Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2016, 12:27   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
't Schijnt dat Merkel van plan is om iedereen die een inkomen van de overheid geniet zonder er voor te werken, voor de keuze te stellen: ofwel een vluchteling in huis nemen, ofwel een derde inleveren.
De hangmatters, gepensioneerden en vermeende hulpbehoevenden zullen een of meer tandjes mogen bijsteken....
Zwijg! Anders wordt El Hierro binnen de kortste keren getroffen door een invasie van Duitschers die het NIET eens zijn met Merkel.
Oud 19 maart 2016, 12:28   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En ooooohhh wat verlangen wij naar die heerlijke nati-nazi-onalistische wereldoorlogen... rassenhaat...de macht van de sterkste...De nostalgie wordt ondraaglijk....
Daarom dat jij naar het einde van de wereld bent gevlucht, zeker?
Oud 19 maart 2016, 12:44   #83
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Schijnt dat Merkel van plan is om iedereen die een inkomen van de overheid geniet zonder er voor te werken, voor de keuze te stellen: ofwel een vluchteling in huis nemen, ofwel een derde inleveren.
De hangmatters, gepensioneerden en vermeende hulpbehoevenden zullen een of meer tandjes mogen bijsteken....
Hoe meer ze er zal binnenhalen, hoe minder die 'keus' zich zal stellen.

Als de asielindustrie alle centen opslorpt zal er gekort worden op andere zwakkeren in de maatschappij, en wie komt daarvoor in aanmerking?
Gepensioneerden, zieken, gehandicapten, werklozen etc...zonder uitkering zetten.

Want de arme "vluchtelingen" gaan nu eenmaal voor.
Ik ben er van overtuigd dat de linkse gutmenschkes dat offer graag willen brengen voor hun vluchtende naaste.

Kan niet wachten. 😁
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 12:49   #84
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb altijd de sociale woningen graag overgelaten aan het segment van de bevolking met riante weddes die de huur konden betalen (ik niet, ik leefde in goedkopere krotten) en die zo de infame "sociale mix" ondersteunen die zesjarige wachtlijsten veroorzaakt.

Nu komen die riante weddes in concurrentie met vluchtelingen die niets betalen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 maart 2016 om 12:56.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 12:52   #85
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Absurd getrol in serieuze draden
Oud 19 maart 2016, 12:54   #86
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daarom dat jij naar het einde van de wereld bent gevlucht, zeker?
Absurd persoonlijk lasterlijk getrol in serieuze draden.
Oud 19 maart 2016, 12:59   #87
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
De hangmatters, gepensioneerden en vermeende hulpbehoevenden zullen een of meer tandjes mogen bijsteken..
..
Knuppel: Zwijg! Anders wordt El Hierro binnen de kortste keren getroffen door een invasie van Duitschers die het NIET eens zijn met Merkel.
Hoe ontroerend persoonlijk alllemaal...
Oud 19 maart 2016, 13:44   #88
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hoe meer ze er zal binnenhalen, hoe minder die 'keus' zich zal stellen.

Als de asielindustrie alle centen opslorpt zal er gekort worden op andere zwakkeren in de maatschappij, en wie komt daarvoor in aanmerking?
Gepensioneerden, zieken, gehandicapten, werklozen etc...zonder uitkering zetten.
Het is wonderbaarlijk hoe precies uit de hoek van de subsidieslurpers, vermeende armen, profitariaat, hangmatters en steuntrekkers allerhande, de roep om het te 'Schaffen' het allerluidste weerklinkt.
Beseffen die debielen niet dat ze in hun eigen vel aan het snijden zijn?

Citaat:
Want de arme "vluchtelingen" gaan nu eenmaal voor.
Ik ben er van overtuigd dat de linkse gutmenschkes dat offer graag willen brengen voor hun vluchtende naaste.
Zolang een ander het allemaal betaalt, is het voor de goodie-goodies geen probleem.
Maar ik denk dat ze de kip met de gouden eieren aan het slachten zijn.
Een kei kan je het vel niet afstropen...

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 19 maart 2016 om 13:44.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 13:50   #89
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wonderbaarlijk hoe precies uit de hoek van de subsidieslurpers, vermeende armen, profitariaat, hangmatters en steuntrekkers allerhande, de roep om het te 'Schaffen' het allerluidste weerklinkt.
Beseffen die debielen niet dat ze in hun eigen vel aan het snijden zijn?

