Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2004, 11:05   #81
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TwoFacedLoser
stop het eens met het al dan niet onbewust verspreiden van leugens
check uw informatie alvorens ze vrij te geven
hiermee heb ik het meer op de rechtsen onder ons
want met het verspreiden van halve waarheden en of pure leugens maak je uiteindelijk alleen maar je zelf belachelijk

KRAKEN GAAT DOOR!

dont drink
dont smoke
dont fuck

at least i can fucking think!

OUT OF STEP WITH THIS WORLD!
Welke leugens zijn er verteld ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 15:04   #82
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Ik vind het principe wel juist: 'Er moet toch iemand die leegstaandproblematiek aankaarten.' Een recht op een veilig onderdag is een van de méést elementaire mensenrechten.

De manier is echter verkeerd: Lekker wat veel jointjes liggen smoren, heroïne, xtc, lsd, we spuiten het er allemaal vlotjes in. We schijten de kamers vol, leven op oude matrassen, van het woord hygiëne hebben we nooit gehoord, enz...
Ze hebben waarschijnlijk geen zin om te gaan werken, want ze willen het verdorven het verdorven Westen niet steunen, enz..

[size=7]Bah![/size]

Ga toch een job zoeken, studeer, kortom doé iets met je leven, en kom dan eens terug.
Lekker kortzichtig...

Waarom moet elke mens iets maken van zijn leven?
Waarom MOETEN mensen deel uitmaken van deze maatschappij?
En de veronderstelling dat alle krakers onhygiënische drugsverslaafden zijn, weer een toonbeeld van realisme...

Mensen zoals u die geen greintje tolerantie kunnen opbrengen voor je MEDEMENS:
-> [size=7]BAH![/size]
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 15:45   #83
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westland New Post
Piemelke...een M-16 bestaat ook in militaire jachtversie. Met een telescoop erop en met "jachtgeweer" bedoel ik géén sportwapens voorop kleiduiven te schieten.

De M16 wordt in amerika in een kaliber .308 inderdaad ook gebruikt voor de jacht op groot wild, ...

Ik zou daar persoonlijk nooit een M16 voor gebruiken, maar er zijn gasten die dat risico willen pakken...

Een M16 durft wel eens jammen, en het is aan te raden dat als ge op nen Bruinen beer, Grizley , Eland of everzwijn gaat jagen, moete da beest van den eerste keer hebben. Een betrouwbaar grendelgeweer is dus aangewezen voor dergelijke situaties...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 16:12   #84
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeha
Lekker kortzichtig...

Waarom moet elke mens iets maken van zijn leven?
Waarom MOETEN mensen deel uitmaken van deze maatschappij?
En de veronderstelling dat alle krakers onhygiënische drugsverslaafden zijn, weer een toonbeeld van realisme...

Mensen zoals u die geen greintje tolerantie kunnen opbrengen voor je MEDEMENS:
-> [size=7]BAH![/size]
Juist. De grote merderheid van de bevolking moet niet aan minderheden opdringen hoe ze hun leven moeten lijden en hoe ze er waarde aan mopeten geven. Als mensen er vast van overtuigd zijn dat bvb kraker te zijn, of punker of landloper of drugsnemer, dan heeft die daar het volste recht op. Volgens die rechtsen hier kunde alleen uw leven waarde geven door hard te werken, en volgens een bepaald patroon te denken en te doen.
Iemand die kraakt en bijna zonder geld leeft, kunde moeilijk "lui" noemen... ze zijn mss niet productief naar de norm (denkpatroon van de gemiddelde burgertrut dus), maar die voelen tenminste dat ze leven. En ze helpen minderbedeelden. Walgelijk dat ze dan nog worden scheef bekeken door een hoop omhooggevallen verzuurde elitaire angsthazen.
Niet dat ik het zelf zou doen, maar om kraker te zijn hebde tenminste ballen aan uw lijf nodig... om u achter een rechts beleid te schuilen hebde eerder gebrek aan kloten.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 28 oktober 2004 om 16:13.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 16:13   #85
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
De M16 wordt in amerika in een kaliber .308 inderdaad ook gebruikt voor de jacht op groot wild, ...

