Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2016, 20:21   #81
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ga alleen verder spelen, wat is de volgende conspiracy?
Is dat alles wat je kan reageren ? Je weigert dus niet alleen pertinent de vragen te beantwoorden van Eurosceptic mbt de Petrodollar, maar je ontkent dus ook wat hier beschreven staat ivm de beunhazerij van Goldman-Maffia-Sachs ?:

http://www.rollingstone.com/politics...chine-20100405

Blijkbaar is de term negationisme niet alleen van toepassing op bepaalde gebeurtenissen uit WO-2 ea humanitaire rampen, maar ook op aangetoonde monetaire gangsterpraktijken tot op heden toe.
Anyway, doe zo voort, het niveau van je geloofwaardigheid ligt nu al onder de zeespiegel.
Oud 28 maart 2016, 20:26   #82
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Is dat alles wat je kan reageren ? Je weigert dus niet alleen pertinent de vragen te beantwoorden van Eurosceptic mbt de Petrodollar, maar je ontkent dus ook wat hier beschreven staat ivm de beunhazerij van Goldman-Maffia-Sachs ?:

http://www.rollingstone.com/politics...chine-20100405

Blijkbaar is de term negationisme niet alleen van toepassing op bepaalde gebeurtenissen uit WO-2 ea humanitaire rampen, maar ook op aangetoonde monetaire gangsterpraktijken tot op heden toe.
Anyway, doe zo voort, het niveau van je geloofwaardigheid ligt nu al onder de zeespiegel.
Ach wat kan het mij schelen wat een obscure "Diego Raga" over mij denkt. Er zijn andere mensen buiten dit forum waarbij mijn geloofwaardigheid wel belangrijk is. Relativeren brave jongen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 20:36   #83
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga frieten bakken of de rayons in de Carrefour op vullen in plaats van u te wagen aan analyses die op geen kloten trekken.
@Gipsy. Iedereen weet wel wat door Uw hoofd gaat. Kan U iets nuttig doen zoals frietren bakken? Dan zit U nog OK.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 20:37   #84
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach wat kan het mij schelen wat een obscure "Diego Raga" over mij denkt. Er zijn andere mensen buiten dit forum waarbij mijn geloofwaardigheid wel belangrijk is. Relativeren brave jongen.
Omdat ge voor anderen wat geld laat circuleren? >>Alsof die om U geven.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 20:44   #85
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
@Gipsy. Iedereen weet wel wat door Uw hoofd gaat. Kan U iets nuttig doen zoals frietren bakken? Dan zit U nog OK.
Dat valt nogal mee.
Oud 28 maart 2016, 20:45   #86
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat 'n forum bedoelt was, om elkaars meningen met onderbouwde argumenten aan te vullen/te weerleggen en niet om onnozelheden te debiteren, die je escapemodus moeten maskeren, zoals je hier veelvuldig aantoont.

No prob for me, maar verwacht je dan ook aan 'n herinnering van je broekschijterij hier, elke keer dat je aan 'n monetaire discussie deelneemt.
Relativeer dat dan ook maar, dear sissy.
Oud 28 maart 2016, 20:51   #87
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat 'n forum bedoelt was, om elkaars meningen met onderbouwde argumenten aan te vullen/te weerleggen en niet om onnozelheden te debiteren, die je escapemodus moeten maskeren, zoals je hier veelvuldig aantoont.

No prob for me, maar verwacht je dan ook aan 'n herinnering van je broekschijterij hier, elke keer dat je aan 'n monetaire discussie deelneemt.
Relativeer dat dan ook maar, dear sissy.
Correctie, een serieuze monetaire discussie. Geen conspiracy gelul. Een goede nacht verder, snok u niet uit uw bed.
Oud 28 maart 2016, 20:52   #88
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

I'll bite.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Vraag 1:

Heeft Irak aangekondigd te stoppen met verkoop van olie in USD vlak voor de oorlog? JA/NEE
Deed Libie dat ook? JA/NEE
Ja, maar omdat dat natuurlijk bepaald financieel voordeel opleverde.
Voor Saddam bracht die switch honderden miljoenen op, je moet dat maar eens opzoeken,
Voor khadaffi was het meer een pan-Afrikaans project, er is geen enkele indicatie dat dit meer dan een minuscuul dipje in de status van de dollar als wereldreservmunt zou slagen.

