![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het hier een beetje opwarmt is er geen probleem. Ik ben continue bezig met de woning orkaanproof te maken. Als het veel opwarmt, dan hebben 120km en 200m hoogte tussen dit plekje en de "hold out". Als het meer dan dat opwarmt binnen mijn levenduur, dan maakt het niet uit, en hebben we een post apocalyptisch scenario. Andersom. Een beetje afkoeling. Mijn orkaanpreparaties hebben ook isolerende eigenschappen. Veel afkoeling, en het is zowiezo einde verhaal.
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De artikels van de laatste week: ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() links naar news articles op een facebookpagina... hoe dat dan het argument van Guido onderuit haalt is me een raadsel, ma soit, ge hebt toch alweer eens goed kunnen lachen he wapper
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een klein verschil met opwarming van de aarde door toedoen van de mens, niet? Tuurlijk verandert het klimaat! Tis ne keer warmer en dan eens kouder. We komen uit een ijstijd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() waarom zou er 1 iemand moeten reageren op een stropop Frank?
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Kijk dan zelf: http://www.skepticalscience.com/2015...oundup_42.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat is uw standpunt eigenlijk in deze discussie? Komt u hier louter om rechter te spelen of zal u ook nog kleur bekennen? Ik heb er al op gereageerd Frank. In het geval je dat gemist hebt kan je altijd terug gaan zoeken in de discussie... Laatst gewijzigd door GuidoMK : 19 oktober 2015 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De zaal reageerde nochtans heftig. Zijn die dan zo anders dan jij? of doe je enkel tegendraads? Ik ken zeker 1 wetenschapper die de holle aarde theorie ondersteunt. Ik ga samen met hem een dvdke maken en 5 jaar later is er consensus en is het broodje gebakken Laatst gewijzigd door Frank51 : 19 oktober 2015 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb eens een film gezien en dat was ondertiteld. Kvond het ook maar onzin daardoor. Pseudowetenschap vond ik het. Moet je het filmpje zien zonder bewerking, hé???? Laatst gewijzigd door Frank51 : 19 oktober 2015 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Gaat u soms beweren dat SKS het niet eens is met de inhoud van de artikels misschien? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom u dit aanhaalt. Denkt u dat dit afbreuk doet aan de andere wetenschappelijke artikels en argumenten op de site? P.S.: Gaat u ons nog vertellen wat u feitelijk in de discussie bij komt brengen? Citaat:
Uw extremisme tekent u... Laatst gewijzigd door GuidoMK : 19 oktober 2015 om 16:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Frank51 : 19 oktober 2015 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zegt iets over u als u uw tegenstander zo laag inschat. Een kind van 10 zou kunnen zeggen dat het filmpje zo nep is als milieuvriendelijke fossiele brandstofwinning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit moet er veranderen voor een schone, groene planeet: - Rijden op fossiele brandstoffen > op waterstof of op elektriciteit (maar niet op batterijen want dat is weer ontginning) - Gedaan met verbranden van pallets, hout en kolen om huizen te verwarmen > op elektriciteit verwarmen - Kernfusiereactoren ipv klassieke kernreactoren (veiliger, geen langdurig kernafval) Kan allemaal op 5 jaar tijd indien genoeg geld gepompt wordt in research, maar ja, de machthebbers (oliebezitters) houden alles tegen. Elektriciteit is het enige universele medium voor energie. Laatst gewijzigd door Frank51 : 19 oktober 2015 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Kernfusie is bijna utopische oplossing voor ons energieprobleem, maar zal nog vele jaren op zich laten wachten. Ikzelf zie er wel toekomst in en volg het nieuws van grote projecten als ITER op de voet, maar ben teleurgesteld in de trage voortgang. Nadat ITER de haalbaarheid van fusie heeft aangetoond, zal eerst DEMO nog gebouwd moeten worden, waarna we pas kunnen beginnen aan PROTO, de eerste echte commerciële centrale op het net... Ik verwacht niets van fusie vóór 2050, en dat is te laat om nog zolang te wachten. Ik ben overigens ook niet akkoord met de aanpak van Al Gore. Voor mij is hij een van de redenen waarom de term 'climate alarmist' is ontstaan en zo populair is. Zijn aanpak was eerder angstaanjagend (en dus destructief) in plaats van onderwijzend (en dus constructief). EDIT: hoewel niet echt behorend tot deze discussie ben ik ook thuis in het huidige energiebeleid van België, de kosten van de energiebronnen en hun milieu-impact. De cijfers zijn hieronder te vinden. (bron: eia.gov) Via LCOE (Levelized Cost Of Electricity) in $/MWh. Gerangschikt van goedkoop naar duur : Geothermal 47.8 Gas Advanced CC (Combined Cylce) 72.6 Wind (onshore) 73.6 Gas Conventional CC 75.2 Hydroelectric 83.5 Coal Conventional 95.1 Advanced Nuclear 95.2 Gas Advanced CC with CCS 100.2 Biomass 100.5 Gas Advanced Combustion Turbine 113.5 Advanced Coal 115.7 Solar PV 125.3 Gas Conventional Combustion Turbine 141.5 Advanced Coal with CCS 144.4 Wind (offshore) 196.9 Solar Thermal 239.7 (bron IPCC 2014) In gCO2eq/kWh. Gerangschikt van veel naar weinig Coal (PC) -- 820 Gas (combined cycle) -- 490 Biomass -- 230 Solar PV (utility scale) -- 48 Solar PV (rooftop) -- 41 Geothermal -- 38 Concentrated solar power -- 27 Hydropower -- 24 Wind offshore -- 12 Thermonuclear -- 12 Wind onshore -- 11 (bron: entsoe.eu) Huidige energieproductie België (te verwachten is dat door problemen met kerncentrales hun aandeel zal terugvallen tot 45%) 54% kernenergie 34% fossiele brandstoffen, waarvan hoofdzakelijk gas 12% alternatieve energie waarvan - 7% verbranding van biomassa en afval - 1% waterkracht - 4% wind en zon (bron: FOD 2014) Overheidsuitgaven budget Energie 48% fossiele brandstoffen 23% kernenergie 23% alternatieve energie 6% energiebezuinigende maatregelen. Laatst gewijzigd door GuidoMK : 19 oktober 2015 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar staat er op: binnen de 5 jaar.. Het is gek dat de regering zich concentreert op wind en zonne-energie voor grote verbruiken. Zonnepanelen zijn goed voor rekenmachines, afgelegen gebieden zonder stroomnet, verlichting,.. Windenergie is beter voor België (veel meer wind dan zon, ook 's nachts) maar is verschrikkelijk voor het landschapsbeeld en ook veel te weinig plaats. Voor 1 kerncentrale zijn er 3000 windmolens nodig. Te zot voor woorden. |
|
![]() |
![]() |