Een M16 durft wel eens jammen, en het is aan te raden dat als ge op nen Bruinen beer, Grizley , Eland of everzwijn gaat jagen, moete da beest van den eerste keer hebben. Een betrouwbaar grendelgeweer is dus aangewezen voor dergelijke situaties...
nope, Herr Flick, niet helemaal juist.

M16 staat voor mark 16 en duidt dus op een artikel uit het arsenaal van de US armed forces. De militaire versie dus met de keuze tussen burst (3 per keer) of single shots en altijd in 5.56 mm oftwel ietske meer dan kaliber .22
Simpel regelke, klopt voor alle infanteriewapens.

Full-auto werd wegens teveel verspilde kogels afgeschaft voor gewone soldaten. Verschillende types sinds de ontwikkeling kregen nog een extensie na de '16' maar da's maar saaie truut.
Tegenwoordig is het de M4 waar alle patriottische gun-nuts ene van willen hebben. Dure rommel maja, goedkoper dan een penisverlenging zeker?

Gij bedoelt ne AR15 van Colt of ne Bushmaster (da's 't geweer waardat die 2 zwarte snipers mee "werkten" en ja dat lijkt van uitzicht op ne m16 maar is het dus niet) en dat kunt ge in verschillende kalibers krijgen (ook .50 enzo voor op dinosaurussen te jagen)
Single shot only in de meeste staten, zeker om te jagen als ge ne serieuze mens zijt.
Weinig trofee of fatsoenlijke stukken vlees over anders...

Idd: goed grendelgeweer en raak schieten met krachtig patroon.
Maar alleszins niet in België dus de originele poster is ons blaaskes aan het vertellen.
Da's trouwens geen telescoop maar ne reflex-sight ofzo, voor ne voorstander van de gewapende strijd weet die westland new post verrekt weinig van zijn speelgoed.
Oud 28 oktober 2004, 16:16   #86
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Niet dat ik het zelf zou doen, maar om kraker te zijn hebde tenminste ballen aan uw lijf nodig... om u achter een rechts beleid te schuilen hebde eerder gebrek aan kloten.
krakers hebben naast ballen ook ne hoop karton nodig, zeker in deze tijd van het jaar riskeert ge anders dat uw spel eraf vriest.
Yep, rebellen met een snotvalling...
Oud 28 oktober 2004, 16:31   #87
Bhairav

Standaard

Er vallen dekens genoeg te schooien denk ik.
Ja, een snotvalling, niks voor mietjes als gij. Is eens wat anders dan omhooggevallen plastrongjeanetten.
Oud 28 oktober 2004, 16:48   #88
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Juist. De grote merderheid van de bevolking moet niet aan minderheden opdringen hoe ze hun leven moeten lijden en hoe ze er waarde aan mopeten geven. Als mensen er vast van overtuigd zijn dat bvb kraker te zijn, of punker of landloper of drugsnemer, dan heeft die daar het volste recht op. Volgens die rechtsen hier kunde alleen uw leven waarde geven door hard te werken, en volgens een bepaald patroon te denken en te doen.
Iemand die kraakt en bijna zonder geld leeft, kunde moeilijk "lui" noemen... ze zijn mss niet productief naar de norm (denkpatroon van de gemiddelde burgertrut dus), maar die voelen tenminste dat ze leven. En ze helpen minderbedeelden. Walgelijk dat ze dan nog worden scheef bekeken door een hoop omhooggevallen verzuurde elitaire angsthazen.
Eigenlijk is het heel simpel: de mensen die wel meedoen in de maatschappij (en zogezegd hard en eerlijk werk verrichten) hebben altijd een groep mensen nodig die ze kunnen als minderwaardig beschouwen.
Druggebruikers, krakers, vreemdelingen, arme mensen, homoseksuelen...

