Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2015, 14:36   #81
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Ja, tuurlijk wel. Ik weet ook dat ik geen spurtsprintje van een X5 M of X6 M ga winnen, simpelweg omdat die twee keer zoveel vermogen hebben als mijn auto. Maar op het eerstvolgende rond punt of de eerstvolgende bochtige boerenwegel rijd ik er zo weer naar toe.

Laat staan auto's genre Lotus Elise of een Alfa 4C: die draaien er nog eens achterwaarts rondjes rond terwijl ze die zeecontainers inhalen.
Geen idee waar jij mee rondrijdt uiteraard, maar onderschat die bakken niet.
Ja, het zijn kleine tanks, maar BMW (like them or not) weet verdomd veel uit die dingen te persen.

Als je op die rondetijden met een X5/X6 een 8:00 tot 8h10 haalt, dan weten die dingen zich heus wel te gedragen in bochtenwerk.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 14:38   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah, ok, mijnen bril trekt er ni op !

wel lekker madammeke, ze mag dat brilleke ophouden in bed!
Dat is geen brilleke voor in bed,
dat is een brilleke èn een gezichtje om te face fucken in een .... suv !

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 14:38   #83
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Been there, done that (en me eigenlijk nooit beklaagd maar bon).
Het enige dat je dan krijgt is dat de doorsnee "steek je kop vooral niet boven het maaiveld uit en blijf deel van de grauwgrijze massa"-Belg vindt dat je opvallend wil doen (en nee, ik zever niet )
Vlootverantwoordelijken kijken vaak naar herverkoopwaarde, en die ligt bij "kleurloze" wagens hoger dan met kleuren.

Als je daar echt bekommerd om bent, koop dan een zwarte of grijze en wrap die he

Maar ik heb toch mijne mooie metallic rood in bestelling staan, neh
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 14:39   #84
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Chassis van Fiat 500 . Alléz hun nieuwste model toch .
Welk model van Jeep is dat dan?
Hmmm.... even nachecken, je weet toch dat Jeep een merknaam is ...toch?

"The Jeep brand
The brand has gone through many owners, starting with Willys, which produced the first Civilian Jeep (CJ) in 1945. As the only company that continually produced Jeep vehicles after the war, in June 1950 Willys-Overland was granted the privilege of owning the name "Jeep" as a registered trademark.[16] Willys was sold to Kaiser Motors in 1953, which became Kaiser-Jeep in 1963. American Motors Corporation (AMC) purchased Kaiser's money-losing Jeep operations in 1970. The utility vehicles complemented AMC's passenger car business by sharing components, achieving volume efficiencies, as well as capitalizing on Jeep's international and government markets.

The French automaker Renault began investing in AMC in 1979. However, by 1987, the automobile markets had changed and even Renault itself was experiencing financial troubles. At the same time, Chrysler Corporation wanted to capture the Jeep brand, as well as other assets of AMC. Chrysler bought out AMC in 1987, shortly after the Jeep CJ-7 was replaced with the AMC-designed Jeep Wrangler or YJ. Chrysler merged with Daimler-Benz in 1998 to form DaimlerChrysler. DaimlerChrysler eventually sold most of their interest in Chrysler to a private equity company in 2007. Chrysler and the Jeep division operated under Chrysler Group LLC, until December 15, 2014, when the name was changed to FCA US LLC."

FCA US = Fiat Chrysler Automotive
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 14:43   #85
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vlootverantwoordelijken kijken vaak naar herverkoopwaarde, en die ligt bij "kleurloze" wagens hoger dan met kleuren.
Fleet heeft hier anders nooit lastig gedaan om dat rood; enkel de bemerking "ah, dat nemen er niet veel".

Citaat:
Als je daar echt bekommerd om bent, koop dan een zwarte of grijze en wrap die he

Na die rode was het fel blauw; wat we hierna nemen, dat zien we nog wel. Dat Austin Yellow Metallic van BMW die ze nu op de M-seriekes zetten, lijkt me ook nog wel eens fun om te hebben.