Zolang een ander het allemaal betaalt, is het voor de goodie-goodies geen probleem.
Maar ik denk dat ze de kip met de gouden eieren aan het slachten zijn.
Een kei kan je het vel niet afstropen...
Juist. Dat is precies wat ik bedoel.

Daarom vind ik 't ook maar normaal dat 't uit hun eigen zak komt, knippen in eigen vel, dat is de enige manier om 't hen te laten voelen. Solidair zijn met andermans centen is makkelijk, zolang ze er zelf niet voor moeten opdraaien doet geen pijn.

Er zal minder hard geroepen worden van; grenzen open, solidair zijn, Europese waarden verdedigen, Merkel bejubelen etc etc...als hùn centen (pensioen, uitkeringen e.d.) afgepakt gaan worden om de arme vluchteling te helpen.

Laatst gewijzigd door SDX : 19 maart 2016 om 13:54.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 15:57   #90
eno2
Banneling

Standaard

Goed zijn is geen synoniem van idioot zijn. Goed zijn is een deugd waar sommige idioten niets van begrijpen.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 19 maart 2016, 16:12   #91
eno2
Banneling

Standaard

Het zijn niet alleen rijkjes die niet graag belastingen betalen die de vluchtelingen wel rauw lusten. Er is er ook een pak ruig volk uit de sociale onderlaag die ze zien als directe concurrenten voor sociale voordelen. Beide groepen zijn gemeenschappelijke leveranciers voor (neo- fascistisch) ultra rechts.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 maart 2016 om 16:13.
Oud 19 maart 2016, 16:57   #92
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Ze behaalde vandaag een grote overwinning, haar immigratieplan wordt integraal uitgevoerd. De sluitsteen houdt.
Jaja, eindelijk gaan ze nu effectief de pushbacks doen die Theo Francken ooit suggereerde: het kot was toen te klein voor de poco's.
Maar dat heet nu "het immigratieplan van Merkel"
Volgende statie: Libie/Malta/Lampedusa/Italie en mogelijk Spanje.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 18:18   #93
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

En nu pas begint de Euro te vallen bij de Duitse bedrijfleiders:

http://nl.express.live/2016/03/18/nv...elingenstroom/

Ze dachten goedkoper werkkrachten te krijgen in plaats daarvan krijgen ze analfabeten die misschien niet lang blijven. Een geluk voor Merkel dat politici in Europa nooit verantwoordelijk worden gesteld voor de uitwassen van hun beleid anders zou ze levenslang krijgen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 18:25   #94
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En nu pas begint de Euro te vallen bij de Duitse bedrijfleiders:

http://nl.express.live/2016/03/18/nv...elingenstroom/

Ze dachten goedkoper werkkrachten te krijgen in plaats daarvan krijgen ze analfabeten die misschien niet lang blijven. Een geluk voor Merkel dat politici in Europa nooit verantwoordelijk worden gesteld voor de uitwassen van hun beleid anders zou ze levenslang krijgen.
Alléz, dat ze niet lang blijven is nu ook al negatief.
Oud 19 maart 2016, 18:26   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Jaja, eindelijk gaan ze nu effectief de pushbacks doen die Theo Francken ooit suggereerde: het kot was toen te klein voor de poco's.
Maar dat heet nu "het immigratieplan van Merkel"
Volgende statie: Libie/Malta/Lampedusa/Italie en mogelijk Spanje.
Iets verkeerd aan pushbacks van illegalen soms? Of juich je dat toe? Van twee één.
Oud 19 maart 2016, 20:07   #96
Wapper

