het lachen, maar ja je kan haar natuurlijk weer beginnen verdedigen he.
Het gaat mij niet om verontschuldigen noch goedpraten. Tenslotte heeft niemand zaken met mijn privé-leven.
Mijn standpunt: ik denk echt wel dat de meeste mensen goed voor hun bejaarde ouders zorgen. De mensen die ik ken in de bejaardenflatjes beleven allemaal (behalve 1 die spijtig bijna nooit bezoek krijgt van haar enige zoon) een mooie oude dag.
Oud 22 augustus 2015, 12:02   #95
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maandag op het programma bij Moeder in het rusthuis: barbecue.
Woensdag: uitstap naar het cultureel centrum per autocar. Prijs: 5 Euro. Inbegrepen: busreis, optreden van clown, goochelaar, daarna zanger en dans.
+ 3drankbonnetjes voor iedereen en 3 broodjes.
Kortom: een hele namiddag vertier voor die mensen.
ZO wil ik ook wel eens "gedropt" worden!
Oud 22 augustus 2015, 13:12   #96
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn standpunt: ik denk echt wel dat de meeste mensen goed voor hun bejaarde ouders zorgen.
Ik denk dat ook.
Vandaar dat ik het nogal schurftig vindt dat een of andere multicul-profiteur (m/v) die zelf nooit naar zijn/haar ouders omkijkt ons Belgen die wél hun ouders verzorgen, probeert te culpabiliseren.
Oud 22 augustus 2015, 13:25   #97
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik denk dat ook.
Vandaar dat ik het nogal schurftig vindt dat een of andere multicul-profiteur (m/v) die zelf nooit naar zijn/haar ouders omkijkt ons Belgen die wél hun ouders verzorgen, probeert te culpabiliseren.
Hola, staafken dat is niet waar he, bembem gaat echt wel regelmatig bezoek om geld te schooien bij haar mama en haar zus hoor. Dus heu, rustig he die mensen zien dan de open uitgestoken hand, schudden van nee "je hebt al genoeg gehad" en hup die verdwijnt en het laatste dat op die mensen hun netvlies achterblijft is die middelvinger en een welgemeende "fuck you".
Jaja
Oud 22 augustus 2015, 14:20   #98
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach je hebt een webcam die ziet wat ik aan het doen ben? LOL

En nee, ik ben nu heus niet aan het rollebollen van het lachen, jij wel misschien? (Pfffft!)

ps. Guinevere is een andere forummer (nogmaals!) .. Shame on you! duh!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 14:22   #99
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat je op seniorennet die oude mensen daar het een en ander zit wijs te maken dat geloof ik wel, je internetverslaving kent geen grenzen.

Maar al de rest is gelogen, ik kom ook wel op seniorennet hoor en weet je waarom? Wel in tegenstelling tot u ben ik een echte senior.
Maar u bent nu eenmaal:
Nee mr. ik lees Seniorennet omdat ik graag op de hoogte ben van wat er zoal onder de mensen speelt ....... En ook omdat ik me zo goed mogelijk op m'n pensioen zou willen voorbereiden ........ Tja, misschien dat ik oud ben voor m'n leeftijd, en dan?? duh!
Oud 22 augustus 2015, 14:24   #100
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee hoor, het ging daar oorspronkelijk over het al dan niet gratis zijn van een 65+ abonnement voor de bus ...

Laatst gewijzigd door bembem : 22 augustus 2015 om 14:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be