Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2015, 15:05   #81
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Onrechtstreeks komt dat geld van de werkgevers natuurlijk ook uit onze zakken.
Uit de zakken van de klanten.

En de klanten zullen wel klagen als ze te veel betalen. Of naar een ander gaan.

Als je dat als burger wilt doen, moet je emigreren. Vaak is die stap te groot en laat men zich gewoon scheren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 15:37   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Niet uit jaloezie maar uit verdediging.
Altijd maar afgeven op de ambtenaar dat ie lui is en een goed pensioen heeft en dat leraars en leraressen hard moeten werken en een klein pensioen hebben.
Bij deze is bewezen dat de leraar in kwestie niet hard heeft moeten werken en een héél goed pensioen heeft.
Daar is het mij om te doen.
Wat is je definitie van hard werken ? Werk jij hard ? Waarschijnlijk niet gezien je nog energie te over hebt om je hier wat te amuseren....

Er zijn allerhande mensen die hard werken en anderen die minder hard werken.Hard werken is toch geen verplichting....je moet doen wat je moet doen en daarmee is de kous af.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 15:43   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is dan aan de werkgever om dat te financieren. Bedrijven die gezond wensen te zijn, kunnen dat niet (en doen dat ook niet).

Bij ambtenaren moeten u en ik daar voor opdraaien. En men kan gewoon meer komen graaien indien men te weinig geld heeft.
Tuurlijk doen bedrijven dat niet...Zie de aalmoes die De Heer VW Winterkorn krijgt voor zijn gesjoemel.....Wat sjoemelen en buitenvliegen is al wel eens heel interessant in de privé.
En ga maar eens na wat bedrijven als VW en Audi verbrassen in de autosport....wie denk je dat dat uiteindelijk betaald ? Allerhande boekhoudkundige constructies zorgen er wel voor dat de rijken der aarde ongebreideld kunnen verderspelen op kosten van staat en belastingbetaler.
Oud 29 september 2015, 20:45   #84
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Ja, ik werk hard.
Ik ben maandag morgen om 06h00 afgekomen van zeven nachten(56 uur) te doen op een rij.
En morgen woensdag moet ik om 14h00 terug beginnen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 21:14   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Tuurlijk doen bedrijven dat niet...Zie de aalmoes die De Heer VW Winterkorn krijgt voor zijn gesjoemel.....Wat sjoemelen en buitenvliegen is al wel eens heel interessant in de privé.
En ga maar eens na wat bedrijven als VW en Audi verbrassen in de autosport....wie denk je dat dat uiteindelijk betaald ? Allerhande boekhoudkundige constructies zorgen er wel voor dat de rijken der aarde ongebreideld kunnen verderspelen op kosten van staat en belastingbetaler.
Tja ik betaal dat dus wel: ik heb op dit moment een Volkswagen. Dus ik heb deels Dr. Winterkorn zijn salaris betaald. Maar ik kan hier op reageren: mijn volgende wagen (reeds besteld) wordt geen VW meer.

Ik kan helaas niet weigeren mijn kadastraal of personenbelasting te betalen, ook al verkloot het ambtenarenapparaat en de politiek het compleet.

PS: VW doet dat niet op kosten van de belastingbetaler, maar zoals gezegd, op mijn en andere VW klanten.
Oud 29 september 2015, 21:40   #86
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja ik betaal dat dus wel: ik heb op dit moment een Volkswagen. Dus ik heb deels Dr. Winterkorn zijn salaris betaald. Maar ik kan hier op reageren: mijn volgende wagen (reeds besteld) wordt geen VW meer.

Ik kan helaas niet weigeren mijn kadastraal of personenbelasting te betalen, ook al verkloot het ambtenarenapparaat en de politiek het compleet.

PS: VW doet dat niet op kosten van de belastingbetaler, maar zoals gezegd, op mijn en andere VW klanten.
Eigenlijk wel, VW zou moeten vervolgd worgen wegens massale fraude en gigantische schadevergoedingen moeten betalen aan de Belgische staat (wat ze wel zullen moeten doen aan de USA).

Schauvlieghe had dat aangekondigd, maar ze werd stante pede teruggefloten door Peeters. VAG gaat geen frank aan Belgie betalen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 21:42   #87
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eigenlijk wel, VW zou moeten vervolgd worgen wegens massale fraude en gigantische schadevergoedingen moeten betalen aan de Belgische staat (wat ze wel zullen moeten doen aan de USA).

