Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2015, 20:31   #81
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Volgens Obama heeft het niets met Islam noch terreur van doen. En met Saudi-Arabië nog vele minder.

Bon. To be continued dus...
Jihadistenbommenlaboratorium

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ratorium.dhtml
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 20:35   #82
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terzijde:
Ook op de plaats van de schietpartij is een explosief gevonden met drie staafbommen aan elkaar gebonden. Die hadden ze op een autootje met afstandsbediening bevestigd."

Het aantal gewonden is intussen gestegen van 17 naar 21. Dat heeft de politie op een persconferentie bevestigd.
Het snackbargehalte is hoog. Toch een aanwijzing.
HIER
Oud 3 december 2015, 21:24   #83
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat ik het zwart-wit denken kapot relativeer, is een feit. Ik ben daar zelfs fier op.

En er rest mij heel veel over: nadenken, redeneren, van gedachte wisselen, mij vergissen, gelijk hebben, wachten, mij informeren, en ga zo maar door.

Wat heb jij, behalve een steeds weerkerend mantra waarbij je zelfs de rest van de realiteit niet meer ziet? Met andere woorden: een obsessie. En dat geldt niet alleen voor jou, hoor...
Wat jou vooral rest is veel geblaat om weinig wol.

Dat een krijgsheer die rovend, plunderend en slavendrijvend door het leven ging en vandaag de dag door bijna 2 miljard mensen als de perfecte mens wordt beschouwd is een gigantisch probleem. Dit niet onderkennen gaat hem niet meer om kapot relativeren, het gaat om misdadige domheid.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 21:46   #84
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Dat een krijgsheer die rovend, plunderend en slavendrijvend door het leven ging en vandaag de dag door bijna 2 miljard mensen als de perfecte mens wordt beschouwd is een gigantisch probleem. Dit niet onderkennen gaat hem niet meer om kapot relativeren, het gaat om misdadige domheid.
Misschien heb je gelijk Nierika, maar wat is het probleem?
Is domheid verwijtbaar?
Is er geen vrijheid van gedachten en meningsuiting?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 21:56   #85
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
volgens de politie "zou het misschien wel een terroristische aanslag kunnen zijn". Dit zaakje stinkt gewoon naar een sleeper cell ja!
Op een invaliden centrum in een verloren gat in California?

De dag dat ze een aanslag plegen op Macy's in de 34ste straat in Manhattan zal ik ernstig worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 21:58   #86
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Amerika is dat bijna dagelijkse kost. De IS gaat zijn tijd niet verdoen om een centrum voor gehandicapten te overvallen.
Ik sta daar absoluut niet van versteld....en het kan me eigenlijk niet schelen. In sommige staten van de VS hebben doodbrave mensen de helft van hun leven achter de tralies gezeten opdat ze wat wiet op zak hadden.....Maar moordwapens die zijn er overal vrij te koop en daar krijg je nog felicitaties voor op de koop toe....Men oogst altijd wat men zaait
Maar er is hoop in de meeste Staten hebben ze nu eindelijk ingezien dat een joint minder gevaarlijk is dan een riotgun

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 december 2015 om 21:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 22:00   #87
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Het ziet er meer en meer naar uit dat het echt wel een terroristische aanslag was.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 22:37   #88
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het ziet er meer en meer naar uit dat het echt wel een terroristische aanslag was.
Procentueel gezien is de kans daarop redelijk opgelopen. Laat ons toch even afwachten... Niets zoals een correct en prima geïnformeerd man, besluitvaardigheid is uiteindelijk de doelstelling en maakt de perfecte man.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 3 december 2015 om 22:41.
Oud 3 december 2015, 22:44   #89
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik sta daar absoluut niet van versteld....en het kan me eigenlijk niet schelen. In sommige staten van de VS hebben doodbrave mensen de helft van hun leven achter de tralies gezeten opdat ze wat wiet op zak hadden.....Maar moordwapens die zijn er overal vrij te koop en daar krijg je nog felicitaties voor op de koop toe....Men oogst altijd wat men zaait
Maar er is hoop in de meeste Staten hebben ze nu eindelijk ingezien dat een joint minder gevaarlijk is dan een riotgun
Het komt in alle geuren, facetten en kleuren... maar de Westerse hypocratie stinks till high heaven. Hun potadepten inbegrepen, laat ons duidelijk zijn.
HIER
Oud 4 december 2015, 06:44   #90
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, dat is geen gigantisch probleem.
Het gigantisch probleem is dat een aantal onder die 2 miljard mensen hetzelfde menen te moeten doen omdat zij denken dat zij nog steeds in 700 na Chr. leven.
Maar wees gerust, hoor, je hoeft geen rovende, plunderende en slavendrijvende mens als model te hebben om dat te doen. Zelfs een super-lievende mens die 2000 jaar geleden leefde, wordt gebruikt om de grootste gruwel te "rechtvaardigen".
Oud 4 december 2015, 07:40   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Nu de debunkclub de weg naar U gevonden heeft zal U Uw zoekopdrachten moeten bijstellen (lees:verfijnen). Met puntjes op de ï.
Het enige andere resultaat, maar zonder duidelijke cijfers zoals doden per capita, was de analyse van Lankford (ja, er zijn ook cijfers op "anti gun sites" maar die zijn dus even gepolitiseerd als pro gun sites).

