Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2015, 14:51   #81
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Als je liberaal in hart en nieren zou zijn, dan zou je elk volk hun vrijheid gunnen en geen bezetting, oorlogsmisdaden en dagelijkse systematische pesterijen goedpraten.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 15:31   #82
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Als je liberaal in hart en nieren zou zijn, dan zou je elk volk hun vrijheid gunnen en geen bezetting, oorlogsmisdaden en dagelijkse systematische pesterijen goedpraten.
Het gaat niet om gunnen. Er komt geen Palestijnse staat als de Palestijnen weigeren Israël te erkennen. En je gaat voorbij aan de oorzaken van de huidige situatie, waarin je consequent het Palestijnse/Arabische aandeel minimaliseert of niet benoemt.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 15:51   #83
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
De Palestijnen daar hebben recht op een Israëlisch paspoort maar weigeren die omdat het als verraad wordt beschouwd. Tjah, dan moet je niet huilie huilie gaan doen omdat je niet mag gaan stemmen voor het Israëlisch parlement.
Correct. Bedankt voor de info

http://972mag.com/quietly-east-jerus...itizens/46298/

Je kan natuurlijk nog discussiëren over het feit dat ze dan trouw moeten zweren aan een land dat hen altijd op religieuze basis zal discrimineren, maar bon. Als ze willen dat hun stem wordt gehoord kunnen ze beter Israëli worden.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 15:57   #84
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het is namelijk zo goed als ondenkbaar dat producten van Russische en Chinese makelij worden gelabeld, dus zal Israël in mijn optiek volkomen terecht op het hypocriete karakter wijzen.
Wacht, dus zodra Chinese producten als dusdanig worden gelabeld, is het voor u ok om dat ook te doen met producten uit de bezette gebieden?

Afgesproken? Ok.

...

Draai uw muis en toetsenbord eens om en lees eens wat daar staat?
Oud 23 november 2015, 16:26   #85
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wacht, dus zodra Chinese producten als dusdanig worden gelabeld, is het voor u ok om dat ook te doen met producten uit de bezette gebieden?

Afgesproken? Ok.

...
Het is zo goed als ondenkbaar dat Chinese producten als dusdanig worden gelabeld vanwege economische belangen. Daarom ben ik tegenstander van labeling van producten van de Westoever. Bovendien definieer eens de bezette gebieden. De Westbank is in 3 delen verdeeld.

