Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2016, 11:14   #81
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat zei ik toch.
Misschien zijn sommigen die voorheen "ambtenaar" waren dat nu plots statistisch niet meer maar ik heb daar geen bewijs voor.
Maar het bericht op zich was positief.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/...al-296383.html

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/...al-287311.html

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 11:18   #82
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SchuppenJack Bekijk bericht
Anderen.
Ik wist niet dat ik zo'n gevaarlijke vent ben of schijnbaar ben.
Feitelijk flatteert dat mijn ego.
Alleen had ik graag gezien dat die onbekende anderen hun "Vlaamsche" moed zouden bij mekaar rapen en mij de waarheid eens zouden vertellen.
Verder ga ik er toch niet op in hoor. Straks verdwijnt dit begin van gezever toch
toch weer van dit forum.
En kan "poco loco" weer een andere schuilnaam kiezen.
Hmmmmm.....anderen dus. Weer verhelderend.
De loco gaan achter zijn vrienden schuilen al roepend :"Durf eens! Want ik heb mijn vrienden" Anderen dus.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 19:16   #83
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
In het niveaans:

.. oei .. duidelijk een open zenuw geraakt .. in het kader van het vrije onderzoek, vertel me .. was het de kaakslag of de koeketiene die u over de rooie deed gaan ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 22 februari 2016 om 19:20.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 20:45   #84
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. oei .. duidelijk een open zenuw geraakt .. in het kader van het vrije onderzoek, vertel me .. was het de kaakslag of de koeketiene die u over de rooie deed gaan ?
Verkeerd begrepen. Het was een opgestoken vinger van de gele N-VA kabouter naar de partijtop. Ge hebt ze ook in het rood. Mijn niveaans is dan toch niet zo goed.

SP-A start kabouteroorlog

Laatst gewijzigd door Jakko : 22 februari 2016 om 20:54.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 21:10   #85
Jakko
Minister-President

Standaard

Toch iemand bereid gevonden om de omerta te doorbreken. Er was dus helemaal geen vertrouwensbreuk met BDW, laat staan dat er beloftes gedaan werden aan Sarah Smeyers. Het hele proces verliep in een gemoedelijke sfeer.

Bourgeois: geen breuk tussen BDW en de basis

Het partijblad lijkt dit te bevestigen.

Eddy vermoesen is nieuwe penningmeester
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 21:16   #86
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Toch iemand bereid gevonden om de omerta te doorbreken. Er was dus helemaal geen vertrouwensbreuk met BDW, laat staan dat er beloftes gedaan werden aan Sarah Smeyers. Het hele proces verliep in een gemoedelijke sfeer.

Dan was de mededeling van de persverantwoordelijke van N-VA voldoende geweest, nu laat men de Minister President van Vlaanderen opdraven om brandjes te blussen over een banale interne aangelegenheid. Bad communication.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 22 februari 2016 om 21:17.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 08:42   #87
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Een vraagje: WIE of WAT is een ambtenaar ? Want met cijfers kan je natuurlijk ALLES bewijzen en weerleggen.
Bv: zijn politie agenten ambtenaren of zijn ambtenaren ENKEL personen die van 8 tot 16u30 werken in Brussel zoals het in de vroegere TV serie "de collega's " te zien was ?
De cijfers komen van de NBB. Die berekent voor de huidige regering op dezelfde manier als voor de vorige regeringen. Maar trol gerust verder.
Oud 23 februari 2016, 09:07   #88
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
De cijfers komen van de NBB. Die berekent voor de huidige regering op dezelfde manier als voor de vorige regeringen. Maar trol gerust verder.
Citaat:
Overheidsfuncties zijn statutair of contractueel:

Statutair wil zeggen dat je vastbenoemd bent (een zogenaamde 'ambtenaar'). Om voor zo'n statutaire functie in aanmerking te komen, moet je deelnemen aan een selectieprocedure en slagen voor de verschillende proeven.
bron: https://www.vdab.be/werkinzicht/overheid.shtml

Houdt in dat een contractueel niet geteld wordt als ambtenaar? Dan is het natuurlijk gemakkelijk weinig ambtenaren te tellen. Al de mensen bij het onderwijs die (nog) niet vastbenoemd werden tellen dan niet mee.

