Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2016, 11:18   #81
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Ik snap de heisa niet. Het maakt toch allemaal geen moer uit?
De meerderheid van de Nederlanders lust de EU niet. En wat dan nog.

Achter de coulissen wordt er eens flink gelachen.

Nu ja, ik wil de pret niet bederven, ik haat de EU ook. Dus: juuuiiijjjj!!!
Oud 7 april 2016, 11:53   #82
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

En hopla, in Nederland heeft men de smaak te pakken!

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-de-maak.dhtml
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 11:54   #83
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De Nederlandse regering staat schaakmat:
  • Ten eerste is er het neerschieten van het passagiersvliegtuig MH17 boven Oekraïne. Premier Rutte had beloofd "de onderste steen" boven te halen in dat dossier. Maar bijna twee jaar later blijkt zijn regering om onbegrijpelijke redenen nog steeds geen enkele interesse te tonen in de radarbeelden van het incident. Niet in de beelden van de Oekraïnse luchtverkeersleiding. Niet in de Russische. En niet in de AWACS radarbeelden van de NATO oefening "Breeze 2014" die in de buurt bezig was.
  • De onvrede rond de leemtes in het MH17 onderzoek hebben mede tot dit referendum geleid. Boven het hoofd van de Nederlanders (en alle EU burgers) is beslist om een tot op het bot corrupte schurkenstaat aan de borst van de EU te drukken. Met als "humanitaire" dooddoeners zoals o.a: "we moeten de Oekraïnse holebi's een hart onder de riem steken". Verwacht wordt dat Rutte niet meer terug kan en (net als het kabinet Balkenende II met het referendum over de EU grondwet in 2005) de uitslag naast zich neer zal leggen.
  • Voeg daarbij het feit dat autochtone Nederlanders - die zelf heel moeilijk een betaalbare woning vinden - grote AZC's in hun achtertuin krijgen met dank aan hun paarse regering en hun onverkozen burgemeesters.
Jammer dat je vooral ronduit foute argumenten aanhaalt, de zaak met MH17 bvb, zowat alles dat je daar over schrijft is onjuist, mogelijk regelrechte leugens.
Wat AZC's hiermee te maken hebben of de huisbubble in nederland is ook een mysterie.

En ALLE beslissingen gebeuren uiteindelijk boven het hoofd van de burgers of je moet nederland opzeggen en teruggrijpen naar een verbond van stadsstaatjes waarbij wekelijks de bevolking bijeenkomt en met handopsteking alles beslist. Veel succes daarmee.

Dit referendum had in principe niets met Oekraiene te zien, dat gaven de mensen achter het referendum zelf overigens toe, het is een stem tegen de politiek, tegen de EU, tegen de huidige gang van zaken, die men 'ondemocratisch' ervaart, maar de stem van 0.6% van de EU burgers zou plots WEL op democratische manier kunnen beslissen over het Associatieverdrag?
Dat is uiteraard een lachertje.

Nee, wat er nu zal gebeuren is dat Rutte naar Brussel zal komen en de mantel zal uitgeveegd worden, er zullen een aantal (relatief kleine) aanpassingen komen in het verdrag en het zal getekend worden.
Totale kost : een paar honderd miljoen Euro, tijdverlies : mogelijk een jaar.

Resultaat : idem als het was geweest zonder referendum maar de nederlanders betalen blijkbaar graag voor dit soort grapjes.
Ik moet mijn vooroordeel over hun aard toch beginnen bijstellen.

Ondertussen weten we ook dat SP-leider Emile Roemer de Oekraieners zeker en vast uit het slop wil helpen. We verwachten dus een verregaand steunpakket op korte termijn. Oekraiene dankt alvast Nederland en in het bijzonder Emile Roemer.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 12:29   #84
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nu een referendum mbt Turkije....
2

Ontmasker de Europese dictatuur.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 12:36   #85
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
2

Vervang ze door een nederlandse dictatuur van 0.6%! £

Wat we zelf doen doen we beter, nietwaar?
Oud 7 april 2016, 12:45   #86
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Referendum voor Jan Lul:
http://nos.nl/artikel/2097705-europe...e-verdrag.html
Oud 7 april 2016, 12:53   #87
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik snap de heisa niet. Het maakt toch allemaal geen moer uit?
De meerderheid van de Nederlanders lust de EU niet. En wat dan nog.

Achter de coulissen wordt er eens flink gelachen.

