Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2004, 23:37   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Zouste nit bèter in Luik daan blieve als het dao dan toch zoe good es, want zoe te zien steis dich heij allein met den oetsprake euver Limburg. Ich kin niemend in men buurt dèi get met die voel Wale te maoke wilt hubbe; dus weij es heij de oetzondering?
Det hub ich him eug al uns ge gezagd mer hee blieft mer iever hetzelfde zeiveren.
Oud 22 oktober 2004, 23:43   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei oei... dan is er ook geen Waal die die 11,6 miljard Euro aanneemt?
Oud 23 oktober 2004, 12:23   #83
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Tja se, dan hadden de flami's maar niet zo ondoorzichtig moeten splitsen he...
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 23:27   #84
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Wat zouden wij met een Bloc Wallon doen ? Een circus ? Wat zouden fascisten aanbieden ?
Jullie 'Bloc Wallon' bestaat al,Dorian, en ze gebruiken PS als initialen.
Fascisten? Neen, eerder maffia, dieven en moordenaars die hun macht op corruptie hebben gebouwd.
En Nazi's? Ja, in de betekenis van jullie arrogante francofone 'taal-bloed-bodem' theoriëen die in de voorbije 170 jaar de Vlamingen als minderwaardige wezens hebben behandeld.

Jullie hebben de onhebbelijke gewoonte te spuwen in de hand die jullie voedt.

Onbeschoft en ondankbaar? Ja.

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 23:53   #85
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Ja, in de betekenis van jullie arrogante francofone 'taal-bloed-bodem' theoriëen die in de voorbije 170 jaar de Vlamingen als minderwaardige wezens hebben behandeld. Jullie hebben de onhebbelijke gewoonte te spuwen in de hand die jullie voedt. Onbeschoft en ondankbaar? Ja.
Het oude verhaal van de "onderdrukking" is totaal ouderwets. Op alle sauzen wordt het gebruikt om al jullie huidige problemen en frustraties te verklaren. Jullie vinden communautaire verklaringen voor alle "kwalen" die in Vlaanderen voorkomen.

Arrogant zijn de Franstaligen zeker niet meer dan jullie Flaminganten, met jullie kleingeestigheid, jullie domme vlaggetjes, jullie ingekrompen kritische geest... alsof Vlaanderen het centrum van de wereld was. Zelfs Fransen die Antwerpen bezoeken worden nu verzocht om Nederlands te spreken. Pathetisch, belachelijk. Wat denken jullie te zijn op werledschaal ? Een superieure ras ?

Jullie zijn niet meer in staat om over iets anders na te denken dan geld en budgetten, profitariaat en fraude en corruptie, alsof jullie eigen leventje ervan afhing en alsof jullie eigen "volk" en zijn mandatarissen zo "zuiver", zo perfekt, zo begaafd waren, ... Jullie kunnen alles beter, alles efficiënter, alles mooier ...

Allez dan, nog eens over de tranfers klagen, dat kunnen jullie heel goed doen, dat is waarschiknlijk een deel van de Vlaamse cultuur geworden.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2004, 00:25   #86
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Het oude verhaal van de "onderdrukking" is totaal ouderwets. Op alle sauzen wordt het gebruikt om al jullie huidige problemen en frustraties te verklaren. Jullie vinden communautaire verklaringen voor alle "kwalen" die in Vlaanderen voorkomen.
Blijkbaar ben je niet op de hoogte van de sociologische en culturele geschiedenis en achtergronden van het Vlaamse landsgedeelte of vind je het allemaal normaal zoals een blanke Zuid-Afrikaan in de Apartheid geen graten zag? Nu ja, onwetendheid is geen zonde en er kan iets aan gedaan worden.
Maar ik veronderstel dat jij een franstalige bent in de genetische betekenis, een taal-nazi ahw, een Übermensch?
Eentje die vindt dat de Vlamingen dankbaar mochten zijn met hun 'romanisering'?

Ik heb ooit een discussie met een Waalse gehad omdat ze de hoop uitdrukte dat haar kinderen nooit met een Vlaming zouden huwen (terwijl ze zelf met een Vlaming getrouwd is...). Het mens woont in Vlaanderen maar heeft haar hele gezin in een franstalig keurslijf geduwd. Haar echtgenoot vertelde me onlangs:'Het zit in hun bloed.'

Citaat:
Arrogant zijn de Franstaligen zeker niet meer dan jullie Flaminganten, met jullie kleingeestigheid, jullie domme vlaggetjes, jullie ingekrompen kritische geest... alsof Vlaanderen het centrum van de wereld was. Zelfs Fransen die Antwerpen bezoeken worden nu verzocht om Nederlands te spreken. Pathetisch, belachelijk. Wat denken jullie te zijn op werledschaal ? Een superieure ras ?
Tiens, die indruk heb ik van de franstaligen....8)

Citaat:
Jullie zijn niet meer in staat om over iets anders na te denken dan geld en budgetten, profitariaat en fraude en corruptie, alsof jullie eigen leventje ervan afhing en alsof jullie eigen "volk" en zijn mandatarissen zo "zuiver", zo perfekt, zo begaafd waren, ... Jullie kunnen alles beter, alles efficiënter, alles mooier ...
Nog een geluk voor jullie dat wij domme mandatarissen hebben die een geldstroom naar jullie profiteursnesten onderhouden, het zou snel tot een opstand van het Waalse schuim kunnen leiden, met strooptochten langs de taalgrens....

Tjonge, het moet wel erg zijn om als franstalige te moeten leven uit de hand van die minderwaardige Vlamingen. Nog een geluk dat jullie geen 'merci' hoeven te zeggen, integendeel. Met goede manieren zouden jullie al een stuk meer 'sympa' zijn!8)

Citaat:
Allez dan, nog eens over de tranfers klagen, dat kunnen jullie heel goed doen, dat is waarschiknlijk een deel van de Vlaamse cultuur geworden.
Liever wat klagen dan ronduit ondankbaar, mon ami....

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2004, 00:37   #87
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Tjonge, het moet wel erg zijn om als franstalige te moeten leven uit de hand van die minderwaardige Vlamingen. Nog een geluk dat jullie geen 'merci' hoeven te zeggen, integendeel. Met goede manieren zouden jullie al een stuk meer 'sympa' zijn!8)
Liever wat klagen dan ronduit ondankbaar, mon ami....
Zeg eens, "sympa" ? Ik werd door jou aangevallen en was ook verbaasd omdat wij al op een meer vriendelijke manier hebben gechat. De vrouw die zo reageert tav. Vlamingen en Vlaams is natuurlijk een stomme truut uit de negentiende eeuw. Het zit niet "in onze genen" en ik denk dat ik persoonlijk behoorlijk het Nederlands beheers om te kunnen praten en de Vlaamse cultuur te leren kennen (wat ik al jaren doe gezien ik niet ver van de taalgrens werd geboren).

Het is verkeerd om te denken dat alle Franstaligen de Vlamingen als minderwaardig beschouwen, ik heb zeker nooit zo'n visie gehad en ik ben niet de enige. En ja, dankbaarheid, ik weet het niet, hoor: ik werk, betaal mijn belastingen, alles erop en eraan, ... Moet ik me nu schuldig voor "iets" voelen ?
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be