Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2004, 15:02   #81
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Als je naar Radio 1 luistert of naar de VRT kijkt kan het je niet ontgaan.
(maar ik heb nu geen tijd om er verder op in te gaan)
4 minuten later had ge dan toch blijkbaar tijd genoeg om nog efkens een nietszeggende reply ter mijner ere te posten. Rara.
Oud 29 oktober 2004, 15:07   #82
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik het goed begrijp dan wil je als Moslim ook nog extra verlof krijgen ook, ?

Wel 't is simpel we leven hier in de bananenrepubliek belgique, (ook al worden er geen bananen op comerciele basis geteeld. ) Men heeft zoiets als de 10 of zijn het er ondertussen 11 wettelijke feestdagen.

Ofwel houde u daaraan, ofwel probeerde te lobyen dat er dagen bijkomen, maar van de onze blijfde in elk geval af.

Bovendien, als ge uw kinderen naar een katholieke school wilt sturen, dan moete daar ook maar de gevolgen van dragen dat wil zeggen braaf naar de mis gaan, godsdientles, (geen islamonderricht ) en christelijk geïnspireerde ethiek en gebruiken.

Als ge daar nie mee kunt leven, richte maar een moslimschool op hé.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 15:09   #83
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
4 minuten later had ge dan toch blijkbaar tijd genoeg om nog efkens een nietszeggende reply ter mijner ere te posten. Rara.
Ik kan het niet laten ...

Trouwens ik citeer die "volkswijsheid" niet, ik bedoel wat er staat.
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 15:12   #84
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Turkje, die kinderen blijven gewoon thuis die dag en die moeten niet naar school komen op een andere dag, niet op een andere feestdag en niet op een zaterdag of een zondag.

Bon nu ge dat weet : Ja of neen.

Of gaat ge nog bijkomende vragen stellen of uw voorwaarden verfijnen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 15:23   #85
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Trouwens ik citeer die "volkswijsheid" niet, ik bedoel wat er staat.
Ah zo, gij zijt diene snuggere die den Oehoe van Aartselaar wou vangen met kaarsvet en een brillendoos.
Oud 29 oktober 2004, 15:27   #86
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Turkje, die kinderen blijven gewoon thuis die dag en die moeten niet naar school komen op een andere dag, niet op een andere feestdag en niet op een zaterdag of een zondag.

Bon nu ge dat weet : Ja of neen.

Of gaat ge nog bijkomende vragen stellen of uw voorwaarden verfijnen...
Sorry hoor, dat ik niet antwoord met "ja" of "neen" op een veralgmening Mijn welgmeende verontschuldigingen voor mijn ongelooflijke naïeve denkbeeld dat de wereld en de mensen iets complexer in elkaar zitten dan menigeen op dit forum ons wil doen geloven...

En neen, ik vind het niet kunnen dat moslimkinderen méér verlofdagen krijgen dan andere kinderen.
Oud 29 oktober 2004, 15:34   #87
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Uw antwoord is duidelijk genoeg voor mij Turkje.
Af en toe kan ik toch een lastig ventje zijn he.

allez ik ga nu stilaan afsluiten, ik moet mijn vliegtuig nog halen.
maar eerst nog even iemand anders vlug nog wat ambeteren.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 15:56   #88
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik heb dat toch hierboven al gezegd, dat het een goede oplossing zou zijn om die moslim- en joodse feestdagen te geven in ruil voor schoolplicht tijdens katholieke feestdagen. Er is geen reden om zo smalend of neerbuigend te doen.

Wat ik u wel wil wijs maken, is dat een groep die op basis van zijn geloof feestdagen afdwingt waar alleman moet mee in participeren, daar waar andere geloofsovertuigingen niet soortgelijke feestdagen krijgen, inderdaad discriminatie is. Indien ge dat niet gelooft, stel u eens volgende situatie voor: stel we draaien de rollen om en geven verplichte verlofdagen op alle moslimfeestdagen, daar waar iedereen naar school moet komen met kerstmis, pasen en allerheiligen. Nu gaat gij mij niet vertellen dat op dat moment ge niet mee "discriminatie discriminatie" aan het roepen zijt hé.
Moest ik immigreren naar een moslimland (nooit dus, maar kom, veronderstel), en mijn kind volgt daar lessen in de school, moet ik ook niet eisen dat zij HAAR feestdagen moet opnemen. Mijn kind zal ook daar moeten participeren in de feestdagen die in dat land van toepassing zijn. Zulke dingen weet je op voorhand, de Europeaan althans. Wat mij opvalt is dat het steeds dezelfde groep is die maar eisen stelt, ontevreden is, en anders (lees beter) wil behandeld worden.
MT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be