Citaat:
Draai uw muis en toetsenbord eens om en lees eens wat daar staat?
Hier kan ik geen chocolade van maken. Wat bedoel je?
Oud 23 november 2015, 16:57   #86
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De veel recentere aanvallen van Israel
fout TEGENaanvallen tegen Palestijnse terroristen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 20:51   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O nee. De ellende ligt bij het antisemitisme van de Arabieren/Palestijnen en de meerdere beloftes van de Britten tijdens de Eerste Wereldoorlog. De Joden hebben de staat Israël uitgeroepen als gevolg van een vreselijke burgeroorlog. Bovendien hebben de Palestijnen en de Arabische buurlanden van Israël drie maal geprobeerd Israël van de kaart te vegen en drie maal klop gekregen. Met Egypte en Jordanië heeft Israël vredesverdragen ondertekend in ruil voor erkenning. Met de Palestijnen nog niet. Een van de redenen is dat veel Palestijnen, net als jij, Israël weigeren te erkennen.
Erkennen? Wie heeft het eigenlijk over "erkennen"? Mij zal het worst wezen of Israël nu erkend wordt of niet? Daar ligt het probleem niet. Wel bij het element dat ik eerder al heb geschetst en dat nu eenmaal niet opgelost raakt zolang de staat Israël geen mea culpa slaat en voor herstelbetalingen zorgt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 20:57   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Inderdaad, en Israël is juist gegrond op een enorme miskenning: het inpikken van een land dat ondertussen al eeuwen werd bewoond door een Arabische meerderheid.
Oud 23 november 2015, 23:09   #89
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Erkennen? Wie heeft het eigenlijk over "erkennen"? Mij zal het worst wezen of Israël nu erkend wordt of niet? Daar ligt het probleem niet. Wel bij het element dat ik eerder al heb geschetst en dat nu eenmaal niet opgelost raakt zolang de staat Israël geen mea culpa slaat en voor herstelbetalingen zorgt.
Het punt is dat de oprichting van de staat Israël juist het directe gevolg is van het antisemitisme van de Arabieren, dat uitmondde in een burgeroorlog tijdens de periode van het Britse Mandaat. Wat jij stelt, dat de ellende is begonnen met de oprichting van Israël, klopt dus aantoonbaar niet. Daarna hebben de Palestijnen tot de jaren'90 geweigerd over vrede te praten. Overigens heeft Israël meerdere keren schandevergoedingen aangeboden tijdens vredesonderhandelingen.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 23 november 2015 om 23:32.
Oud 23 november 2015, 23:12   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het punt is dat de oprichting van de staat Israël juist het directe gevolg is het antisemitisme van de Arabieren, dat uitmondde in een burgeroorlog tijdens de periode van het Britse Mandaat. Wat jij stelt, dat de ellende is begonnen met de oprichting van Israël, klopt dus aantoonbaar niet. Daarna hebben de Palestijnen tot de jaren'90 geweigerd over vrede te praten. Overigens heeft Israël meerdere keren schandevergoedingen aangeboden tijdens vredesonderhandelingen.
Chronologie is zo te zien niet uw sterkste punt.
Oud 23 november 2015, 23:18   #91
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en Israël is juist gegrond op een enorme miskenning: het inpikken van een land dat ondertussen al eeuwen werd bewoond door een Arabische meerderheid.
Er heeft nooit een land Palestina bestaan en het woord inpikken dekt de lading niet. Hele delen van Polen en Tsjechië kenden eeuwenlang een Duitse/Oostenrijkse meerderheid, maar zijn door de overwinnaars van de Eerste en de Tweede Wereldoorlog aan de betreffende landen toegewezen. Echter: ik zie je ook niet de legitimiteit van dergelijke landen betwisten.
Oud 23 november 2015, 23:29   #92
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Chronologie is zo te zien niet uw sterkste punt.
Wat klopt er dan niet? Israël is in 1948 ontstaan, de burgeroorlog van november 1947 tot mei 1948 en ik stel dat de burgeroorlog voor een deel te verklaren is door het antisemitisme aan Arabische zijde. Ik concludeer dat de ellende dus niet is begonnen in 1948, maar daarvoor.
Oud 23 november 2015, 23:53   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat klopt er dan niet? Israël is in 1948 ontstaan, de burgeroorlog van november 1947 tot mei 1948 en ik stel dat de burgeroorlog voor een deel te verklaren is door het antisemitisme aan Arabische zijde. Ik concludeer dat de ellende dus niet is begonnen in 1948, maar daarvoor.
Als Arabieren reageren op het landje-pik van de Joden, dan ontwaar ik daar geen antisemitisme in.

En mocht het u ontgaan: die oorlog brak uit nadat de VN boven de hoofden van de Arabieren een resolutie had aangenomen om een staat Israël uit de Arabische gebieden te snijden.

Kortom, de chronologie blijft u dus echt wel ontgaan.
Oud 23 november 2015, 23:54   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er heeft nooit een land Palestina bestaan en het woord inpikken dekt de lading niet. Hele delen van Polen en Tsjechië kenden eeuwenlang een Duitse/Oostenrijkse meerderheid, maar zijn door de overwinnaars van de Eerste en de Tweede Wereldoorlog aan de betreffende landen toegewezen. Echter: ik zie je ook niet de legitimiteit van dergelijke landen betwisten.
Ik verdedig nooit het ene onrecht door te verwijzen naar het andere. U schijnbaar wel. Dat toont dat de verdedigers van de staat Israël wel op een heel slappe koord trachten te dansen.
Oud 24 november 2015, 00:14   #95
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als Arabieren reageren op het landje-pik van de Joden, dan ontwaar ik daar geen antisemitisme in.

En mocht het u ontgaan: die oorlog brak uit nadat de VN boven de hoofden van de Arabieren een resolutie had aangenomen om een staat Israël uit de Arabische gebieden te snijden.

