Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2016, 19:50   #81
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Honderd asielzoekers op de vuist in asielcentrum omdat vrouw geen hoofddoek draagt

Jamaar daar vluchten die mensen juist van, Witmans.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 19:59   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uit het krantenartikel:

"De burgemeester van Leopoldsburg, Wouter Beke (CD&V), pleit ervoor om nationaliteiten in de opvang te scheiden. Hij wil ook alleenstaande mannen en families apart onderbrengen,..."

Beke wil segregatie invoeren om de integratie te bevorderen...
De poco's weten niet meer in welke bochten ze zich nog moeten wringen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 21:58   #83
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat laatste valt zeker niet uit te sluiten.

Ik lees wel inhoud van eenzelfde persoon in twee verschillende draden.
En als hij zichzelf begint tegen te spreken dan vraag ik mij af of ik wel begrijpend kan lezen.
Is daar iets fout mee?
Het ware absoluut niet slecht dat anderen op dit forum ook eens vergeleken wat de standpunten van eenzelfde persoon zijn in twee verschillende draden en binnen eenzelfde tijdspanne. Want een mens kan van mening veranderen natuurlijk.
En mocht ik te vlug gelezen hebben dan moet je toch toegeven dat ik tenminste mij de moeite getroost om standpunten van anderen te lezen.
Dat kan hier absoluut niet gezegd worden van alle deelnemers.
Mogelijk helpt dat lezen mij niet veel vooruit.
Maar zo oordeel ik niet. Soms zit in het stomste geneuzel meer waarheid dan in een bijdrage van een meeloper die meent dat hij aan het grootste wetenschappelijk artikel aan het schrijven is.
Ik geef toe dat ik dat wel kader.
Sommige inbrengen lees ik dan ook helemaal niet meer.
En ik vermoed dat dit bij mij ook zal gebeuren.
Maar dat is logica. Wat ik mag kan een ander ook doen.
Op een forum volgt niet iedereen eenzelfde logica.
De logica van meelopers ken ik al bij voorbaat. Dus ook de inhoud van hun bijdragen ook
Dus hun bijdragen lees ik gewoonlijk niet of minder.

Laatst gewijzigd door werkman : 20 februari 2016 om 21:59.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 23:44   #84
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is precies het probleem ?
Zijn er autochtonen betrokken geraakt ?
Het probleem is dat die mensen zogezegd vluchtelingen zijn die gevlucht zijn uit oorlogsgebied maar die dan hier komen hun vetes uit vechten.

Een tweede probleem is dat Beke een kieke is. Ik heb nog maar zelden een politicus gezien die zo'n idioot is als Wouter Beke (CD&V).

Oplossing van het probleem is;

Al die vechtlustige op pakken en regelrecht terug sturen naar het thuisfront waar ze naar hartenlust verder mogen/moeten vechten.

Probleem opgelost!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 20 februari 2016 om 23:46.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 23:53   #85
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Op dit ogenblik vechtpartij aan de gang in Zwijndrecht melden ze juist op VTM, meer nieuws weten ze nog niet.
Nogal een geluk dat Francken het positief blijft inzien.
Moeltikoeltoer in werking:

"Amper één dag na de massale vechtpartij in het asielcentrum van Leopoldsburg is het nu ook tot opstootjes gekomen in het asielcentrum in Zwijndrecht. Een zestienjarige jongen is daar lichtgewond geraakt na een schermutseling tussen enkele minderjarigen, bevestigt de lokale politie.

Rond 18.35 uur kreeg de politie volgens commissaris Werner Fabré een oproep binnen voor een vechtpartij in het asielcentrum Fort Sint-Marie. Twee ploegen uit Zwijndrecht gingen ter plaatse en kregen bijstand van vijf ploegen uit Antwerpen.

“Er zou een discussie ontstaan zijn tussen een viertal jongeren, mogelijk over problemen met een locker. Dat heeft geleid tot een schermutseling tussen een vijftiental minderjarigen”, zegt Fabré. “Daarbij raakte één persoon lichtgewond, blijkbaar door een steen tegen het hoofd. Hij werd afgevoerd naar het Stuivenbergziekenhuis.”