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 2 september 2015 om 14:44.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 14:44   #86
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Bij de meeste merken heb je nu bijna enkel maar de keuze tussen verschillende donkere kleuren.
Bruin is nu terug in, maar daar zijn toch ook lelijke soorten bruin tussen. Titanium bruin is wel OK en niet te donker:

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 september 2015 om 14:45.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 14:46   #87
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij de meeste merken heb je nu bijna enkel maar de keuze tussen verschillende donkere kleuren.
Bruin is nu terug in, maar daar zijn toch ook lelijke soorten bruin tussen. Titanium bruin is wel OK en niet te donker:

Omdat kleuren bijna niet verkocht werden.

Resale value speelt hier echt een grote rol hoor.
Oud 2 september 2015, 14:46   #88
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

een F-type mogen ze me nog in bleekblauw met groene bollen geven....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 14:47   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Fleet heeft hier anders nooit lastig gedaan om dat rood; enkel de bemerking "ah, dat nemen er niet veel".

Na die rode was het fel blauw; wat we hierna nemen, dat zien we nog wel. Dat Austin Yellow Metallic van BMW die ze nu op de M-seriekes zetten, lijkt me ook nog wel eens fun om te hebben.
Waarom niet. Zeker als het een firma wagen is een ze laten het toe: go for it, kies wat ge mooi vindt.

ALs ge hem na een paar jaar beu zijt, kiest ge een ander he
Oud 2 september 2015, 14:56   #90
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Freemont ?
Net andersom.
De Fiat gebruikt het chassis van Jeep.
Bij Jeep hebben ze er de betere Fiat dieselmotor ingebouwd.
Twee goede dingen van beide werelden samengevoegd.
De aandrijving van Jeep is anders wel legendarisch - ikzelf heb het genoegen mogen proeven om die dingen te testen toen Chrysler en Mercedes nog een groep vormden.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Andersom.png‎
Bekeken: 79
Grootte:  287,2 KB
ID: 99734  

Oud 2 september 2015, 15:01   #91
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht

Gewoon terug bij de dealer laten herspuiten na elk ritje, peasant.
Als dat uw wagen is, respect - u gebruikt hem zoals het hoort.
Indien niet .... pfffff..... veel geblaze en niks.
Oud 2 september 2015, 15:25   #92
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Hmm, zo'n GTR hoort toch écht een fel kleur te hebben...

Gelukkig presenteren meer en meer fabrikanten hun nieuwe modellen wél weer in kleur, zoals Audi met hun nieuwe A4. Benieuwd hoeveel we er hier van in België zullen zien

SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 15:27   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht

"The Jeep brand
The brand has gone through many owners, starting with Willys, which produced the first Civilian Jeep (CJ) in 1945. As the only company that continually produced Jeep vehicles after the war, in June 1950 Willys-Overland was granted the privilege of owning the name "Jeep" as a registered trademark.[16] Willys was sold to Kaiser Motors in 1953, which became Kaiser-Jeep in 1963. American Motors Corporation (AMC) purchased Kaiser's money-losing Jeep operations in 1970. The utility vehicles complemented AMC's passenger car business by sharing components, achieving volume efficiencies, as well as capitalizing on Jeep's international and government markets.

The French automaker Renault began investing in AMC in 1979. However, by 1987, the automobile markets had changed and even Renault itself was experiencing financial troubles. At the same time, Chrysler Corporation wanted to capture the Jeep brand, as well as other assets of AMC. Chrysler bought out AMC in 1987, shortly after the Jeep CJ-7 was replaced with the AMC-designed Jeep Wrangler or YJ. Chrysler merged with Daimler-Benz in 1998 to form DaimlerChrysler. DaimlerChrysler eventually sold most of their interest in Chrysler to a private equity company in 2007. Chrysler and the Jeep division operated under Chrysler Group LLC, until December 15, 2014, when the name was changed to FCA US LLC."