De vraag blijft dus wie wordt gerekend als ambtenaar en wie niet?

Laatst gewijzigd door pajoske : 23 februari 2016 om 09:08.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 09:42   #89
pajoske

Standaard

Citaat:
Gisteren las ik toch iets positiefs.
Voor het eerst in 20 jaar is het aantal ambtenaren niet gestegen.
We zitten nog steeds op catastrofale hoogten , maar toch.
Het kan natuurlijk ook zijn dat men bepaalde mensen die men vroeger bij de ambtenaren telde nu bij de feitelijk niet ambtenaren telt om op Belgische wijze statistieken te vervalsen.
Maar goed, het bericht op zich was positief.
Hebt gij daar een bron voor?

beetje zoeken....
http://www.rsz.fgov.be/nl/statistiek...tewerkstelling

Ik heb nu geen tijd om dat grondig na te kijken. Maar ik zie wel dat men in de overheidssector ambtenaren rekent als hebbende een ambtenarenstatuut. Een verlaging van het aantal ambtenaren betekent geen verlaging van het aantal werknemers in de overheidssector. En dat hoge totale aantal werknemers maakt onze overheid zo duur.
Oud 23 februari 2016, 09:42   #90
pajoske

Standaard

Citaat:
Gisteren las ik toch iets positiefs.
Voor het eerst in 20 jaar is het aantal ambtenaren niet gestegen.
We zitten nog steeds op catastrofale hoogten , maar toch.
Het kan natuurlijk ook zijn dat men bepaalde mensen die men vroeger bij de ambtenaren telde nu bij de feitelijk niet ambtenaren telt om op Belgische wijze statistieken te vervalsen.
Maar goed, het bericht op zich was positief.
Hebt gij daar een bron voor?

beetje zoeken....
http://www.rsz.fgov.be/nl/statistiek...tewerkstelling

Ik heb nu geen tijd om dat grondig na te kijken. Maar ik zie wel dat men in de overheidssector ambtenaren rekent als hebbende een ambtenarenstatuut. Een verlaging van het aantal ambtenaren betekent geen verlaging van het aantal werknemers in de overheidssector. En dat hoge totale aantal werknemers maakt onze overheid zo duur.
Oud 23 februari 2016, 10:47   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Beetje achtergrondinformatie (het gaat over de partijraad dus. Die "ze" is de partijraad):

Citaat:
Misschien nam ze ook wraak voor de lauwe communautaire koers.

‘Dat argument sneed in het najaar van 2015 wellicht nog hout. Maar sinds Hendrik Vuye werd belast met het uitstippelen van een communautair project, zitten we in rustiger vaarwater. Iedereen wil Vuye een faire kans geven. De Vlaamse Beweging voelt zich juist vereerd omdat de partijtop haar uitnodigde. Daarbij klonk een “Je vous ai compris.” Wat een verschil met de uitspraak van De Wever dat ze maar beter kon worden opgedoekt.’
http://www.standaard.be/plus/20160223/ochtend/11

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 11:19   #92
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beetje achtergrondinformatie (het gaat over de partijraad dus. Die "ze" is de partijraad):

.
Citaat:

‘Dat argument sneed in het najaar van 2015 wellicht nog hout. Maar sinds Hendrik Vuye werd belast met het uitstippelen van een communautair project, zitten we in rustiger vaarwater.
Ja, in het parlement zeggen ze, we zullen een commissie vormen die 'het probleem' rustig zal bestuderen. Eenmaal per maand vergaderen en gaan lunchen en daarna de bonnetjes binnenbrengen.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat er iemand zoiets nog ernstig neemt.
Oud 23 februari 2016, 11:22   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
bron: https://www.vdab.be/werkinzicht/overheid.shtml

Houdt in dat een contractueel niet geteld wordt als ambtenaar? Dan is het natuurlijk gemakkelijk weinig ambtenaren te tellen. Al de mensen bij het onderwijs die (nog) niet vastbenoemd werden tellen dan niet mee.