Betreffende de olie niet in dollars denomineren :
Hetzelfde geldt overigens ook voor Rusland, China en Iran.
En we zien geen oorlog met Iran maar een vredesverdrag na decennia van slechte relaties.

Dus? Simplistische ideen zijn vooral simplistisch.

Citaat:

Vraag 2:
Is het gevolg van het afstappen van de petrodollar een economisch drama voor Amerika? JA/NEE
Duidelijk : NEE, niet echt.

Citaat:
Vraag 3:

Klopt het dat George Bush loog over massavernietigingswapens in Irak om zo een oorlog te ontketenen? JA/NEE
Misschien. De vraag is natuurlijk WIST G W Bush dat de info over de WMD's fout was voor de invasie van Irak? Dat is helemaal niet zeker.
er waren voldoende partijen binnen Irak die foute info lanceerden vanwege hun eigen agenda, herinner je je Curve Ball?

Citaat:
Zeer simpel
Het is enkel zeer simpel als je 99% van de elementen negeert of niet kent.

Laatst gewijzigd door parcifal : 28 maart 2016 om 20:53.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 20:53   #89
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Ga frieten bakken of de rayons in de Carrefour op vullen in plaats van u te wagen aan analyses die op geen kloten trekken.
Net verweet je me nog dat ik begin te schelden als mensen me niet volgen (lees: als enkelingen weigeren mijn simpele vragen te beantwoorden)

Je vorige post ging over de kut van Hillary Clinton die naar vis stinkt, en vervolgens kom je met dit soort persoonlijke aanvallen. Terwijl je nog steeds resoluut weigert te antwoorden op simpele ja/nee vragen.

Ik had je helemaal niet hoog ingeschat, maar toch wel hoger dan dit.
Het forum heeft een echte moderator nodig.
Je bent een forumvervuiler van de ergste soort
Oud 28 maart 2016, 20:58   #90
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net verweet je me nog dat ik begin te schelden als mensen me niet volgen (lees: als enkelingen weigeren mijn simpele vragen te beantwoorden)

Je vorige post ging over de kut van Hillary Clinton die naar vis stinkt, en vervolgens kom je met dit soort persoonlijke aanvallen. Terwijl je nog steeds resoluut weigert te antwoorden op simpele ja/nee vragen.

Klik op de driehoek en vraag aan Ponti dat hij me er af gooit. No hard feelings. Ik denk trouwens dat hij niet content gaat zijn dat je hem een klote moderator beschouwd.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 28 maart 2016 om 21:06.
Oud 28 maart 2016, 21:48   #91
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Frieten bakken en rayons opvullen is trouwens een eerbaar beroep. Bij deze mijn excuses aan alle frietenbakkers en rack jobbers. Eeuwige complot en conspiracy internet vervuilers daarentegen: Get a real life. Make money and copulate around.
Oud 1 april 2016, 01:26   #92
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

https://nl.wikipedia.org/wiki/Richar...enhove-Kalergi

Citaat:
Een maçonnieke wereldregering: het Coudenhove-Kalergi-Plan
In een Oostenrijkse maçonnieke uitgave van “Het Baken” uit 1925 stond te lezen:

“De Vrijmetselarij, met name de Oostenrijkse Vrijmetselarij, kan zeer tevreden zijn om graaf Coudenhove-Kalergi tot haar leden te rekenen. De Oostenrijkse Vrijmetselarij kan rapporteren dat broeder Coudenhove-Kalergi vecht voor zijn pan-Europese overtuigingen. Broeder Kalergi zijn programma is een maçonniek werk van de hoogste orde en om er gezamenlijk aan te werken, is een verheven taak voor ons allen.”