Het gaat over hun nieuw klein jeepke.
Idd precies een fiat 500 geworden.
Niet de Cherokee jeep.

Ik doe trouwens binnenkort waarschijnlijk mijn xjs Cherokee weg.
2,5 l diesel
Lichte vracht
150€ taks
Geen biv
600€ verzekering
8 l verbruik
Koppelingspomp moet vervangen worden
Prijs 480€ + eventueel wat goedkope onderdelen.
Oud 2 september 2015, 15:30   #94
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm, zo'n GTR hoort toch écht een fel kleur te hebben...

Gelukkig presenteren meer en meer fabrikanten hun nieuwe modellen wél weer in kleur, zoals Audi met hun nieuwe A4. Benieuwd hoeveel we er hier van in België zullen zien
Ja voor een sportwagen mag het een kleurtje zijn. Liefst rood uiteraard dat blauw weet ik niet zo.

Bij de Fiat 500 hebben ze wel wat. Onlangs zo'n roze gezien

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 september 2015 om 15:31.
Oud 2 september 2015, 16:44   #95
SMI94
Banneling

Standaard

Bij elke kleine stadswagen kun felle kleurtjes krijgen, en meestal staan ze daar nog het leukst mee ook. Ik ijver voor méér kleur op de weg. En minder zeecontainers
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 17:11   #96
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mooi hé
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ranger 2015.jpg‎
Bekeken: 596
Grootte:  45,4 KB
ID: 99735  

Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 september 2015 om 17:12.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 17:21   #97
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
BMW E53 X5 LM
7:50 op de ring

Porsche Cayenne Turbo S
7:59 op de ring

BMW F16 X6 M
8:05 op de ring

Porsche Cayenne Turbo 958
8:13 op de ring

Alles rond de 8 minuten zijn serieuze prestaties op de Nordschleife
Allemaal patserige bakken voor sukkelaars die niet met een echte sportwagen kunnen of durven rijden. Meestal bumperklevers en als je dan zelf eens op je gas komt hebben ze:

- ofwel vloeken omdat hun rammelbak niet volgt (eerste deftige bocht staan ze al op hun rem).
- een orgasme omdat ze niet zo een sport geluid in hun rammelbak hebben.

Op gewone dagen ga ik opzij en steek ik mijn duim op. Ze eigenlijk uit lachende maar dan denken ze weer dat ze "het" zijn. Ga ik eens met het nieuwe speelgoed op de weg dan speel ik graag mee. Maar bij de meeste van die Johnny bakken weiger ik nog om mee in het spel op te gaan. Dertien van die sukkelaars in een dozijn
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 17:37   #98
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Allemaal patserige bakken voor sukkelaars die niet met een echte sportwagen kunnen of durven rijden.
Dat hebt ge met Porsche (allé de 911 modellen toch) in het algemeen. Ik ken er maar weinig die met de motor achter de achteras kunnen (durven) omgaan zonder alle elektrische gizmo's.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 18:06   #99
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht

"The Jeep brand

Jeep renegade .

Effe een kort citaat uit volgend artikel ; "Bovendien heeft de bouwkwaliteit een sprong vooruit gemaakt. Dat is onder andere te danken aan de inmenging van Fiat, dat tegenwoordig eigenaar is van Jeep. Jeep mag dan een Amerikaans merk zijn, de Renegade wordt in Italië gebouwd en daar liggen de normen hoger."
http://www.autozine.nl/text/1254.html
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 09:33   #100
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Koop dan een Maserati Quattroporte, Jaguar F-Type R of waarom niet een 964 of 993 Turbo als het dan toch een Porsche moet zijn. Compleet irrationeel, laat zien dat je geld hebt én zijn dan ook nog eens strelingen voor het oog in het straatbeeld.
Je kan ook een spuuglelijke Mercedes kopen. Jakkes in zoiets zou ik nog niet willen gezien worden.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 september 2015 om 09:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be