![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() Tja se, dan hadden de flami's maar niet zo ondoorzichtig moeten splitsen he...
![]() |
#84 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Fascisten? Neen, eerder maffia, dieven en moordenaars die hun macht op corruptie hebben gebouwd. En Nazi's? Ja, in de betekenis van jullie arrogante francofone 'taal-bloed-bodem' theoriëen die in de voorbije 170 jaar de Vlamingen als minderwaardige wezens hebben behandeld. Jullie hebben de onhebbelijke gewoonte te spuwen in de hand die jullie voedt. Onbeschoft en ondankbaar? Ja.
![]() Over Steve Stevaert: "Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Arrogant zijn de Franstaligen zeker niet meer dan jullie Flaminganten, met jullie kleingeestigheid, jullie domme vlaggetjes, jullie ingekrompen kritische geest... alsof Vlaanderen het centrum van de wereld was. Zelfs Fransen die Antwerpen bezoeken worden nu verzocht om Nederlands te spreken. Pathetisch, belachelijk. Wat denken jullie te zijn op werledschaal ? Een superieure ras ? Jullie zijn niet meer in staat om over iets anders na te denken dan geld en budgetten, profitariaat en fraude en corruptie, alsof jullie eigen leventje ervan afhing en alsof jullie eigen "volk" en zijn mandatarissen zo "zuiver", zo perfekt, zo begaafd waren, ... Jullie kunnen alles beter, alles efficiënter, alles mooier ... Allez dan, nog eens over de tranfers klagen, dat kunnen jullie heel goed doen, dat is waarschiknlijk een deel van de Vlaamse cultuur geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar ik veronderstel dat jij een franstalige bent in de genetische betekenis, een taal-nazi ahw, een Übermensch? Eentje die vindt dat de Vlamingen dankbaar mochten zijn met hun 'romanisering'? Ik heb ooit een discussie met een Waalse gehad omdat ze de hoop uitdrukte dat haar kinderen nooit met een Vlaming zouden huwen (terwijl ze zelf met een Vlaming getrouwd is...). Het mens woont in Vlaanderen maar heeft haar hele gezin in een franstalig keurslijf geduwd. Haar echtgenoot vertelde me onlangs:'Het zit in hun bloed.' Citaat:
Citaat:
Tjonge, het moet wel erg zijn om als franstalige te moeten leven uit de hand van die minderwaardige Vlamingen. Nog een geluk dat jullie geen 'merci' hoeven te zeggen, integendeel. Met goede manieren zouden jullie al een stuk meer 'sympa' zijn!8) Citaat:
![]() Over Steve Stevaert: "Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden." |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is verkeerd om te denken dat alle Franstaligen de Vlamingen als minderwaardig beschouwen, ik heb zeker nooit zo'n visie gehad en ik ben niet de enige. En ja, dankbaarheid, ik weet het niet, hoor: ik werk, betaal mijn belastingen, alles erop en eraan, ... Moet ik me nu schuldig voor "iets" voelen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |