![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Omdat de onbekwamen meestal zelf afdruipen nadat de proppen rond hun kop vliegen... of niet meer gevraagd worden door directies nadat hun tijdelijke opdracht erop zit..
Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 maart 2016 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 maart 2016 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ook opnieuw op tafel mag gegooid worden is een ander misbruik dat in de overige EU-landen niet voorkomt: het onbeperkt in de tijd doorlopen van de werkloosheidsuitkering. Zelfs in de Scandinavische landen vind je dat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() Waarmee je uiteindelijk evolueert naar een systeem waarbij de financiers van je systeem, geen enkel voordeel uit dat systeem meer kunnen halen. Hoe ga je dan diezelfde financiers overtuigd houden om toch te blijven financieren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tussen de lijntjes lezen is inderdaad niet aan iedereen gegeven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Denk jij dat kindergeld volstaat om kinderen mee te onderhouden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het IMF is niet jouw mentaal vehikel van wat je zou wensen... Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 maart 2016 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() in België loopt elk voorstel tot meer dan morrelen in de marge, elk voorstel van drastisch ingrijpen en echt nieuw beleid toepassen ALTIJD vast op communautaire tegenstellingen.
communautaire politieke tegenstellingen waardoor bepaalde middenveldspelers of bepaalde kleine politieke groepen toch zwaar boven hun gewicht kunnen spelen omdat ze over de taalgrens altijd wel ergens een bondgenoot kunnen aanhaken... staatsinkomsten en uitgaven finaal splitten tussen de gewesten, en elk niveau 100% financieel verantwoordelijk stellen voor het eigen beleid zou hier een eind aan kunnen maken én in elke deelstaat effectief beleid mogelijk kunnen maken ... maar dan moet je t wel hebben over wat je als federatie wil overhouden nog, en de federatie moet dan vrijwillig door de deelstaten overeind gehouden worden ... ik vermoed ook dat dit inzicht de oorzaak is van de hysterische crisis van Eyskens deze week ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou kunnen kloppen als elkeen die in dat stelsel stapt zo zou redeneren. Dat is echter helemaal niet het geval. Daarom dat ik ook graag uit dat systeem zou stappen. Helaas is dat niet mogelijk. Erger nog, zelfs mijn belastingen worden deels aangewend om ons sociaal profiteringssysteem te doen overleven.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou kunnen kloppen als elkeen die in dat stelsel stapt zo zou redeneren. Dat is echter helemaal niet het geval. Daarom dat ik ook graag uit dat systeem zou stappen. Helaas is dat niet mogelijk. Erger nog, zelfs mijn belastingen worden deels aangewend om ons sociaal profiteringssysteem te doen overleven.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, we moeten toch een beetje consequent blijven. Moet elke "financier" (ik versta daaronder iedereen die een sociale last betaalt) aan de sociale zekerheid "winnen"? Dit kan toch niet en dat is ook de bedoeling niet. Ga je nu echt beweren dat een gezin met een dubbel inkomen van twee flink verdienende goed opgeleide ouders dat manna van de kinderbijslag nodig hebben? Dit valt niet te rechtvaardigen, de kost van de kinderopvoeding is voor de goedverdieners niet hoger als voor de gezinnen met een laag inkomen. Als die slogan van "een kind is een kind en dus voor iedereen gelijk" door dik en dun moet blijven gelden, dan horen we ook eens de omgekeerde situatie te bekijken. Dan kan ik vooropstellen "een belastingbetaler is een belastingbetaler en bijgevolg moet het te betalen belastingbedrag voor iedereen gelijk zijn". Dit zou, met reden, een stuitend standpunt zijn. Waarom hoeft dan, wanneer het om te ontvangen geld (zoals de kinderbijslag) gaat die absolute gelijkheid blijven gelden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet begeleidingstrajecten voorstellen, je moet hun assisteren bij het verbeteren van hun prestaties, enz enz....allemaal erg arbeidsintensieve taken voor de leidinggevende. Doe je dat niet, draait de raad van state het ontslag om. Recent is zo een lerares nog terug kunnen beginnen in een school nadat ze haar ontslag had gekregen: de directie had niet genoeg moeite gedaan om haar een traject aan te bieden (op die twee jaar). Ergo niemand gaat over tot het ontslag omdat het gewoon miserie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buiten het kindergeld zijn er nog tal van voordelen om extra personen ten laste te hebben. Kinderen worden ook gebruikt om meelij op te wekken. Ook daar wordt ik concreet mee geconfronteerd. Ik kan je het boek "Les petits enfants du siècle" aanbevelen: http://www.scholieren.com/boek/1101/...ants-du-siecle ![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat je doelt op prive scholen, want voor de rest ga je blij mogen zijn met een starterssalaris. Waarom zet je de stap dan niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En vanuit ethisch oogpunt: waarom is het ene kind meer waard als het andere ? |
|
![]() |
![]() |