Nu ja, ik wil de pret niet bederven, ik haat de EU ook. Dus: juuuiiijjjj!!!
Ik haat de EU niet, maar ik ben tegen dat associatieverdrag omwille van dezelfde redenen waarom ik tegen de toetreding van Roemenie, Polen, Bulgarije etc. was.

Bovendien steunt de EU op deze wijze een onwettig regime.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 13:38   #88
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Jammer dat je vooral ronduit foute argumenten aanhaalt, de zaak met MH17 bvb, zowat alles dat je daar over schrijft is onjuist, mogelijk regelrechte leugens.
Wat AZC's hiermee te maken hebben of de huisbubble in nederland is ook een mysterie.

En ALLE beslissingen gebeuren uiteindelijk boven het hoofd van de burgers of je moet nederland opzeggen en teruggrijpen naar een verbond van stadsstaatjes waarbij wekelijks de bevolking bijeenkomt en met handopsteking alles beslist. Veel succes daarmee.

Dit referendum had in principe niets met Oekraiene te zien, dat gaven de mensen achter het referendum zelf overigens toe, het is een stem tegen de politiek, tegen de EU, tegen de huidige gang van zaken, die men 'ondemocratisch' ervaart, maar de stem van 0.6% van de EU burgers zou plots WEL op democratische manier kunnen beslissen over het Associatieverdrag?

Nee, wat er nu zal gebeuren is dat Rutte naar Brussel zal komen en de mantel zal uitgeveegd worden, er zullen een aantal (relatief kleine) aanpassingen komen in het verdrag en het zal getekend worden.

Resultaat : idem als het was geweest zonder referendum maar de nederlanders betalen blijkbaar graag voor dit soort grapjes.

Ondertussen weten we ook dat SP-leider Emile Roemer de Oekraieners zeker en vast uit het slop wil helpen. We verwachten dus een verregaand steunpakket op korte termijn. Oekraiene dankt alvast Nederland en in het bijzonder Emile Roemer.
Het arrogante en betweterige spat er van af.

Dat is nou juist de reden waarom ruim 2 miljoen mensen nee zeggen.

Ben benieuwd hoe goed dit in al die Belgische en Vlaamse kopjes door dringt.

In Nederland voelen de meesten nog meer antipathie voor de EU dan in België de Vlamingen voor de Walen.
Oud 7 april 2016, 14:07   #89
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
2

Vanaf 1 juli is Slovakije voorzitter van de EU.
Hopelijk laat premier Robert Fico, gesteund door de Hongaarse premier Viktor Orban, z'n tanden zien.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 14:35   #90
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Het arrogante en betweterige spat er van af.
Dat is nou juist de reden waarom ruim 2 miljoen mensen nee zeggen.
Ben benieuwd hoe goed dit in al die Belgische en Vlaamse kopjes door dringt.
In Nederland voelen de meesten nog meer antipathie voor de EU dan in België de Vlamingen voor de Walen.
Zoals die ene nederlander die geinterviewd werd gisteren al zei :

"Ik stem TEGEN! Geen Roemenie in de EU!".

Stemmen met de buik, niet met het hoofd. En dan de weerbots mogen verwachten en dan nog schrikken ook.
Oud 7 april 2016, 14:44   #91
parcifal
Banneling

Standaard

Hmmmm.

Oud 7 april 2016, 15:38   #92
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals die ene nederlander die geinterviewd werd gisteren al zei :

"Ik stem TEGEN! Geen Roemenie in de EU!".

Stemmen met de buik, niet met het hoofd. En dan de weerbots mogen verwachten en dan nog schrikken ook.
Of zoals mijn zoon het stelde: ik stem nee want de EU leiding is zo slecht, dat gun ik die Oekraïners niet.
Oud 7 april 2016, 16:00   #93
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Omdat (quote van de een of andere politieker) "je naar het volk niet moet luisteren"
In Nederland is 30 % het volk.
Naar de andere 70 % wordt niet geluisterd.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 16:14   #94
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
In Nederland is 30 % het volk.
Naar de andere 70 % wordt niet geluisterd.
Neen, de andere 70% antwoordt niet op de vraagstelling, brood en spelen werkt wel degelijk.

