Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2015, 06:30   #81
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik moet het eens zijn met eerdere bijdrages hier.
Ook ondergetekende heeft begin dit jaar zijn HR-ketel van 15 jaar oud ,die defecten begon te krijgen(intern druk-compensatievat,waterpomp,ontsteking),vervangen door een condensketel (waarbij verder enkel het schoorsteentje vervangen werd en dat druk-compensatievat zich nu buiten de brander bevindt).

Hoeveel ik zal "besparen" valt nog te bezien.maar ik schrijf bijna wekelijks mijn tellerstanden op...We shall see...

Gedurende dit jaar (amper verwarming nodig,enkel warmwatervraag) kon natuurlijk nog geen "besparing" vastgesteld worden.De komende winter zal het uitwijzen.

Doordat de verbruiksgegevens van een decennium her genoteerd zijn heb ik fors vergelijkingsmateriaal.

Om eerlijk te zijn,ik geloof ook die "groenerij"-reclame niet,maar in West-Europa is er vrijwel geen alternatief meer om anders dan een condensketel te kopen.
Als het ding(Nederlands merk),zoals zijn illustere voorganger(Duits merk) meer dan een decennium in stilte werkt zonder noemenswaardige kosten dan is het al goed voor mij...

Laatst gewijzigd door kelt : 10 oktober 2015 om 06:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 11:22   #82
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Eens men in de buurt komt van 90% van de theoretische efficientie, zijn verbeteringen van dat rendement marginaal en de moeite niet om kosten voor te maken. Het is krabben in de marge.
Als ge uw voordeur een kwartier langer laat openstaan in de winter liggen uw "winsten" er toch.

Een ketel die 40% van zijn warmte buiten pompt, ja, dat is de moeite om iets aan te doen. Maar een ketel die nog maar een 10% verliest, dat is een goed ding zolang het niet versleten is.
Als men extra technologie moet gebruiken om een paar procenten te krabben, is de vraag maar of, zowel ecologisch als economisch, er uiteindelijk enige winst wordt geboekt. Als het spel meer moeite/energie/materiaal/.... kost om te maken, en als het delicater is en dus een kortere levensduur/meer onderhoud/.... vereist, dan dient men zich af te vragen of de beslissing wel zinnig is.

Vaak zijn geitewollesokken redeneringen daarin verkeerd. Zo is bijvoorbeeld glazen flessen gebruiken, en die glazen flessen terug recycleren, ecologisch negatiever dan plastic flessen gebruiken, vanwege het extra gewicht en de extra kostprijs van (extra) transport.
100% mee eens.

Trouwens die ketels die 40 % verliezen (als die al ooit bestaan hebben) bestaan volgens mij allang niet meer. Die zijn immers als decennia geleden vervangen en al wat daarna kwam had een rendement van minimum 92%

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be