Het is nooit anders geweest, er wordt altijd veel met de vinger gewezen.
Waarbij we natuurlijk maar al te graag vergeten dat het onze medemens is, en dat een beetje solidariteit veel deugdzamer is dan hem crimineel/uitschot te noemen.
Het is nu eenmaal makkelijker om al het slechte in een ander op te merken ipv iemand te aanvaarden zoals hij/zij is.
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 17:01   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is tenminste klappen. Krakers kraken een pand, punkers een bos en ze hebben als doel iets aan te klagen omdat er iets aan te klagen valt ook.
Van het vlaams blok heb ik nog niets gehoord i.v.m. huisvestingsbeleid, huurbegrenzing en dergelijke meer. Beter één keer op het nieuws met uw ei dan 20 jaar brieven te zitten schrijven!
We zouden de krakers beter eens solidair steunen, ik dacht zo aan een motard of 500 die de demonstratie in verband met het huidig woonbeleid eens mee aan de kaak stelt.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 22:39   #90
no_red_flags
Vreemdeling

no_red_flags's schermafbeelding

Standaard

krakers zijn gewoon parasiterende, rebellerende pubers. punt.
ze geven inderdaad geen zier om eigendomsrecht, in die mate dat ze zelfs winkeldiefstal verheerlijken. (bron: hun eigen forum)

men zou hier in Vlaanderen inderdaad beter zoiets oprichten als een anti-kraak bureau, net zoals dat in Nederland bestaat.
een pandeigenaar( privé, bedrijf, staat,....) huurt een kraakbureau in. dit kraakbureau heeft een data-base waarin studenten, sociale gevallen etc.. inzitten.
zij betrekken een leegtaand pand, tegen een kleine vergoeding, en gaan zo verkrotting en leegstand tegen.
er is een opzegtermijn van een paar maanden, dus de eigenaar kan beslissen wat er in de toekomst met zijn pand gebeurd.
het grote voordeel hiervan is natuurlijk dat er controle is van iemands eigendom. bekijk het als een soort bewakingsfirma, een conciërge..
In nederland is dit natuurlijk heel populair omdat de woningnood er in de steden nog een stuk groter is bij studenten dan hier, en er daar een veel grotere kraakscene is omwille van het gedoogbeleid dat zegt dat woningrecht belangrijker is dan eigendomsrecht. op zich te begrijpen, maar waarom is men in krakerskringen dan toch zo tegen deze anti kraakbureaus? Men gaat toch de woningnood tegen, en men vraagt toch geen woekerprijzen?
Voor mij een zoveelste bewijs dat het 'kraken om woningnood' een facade is.
no_red_flags is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 08:40   #91
Bhairav

Standaard

Wat gij hier zegt, hebben wij juist achterhaald.
Goed geprobeerd, geniet maar van uw gelijk, samen met uw consoorten.
Oud 29 oktober 2004, 12:16   #92
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard Snotvalling is lachen, chronische longontsteking ietske minder

Citaat:
Er vallen dekens genoeg te schooien denk ik.
Ja, een snotvalling, niks voor mietjes als gij. Is eens wat anders dan omhooggevallen plastrongjeanetten.
allez, Bhairav, en 2 posts eerder zegt ge zelf nog dat het niks is wat gij zelf zoudt doen?
Conclusie: Bhairav --> mietje 8) Niks mis mee jongske, verschil moet er zijn...

Dit gezegd zijnde, wat was de topic weeral?
Oud 29 oktober 2004, 12:18   #93
Bhairav

Standaard

Dus in uw ogen mag ik dat alleen van mening zijn als ik het zelf doe?
met zo'n redeneringen kunt ge nogal gemakkelijk mensen de mond snoeren hè?

Laatst gewijzigd door Bhairav : 29 oktober 2004 om 12:19.
Oud 29 oktober 2004, 12:39   #94
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dus in uw ogen mag ik dat alleen van mening zijn als ik het zelf doe?
met zo'n redeneringen kunt ge nogal gemakkelijk mensen de mond snoeren hè?
Ik kom hier niet om mijn gelijk te halen, m'n beste.

Maar als iemand eerst zegt: "Niet dat ik het zelf zou doen, maar om kraker te zijn hebde tenminste ballen aan uw lijf nodig... om u achter een rechts beleid te schuilen hebde eerder gebrek aan kloten." en mij dan vervolgens een mietje noemt als ik wijs op de minder aangename aspecten van het krakend bestaan, tsja, dan lijkt me dat weinig consequent.
Kortom: mijne piet is dus dikker en langer dan de uwe

That being settled, als je m'n eerdere bijdragen aan deze topic gelezen had, had je door dat ik de eerste ben om akkoord te gaan met het aan de haak stellen van de leegstand en ander gesjoemel op de immobiliën-markt. Een mogelijke oplossing is om daar ook van wetswege iets aan te veranderen, bvb overnemen van Hollands systeem.

