![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Als ge de 10 geboden bekijkt, hoe simpel kan het zijn?
En dan de gulden regel, is dat niet het simpelste dat er is? Waarom wij mensen alles onnodig complex maken is een splinter in mijn brein. En een mysterie waarvan ik de nuance niet kan vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Macht, macht en nog eens macht.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() He who does not desire power is fit to hold it
Plato |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Een waarheid als een koe.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() En dan zeggen ze dat filosofie dood is
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Die mannen waren de echte goden....
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Wel, zij keken verder dan hun neus lang is.
Vandaag mag dat niet meer en MOET je respect opbrengen voor wat je achteruit trekt. Voorwaar, ik ga dat hoofdstuk in twee scheuren zodra mijn geest ontrafeld is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Je geest ontrafelen? Waarom zou je? Hou je niet van je hersenspinsels?
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Ik ben terug begonnen met schaken. Ik was beter als 12 jarige.
Dat was een dikke wake up call. Ik kan met moeite strategiën uitwerken en wordt op futiliteiten gepakt ![]() As above, so below. En neen, ik ben mijn hersenpinsels beu. Het mag niet zijn, en het zal niet zijn ![]() Maar ik meen als ik zei: ik kom er nog op terug ![]() En zoals Etienne Vermeersch zich "moraalfilosoof" waant, zal zal ik onze hedendaagse normen en waarden eens in kleur stellen. Zodat men naar zichzelf kan zien zoals we vandaag naar een middeleeuwer zien. Of zoiets, ontrafeld is het nog niet volledig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Ge moet zelfs niets in kleur stellen want de middeleeuwer is terug in ons midden.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Oh, maar ik beperk mij tot zij die de vinger naar mij wezen hoor.
Ik pak hem beet, breek hem en druk ze onder mijn twee middelste de grond in. Om nooit meer boven te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Babbel nog wat over uw schaaktalenten; da's beter voor uw hart.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Oh, maar zulke postings zijn een puur orgasme voor mij hoor Emmeke.
Stap per stap komen we dichter ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Dichter bij wat?
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() The Luciferian Reich!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Daar zitten we precies al in!
Mag ik beelzebub zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, het leven is een oneindig ingewikkeld systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb u dit al eens gevraagd. Wat zou je doen als jouw theorie zich zichtbaar manifesteert? Een UFO land in je tuin en zegt, step aboard Harrie. Wat zou je doen? Weglopen he? En je zou smeken dat de realiteit weer het simpele oude wordt ![]() Iets vragen is 1, ermee omgaan is 2. Wat 3 zou zijn wil ik liever niet ervaren. Maar zal het wel mijn hele leven afvragen. Het mystieke is voor een reden verhuld. En wij kunnen die kennis niet aan. Jezus wist daar beter raad mee ![]() Ik ben maar een schaap van de Heer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het leven is niet simpel en is ook nooit simpel geweest.
Of je moet een bacterie wezen. Citaat:
Citaat:
Voor de mensen eerst mijn atoomtheorie, waar ze blijkbaar nog niet aan toe zijn en zich hevig verzetten. Dan de veranderende omstandigheden op aarde: een nieuwe cultuur om de aarde te redden (wat echter snel zal moeten gebeuren of we gaan er aan). Dan de ruimtevaart. En pas dan komt op de lange duur de mogelijkheid ook contact met de microwezentjes te maken. De Ufo's is een apart verhaal; tot nu toe is er nog geen buitenaards contact gevonden en ook dat kan heel lang gaan duren. |
||
![]() |
![]() |