Die stelt dat sinds de jaren 60 tot de jaren 90, het aantal mass shootings in de USA 30% van de wereld mass shootings is, met slechts 5% van de wereldbevolking, en dat Zwitserland en Finland gelijkaardige per capita mass shootings hebben, vanwege hun groter aantal wapens in omloop. Die stelt ook dat het aantal slachtoffers per shooting in de USA lager ligt (ongeveer 7) dan elders (rond de 9).

Recentere cijfers zouden beter zijn, want vergeleken met de wereldpopulatie lijkt mij idioot, als je enerzijds oorlogsgebied en conflicten uitsluit, en natuurlijk dictaturen zoals China kan uitsluiten. Als je overal waar er conflict is, en overal waar er dictaturen zijn (die het onmogelijk maken om wapens te hebben) weglaat van de wereldbevolking,
dan zal die factor 6 (tussen 30% van de shootings en 5% van de bevolking) wel een factor 3 worden, die verder gereduceerd wordt door het kleinere aantal slachtoffers per shooting.

Maw, zo verschillend is de USA qua shootings niet met de rest van de wereld (misschien een factor 2 of 3 meer van een piepklein aantal slachtoffers), en je koopt er wel vrijheid mee.

We zijn hier weer bezig een kleine prijs in veiligheid (het minieme aantal slachtoffers, vergeleken met dat van autorijden bijvoorbeeld) niet willen te betalen voor een grote prijs in vrijheid (geen wapens mogen hebben om U te verdedigen tegen criminelen waaronder de staat en andere terroristen).
Maar de prijs in veiligheid die we betalen op de weg voor onze mobiliteit is 100 keer groter, en die willen we zonder blozen betalen.
Oud 4 december 2015, 07:42   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben het eens met U. Een joint zou ook vrij moeten zijn.
Oud 4 december 2015, 08:20   #93
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, dat is geen gigantisch probleem.
Het gigantisch probleem is dat een aantal onder die 2 miljard mensen hetzelfde menen te moeten doen omdat zij denken dat zij nog steeds in 700 na Chr. leven.
Maar wees gerust, hoor, je hoeft geen rovende, plunderende en slavendrijvende mens als model te hebben om dat te doen. Zelfs een super-lievende mens die 2000 jaar geleden leefde, wordt gebruikt om de grootste gruwel te "rechtvaardigen".
Volgens dezelfde logica kun je het nazisme met zijn rassentheorieën zijn plaatsje in het zonlicht gunnen. Niet elke nazi zette immers de idealen van zijn goeroe in praktijk om.

Een "aantal" is overigens even relatief en nikszeggend als "een kleine minderheid"...

Je weet wel, die kleine, onbeduidende, minieme, onooglijke, miniscule, petieterige minderheid die momenteel de plak zwaait of de boel naar de kloten helpt in Soedan, Irak, Jemen, Libië, Syrië, Somalië, Mauretanië, Centraal-Afrika, Niger, Nigeria, Kashmir, China, de Filipijnen, Indonesië, Thailand, Birma, Afghanistan, Pakistan, Tsjaad, Egypte, Tunesië, India, Mali... Ik vergeet er nog wel een paar.

Diezelfde zotten die in Iran en Saoedi-Arabië aan de macht zijn. Saoedi-Arabië, dat twee weken geleden nog atheïsme als terrorisme strafbaar stelde (wat neerkomt op de doodstraf).

Diezelfde zotten die in Algerije in de jaren 90 een goeie 200.000 mensen de heel oversneden of opbliezen.

Diezelfde zotten die heel Tjetjenië in brand staken.