Over het al dan niet ongewassen zijn van krakers: een deel van hen hangt inderdaad als een luis in de pels van de maatschappij, anderen zijn gewoon idealisten.
Met die laatste groep heb ik geen enkel probleem, hun (gratis) woning is dan ook vaak properder dan menige vrijgezellenflat en hun persoonlijke hygiëne zal me worst wezen.

Zwart-wit denken is handig als ge ouwe tv's moet herstellen, maar met naieve wereldbeelden van linker- én rechterzijde hoeft ge bij mij niet af te komen.

mvg
JoeQ
Oud 29 oktober 2004, 23:50   #95
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Zwart-wit denken is handig als ge ouwe tv's moet herstellen, maar met naieve wereldbeelden van linker- én rechterzijde hoeft ge bij mij niet af te komen.

mvg
JoeQ
Eerst en vooral, niet teveel discusiëren met Bhairav, die heeft zijn verstand in rijstpap gesnoven en wisselt alle 5 voet van mening, is even wispelturig als de wind.
Van die jongen kan je gewoon geen hoogte krijgen.

Ten tweede, laats op het nieuws van VTM werden twee krakers aan het woord gelaten.
Zij weigerden mee te gaan in de consumptiemaatschappij (waar ik kan inkomen) maar verwachtte wel van de stad Gent dat ze goedkope en fantsoenlijke woning zouden verkrijgen.

Pubers, meer kan je niet zeggen van al dat onzinnig gekakel dat krakers voort brengen.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2004, 00:46   #96
no_red_flags
Vreemdeling

no_red_flags's schermafbeelding

Standaard

inderdaad.

die bhariav spendeert veel te veel tijd met z'n hoofd veel te diep in zn eigen reet..
no_red_flags is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 09:25   #97
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
. Sinds enige tijd heeft het krakersgespuis goede banden met de trotskistische secte LSP, minstens één van de LSP bestuursleden (B. Vandersteene) is zelf een kraker in de Gentse wijk de Brugse Poort.
Je weet zelf maar al te goed dat dit niet klopt. Bart Vandersteene HUURT een huis in dezelfde straat, hij heeft dus een HUURCONTRACT en woont daar dus COMPLEET LEGAAL. Verder klopt het inderdaad dat de krakers en LSP hetzelfde aanklagen: het huisvestingsbeleid in Gent. Daar houdt de vergelijking op. Mocht je ook maar iets weten over LSP Gent, dan zou je immers weten dat de relatie tussen LSP en de krakers niet altijd even happy en vrolijk is, ja, vaak gespannen is.

Leugens vertellen over je 'vijanden', is dat alles wat je kunt?
Oud 23 november 2004, 16:52   #98
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
In Gent zijn de voormalige gebouwen van Alcatel gekraakt. Dit is al de zoveelste keer dat een stelletje low-life uitschot zich eigenaar maakt van iets waarvoor ze weigeren te betalen.

Krakers zijn dus echt een pest in onze maatschappij. Ze gaan ergens wonen en weigeren ervoor te betalen want "we hebben geen geld."

Op de vraag waarom ze geen werk zoeken: "Ik weiger deel te nemen aan deze maatschappij."

