![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ratorium.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terzijde:
Ook op de plaats van de schietpartij is een explosief gevonden met drie staafbommen aan elkaar gebonden. Die hadden ze op een autootje met afstandsbediening bevestigd."Het snackbargehalte is hoog. Toch een aanwijzing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat een krijgsheer die rovend, plunderend en slavendrijvend door het leven ging en vandaag de dag door bijna 2 miljard mensen als de perfecte mens wordt beschouwd is een gigantisch probleem. Dit niet onderkennen gaat hem niet meer om kapot relativeren, het gaat om misdadige domheid.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is domheid verwijtbaar? Is er geen vrijheid van gedachten en meningsuiting? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dag dat ze een aanslag plegen op Macy's in de 34ste straat in Manhattan zal ik ernstig worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar er is hoop in de meeste Staten hebben ze nu eindelijk ingezien dat een joint minder gevaarlijk is dan een riotgun ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 december 2015 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het ziet er meer en meer naar uit dat het echt wel een terroristische aanslag was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Procentueel gezien is de kans daarop redelijk opgelopen. Laat ons toch even afwachten... Niets zoals een correct en prima geïnformeerd man, besluitvaardigheid is uiteindelijk de doelstelling en maakt de perfecte man.
Laatst gewijzigd door zonbron : 3 december 2015 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gigantisch probleem is dat een aantal onder die 2 miljard mensen hetzelfde menen te moeten doen omdat zij denken dat zij nog steeds in 700 na Chr. leven. Maar wees gerust, hoor, je hoeft geen rovende, plunderende en slavendrijvende mens als model te hebben om dat te doen. Zelfs een super-lievende mens die 2000 jaar geleden leefde, wordt gebruikt om de grootste gruwel te "rechtvaardigen".
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die stelt dat sinds de jaren 60 tot de jaren 90, het aantal mass shootings in de USA 30% van de wereld mass shootings is, met slechts 5% van de wereldbevolking, en dat Zwitserland en Finland gelijkaardige per capita mass shootings hebben, vanwege hun groter aantal wapens in omloop. Die stelt ook dat het aantal slachtoffers per shooting in de USA lager ligt (ongeveer 7) dan elders (rond de 9). Recentere cijfers zouden beter zijn, want vergeleken met de wereldpopulatie lijkt mij idioot, als je enerzijds oorlogsgebied en conflicten uitsluit, en natuurlijk dictaturen zoals China kan uitsluiten. Als je overal waar er conflict is, en overal waar er dictaturen zijn (die het onmogelijk maken om wapens te hebben) weglaat van de wereldbevolking, dan zal die factor 6 (tussen 30% van de shootings en 5% van de bevolking) wel een factor 3 worden, die verder gereduceerd wordt door het kleinere aantal slachtoffers per shooting. Maw, zo verschillend is de USA qua shootings niet met de rest van de wereld (misschien een factor 2 of 3 meer van een piepklein aantal slachtoffers), en je koopt er wel vrijheid mee. We zijn hier weer bezig een kleine prijs in veiligheid (het minieme aantal slachtoffers, vergeleken met dat van autorijden bijvoorbeeld) niet willen te betalen voor een grote prijs in vrijheid (geen wapens mogen hebben om U te verdedigen tegen criminelen waaronder de staat en andere terroristen). Maar de prijs in veiligheid die we betalen op de weg voor onze mobiliteit is 100 keer groter, en die willen we zonder blozen betalen.
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een "aantal" is overigens even relatief en nikszeggend als "een kleine minderheid"... Je weet wel, die kleine, onbeduidende, minieme, onooglijke, miniscule, petieterige minderheid die momenteel de plak zwaait of de boel naar de kloten helpt in Soedan, Irak, Jemen, Libië, Syrië, Somalië, Mauretanië, Centraal-Afrika, Niger, Nigeria, Kashmir, China, de Filipijnen, Indonesië, Thailand, Birma, Afghanistan, Pakistan, Tsjaad, Egypte, Tunesië, India, Mali... Ik vergeet er nog wel een paar. Diezelfde zotten die in Iran en Saoedi-Arabië aan de macht zijn. Saoedi-Arabië, dat twee weken geleden nog atheïsme als terrorisme strafbaar stelde (wat neerkomt op de doodstraf). Diezelfde zotten die in Algerije in de jaren 90 een goeie 200.000 mensen de heel oversneden of opbliezen. Diezelfde zotten die heel Tjetjenië in brand staken. Enfin, een totaal ongevaarlijk groepje carnavalszotten, vergelijkbaar met de nozems van Sharia4Belgium. Naar welk islamitisch land zou jij onmiddellijk willen verkassen Attila? Edit: je sneer naar Christus is overigens compleet belachelijk. Geen mens zal zijn daad verrechtvaardigen door naar hem te verwijzen. Ze zullen het oude testament als alibi gebruiken. Dat is immers het immense verschil: de motivatie van een christenfundamentalist kan heel eenvoudig weerlegd worden, hij veranderde zelfs bepaalde zaken uit het oude testament. Oog om oog, tand om tand werd keer je vijand de andere wang toe en de moord en doodslag werd vervangen door vergeving. Hij zette er zelfs het afgeslagen oor van iemand die hem kwam arresteren om hem te executeren weer aan (enfin, we gaan even mee in we fantasie, maar de perceptie is er alleszins). Een moslimfundamentalist daarentegen doet gewoon wat volgens de eerste moslim doodnormaal was, hij werd er zelfs een rolmodel door.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 december 2015 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ga heus niet alle Nazi's uit het land smijten en terug naar Duitsland sturen omdat een paar Nazi's een moord hebben gepleegd. Ik zal hen straffen, niet de anderen. Net als ik Noorse black Metal niet zal verbieden omdat er kerken afgebrand zijn, of homoseksuelen doodgeslagen werden door leden van Noorse Black Metal groepen. Citaat:
Citaat:
[quote-2Diezelfde zotten die in Algerije in de jaren 90 een goeie 200.000 mensen de heel oversneden of opbliezen.[/quote] Hummmm, en waren die 200.000 mensen geen Moslims? Zij zullen dan wel super-kontent geweest zijn dat zij in de naam van Allah konden sterven, nietwaar? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat jij niet begrijpt dat het een sneer was naar al diegenen die in zijn naam de grootste wreedheden hebben begaan, zegt wel veel... Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denken, wel, natuurlijk. Maar in welke mate mag men openbaar misdaden organiseren ? (organiseren is tenslotte niks anders dan dingen zeggen he).
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Om uw stelling kracht bij te zetten zou ge cijfers moeten geven van mass-shootings die opgelost door burgers, niet door de staats-politie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
indertijd als een groepje ongevaarlijke carnavalszotten neergezet door cultuurrelativerende nihilisten als uzelf. Intussen zit tweederde van de leden hun tijd door te brengen met koppen te snellen in Syrië. Lazer dus effe op met je binair denken, ik hoef die onzin van jouw soort volk niet meer. En waarom zou jij me moeten vragen naar Noord-Korea te verhuizen? Zie je mij ergens het maatschappelijk model van dat land verdedigen? Jij beweert geen probleem te hebben met de islam. Dan is de vraag in welk islamitisch land jij je denkt te zullen thuis voelen heel terecht.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 december 2015 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar is geen millimeter aan te veranderen, al schrijft u nog een hele encyclopedie vol relativerende onzin.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 4 december 2015 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Is dat het plan, zipper?
Krijg je geen vieze smaak in de mond wanneer je zo'n zaken post? |
![]() |
![]() |