Max Warburg was het hoofd van de Duitse geheime dienst tijdens WO I. Daarom werd hij door professor Antony Sutton, een onderzoeker aan Stanford, geïdentificeerd als een van diegenen die de Bolsjewieken had voorzien van financiële steun. Suttons onderzoek in de archieven van het Duitse Ministerie van Buitenlandse Zaken laat eveneens zien dat Max Warburg in 1916 een uitgeverij voor de Bolsjewiek Lenin oprichtte. De Keizer die in ballingschap in Nederland verbleef, liet zich in een interview aan de Chicago Tribune in 1922 ontvallen dat hij op advies van invloedrijke bankdirecteurs – daarmee doelde hij op Warburg – Lenin en zijn gevolg vrije doorgang verschafte van Duitsland naar Rusland. Trotski werd eveneens toegestaan om van de VS naar Rusland te reizen, ondanks dat hij voor korte tijd werd ingesloten in Nova Scotia in Canada als een mogelijke vijandige spion.

De “Raad van Europa” en het Coudenhove-Kalergi-Plan vormden de basis voor latere organisaties – zoals de invloedrijke denktank Bilderberg – die een Verenigd Europa promoten als voorbode van een Wereldregering. In zulke organisaties vinden we veelal plutocraten zoals de Rothschilds, Wallenberg en anderen terug. Zij wensen geen spirituele en culturele vernieuwing van het Europese Avondland, maar een Verenigd Europa van de mammon. De internationale zwendelarij van deze 'Wereldregeringsbeweging' hangt nauw samen met de overname van de Russische regering door de Bolsjewieken in 1917 verpakt als een 'revolutie van de arbeidersklasse'. Het duurde niet lang na de installatie van de Sovjet-regering, dat hun agent Trotski schreef in zijn werk 'Bolsjewisme en Wereldvrede':

“De taak van het proletariaat is het creëren van een Republikeinse Verenigde Staten van Europa, als het fundament voor een Verenigde Staten van de Wereld.”

In het boek 'Een idee veroverd de wereld' door graaf (Richard Nicholaus) Coudenhove-Kalergi, dat een voorwoord van Winston Churchill heeft, wordt een licht geschenen op de ware doelen van diegenen die een supranationale Wereldregering promoten. Graaf Coudenhove-Kalergi vertelde hoe hij in 1922 de stichter werd van de Pan-Europese organisatie van waaruit de 'Raad van Europa' en latere 'Europese Unie' zich ontwikkelde. Deze internationale organisatie was, net zoals de 'Verenigde Naties' en de 'Noord-Atlantische Verdragsorganisatie', een opstap richting een Wereldregering. In zijn publicatie 'Pan-Europa Verlag' uit 1923 waarin hij zijn zaak voor een Pan-Europa verder verspreidde, stelde Coudenhove-Kalergi:

“In het begin van 1924 telefoneerde Baron Louis Rothschild dat een vriend van hem, Max Warburg, mijn boek had gelezen en mij wilde ontmoeten. Tot mijn grote verbazing had Warburg direct een donatie gedaan van 60.000 goudmark om de beweging de eerste 3 jaar vooruit te helpen. Max Warburg was een enthousiaste voorvechter van een Pan-Europa gedurende zijn gehele leven en we bleven goede vrienden tot hij in 1946 stierf. … Zijn bereidheid dit te steunen (de beweging) vanaf het begin heeft beslissend bijgedragen aan het daarop volgende succes ervan.”

In hetzelfde jaar dat hij Max Warburg ontmoette, schreef Coudenhove-Kalergi een pamflet onder de titel 'Pacifisme', dat later in het Pan-Europa Verlag opnieuw werd gepubliceerd onder de naam 'Praktischer Idealismus':

“De mens van de toekomst zal van gemengd ras zijn. De rassen en klassen van vandaag de dag zullen langzaam verdwijnen door het het verdwijnen van ruimte, tijd, en vooroordelen. Een Eur-Aziatisch-Negroïde ras van de toekomst, dat een voorkomen zal hebben als de oude Egyptenaren, zal de diversiteit van volkeren vervangen door een diversiteit aan individuen.”

“In plaats van het Jodendom te vernietigen, heeft Europa tegen haar eigen wil in dit volk verfijnd en opgeleid tot een toekomstige leider-natie door dit kunstmatige selectie proces. Het is geen wonder dat dit volk, dat aan de Ghetto-gevangenis is ontsnapt, zichzelf tot de spirituele adel van Europa heeft ontwikkeld. Daarom heeft een nieuwe genadige voorzienigheid Europa voorzien met een nieuw ras van adel door de genade van geest. Dit gebeurde op het moment dat de Europese aristocratie viel, met dank aan de Joodse emancipatie.”

