Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2016, 09:52   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dus leerkrachten betalen aan de hand van de resultaten die de leerlingen halen op het examen?

Volgende examen wiskunde: hoeveel is 1+1.
Aardrijkskunde: Hoofdstad van België.
Da's het ideale pamperexamen. En dan falen er nog.
Neen, realistische eindtermen en effectieve controles, desnoods met steekproeven na datum.
Want dat was de basispremisse van het idee van eindtermen nietwaar. Examens en proeven aangepast aan de tijdsgeest , verwachtingen binnen de samenleving en gelijk voor elke leerling in Blegië.

Citaat:
Er zijn betere manieren om slechte leerkrachten eruit te halen dan gaan zitten knoeien met de verloningsystemen.
Ah ja? Alleen idealisten toelaten?

Citaat:
Toch raar dat er een tekort gaat zijn voor de droomjob bij uitstek:
18u werken en voltijds betaald worden, 4 maanden verlof, 100% werkzekerheid,...
Ge vergeet er wel bij te vermelden dat een hoop gezeik je deel gaat zijn. Ouders die denken dat hun kroost Einstein, Darwin en Hawking te kakken gaan zetten. Directie die politiek correct wil zijn. Over en weer racen tussen scholen om die 18u lesgeven te kunnen vervolmaken. Daar sta je weer eens , tijdens een OV staking, in de file tussen Gent en Antwerpen of Kortrijk en Doornik

Citaat:
Mij hebben ze gezegd dat iets dat te mooi lijkt om waar te zijn, ook nooit waar is.
Klopt, een vleug realiteitszin is of het gevolg van opvoeding, of van inherente inteligentie.
Citaat:
En nee, ben zelf geen leerkracht, heb indertijd wel een leerkrachtenopleiding gedaan na mijn master en ben gestopt tijdens de stage...
Ik speel liever een uur pakweg bankbediende dan een uur leerkracht.
Ieder zijn ding nietwaar. Another Jack en JVDB hebben er een ander gedacht over.
Oud 25 maart 2016, 09:57   #82
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
De doorsnee arbeider neemt geen werk mee naar huis.

Werkuren voorbij=werk voorbij. Aan de lopende band staan of metsen vergt geen voorbereiding thuis of buiten de uren.

Het is echter onmogelijk goed les te geven zonder voorbereiding. Indien jij pleit voor enkel de uren te vergoeden waarin effectief les wordt gegeven, dan zal de kwaliteit van de lessen zienderogen achteruit gaan. Want niemand werkt gratis. Indien leerkrachten niet meer betaald worden om lessen voor te bereiden of testen te verbeteren, dan hoeven ze dat ook niet meer te doen.
Heb nog nooit een leraar dat zien doen na de lessen.
Al altijd geweten ; leraars geven leerlingen een taakje en terwijl die bezig zijn pakken ze hun papieren eens en doen de verbeteringen.
In de les.
Nooit na de les.

Dus komaan...hoeveel keer kan je hetzelfde voorbereiden?

En eerlijk is eerlijk...er is geen kwaliteit meer.
Dus van dat achteruit gaan zal er ook niet veel meer te merken zijn.

Nogmaals; leraars hebben een veel te groot ego.
Oud 25 maart 2016, 10:03   #83
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar je moet wel universitair zijn, om uit te leggen, dat het allemaal racisme is
+1.

Feit is dat "zwarte scholen" of "concentratiescholen" in de spreektaal worden gebruikt voor scholen waar universitairen niet uit raken hoe ze deze correct kunnen benoemen. Men heeft het over scholen met een groot percentage kinderen uit een economisch achtergestelde achtergrond, sociale achtergesteldheid, migratieachtergrond of andere benoemingen.

Volgens sommigen mag je niet spreken over een neger maar kan je beter over een "zwarte" spreken. Als ik "zwarte" of "zwart volk" hoor uitspreken in de lokale café's is dat met onverbloemde racistische intonatie in hun stem en mimiek.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 10:38   #84
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heb nog nooit een leraar dat zien doen na de lessen.
Al altijd geweten ; leraars geven leerlingen een taakje en terwijl die bezig zijn pakken ze hun papieren eens en doen de verbeteringen.
In de les.
Nooit na de les.

Ken je veel leraars?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 11:02   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och, hoor het allemaal graag zeggen, zeker van statutaire ambtenaren.
Er is een wijs gezegde dat stelt...je moet het altijd zelf eens ondergaan alvorens je kan meepraten.

Ik ben er alleszins niet jaloers op ......maar jij blijkbaar wel......had je maar moeten kiezen om in het onderwijs te gaan beste.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 11:04   #86
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo;8040805[B
]Heb nog nooit een leraar dat zien doen na de lessen. [/b]
In de les.
Nooit na de les.