Schauvlieghe had dat aangekondigd, maar ze werd stante pede teruggefloten door Peeters. VAG gaat geen frank aan Belgie betalen.
Ah maar dat is een keuze. De VS gaat hun wel pluimen, daar mag je op rekenen.

Als wij crappy ambtenaren en crappy politiekers hebben....dat is niet de schuld van de private sector.

Ik vind ook dat ze boete moeten betalen. Maar uiteindelijk heb ik wel Dr. Winterkorn zijn salaris mee betaald door een VW te kopen zoveel jaar terug. Niet de mensen die pakweg met een Peugeot rijden.
Oud 29 september 2015, 21:45   #88
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah maar dat is een keuze. De VS gaat hun wel pluimen, daar mag je op rekenen.

Als wij crappy ambtenaren en crappy politiekers hebben....dat is niet de schuld van de private sector.

Ik vind ook dat ze boete moeten betalen. Maar uiteindelijk heb ik wel Dr. Winterkorn zijn salaris mee betaald door een VW te kopen zoveel jaar terug. Niet de mensen die pakweg met een Peugeot rijden.
Als we crappy zakenmensen hebben is dat de schuld van de zakenwereld.

Winterkorn die niet weet dat er sjoemelsoftware in zijn auto's zit, Lippens die zelf zegt dat hij niets van bankieren kent.

O ja de zakenwereld doet het goed
Oud 29 september 2015, 21:48   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als we crappy zakenmensen hebben is dat de schuld van de zakenwereld.

Winterkorn die niet weet dat er sjoemelsoftware in zijn auto's zit, Lippens die zelf zegt dat hij niets van bankieren kent.

O ja de zakenwereld doet het goed
Ik kan Dr. Winterkorn zelfs geloven. VW is een gigantisch bedrijf, en topmanagement houdt zich met die zaken inderdaad niet bezig. Echter, hij is wel verantwoordelijk (hij had zich dan beter moeten informeren of de juiste mensen moeten benoemen om dit op te volgen of ethische richtlijnen uitvaardigen).

Maar het is aan de overheid om de regels te handhaven, en mij lijkt het dat de Duitse regering dit bvb al jarenlang wist. De EC ook. Dus ja....als men de wolf zijn gang laat gaan, wie is dan de schuldige ?

In de VS pakte dat niet. Ergo: tegen de lamp gelopen.
Oud 29 september 2015, 21:53   #90
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan Dr. Winterkorn zelfs geloven. VW is een gigantisch bedrijf, en topmanagement houdt zich met die zaken inderdaad niet bezig. Echter, hij is wel verantwoordelijk (hij had zich dan beter moeten informeren of de juiste mensen moeten benoemen om dit op te volgen of ethische richtlijnen uitvaardigen).

Maar het is aan de overheid om de regels te handhaven, en mij lijkt het dat de Duitse regering dit bvb al jarenlang wist. De EC ook. Dus ja....als men de wolf zijn gang laat gaan, wie is dan de schuldige ?

In de VS pakte dat niet. Ergo: tegen de lamp gelopen.
Ah zo, Winterkorn wist het niet, maar de Duitse regering wel.

Komaan Tavek.

Bosch heeft recent meegedeeld dat toen ze die getruckeerde software leverden, dat die enkel voor testdoeleinden mocht gebruikt worden en illegaal was.

Jij wil VAG dan nog verdedigen?
Oud 29 september 2015, 22:01   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah zo, Winterkorn wist het niet, maar de Duitse regering wel.

Komaan Tavek.

Bosch heeft recent meegedeeld dat toen ze die getruckeerde software leverden, dat die enkel voor testdoeleinden mocht gebruikt worden en illegaal was.

Jij wil VAG dan nog verdedigen?
Uiteraard niet.

Alleen zeg ik dat Dr. Winterkorn niet per see liegt. Een bedrijf met 583 000 werknemers (gehele VW group, bron WIKIPEDIA) is niet direct iets wat je als enkeling leidt en je moet vertrouwen op je hierarchie (en duitsland is een land dat graag een hierarchie heeft).

Maar ik zeg wel dat hij verantwoordelijk is.
Oud 29 september 2015, 22:08   #92
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet.