Het duurde niet lang nadat Coudenhove-Kalergi zijn eerste reis naar de VS maakte, dat Max Warburg zijn broers, de bekende filantroop Felix Warburg en de stichter van de Federal Reserve (FED) Paul Warburg, een toer door de VS van drie maanden lang voor hem regelde. In zijn boek schreef hij dat Max Warburg een financieel adviseur was voor de Duitse regering, die hij in 1917 succesvol overtuigde om Lenin en andere Bolsjewistische revolutionairen doorgang te verlenen naar Rusland, wat uiteindelijk resulteerde in de Bolsjewistische oktober revolutie.

Paul Warburg vertrok in 1902 naar de VS en werd daar partner binnen de bank Kuhn, Loeb & co. Hij trouwde met de dochter van Solomon Loeb en werd zwager van Jacob H. Schiff. Schiff was een van de grootste financiers van de Bolsjewieken in Rusland. In 1913 gaf een wetsontwerp gepromoot door Paul Warburg, de Federal Reserve (FED) de exclusieve macht van geld uitgave aan de Reserve banken als wel de macht om de rentes vast te zetten. Samen met het Goudstandaard-wetsontwerp van 1934, gaf dit wetsontwerp een kleine groep financiers de ongelimiteerde macht om valuta uit te breiden of in te perken – dus de macht om prijzen te heffen of te verlagen waarmee zij inflaties en depressies kunnen veroorzaken. Via deze weg werd de soevereine macht van de VS overgedragen aan deze monetaire dictators.

In een ander boek 'Europa zoekt eenheid' uit 1949 schreef Coudenhove-Kalergi:

“Het derde argument voor een onmiddellijke federalisering van Europa is haar economische situatie. Iedereen is het ermee eens dat niets sneller herstel zal promoten dan de adoptie van een Europese valuta.”

Uiteraard behandelde hij in zijn boek verder niet hoe Europa in de economische problemen was gekomen, noch wie daarvoor eigenlijk verantwoordelijk waren. Het mag duidelijk zijn dat supranationale regeringen, of dit nu op Europees of wereld niveau is, in de praktijk niet op veel steun van de bevolking konden rekenen. Haar problemen moesten aan het verstand voorbij gaan van diegenen die opgeroepen werden om te stemmen. Daarom werd de effectieve macht uitgeoefend door dominante financiële manipulators.

Graaf Coudenhove-Kalergi had met steun van de internationale financiële wereld een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van een supranationale macht. Hij was er duidelijk over dat wereldheerschappij door een groep van internationale financiers het enige doel was van diegenen die een wereldregering voorstaan en stonden!
Frans Timmermans :

https://youtu.be/q94syUDDhxA
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 10:51   #93
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vervang de tekst door "Het zijn de globalisten!!'' en ineens is iedereen mee.
Er staat 2 keer letterlijk hetzelfde, maar term 1 is voor idioten en term 2 is maatschappelijk geaccepteerd
Eurosceptic, als je een discussie wilt voeren over (of tegen) globalisten kan dat best, dat is een normaal gangbaar onderwerp. Daarlangs heb je echter ook conspiracy nuts die geloven in reptilians die de wereld willen overnemen, 9/11=inside job freaks en Rothschild geobsedeerden. Die laatste categorieën verdienen het enkel om uitgelachen te worden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 18:29   #94
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Eurosceptic, als je een discussie wilt voeren over (of tegen) globalisten kan dat best, dat is een normaal gangbaar onderwerp. Daarlangs heb je echter ook conspiracy nuts die geloven in reptilians die de wereld willen overnemen, 9/11=inside job freaks en Rothschild geobsedeerden. Die laatste categorieën verdienen het enkel om uitgelachen te worden.
Laat de rest van je post weg en vergelijk het bold gedeelte met de postinhoud van Reverberation met de monetaire- en immigratietoestand van vandaag (in Europa), dan klopt het zaakje wél.
Ga je dat ook als voer voor nutcases bestempelen ?
Oud 2 april 2016, 11:23   #95
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat de rest van je post weg en vergelijk het bold gedeelte met de postinhoud van Reverberation met de monetaire- en immigratietoestand van vandaag (in Europa), dan klopt het zaakje wél.
Ga je dat ook als voer voor nutcases bestempelen ?
Je mist het punt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2016, 12:06   #96
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Waren het niet de Wijzen van Sion die werelddominantie nastreefden?
Laten ze die Coudenhove zomaar de kaas van tussen hun boterham pikken?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2016, 15:50   #97
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je mist het punt.
En ik mis je antwoord op m'n vorige post aan jou.
Oud 3 april 2016, 11:28   #98
Reverberation
Minister-President