Als ze te lui om hun pils en PS4 even achter te laten is dat niet het probleem van een referendum, alleen excuses voor verliezers.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Oud 7 april 2016, 16:53   #95
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zware woorden waarmee je mijn beweringen wegwuift zonder ook maar 1 referentie te geven. Wat is dan gelogen? Kun je me tonen mbv een link waar en wanneer 1 van de 3 bronnen die ik noem primaire radarbeelden zou hebben overgedragen aan Nederland? En waarin dit bevestigd wordt door zowel die bron als de NL regering als het OM? De betrokken partijen spreken elkaar (en zichzelf) namelijk voortdurend tegen. Hoe kan Rutte nu de "onderste steen" bovenhalen zonder radarbeelden? Welke legitieme reden zit er achter zijn gebrek aan interesse hiervoor? De NL regering is zich helemaal aan het vastrijden in een web van leugens.

Citaat:
De arrogantie waarme de NL regering en masse ongeletterd, islamitisch en oorlogszuchtig gespuis importeert (kiesvee!) en voorrang verleent qua huisvesting en sociale voorzieningen op de autochtone bevolking.

Citaat:
Correctie: of je moet een vorm van directe democratie invoeren zoals in Zwitserland. Dat land is een tegenvoorbeeld voor jouw fatalisme.

Citaat:
Dit referendum geldt enkel voor Nederland en heeft haar opkomstlimiet van 30% gehaald. Het is een doorzichtige truc hoe je de democratische legitimiteit hiervan probeert te verdrinken door er de rest van de EU bij te sleuren.

Citaat:

Het is dankzij de mondigheid van de Nederlanders dat het democratisch deficiet van de EU pijnlijk duidelijk wordt. Wat we nodig hebben is meer, en meer directe democratie. Ik merk dat jij je neerlegt bij het status quo dus van jou hoeven we geen oplossing te verwachten.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 17:06   #96
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Zware woorden waarmee je mijn beweringen wegwuift zonder ook maar 1 referentie te geven. Wat is dan gelogen? Kun je me tonen mbv een link waar en wanneer 1 van de 3 bronnen die ik noem primaire radarbeelden zou hebben overgedragen aan Nederland? En waarin dit bevestigd wordt door zowel die bron als de NL regering als het OM? De betrokken partijen spreken elkaar (en zichzelf) namelijk voortdurend tegen. Hoe kan Rutte nu de "onderste steen" bovenhalen zonder radarbeelden? Welke legitieme reden zit er achter zijn gebrek aan interesse hiervoor? De NL regering is zich helemaal aan het vastrijden in een web van leugens.

De arrogantie waarme de NL regering en masse ongeletterd, islamitisch en oorlogszuchtig gespuis importeert (kiesvee!) en voorrang verleent qua huisvesting en sociale voorzieningen op de autochtone bevolking.

Correctie: of je moet een vorm van directe democratie invoeren zoals in Zwitserland. Dat land is een tegenvoorbeeld voor jouw fatalisme.

Dit referendum geldt enkel voor Nederland en heeft haar opkomstlimiet van 30% gehaald. Het is een doorzichtige truc hoe je de democratische legitimiteit hiervan probeert te verdrinken door er de rest van de EU bij te sleuren.

Het is dankzij de mondigheid van de Nederlanders dat het democratisch deficiet van de EU pijnlijk duidelijk wordt. Wat we nodig hebben is meer, en meer directe democratie. Ik merk dat jij je neerlegt bij het status quo dus van jou hoeven we geen oplossing te verwachten.

Goede bijdrage!

De EU zou een Europees referendum moeten organiseren over zulke zaken, daar is natuurlijk geen 5 min politieke moed voor.

En het "geheimhoudingsverdrag" ivm MH17 zegt trouwens al genoeg...

http://www.canvas.be/video/panorama/...et-vlucht-mh17

Vanaf 31.40
Oud 7 april 2016, 17:25   #97
Reverberation
Minister-President

Standaard

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven..._gaa.html#more

Lachen met de burgers op RTL, mooi zo in Nederland...

Laatst gewijzigd door Reverberation : 7 april 2016 om 17:27.
Oud 7 april 2016, 17:39   #98
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Zo'n niet bindend referendum is enkel wat folklore ; de EU-commissie doet nog altijd haar zin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 17:43   #99
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmmmm.

Wat is dat. Een recept om soep te maken?
Oud 7 april 2016, 18:05   #100
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vervang ze door een nederlandse dictatuur van 0.6%! £

Wat we zelf doen doen we beter, nietwaar?
Belachelijk!.

Jeff
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be