Loop jij dan zo veel in scholen rond ? Wat doe jij daar dan zo tijdens de week ? Of ben je daar concierge ? Of ben je nog een tiener ? Dat kan natuurlijk

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 maart 2016 om 11:05.
Oud 25 maart 2016, 11:11   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och, hoor het allemaal graag zeggen, zeker van statutaire ambtenaren.
Er zitten nochtans vooral in de privé veel mensen die vroeger in het onderwijs stonden...Ik ken er persoonlijk twee. Die willen nooit meer terug.
Oud 25 maart 2016, 11:20   #88
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De doorsnee arbeider versus de doorsnee leraar?
Nou die leraar heeft wel plenty vakantie en zit doorgaans 3 keer meer per jaar op een warm strand dan de doorsnee arbeider.

Maar u moet uw idee over arbeiders eens wat bijstellen.
Velen doen wel extra taken na de uren. Opstellen van todo lijstjes, afvinken wat wel en niet gedaan is, overleg met bazen of klanten. Opleveringen, leveranciers contacteren, prijzen vergelijken.
Ik denk al door elkander genomen, dat ze behalve het dubbel aantal werkuren voor de helft van de pree van de leraar nog veel meer doen dat eender welke leraar zelfs.

En niet te vergeten tegenwoordig dat een doorsnee arbeider tegenwoordig 24 talen moet kunnen om met al zijn werkmakkers te kunnen communiceren.
Waar was de leraar om hun allen Nederlands te leren mee bezig?
Huiswerk aan het verbeteren?
De arbeiders die ik ken zullen allemaal uitzonderingen zijn. Buiten de werkuren, hoeven die echt niet met het werk bezig te zijn. Of zijt ge zeker dat ge niet arbeiders met zelfstandigen aan het verwarren zijt.
Trouwens, ik zou het vertikken om todo-lijstjes, overleggen met pipo's en leveranciers te contacteren buiten mijn werkuren. Tenzij mijn loon hoog genoeg is. En dan komen we tot de clou: enkel van arbeiders van een hoger niveau (en dus loon) worden dergelijke zaken verwacht.

Mij maakt ge niet wijs dat ne bandwerker of ne magazijnier na zijn uren nog met zijn werk bezig is.
Oud 25 maart 2016, 11:28   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leraars behoren tot de luiste groep mensen.
Al altijd geweest en zal altijd blijven.

Maar ze vinden zich geweldig.
Oud 25 maart 2016, 12:07   #90
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leraars behoren tot de luiste groep mensen.
Al altijd geweest en zal altijd blijven.

Maar ze vinden zich geweldig.
Ik zal u een geheimpje vertellen: iedereen denkt van zichzelf dat hij hard werkt en dat alle anderen luierikken zijn.
Iedereen denkt ook van zichzelf dat hij heel slim is en dat de anderen dommerikken zijn.

Alleen als je beseft dat de mogelijkheid bestaat dat er andere mensen zijn die harder werken en slimmer zijn dan jij ben je op de goede weg
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 12:15   #91
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er is een wijs gezegde dat stelt...je moet het altijd zelf eens ondergaan alvorens je kan meepraten.

Ik ben er alleszins niet jaloers op ......maar jij blijkbaar wel......had je maar moeten kiezen om in het onderwijs te gaan beste.
Heeft er uiteindelijk allemaal weinig mee te maken, of gij, of ik, er jaloers op zijn.
Feit is dat het handenvol geld kost, en dat de kwaliteit in een neergaande spiraal zit.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 12:34   #92
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zal u een geheimpje vertellen: iedereen denkt van zichzelf dat hij hard werkt en dat alle anderen luierikken zijn.
Iedereen denkt ook van zichzelf dat hij heel slim is en dat de anderen dommerikken zijn.

Alleen als je beseft dat de mogelijkheid bestaat dat er andere mensen zijn die harder werken en slimmer zijn dan jij ben je op de goede weg
Ik zal u ook eens een geheimpje vertellen.
Leraars zowel man als vrouw zie je altijd met een glas wijn in hun hand en nooit met een stylo.

Het is niet voor niks dat mensen kiezen om leraar te worden. Meestal waren dat al de kantjesaflopers in de klas voordien.

Makkelijk verdiend geld en weinig inspanning.
+ een groot en vroeg pensioen en tussendoor veel verlof.
Oud 25 maart 2016, 12:55   #93
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal u ook eens een geheimpje vertellen.
Leraars zowel man als vrouw zie je altijd met een glas wijn in hun hand en nooit met een stylo.

Het is niet voor niks dat mensen kiezen om leraar te worden. Meestal waren dat al de kantjesaflopers in de klas voordien.

Makkelijk verdiend geld en weinig inspanning.
+ een groot en vroeg pensioen en tussendoor veel verlof.
Van de jobs bij de overheid gaan ze (de overheid) quasi allemaal zware beroepen maken, en "de mambo´s" met hun verhaaltjes gaan dat met plezier betalen:

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...r-beroep.dhtml

Zowat alle jobs bij overheid zijn 'zwaar beroep'

22/03/16

Bijna elke job bij de overheid valt onder de noemer 'zwaar beroep' en geeft dus het recht om sneller met pensioen te gaan.