Enfin, een totaal ongevaarlijk groepje carnavalszotten, vergelijkbaar met de nozems van Sharia4Belgium.

Naar welk islamitisch land zou jij onmiddellijk willen verkassen Attila?

Edit: je sneer naar Christus is overigens compleet belachelijk.
Geen mens zal zijn daad verrechtvaardigen door naar hem te verwijzen. Ze zullen het oude testament als alibi gebruiken.

Dat is immers het immense verschil: de motivatie van een christenfundamentalist kan heel eenvoudig weerlegd worden, hij veranderde zelfs bepaalde zaken uit het oude testament. Oog om oog, tand om tand werd keer je vijand de andere wang toe en de moord en doodslag werd vervangen door vergeving. Hij zette er zelfs het afgeslagen oor van iemand die hem kwam arresteren om hem te executeren weer aan (enfin, we gaan even mee in we fantasie, maar de perceptie is er alleszins).
Een moslimfundamentalist daarentegen doet gewoon wat volgens de eerste moslim doodnormaal was, hij werd er zelfs een rolmodel door.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 4 december 2015 om 08:27.
Oud 4 december 2015, 08:41   #94
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens dezelfde logica kun je het nazisme met zijn rassentheorieën zijn plaatsje in het zonlicht gunnen. Niet elke nazi zette immers de idealen van zijn goeroe in praktijk om.
Uiteraard. Zolang zij niks verkeerds doen, mogen zij van mij part denken en zeggen wat zij willen.
En ik ga heus niet alle Nazi's uit het land smijten en terug naar Duitsland sturen omdat een paar Nazi's een moord hebben gepleegd. Ik zal hen straffen, niet de anderen.

Net als ik Noorse black Metal niet zal verbieden omdat er kerken afgebrand zijn, of homoseksuelen doodgeslagen werden door leden van Noorse Black Metal groepen.

Citaat:
Een "aantal" is overigens even relatief en nikszeggend als "een kleine minderheid"...

Je weet wel, die kleine, onbeduidende, minieme, onooglijke, miniscule, petieterige minderheid die momenteel de plak zwaait of de boel naar de kloten helpt in Soedan, Irak, Jemen, Libië, Syrië, Somalië, Mauretanië, Centraal-Afrika, Niger, Nigeria, Kashmir, China, de Filipijnen, Indonesië, Thailand, Birma, Afghanistan, Pakistan, Tsjaad, Egypte, Tunesië, India, Mali... Ik vergeet er nog wel een paar.
Waaaaw, je kan de landen opsommen waar Moslims leven. Dat had ik van jou niet gedacht, sie!

Citaat:
Diezelfde zotten die in Iran en Saoedi-Arabië aan de macht zijn. Saoedi-Arabië, dat twee weken geleden nog atheïsme als terrorisme strafbaar stelde (wat neerkomt op de doodstraf).
Waaaaw, er zijn theologische Islamdictaturen in de wereld. Ook een ontdekking om u tegen te zeggen!

[quote-2Diezelfde zotten die in Algerije in de jaren 90 een goeie 200.000 mensen de heel oversneden of opbliezen.[/quote]

Hummmm, en waren die 200.000 mensen geen Moslims? Zij zullen dan wel super-kontent geweest zijn dat zij in de naam van Allah konden sterven, nietwaar?

Citaat:
Diezelfde zotten die heel Tjetjenië in brand staken.
Poetin is, bij mijn weten toch, is geen Moslim.

Citaat:
Enfin, een totaal ongevaarlijk groepje carnavalszotten, vergelijkbaar met de nozems van Sharia4Belgium.
Ah lala, dat binair denken toch...

Citaat:
Naar welk islamitisch land zou jij onmiddellijk willen verkassen Attila?
Waarom zou ik daarnaartoe willen verhuizen? Ik vraag jou toch ook niet of jij naar Noord-Korea wilt verhuizen?

Citaat:
Edit: je sneer naar Christus is overigens compleet belachelijk.
Geen mens zal zijn daad verrechtvaardigen door naar hem te verwijzen. Ze zullen het oude testament als alibi gebruiken.
Ik geef geen enkele sneer naar Christus. Integendeel, indien hij echt geleefd heeft zoals beschreven in het Nieuw Testament, chapeau voor hem.
Dat jij niet begrijpt dat het een sneer was naar al diegenen die in zijn naam de grootste wreedheden hebben begaan, zegt wel veel...