Alstublieft. Pak dit zootje ongeregeld maar eens keihard aan, zo met de wapenstok of zo. Een gevangenis zijn deze idioten niet waard. Valt het op dat zij meestal l.... zijn?
Managers zoals deze van L&H en Picanol die hun zakken met miljoenen vullen terwijl ze anderen afdanken en dumpen, hun bedrijf leegzuigen, de belastingbetaler via subsidies oplichten, nooit genoeg hebben, en op kosten van anderen de Grote Meneer zitten uit te hangen zijn voor mij pas écht parasiterend low-life. Maar ja, die hebben een hoge maatschappelijke status. Daar kijkt men zelfs met bewondering naar op, want "zij hebben het gemaakt". Wat is hun ekonomische meerwaarde eigenlijk voor het bedrijf dat ze uitzuigen en waar ze anderen eigenlijk het werk in hun plaats laten doen? De enige reden waarom ze zoveel verdienen is omdat ze het zo goed kunnen zeggen, 100 kubieke meter lucht kunnen verkopen, en anderen altijd zo stom of zo hebzuchtig zijn om daar in te lopen. Voor dit soort arrogante klootzakken die zichzelf zoveel beter voelen dan een ander wil ik niet onder de kostprijs mijn kloten afdraaien. Dan doe ik nog liever onbetaald vrijwilligerswerk voor nonprofit-doelen waar ik kan achter staan.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 23 november 2004 om 16:59.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 17:24   #99
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Je weet zelf maar al te goed dat dit niet klopt. Bart Vandersteene HUURT een huis in dezelfde straat, hij heeft dus een HUURCONTRACT en woont daar dus COMPLEET LEGAAL. Verder klopt het inderdaad dat de krakers en LSP hetzelfde aanklagen: het huisvestingsbeleid in Gent. Daar houdt de vergelijking op. Mocht je ook maar iets weten over LSP Gent, dan zou je immers weten dat de relatie tussen LSP en de krakers niet altijd even happy en vrolijk is, ja, vaak gespannen is.

Leugens vertellen over je 'vijanden', is dat alles wat je kunt?
De Brunelstraat bestaat volledig uit kraakpanden die de stad Gent wil verwijderen. Ik heb de straat zelf al gezien. LSP-bestuurslid Vandersteene trad voor de TV-camera's op als woordvoerder van de krakers. U mag hier dus uit uw nek zitten kletsen wat u wil. Overigens kan je -zeker in Gent- niet spreken van "dé krakers", want er bestaan meerdere groepen. Dat de LSP'ers met sommige ervan niet overeenkomen kan best zijn, maar met andere zoals die van de Brunelstraat bakken ze zoete broodjes. Vorige week stonden in Gent n.a.v. het KVHV-debat met Frank Vanhecke een aantal LSP'ers weer gezellig te verbroederen met hun krakers in de Universiteitsstraat. Ons foto-archief is weer aangevuld.

Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 23 november 2004 om 17:25.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 21:01   #100
Flat V
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Managers zoals deze van L&H en Picanol die hun zakken met miljoenen vullen terwijl ze anderen afdanken en dumpen, hun bedrijf leegzuigen, de belastingbetaler via subsidies oplichten, nooit genoeg hebben, en op kosten van anderen de Grote Meneer zitten uit te hangen zijn voor mij pas écht parasiterend low-life. Maar ja, die hebben een hoge maatschappelijke status. Daar kijkt men zelfs met bewondering naar op, want "zij hebben het gemaakt". Wat is hun ekonomische meerwaarde eigenlijk voor het bedrijf dat ze uitzuigen en waar ze anderen eigenlijk het werk in hun plaats laten doen? De enige reden waarom ze zoveel verdienen is omdat ze het zo goed kunnen zeggen, 100 kubieke meter lucht kunnen verkopen, en anderen altijd zo stom of zo hebzuchtig zijn om daar in te lopen. Voor dit soort arrogante klootzakken die zichzelf zoveel beter voelen dan een ander wil ik niet onder de kostprijs mijn kloten afdraaien. Dan doe ik nog liever onbetaald vrijwilligerswerk voor nonprofit-doelen waar ik kan achter staan.
Dat is wel erg kort door de bocht. Eigenlijk te kort om op in te gaan.

Toch nog even hierop ingaan:

- Wie betaalt uw eten als u er zelf niet voor werkt en u weigert deel te nemen aan de maatschappij? Ik hoop dat u geen beroep doet op gelden of uitkeringen die bedoeld zijn voor mensen die ECHT in de SHIT zitten.

- Door het loutere feit dat er hier en daar managers zijn die frauderen, eigent u zichzelf gelden toe die bestemd zijn voor mensen die ECHT in de SHIT zitten, betaald door onder andere mensen die nauwelijks kunnen rondkomen, mensen die dagelijks, vaak tegen hun zin, WEL hun verantwoordelijkheden tov de maatschappij nakomen. Tof.
Flat V is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be