![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij ouders die hun loopbaan vooropzetten zodanig dat de kinderen voor het grootste deel van de tijd bij anderen (vaak dan nog vreemden) doorbrengen, daar heb ik zeker mijn vragen bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als we met twee werken, gaan we straks ook de kinderen veel gemakkelijker naar de universiteit kunnen sturen en helpen bij hun eerste woning. Ahja: er is geld. Dus thuisblijven LIJKT misschien het beste voor je kind op korte termijn...een carriere als ouder kan uw kinderen ook fors vooruit helpen in het leven. Ik kan mijn zoon aan stages helpen bij heel erg mooie bedrijven, door mijn contacten. Idem ditto voor een job. Ouders die een bepaalde functie en inkomen hebben, kunnen hun kinderen het stapje voor geven in het leven. Ouders die onderaan de ladder blijven, of thuis blijven, kunnen dat niet. (Ik heb het zelf moeten maken in het leven, maar ik ga dat mij niet laten verhinderen om mijn kinderen later te helpen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Worden die kinderen sterker van. Meer vrijheid e.d. Je stampt je kinderen toch ook wel snel buiten als ze gedaan zijn met studeren, anders ben je maar een slechte ouder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat eerder de leefstijl die mogelijkheden vergroot of verkleind. Wij gaan zuinig om dat de dingen, waardoor we, ondanks anderhalf loon, toch kunnen sparen. Ik ken mensen met veel minder kinderen die, ondanks twee voltijdse banen, veel minder overhouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee stelt u dus dat kinderen niet vooruit kunnen zonder hulp van de ouders. Toch zijn er al zovele mensen uit arbeidersmilieus van wie de kinderen zich hebben weten op te werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goede opvang en ouderlijke zorgen voor een kind heeft niets met "voorkauwen" te maken. Ik pleit niet voor de ouder als entertainer, maar wel als echte ouder. Niet als iemand die zijn kinderen voor het grootste deel van de tijd bij anderen dumpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen bewandelen nagenoeg dezelfde weg, maar op een totaal andere manier. Als je daar niet op voorzien bent, dan is het een recept voor ruzie en frustratie. Mij lijkt het daarom belangrijk om nakomelingen als kind heel veel aandacht te geven, zodat ze nadien zelfstandige, bewuste, overwogen en gefundeerde keuzes kunnen maken. Ik heb niks tegen mensen die hun eigen carrière belangrijker achten dan kinderen, maar in mijn ogen blijven die beter kinderloos. Kinderen in opvang die hun werkende ouders nagenoeg nooit zien, en later door hen snel en efficiënt in dezelfde tredmolen worden geduwd (waarna de voormalige ouders als grootouder-oppas de taak vervullen die ze beter als ouder hadden gedaan) is een toestand die me nogal treurig overkomt. Maar goed: dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ouders die, moest het kunnen, hun boorling vanaf de eerste dag naar een opvang zouden sturen. Ah, wat zijn echte ouders. Volgens mij ben je nogal idealistisch ingesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar laat anderen de vrije keuze, kunt u die verdraagzaamheid opbrengen? En waar hebt u bedenkingen bij Jan, bij " ouders" of bij vrouwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, uw vrouw..maar jij bent dus gewoon aan het werk gebleven? Met andere woorden,vrouwen moeten thuis blijven maar mannen kunnen gewoon hun leven oppaken, kinderen of niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want anders " dump je hen bij vreemden". Laten meer mannen eens thuis blijven , op hen is nooit kritiek! Zij werden toch ook " echt ouder"? |
|
![]() |
![]() |