Standaard

Citaat:
Iets verkeerd aan pushbacks van illegalen soms? Of juich je dat toe? Van twee één.
Men had daar al half 2015 mee moeten beginnen, maar dat was ondenkbaar voor Merkel. De Balkan/Visegrad landen hebben daar feestelijk voor bedankt, en de grenzen effectief gesloten. Dat en alleen dat heeft de zaak in een stroomversnelling gebracht. Merkel heeft moeten plooien en voert nu mee uit waar ze in haar hart (ik vermoed dat ze er een heeft) nooit achter gestaan heeft. Alleen Syriers worden nog aanvaard en Sultan Erdogan mag de portier van Europa spelen. Strak plan.
Oud 19 maart 2016, 20:59   #97
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Men had daar al half 2015 mee moeten beginnen, maar dat was ondenkbaar voor Merkel. De Balkan/Visegrad landen hebben daar feestelijk voor bedankt, en de grenzen effectief gesloten. Dat en alleen dat heeft de zaak in een stroomversnelling gebracht. Merkel heeft moeten plooien en voert nu mee uit waar ze in haar hart (ik vermoed dat ze er een heeft) nooit achter gestaan heeft. Alleen Syriers worden nog aanvaard en Sultan Erdogan mag de portier van Europa spelen. Strak plan.
Welja, het is een soort uitbesteding buiten de EU grenzen. Jij noemt dat late actie. Rekening gehouden met de enorme inertie bij gemeenschappelijke EU besluiten was dit razendsnel. Verder was Balkan/visigrad het probleem en niet de oplossing. Dit zou Schengen naar beneden gehaald hebben en de EU hebben laten verbrokkelen. Dat is nu afgewend. Ik dacht dat de techniciteit van het akkoord iets complexer lag dan enkel Syriërs aanvaarden- ik geloof dat dus niet. Enkel Illegalen in Griekenland worden uitgewisseld voor Syriërs uit Turkije, begreep ik.
Oud 19 maart 2016, 21:44   #98
Wapper

Standaard

Citaat:
Welja, het is een soort uitbesteding buiten de EU grenzen. Jij noemt dat late actie. Rekening gehouden met de enorme inertie bij gemeenschappelijke EU besluiten was dit razendsnel. Verder was Balkan/visigrad het probleem en niet de oplossing. Dit zou Schengen naar beneden gehaald hebben en de EU hebben laten verbrokkelen. Dat is nu afgewend. Ik dacht dat de techniciteit van het akkoord iets complexer lag dan enkel Syriërs aanvaarden- ik geloof dat dus niet. Enkel Illegalen in Griekenland worden uitgewisseld voor Syriërs uit Turkije, begreep ik.
Men heeft het alleen over "migranten"...

http://www.welt.de/debatte/kommentar...tterrolle.html
Citaat:
Der Kern des Merkel-Deals ist eine Vereinbarung, dass Migranten, die ab diesem Sonntag in Griechenland ankommen, wieder in die Türkei zurückgeschickt werden, und im Gegenzug für jeden zurückgenommenen syrischen Flüchtling wird dann ein anderer Syrer aus dem Land auf legalem Weg in die Europäische Union kommen.
Er is alleen sprake van Syriers (72.000) vanuit Turkije rechtstreeks te verdelen over Europa. De hoofdbedoeling is de migratiecommercie zo de nek om te wringen.

edit: de officieele verklaring van de EU:

Citaat:
to return all new irregular migrants crossing from Turkey into the Greek islands with the costs covered by the EU;
to resettle, for every Syrian readmitted by Turkey from Greek islands, another Syrian from Turkey to the EU Member States,
within the framework of the existing commitments;
http://www.consilium.europa.eu/press...6600000000.pdf

Laatst gewijzigd door Wapper : 19 maart 2016 om 22:01.
Oud 19 maart 2016, 22:19   #99
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Men heeft het alleen over "migranten"...

http://www.welt.de/debatte/kommentar...tterrolle.html

Er is alleen sprake van Syriers (72.000) vanuit Turkije rechtstreeks te verdelen over Europa. De hoofdbedoeling is de migratiecommercie zo de nek om te wringen.
De tekst heeft het alleen over "migranten"...inderdaad.
EU verbond zich asiel & mensenrechten & internationale juridische bepalingen van iedereen niet te schenden. Dus ook niet van anderen. Athene behandelt de aanvragen en schift.
Oud 19 maart 2016, 23:36   #100
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de LocoHeuveltjes Bekijk bericht
Het is voor de meesten duidelijk dat Merkel het laatste jaren oerdomme uitspraken heeft gedaan en dat ze nu voor haar eigen 'overleven' Europa verkocht heeft aan het enorm democratisch Turkije.
We gaan binnen enkel maanden misschien ('ik zeg misschien) tienduizenden vluchtelingen minder binnen krijgen maar gegarandeerd een honderd duizenden moslim Turken.
Dat noemt men dan een overwinning van Merkel.
Eerlijk gezegd ik weet niet of het wegvallen van visumplicht betekent dat Turken zonder einddatum kunnen verblijven, kunnen de residentie krijgen, kunnen werken, etc. Ik denk van niet...

Er moeten een hoop voorwaarden vervuld worden. De visum zaak is nog niet rond.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be