De vraag blijft dus wie wordt gerekend als ambtenaar en wie niet?
De contractuelen hebben volgens mijn ervaring gesubsidieerde contracten. Zo was het althans in mijn tijd als statutaire bij de stad.
Oud 23 februari 2016, 11:26   #94
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vergist je schromelijk !
Er is niet één werkloze geschorst.
Er zijn wel veel werkonwilligen geschorst.

Eindelijk, zou ik zo zeggen.

.
yep, die zitten nu op leefloon van de gemeenten ... waar zit de besparing ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 11:28   #95
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Oud 23 februari 2016, 11:36   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:

‘Dat argument sneed in het najaar van 2015 wellicht nog hout. Maar sinds Hendrik Vuye werd belast met het uitstippelen van een communautair project, zitten we in rustiger vaarwater. Iedereen wil Vuye een faire kans geven. De Vlaamse Beweging voelt zich juist vereerd omdat de partijtop haar uitnodigde. Daarbij klonk een “Je vous ai compris.” Wat een verschil met de uitspraak van De Wever dat ze maar beter kon worden opgedoekt.’

.
Schoofke, trek toch uw ogen open en kijk eens ten koste waarvan al die verschuivingen gebeurd zijn! de vlaamse flank is geen flank die de partijtop moet afdekken, dat is een flank die de partijtop het zwijgen moet opleggen. en ze laten zich mooi en gewillig muilkorven! d�*�*r ging de oproep van dr Rufij Baeke over...

lol, Vuye uitgerangeerd als 'lastige luis' in een positie waarin hij de megafoon altijd ter zijner beschikking had, en passant eveneens lastige Wouters mee begraven in een commissie zonder mediablootstelling.
en enige die mogelijk nog wel enig Vlaams weerwerk aan zichzelf verplicht zou zijn PDR naar fractieleider, waar hij dus het regeringswerk MOET verdedigen ten nadele van de Vlaamse lijn...
Oud 23 februari 2016, 11:38   #97
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
yep, die zitten nu op leefloon van de gemeenten ... waar zit de besparing ?
Niet alle geschorsten krijgen een leefloon.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 23 februari 2016, 11:48   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De cijfers graag?

Want 'niet alle' is nogal vaag van aard.
Oud 23 februari 2016, 11:50   #99
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
In België kon je nooit levenslang doppen. Dat is een zoveelste leugen van de N-VA!
Je had art 80 die bepaalde dat als je 1.5 of 2 keer langer dan het gemiddelde van uw regio/geslacht/etc werkloos was je definitief geschorst werd.
Maar volgens dat art 80 konden enkel samenwonenden geschorst worden (als het gezinsinkomen lager dan ik geloof 17.000 Euro was). Dat was discriminatie : zo kon een echtgenoot(e) met 28 jaar loopbaan op zijn/haar 49ste geschorst worden na pakweg 3 jaar werkloosheid en een alleenstaande van 58 jaar die nooit gewerkt had niet.
Dus heeft men art 80 afgeschaft en vervangen door de activering met procedures waarbij gecontroleerd wordt of werklozen voldoende inspanningen leveren. Men heeft toen 2.000 werklozen aangeworven die nu andere werklozen moeten controleren of ze voldoende werk zoeken.
Indien ge geschorst wordt vd dop krijg je zomaar geen leefloon. Er komt een onderzoek naar uw vermogen. Indien je een huis bezit denk ik niet dat je een leefloon krijgt (eerst huis opeten).
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 11:53   #100
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De cijfers graag?

Want 'niet alle' is nogal vaag van aard.
Ik ben ook geïnteresseerd in de cijfers. De formaliteiten voor de aanvraag van een leefloon hangt af van het OCMW van je woonplaats. De toelatingscriteria voor een leefloon zijn Vlaamse materie en zouden in elke gemeente hetzelfde zijn:

http://ocmw.antwerpen.be/ik-zoek-hul...steun/leefloon

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be