Standaard

Economische False Flag, Rotschildt banking action.

Wikileaks Reveals IMF Plan To "Cause A Credit Event In Greece And Destabilize Europe"

Citaat:
More to the point, the IMF officials say that a threat of an imminent financial catastrophe as the Guardian puts it, is needed to force other players into accepting its measures such as cutting Greek pensions and working conditions, or as Bloomberg puts it, "considering a plan to cause a credit event in Greece and destabilize Europe."

According to the leaked conversation, the IMF - which has been pushing for a debt haircut for Greece ever since last August's 3rd Greek bailout - believes a credit event as only thing that could trigger a Greek deal; the "event" is hinted as taking place some time around the June 23 Brexit referendum.
Citaat:
From the transcript:

THOMSEN: Well, I don't know. But this is... I think about it differently. What is going to bring it all to a decision point? In the past there has been only one time when the decision has been made and then that was when they were about to run out of money seriously and to default. Right?

VELKOULESKOU: Right!

THOMSEN: And possibly this is what is going to happen again. In that case, it drags on until July, and clearly the Europeans are not going to have any discussions for a month before the Brexits and so, at some stage they will want to take a break and then they want to start again after the European referendum.

VELKOULESKOU: That's right.

THOMSEN: That is one possibility. Another possibility is one that I thought would have happened already and I am surprised that it has not happened, is that, because of the refugee situation, they take a decision... that they want to come to a conclusion. Ok? And the Germans raise the issue of the management... and basically we at that time say "Look, you Mrs. Merkel you face a question, you have to think about what is more costly: to go ahead without the IMF, would the Bundestag say 'The IMF is not on board'? or to pick the debt relief that we think that Greece needs in order to keep us on board?" Right? That is really the issue.

* * *

VELKOULESKOU: I agree that we need an event, but I don't know what that will be. But I think Dijsselbloem is trying not to generate an event, but to jump start this discussion somehow on debt, that essentially is about us being on board or not at the end of the day.

THOMSEN: Yeah, but you know, that discussion of the measures and the discussion of the debt can go on forever, until some high up.. until they hit the July payment or until the leaders decide that we need to come to an agreement. But there is nothing in there that otherwise is going to force a compromise. Right? It is going to go on forever.
http://www.zerohedge.com/news/2016-0...abilize-europe

Lees ook :

https://www.rt.com/news/338201-wikil...-greece-event/
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Oud 3 april 2016, 12:50   #99
Reverberation
Minister-President

Standaard

4 minuten aluhoedjes gevaar!!!

https://www.youtube.com/watch?v=icBp...layer_embedded

Oud 3 april 2016, 13:43   #100
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Waarom een wereldregering ?

In de essentie zal dat wel zijn/haar nut hebben, maar de vraag is er dan er wel vrede mogelijk ?, in principe zijn alle regeringen wereldwijd verantwoording schuldig aan de bevolking maar dat is nu niet het geval...mogelijks omdat enige vorm van openheid misschien hen afschrikt ?

Waarom een waarschuwing om mensen tegen elkaar op te zetten in plaats van uit te gaan dat iedereen van slechte wil is of zijn...het onderscheid bij kritisch zijn is de redenen waarom iemand liever problemen creëert dan oplossingsgericht te zijn...

Ik zoek of vraag geen problemen, maar blijkbaar mag ik niet te onafhankelijk worden/zijn op deze wereld, en zijn er mensen die graag problemen over zichzelf ontkennen of ontvluchten. Maar die hebben op geen enkele manier een voet om op te staan, trouwens, domineren is iets anders dan dominantie maar de meeste mensen associëren dat als hetzelfde.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be