Citaat:
Dat is immers het immense verschil: de motivatie van een christenfundamentalist kan heel eenvoudig weerlegd worden, een moslimfundamentalist doet gewoon wat volgens de eerste moslim doodnormaal was, hij werd er zelfs een rolmodel door.
Jij beweert dat. Misschien heb je gelijk, misschien ook niet. Die moslimfundamentalisten was er trouwens ook niet.
Oud 4 december 2015, 09:14   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Zolang zij niks verkeerds doen, mogen zij van mij part denken en zeggen wat zij willen.
Denken, wel, natuurlijk. Maar in welke mate mag men openbaar misdaden organiseren ? (organiseren is tenslotte niks anders dan dingen zeggen he).
Oud 4 december 2015, 11:22   #96
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het enige andere resultaat, maar zonder duidelijke cijfers zoals doden per capita, was de analyse van Lankford (ja, er zijn ook cijfers op "anti gun sites" maar die zijn dus even gepolitiseerd als pro gun sites).
Om uw stelling kracht bij te zetten zou ge cijfers moeten geven van mass-shootings die opgelost door burgers, niet door de staats-politie.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 11:49   #97
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Waarom zou ik daarnaartoe willen verhuizen? Ik vraag jou toch ook niet of jij naar Noord-Korea wilt verhuizen?
.
Uw gratuite opmerking betreffende binair denken is totaal misplaatst. S4B werd
indertijd als een groepje ongevaarlijke carnavalszotten neergezet door cultuurrelativerende nihilisten als uzelf. Intussen zit tweederde van de leden hun tijd door te brengen met koppen te snellen in Syrië.

Lazer dus effe op met je binair denken, ik hoef die onzin van jouw soort volk niet meer.

En waarom zou jij me moeten vragen naar Noord-Korea te verhuizen?
Zie je mij ergens het maatschappelijk model van dat land verdedigen?

Jij beweert geen probleem te hebben met de islam.

Dan is de vraag in welk islamitisch land jij je denkt te zullen thuis voelen heel terecht.

Laatst gewijzigd door Nierika : 4 december 2015 om 11:59.
Oud 4 december 2015, 11:57   #98
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij beweert dat. Misschien heb je gelijk, misschien ook niet. Die moslimfundamentalisten was er trouwens ook niet.
Dat is hoegenaamd geen bewering, dat is een feit. Wanneer alle Hadith het er over eens zijn dat Mohammed iedereen die hem bespotte of zich geringschattend over hem uitliet, uit de weg liet ruimen, dan heb je geen poot om op te staan om te beweren dat Mohamed Bouyari een misdaad heeft begaan volgens zijn religie door Theo van Gogh af te maken.

Daar is geen millimeter aan te veranderen, al schrijft u nog een hele encyclopedie vol relativerende onzin.

Oud 4 december 2015, 12:05   #99
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik ga heus niet alle Nazi's uit het land smijten en terug naar Duitsland sturen omdat een paar Nazi's een moord hebben gepleegd. Ik zal hen straffen, niet de anderen.
Net als ik Noorse black Metal niet zal verbieden omdat er kerken afgebrand zijn, of homoseksuelen doodgeslagen werden door leden van Noorse Black Metal groepen.
Waaaaw, je kan de landen opsommen waar Moslims leven. Dat had ik van jou niet gedacht, sie!
Waaaaw, er zijn theologische Islamdictaturen in de wereld. Ook een ontdekking om u tegen te zeggen!
[quote-2Diezelfde zotten die in Algerije in de jaren 90 een goeie 200.000 mensen de heel oversneden of opbliezen.
Hummmm, en waren die 200.000 mensen geen Moslims? Zij zullen dan wel super-kontent geweest zijn dat zij in de naam van Allah konden sterven, nietwaar?
Poetin is, bij mijn weten toch, is geen Moslim.
Ik geef geen enkele sneer naar Christus. Integendeel, indien hij echt geleefd heeft zoals beschreven in het Nieuw Testament, chapeau voor hem.
Dat jij niet begrijpt dat het een sneer was naar al diegenen die in zijn naam de grootste wreedheden hebben begaan, zegt wel veel...
relativeer jij maar rustig verder tot je nog een ons weegt ; de rust zal in Europa pas terugkeren als de islam er met wortel en tak is uitgeroeid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 4 december 2015 om 12:06.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 12:39   #100
Another Jack
Banneling

Standaard

Is dat het plan, zipper?
Krijg je geen vieze smaak in de mond wanneer je zo'n zaken post?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be