In het Nationaal Pensioencomité, waar werkgevers en vakbonden zich over de problematiek buigen, circuleren voorstellen om met vier criteria te werken die een hele resem overheidsjobs -gaande van verpleegkundigen, leerkrachten, buschauffeurs tot hulpagenten - in deze categorie plaatsen.

Doe je fysiek belastend werk? Heb je atypische werkuren? Kom je veel met lastige klanten, passagiers, patiënten, leerlingen of ouders in contact? Loop je een verhoogd veiligheidsrisico, ook al draag je geen wapen? Zodra je één keer 'ja' antwoordt, mag je je job 'zwaar' noemen.

Eén van de pistes is om per jaar zwaar beroep een bonus van 1,2 maand toe te kennen. Dat betekent dat je per tien jaar een jaar sneller met pensioen kan.
Betaalbaar is dat natuurlijk als de pensioenleeftijd in de toekomst 70 jaar wordt.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 maart 2016 om 13:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 13:00   #94
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik voldoe nochtans aan al die voorwaarden maar zal allicht niet als zwaar beroep aanvaard worden.

Maar die karottentrekkers natuurlijk weer wel.
Typisch hé?

Dat is België op zijn best.
Oud 25 maart 2016, 13:01   #95
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Van de jobs bij de overheid gaan ze (de overheid) quasi allemaal zware beroepen maken, en "de mambo´s" met hun verhaaltjes gaan dat met plezier betalen:

http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...r-beroep.dhtml

Zowat alle jobs bij overheid zijn 'zwaar beroep'

22/03/16

Bijna elke job bij de overheid valt onder de noemer 'zwaar beroep' en geeft dus het recht om sneller met pensioen te gaan.

In het Nationaal Pensioencomité, waar werkgevers en vakbonden zich over de problematiek buigen, circuleren voorstellen om met vier criteria te werken die een hele resem overheidsjobs -gaande van verpleegkundigen, leerkrachten, buschauffeurs tot hulpagenten - in deze categorie plaatsen.

Doe je fysiek belastend werk? Heb je atypische werkuren? Kom je veel met lastige klanten, passagiers, patiënten, leerlingen of ouders in contact? Loop je een verhoogd veiligheidsrisico, ook al draag je geen wapen? Zodra je één keer 'ja' antwoordt, mag je je job 'zwaar' noemen.

Eén van de pistes is om per jaar zwaar beroep een bonus van 1,2 maand toe te kennen. Dat betekent dat je per tien jaar een jaar sneller met pensioen kan.
Ik vermoed dat dat vakbondsvoorstellen zijn. En als ze dat gaan doen dan zijn ook alle jobs in de privé zware beroepen.
Vreugde alom
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 13:02   #96
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vorig jaar zelfs 2 maand met een lamme arm gelopen omdat mijn schouder volledig naar de knoppen is.
Uitgerafelde spieren, verkalkte spieren, slijtage...en mijne rug is al niet veel beter.

Van met een stylo in uw mond te zitten zal je daar geen last van hebben.
Oud 25 maart 2016, 14:42   #97
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Vorig jaar zelfs 2 maand met een lamme arm gelopen omdat mijn schouder volledig naar de knoppen is.
Uitgerafelde spieren, verkalkte spieren, slijtage...en mijne rug is al niet veel beter.

Straks zal het nog de fout van de leraars zijn, dat jij niet geschikt was om verder te studeren...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 16:09   #98
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar u moet uw idee over arbeiders eens wat bijstellen.
Velen doen wel extra taken na de uren. Opstellen van todo lijstjes, afvinken wat wel en niet gedaan is, overleg met bazen of klanten. Opleveringen, leveranciers contacteren, prijzen vergelijken.
Da zal toch ni in België zijn dat ge dat gezien heb denk ik

Tenzij ge het hebt over het prijzen vergelijken en 'afvinken' van halve liters

edit: verklaart ineens uw lamme arm

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 25 maart 2016 om 16:10.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 17:37   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft er uiteindelijk allemaal weinig mee te maken, of gij, of ik, er jaloers op zijn.
Feit is dat het handenvol geld kost, en dat de kwaliteit in een neergaande spiraal zit.
Dat de kwaliteit er niet op vooruit gaat wil ik nog geloven.Of dit te maken heeft met het onderwijzend personeel betwijfel ik ten zeerste.
En ja het onderwijs kost veel geld maar is ook een ongelofelijke investering. Maar in tegenstelling tot 2/3 van de wereld kan men hier geheel gratis naar school en een hoogstaand diploma halen. In vele delen van de wereld is dit enkel weggelegd voor de rijke welstellende klasse.
Oud 25 maart 2016, 17:40   #100
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En dat was per toeval juist in juli en augustus zeker...zo kennen we de mannen uit den bouw.....meer zat dan nuchter op de werf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be