Kortom, de chronologie blijft u dus echt wel ontgaan.
Het VN-verdelingsplan uit 1947 is het rechtstreekse gevolg van het gegeven dat de Joden en de Arabieren niet met elkaar konden samenleven in een toekomstige staat. Een reden: Arabisch antisemitisme. Bovendien was het gebied niet Arabisch, maar Brits Mandaat. De chronologie zit bij mij wel snor, maar het was voor mij gemakkelijker geweest als je meteen je bovenstaande bijdrage had geschreven.
Oud 24 november 2015, 00:27   #96
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik verdedig nooit het ene onrecht door te verwijzen naar het andere. U schijnbaar wel. Dat toont dat de verdedigers van de staat Israël wel op een heel slappe koord trachten te dansen.
Ik verwijs naar enigszins vergelijkbare situaties, omdat ik weet dat jij de legitimiteit van Israël in twijfel trekt. Ik zie je daarentegen niet pleiten voor de opheffing van landen als Polen en Tsjechië. Ook eisen Duitsers en Oostenrijkers niet de gebieden op waar ze ooit woonden, maar accepteren ze de geschiedenis en zijn geïntegreerd in Duitsland en Oostenrijk. Dat stookt.
Oud 24 november 2015, 12:44   #97
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Het is duidelijk dat er al een generatie lang een anti-joodse tendens is in het westen, alles wat de palestijntjes overkomt wordt dik in de verf gezet, maar hun terreur in Israel, zoals we nu in Parijs hebben gezien, daar kraait geen haan naar, ook niet met wat er met zovele andere minderheden gebeurd in arabische landen. Niet interessant blijkbaar.
Oud 24 november 2015, 13:54   #98
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
en ik stel dat de burgeroorlog voor een deel te verklaren is door het antisemitisme aan Arabische zijde.
Citaat:
Het VN-verdelingsplan uit 1947 is het rechtstreekse gevolg van het gegeven dat de Joden en de Arabieren niet met elkaar konden samenleven in een toekomstige staat. Een reden: Arabisch antisemitisme.
Waarom vergeet je de Joodse terreuraanslagen tegen Arabische burgers?

Eliahu kon dat hier vroeger ook nooit over zijn lippen krijgen, waarschijnlijk omdat hij dacht dat G-d hem ging straffen als hij dat deel niet zou verzwijgen
Oud 24 november 2015, 14:21   #99
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is dat de oprichting van de staat Israël juist het directe gevolg is van het antisemitisme van de Arabieren, dat uitmondde in een burgeroorlog tijdens de periode van het Britse Mandaat. Wat jij stelt, dat de ellende is begonnen met de oprichting van Israël, klopt dus aantoonbaar niet. Daarna hebben de Palestijnen tot de jaren'90 geweigerd over vrede te praten. Overigens heeft Israël meerdere keren schandevergoedingen aangeboden tijdens vredesonderhandelingen.
natuurlijk klopt het niet het antisemitisme was er al in de jaren 20 en toen was er nog geen Israël

1921, 1 mei - Gewapende Arabische terreurgroepen doden 47 Joodse inwoners in dorpen in Palestina.
1929, 23 augustus - Bij het Bloedbad van Hebron doden Arabische groeperingen 133 Joodse inwoners van plaatsen in de Palestijnse regio. Nog eens 339 Joden raken gewond. De overlevende inwoners van de Joodse wijken van Hebron, Peki’in (Galilea) en Beit Shean (Jordaanvallei) vluchten weg.

1936, in de periode april-augustus - Bij een Arabische terreurgolf komen meer dan tachtig Joden en 33 Britten om het leven en worden veel Joodse boerderijen in brand gestoken.
1937, juli - Bij Arabische aanslagen op Joden in dorpen in de regio Palestina komen 33 mensen om het leven.
1938, in de periode mei-juli - In deze periode komen 59 Joden om het leven bij terroristische aanslagen en 102 Arabieren.

1947, in de periode juli-december - Aansluitend op de stemming in de Algemene Veiligheidsraad van de VN worden overal in het mandaatgebied Palestina meer dan 200 Joden vermoord door terreuracties.

allemaal voor de oprichting van Israël en dit zijn enkel de terroristische aanslagen menig 'gewone moorden' op Joden door antisemieten staan hier nog niet eens bij.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...agen#1920-1929
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.

Laatst gewijzigd door Dixie : 24 november 2015 om 14:28.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 17:47   #100
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom vergeet je de Joodse terreuraanslagen tegen Arabische burgers?

Eliahu kon dat hier vroeger ook nooit over zijn lippen krijgen, waarschijnlijk omdat hij dacht dat G-d hem ging straffen als hij dat deel niet zou verzwijgen
Hoewel er inderdaad ook aanslagen van Joden zijn geweest op Arabieren, zijn de Arabieren daar mee begonnen vanuit antisemitisme en waren die veel talrijker. En dat jij mij verkapt met Eliyahu vergelijkt is onzinnig, te meer omdat hij impliceerde dat ik een antisemiet was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be