![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik begin mij serieus vragen te stellen. Weerom geen enkele reactie op mijn inbreng. Ik bijt nochtans niet! Of kan of wil niemand zeggen waar ik verkeerd zit. Ik wil ook bijleren hoor. Wordt er soms op dit forum alleen gereageerd als er negatieve kritiek kan geleverd worden. Maar bon; ik stel toch vast dat er een paar zijn die ook zien waar de klepel van de klok hangt. De rest verzuipt dus maar verder in het moeras. Erger vind ik het wel dat sommigen nog durven denken dat onze vertegenwoordigers het ook niet zien of willen weten. Zijn het onze vertegenwoordigers of meelopers van partijen? Denken zij nog aan het volk of uitsluitend aan eigen geldbeugel? Of het volk nog kan nadenken weet ik niet maar op de manier waarop men op dit forum bezig is gaan we er nooit geraken hoor. Reeds Julius Cesar wist dat verdelen en heersen de beste manier was om aan de macht te blijven. Zelfs nu nog zijn de stammentwisten in het buitenland; hier niet natuurlijk; de beste manier om de kleine man te kelderen. En waarom zijn de partijen tegen ons? Omdat het kapitaal over zwart geld beschikt waarmee ze in het zwart hun boys kunnen afkopen. Zwart geld gaat naar de bananenrepublieken en komt terug als wit geld of blijft zwart ginder in andere handen. En kun je met dat zwart geld hier niet voldoende meer kopen dan koop je een jacht of je gaat tussen de Zoeloes voor de rest van je leven in de zon liggen. En dan heb je nog gelijk ook als je beweert dat die onnozele werker hier de lucht bezoedelt om zich warm te houden of met proberen op zijn werk te geraken. En als hij dat niet meer doet dan is het een hangmatter. Het is ook nooit goed met hetgeen de kleine presteert. Zolang hij dwangarbeid verricht mag hij blijven leven maar zodra hij niet meer presteert verdient hij wel een spuitje. Dat is het leven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Om te beginnen kies ik mijn vrienden zelf.
Ik heb er wel weinig maar ik kan er mee leven. Aan Financiën zitten, liggen of rechtop niks doen schept weinig vrienden want er wordt verwacht dat je zo weinig mogelijk doet. Zeker als je bezig bent met een dossier waarin tegenpartij betrokken is. Al wat er nadien moet bijbetaald worden is er teveel aan. Zwaar werk? Hoe dikwijls heb ik al geschreven hier op dit forum dat je zelf de oorzaak kunt worden van te zwaar werk. Het volstaat om je job proberen te doen waarvoor je betaald wordt en automatisch heb je dan zwaar werk. En als je dan nog werk bijkrijgt van anderen die niet willen werken omdat de bazen nog minder willen werken dan wordt een "burn out" een voor de hand liggend risico. Ik heb er zelf voor gekozen om op zestigjarige leeftijd uit te treden. Ik voelde dat het hoog tijd werd. Het was dus een weldoordachte beslissing. Dat ik vijf maand voor mijn uittreding bijna dood was en door het oog van de naald heb mogen kruipen werd beslist door deze van hierboven. Ik ben dus niks te vroeg met pensioen (sorry : ziekteverlof) moeten gaan. En nog heb ik vierhonderd ziektedagen moeten laten vallen. Tof van mij nietwaar? En als er hier nu dat best weterke van hiervoren eens wist te vertellen wat er teveel stond in mijn bijdrage dan kon ik die bijdragen wel proberen in te korten. Op voorwaarde dat de duidelijkheid ervan niet moet inboeten. Aan zijn bijdragen moet je niks inkorten want buiten wat zever staat er niks in. Uw botinnekes staan weer vol met eigen zever? En nogmaals.....ik kies mijn vrienden zelf. Spijtig misschien........maar je bent niet uitverkoren. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 11 maart 2016 om 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zijn onze eigen producten onbetaalbaar, niet omdat de arbeiders teveel verdien maar omdat ze teveel kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent gewoon gierig en hebt geen oog voor kwaliteit... Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 maart 2016 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de staat een te groot deel van je loon op soupeert aan overtallige regeringen dan is dat geen garantie dat de afgeleverde producten beter zijn. Kost van werkloon is geen grondstof. Daarbij is er hier een groot hiaat in eerlijk handel voeren. Zakken vullen is er een onderdeel van. Ik geef een voorbeeld. Ik heb in Brussel een firma gekend die geisers verkocht met tien jaar garantie. Ze kocht geisers van Vaillant en bracht er een andere benaming op aan. De verkoopprijs werd wel bijna twee keer zo duur. Maar om de drie jaar ging die firma in faling. Weg geld en garantie dus. ![]() En weg ook vertrouwen. Dat is vernuftig handel voeren. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 11 maart 2016 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Salariswagens afschaffen. 6 miljard elk jaar. Zelfs eigenaars/werknemers van salariswagens zeggen dat het enkel een voordeel is voor de multinationals:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=163 http://forum.politics.be/showthread.php?t=229459&page=9 |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wist het eigenlijk ook niet. Ik dacht dat werknemers met een salariswagen daar tevreden mee waren, maar hamac zegt dat hij die salariswagen eigenlijk liever niet heeft. Of vergis ik mij?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=154 |
![]() |
![]() |