Alleen zeg ik dat Dr. Winterkorn niet per see liegt. Een bedrijf met 583 000 werknemers (gehele VW group, bron WIKIPEDIA) is niet direct iets wat je als enkeling leidt en je moet vertrouwen op je hierarchie (en duitsland is een land dat graag een hierarchie heeft).

Nu ja Winterkorn is echt een slachtoffer. Met enige tegenslag krijgt hij die 30 miljoen extra niet en moet hij zich tevreden stellen met de 28 miljoen die hij sowiezo krijgt. Dat is nu eenmaal het harde lot van mensen in de privé.

Wat mij wel stoort is dat als ik betrapt zou worden als ik aan mijn auto sjoemel mij auto in beslag wordt genomen.

VAG sjoemelt met 500,000 auto's en dat mag in België.
Oud 29 september 2015, 22:12   #93
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu ja Winterkorn is echt een slachtoffer. Met enige tegenslag krijgt hij die 30 miljoen extra niet en moet hij zich tevreden stellen met de 28 miljoen die hij sowiezo krijgt. Dat is nu eenmaal het harde lot van mensen in de privé.

Wat mij wel stoort is dat als ik betrapt zou worden als ik aan mijn auto sjoemel mij auto in beslag wordt genomen.

VAG sjoemelt met 500,000 auto's en dat mag in België.
Die opzegpremie keur ik niet goed. Voor mij zit zijn "risico" al vervat in zijn gewoon loon.

En als ik, als prive werknemer, de bons krijg, is het 6 weken tot een paar maanden salaris. Waarom doen jullie dat steeds ? Jezelf vergelijken met topmannen ? Een ambtenaar is niet meer als een administratief bediende hoor.
Oud 29 september 2015, 22:16   #94
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die opzegpremie keur ik niet goed. Voor mij zit zijn "risico" al vervat in zijn gewoon loon.

En als ik, als prive werknemer, de bons krijg, is het 6 weken tot een paar maanden salaris. Waarom doen jullie dat steeds ? Jezelf vergelijken met topmannen ? Een ambtenaar is niet meer als een administratief bediende hoor.
Omdat alles moet gerelativeerd worden.
Er wordt hier op dit forum heel zwart-wit geredeneerd. De werkelijkheid is niet zo simpel.
Oud 29 september 2015, 22:29   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat alles moet gerelativeerd worden.
Er wordt hier op dit forum heel zwart-wit geredeneerd. De werkelijkheid is niet zo simpel.
Jullie topmanagement (de politici) krijgen trouwens ook oprotpremies van honderduizenden euros. Geen verschil met de prive sector dus.

De machtigen zullen altijd voor eigen zak zorgen.
Oud 30 september 2015, 07:17   #96
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Nu langzaam VW aandelen beginnen accumuleren.Binnen een jaar is iedereen de VW heisa vergeten,net als bij Toyota enkele jaren geleden.

suc6
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2015, 08:49   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet.

In theorie wel maar in praktijk zijn die mannen voor niks verantwoordelijk....verantwoordelijheid zero.Als je als hoofd van een bedrijf niet weet dat er gesjoemeld wordt dan zit je daar voor peanuts en ben je sowieso overbodig.Als er achter je rug iets gebeurd dat niet koosjer is dan is dat jouw verantwoordelijkheid en het risico van je job.

Als hij het beu is of ze zijn hem beu dan pakt hij zijn paar tientallen miljoenen en bolt het af naar zonnige oorden of gaat zijn stoel ergens anders neerpoten.Buiten lucratieve contracten tekenen doet die man niks...zijn enige verdienste is zijn contract.

Ik ken geen enkele van die sjarels die een uur naar de gevangenis gaan....
Oud 30 september 2015, 08:52   #98
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie topmanagement (de politici) krijgen trouwens ook oprotpremies van honderduizenden euros. Geen verschil met de prive sector dus.

De machtigen zullen altijd voor eigen zak zorgen.
Volgens mij is dat iedere Belg zijn topmanagement ? Of mag jij niet kiezen dan voor de mensen die uw beleid uitstippelen ?
Oud 30 september 2015, 08:55   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mekaar wat jennen he Tavek Beetje animatie achter het scherm
Oud 30 september 2015, 08:56   #100
Another Jack
Banneling

Standaard

Tavek en consoorten staan boven de maatschappij.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be