Het is volgens de commissaris niet meteen duidelijk wie de dader is. Mogelijk lagen taalproblemen mee aan de basis van het probleem.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160220_02140262

Wacht tot het beter weer gaat worden, de lol zal niet meer op kunnen.
Oud 20 februari 2016, 23:57   #86
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Al die vechtlustige op pakken en regelrecht terug sturen naar het thuisfront waar ze naar hartenlust verder mogen/moeten vechten.
Beter 'n paar dozijn machetes over den draad gooien en gewoon efkes afwachten.
Citaat:
Probleem opgelost!!!
Voila, zij kontent omdat ze hun cultuur ten volle kunnen uitleven en wij ook, omdat we het gevraagde respect ervoor betonen.
Oud 20 februari 2016, 23:58   #87
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja een sociale woning een nieuwe met alles erop en eraan ,en nog een BMW tje op de oprit , met een win for life ticket ... maandelijks Hé Beke ,, we moeten mensen helpen ....
't Wordt hoog tijd dat ze die in een gesticht gaan steken. Die is niet alleen zijn trappers kwijt, die is heel zijne fiets verloren.
Oud 21 februari 2016, 00:01   #88
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter 'n paar dozijn machetes over den draad gooien en gewoon efkes afwachten.

Voila, zij kontent omdat ze hun cultuur ten volle kunnen uitleven en wij ook, omdat we het gevraagde respect ervoor betonen.
En de restanten afvoeren naar de Zoo. Flinke besparing op de kosten van het eten voor de leeuwen, tijgers en panters. De gieren krijgen daarna ook nog wat.

Maar heb je er al over nagedacht dat ge daarna van de overblijvende die hun machetes weer moet gaan afpakken? Wie gaat dat doen? Die broekschijters van onze politie met al hun vrouwelijke collega's die alleen goed zijn in het boetes schrijven? Ik zie dat nog niet zo direct gebeuren.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 februari 2016 om 00:07.
Oud 21 februari 2016, 00:10   #89
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeltikoeltoer in werking:

"Amper één dag na de massale vechtpartij in het asielcentrum van Leopoldsburg is het nu ook tot opstootjes gekomen in het asielcentrum in Zwijndrecht. Een zestienjarige jongen is daar lichtgewond geraakt na een schermutseling tussen enkele minderjarigen, bevestigt de lokale politie.

Rond 18.35 uur kreeg de politie volgens commissaris Werner Fabré een oproep binnen voor een vechtpartij in het asielcentrum Fort Sint-Marie. Twee ploegen uit Zwijndrecht gingen ter plaatse en kregen bijstand van vijf ploegen uit Antwerpen.

“Er zou een discussie ontstaan zijn tussen een viertal jongeren, mogelijk over problemen met een locker. Dat heeft geleid tot een schermutseling tussen een vijftiental minderjarigen”, zegt Fabré. “Daarbij raakte één persoon lichtgewond, blijkbaar door een steen tegen het hoofd. Hij werd afgevoerd naar het Stuivenbergziekenhuis.”

Het is volgens de commissaris niet meteen duidelijk wie de dader is. Mogelijk lagen taalproblemen mee aan de basis van het probleem.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160220_02140262

Wacht tot het beter weer gaat worden, de lol zal niet meer op kunnen.
De dader? Rondvliegende steen.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 februari 2016 om 00:13.
Oud 21 februari 2016, 04:01   #90
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Is maar een "alleenstaand" geval, overigens waren het geen vechtpartijen maar enkel misbegrepen rugbymatchen alla Koksijde gaat riool de morgen maandag blokletteren
Oud 21 februari 2016, 06:27   #91
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Illustratief voorbeeld ook van hoe 'vrij' zo'n hoofddoek eigenlijk gedragen wordt in de praktijk. Symbool van onderdrukking eerder dan iets anders. Mischien moet de overheid daar toch maar eens duidelijke regels stellen om die vrouwen te bevrijden van iets wat ze blijkbaar zelf moeilijk kunnen. Als men al met collectief geweld de hoofddoek wil verplichten dan zit dat probleem diep.

Ik hoop dat de Syrische vrouw niet heeft hoeven toe te geven aan de onverdraagzame monoculturelen.

En dan willen onze leiders nog eens meewerken om Syrie, een van de laatste seculiere samenlevingen in het MO om te vormen tot een islamitische republiek. In Libie deden ze dat ook al.

Dit voorbeeld zou eigenlijk Europa moeten rond gaan. Er zijn hier dan geen doden gevallen. Maar het toont op zeer duidelijke wijze waar de hoofddoek voor staat en waar niet. Ik ben er door mijn mening aan het herzien.
De Arabische Lente die met zo goede bedoelingen werd gestart is gekaapt geworden door fundamentalisten . Kijk maar eens naar de verkiezingsresultaten in Egypte , Tunesië enz

Laatst gewijzigd door averechts : 21 februari 2016 om 06:28.
averechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2016, 07:00   #92
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Is maar een "alleenstaand" geval, overigens waren het geen vechtpartijen maar enkel misbegrepen rugbymatchen alla Koksijde gaat riool de morgen maandag blokletteren
Dit zijn dan nog alleen maar de vechtpartijen waar de politie is bijgekomen. Hoeveel vechtpartijen en andere baldadigheden zou het Rode Kruis Vlaanderen niet in de doofpot steken?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2016, 12:12   #93
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit zijn dan nog alleen maar de vechtpartijen waar de politie is bijgekomen. Hoeveel vechtpartijen en andere baldadigheden zou het Rode Kruis Vlaanderen niet in de doofpot steken?
Reken maar op nogal wat, de media beinvloed immers de publieke opinie en aangezien geen enkele politici, laat staan Europa antwoord heeft op de enorme vluchtelingenstroom waardoor ook conflicten nu Europa bereiken, zal zoveel mogelijk uit de media gehouden worden wanneer dit kan.

Je hoort niemand over wat die instroom betekent voor de woningmarkt, onderwijs en gezondheidszorg.Hopelijk weer niet opnieuw over generaties heen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2016, 13:38   #94
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het probleem is dat die mensen zogezegd vluchtelingen zijn die gevlucht zijn uit oorlogsgebied maar die dan hier komen hun vetes uit vechten.

Een tweede probleem is dat Beke een kieke is. Ik heb nog maar zelden een politicus gezien die zo'n idioot is als Wouter Beke (CD&V).

Oplossing van het probleem is;

Probleem opgelost!!!
Ze halen iedereen klakkeloos binnen ,, met in hun geweten "we moeten mensen helpen" ze hebben geen richtlijnen nog wetteksten , ze zijn met niets op punt , gooi iedereen buiten het land uit die zich niet gedraagt met een ticketje nooit meer terug , discipline ook voor hen a.u.b ; wij hadden het nonnenkloosterinternaat & het leger die ons discipline instampten. komaan zeg !! de beuk erin gedaan met die bepamperingen.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2016, 16:02   #95
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Nog een hoop heibel in Leopoldsburg:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160221_02140539
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2016, 21:01   #96
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Ja die Irakezen wilden de Afghanen redden van het woelige water, allez de wind.
Oud 22 februari 2016, 03:40   #97
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...k-draagt.dhtml

De integratie lukt beter en beter, het begint zelfs al in het opvangcentrum.
Zoiets te zacht aanpakken , loopt fout !!
Neerknallen is niet ok , maar ....
Heel dat kot opkuisen met terugkeer naar land van herkomst !!
En komen ze toch terug , terug naar hun land !!
Zo laat je zien het menens is met goede normen & waarden !!!!
De rotte appels verpesten het simpelweg voor IEDEREEN ,
en de schurftpolizeikers pijpen zulke maar al te graag !!!!!!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 04:15   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit het krantenartikel:

"De burgemeester van Leopoldsburg, Wouter Beke (CD&V), pleit ervoor om nationaliteiten in de opvang te scheiden. Hij wil ook alleenstaande mannen en families apart onderbrengen,..."

Beke wil segregatie invoeren om de integratie te bevorderen...
Om in te kaderen!!!

Beke is zeker vergeten met welke slogan zijn partij nauwelijke drie jaar geleden de kiezer wilde verleiden?

Citaat:

24/03/12

CD&V wil met "iedereen inbegrepen" grootste lokale bestuurspartij blijven
http://www.knack.be/nieuws/belgie/cd...mal-52397.html

Iedereen inbegrepen?
Enerzijds of anderzijds?
Oud 22 februari 2016, 06:18   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ja die Irakezen wilden de Afghanen redden van het woelige water, allez de wind.
Het zijn nochtans vooral moslims onder elkaar en geen ongelovigen zoals wij.
Waarom vluchten die vredelievende luitjes dan voor elkaar en zoeken ze onderdak bij de ongelovige vijanden?
Salman Rushdie zal blij zijn nu Europa overspoeld wordt met potentiële moordenaars die zelfs elkaar én zichzelf naar het leven staan uit "liefde" voor hun god en diens wreedaardige profeet. En waarom? Omdat HUN religie, HUN profeet en HUN Allah niet mogen beledigd worden? Kom nou! Omdat ze van kindsbeen af gehersenspoeld worden en met wreedaardige hand tot fanatiek religieuze en volgzame slaven worden gekneed, zeker.

Wat zijn we met de zever dat de meesten onder hen "gematigde" moslims zouden zijn? Die bestaan niet! Ze verdoezelen alleen hun ware aard zolang ze het nog niet helem�*�*l voor het zeggen hebben. Wat nu al op "kleine" schaal gebeurt in Leopoldsburg zal de regel zijn de dag dat Europa genoeg mohamedanen heeft binnengelaten die mekaar, en ons, HIER zullen bestrijden ipv in hun landen van afkomst. Enkele muzelratten volstaan trouwens al om ongelovigen met honderden tegelijk over de kling te jagen. Hoeveel islamgekken volstonden er op nine-eleven om duizenden onschuldigen tegelijk naar de hel te sturen? Twee?

Dat moslims wreedaardig en moordzuchtig zijn bewijzen ze al j�*ren, en over de hele wereld. Ze staan mekaar niet alleen in hun eigen zandbak naar het leven, maar ook in de landen die hen gastvrijheid, godsdienstvrijheid, recht op onderwijs, gezondheidszorg, een sociale woning, allerhande uitkeringen geven, en die hen zelfs "positief" discrimineren als ze wìllen werken. Ze krijgen rechten die de autochtone bevolking NIET krijgt. Het recht op het ritueel slachten van dieren bijvoorbeeld. Rituele islambarbaarsheid gaat hier, NU AL, vòòr de eigen wetten. Wat zal dat zijn als zij 32% van de stemmen halen en overal zoveel vertegenwoordigers hebben als in Molahbeek?

Hoeveel moslims IN BELGIË huwelijken VANDAAG hun minderjarige dochtertjes uit aan achterlijke geloofsgenoten uit één of ander islamitisch "rijk"? PER JAAR?
Hoeveel duizenden jonge meisjes werden er al, ongestraft, vanuit Europa "verkocht" aan mannen die geen grammetje respect hebben voor het vrouwelijk geslacht? Noch voor meisjes en kinderen die niet eens geslachtsrijp zijn? En nog veel minder voor "ongelovige" vrouwen zonder hoofddoek maar mét een korte rok?

Wat er bij mij niet in gaat is dat het dezelfde onnozelaars zijn die het Vlaams Belang demoniseren, uitsluiten en zelfs vervolgen die religiefanaten, die elke dag opnieuw bewijzen hoe gevaarlijk ze zijn, verdedigen alsof hun leven ervan afhangt.

Leven die naïeve schapen dan zoveel liever onder de sharia dan onder een Vlaamse leeuwenvlag?
Oud 22 februari 2016, 06:51   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

DIT zijn we weeral vergeten, zeker?
Het gebeurde nochtans OOK in Leopoldsburg.

Citaat:
Syrische vrouw (30) verkracht in Leopoldsburg

13/01/16

Een dertigjarige vrouw uit Syrië is het slachtoffer geworden van een verkrachting in het noodopvangcentrum van Leopoldsburg. De vermoedelijke dader werd opgepakt, maar is intussen weer vrijgelaten.

De feiten dateren al van enkele dagen geleden, maar afgelopen maandag vond de asielzoekster de moed om de zaak aan te kaarten bij de verantwoordelijken van het opvangcentrum. Medewerkers brachten de vrouw tot bij de politie, waar ze een klacht indiende en ook de dader omschreef.

Het zou gaan om een 41-jarige bewoner van het opvangcentrum, die geboren is in Turkije. De man werd maandag niet zonder tumult gearresteerd in het asielcentrum en bracht de nacht in de cel door. Hij zou de feiten nog niet bekend hebben, maar het parket heeft sterke aanwijzingen dat hij de dader is.

Gisteren werd hij opnieuw vrijgelaten, maar burgemeester Wouter Beke (CD&V) van Leopoldsburg vond het géén optie om de man onderdak te geven in het opvangcentrum. "Ik heb contact opgenomen met Theo Francken (N-VA) en de staatssecretaris heeft ervoor gezorgd dat de verdachte in de loop van de namiddag is overgebracht naar het gesloten centrum van Vottem, bij Luik."

Het kabinet van Francken laat weten het onderzoek van het parket in Limburg af te wachten. Als blijkt dat de man in kwestie wel degelijk de vrouw heeft verkracht, dan wordt hij meteen uitgewezen.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...oldsburg.dhtml

Ik zou graag willen weten wat Beke gaat doen als honderden "vluchtelingen" een verblijfsvergunning krijgen en zelfs bij voorkeur aan een woning en werk geholpen worden? Gaat hij hen "gescheiden" huisvesten en/of "iedereen inbegrepen" aan het werk helpen in hetzelfde bedrijf, bij dezelfde ondernemer, of in dezelfde fabriek?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be