![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, realistische eindtermen en effectieve controles, desnoods met steekproeven na datum. Want dat was de basispremisse van het idee van eindtermen nietwaar. Examens en proeven aangepast aan de tijdsgeest , verwachtingen binnen de samenleving en gelijk voor elke leerling in Blegië. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al altijd geweten ; leraars geven leerlingen een taakje en terwijl die bezig zijn pakken ze hun papieren eens en doen de verbeteringen. In de les. Nooit na de les. Dus komaan...hoeveel keer kan je hetzelfde voorbereiden? En eerlijk is eerlijk...er is geen kwaliteit meer. Dus van dat achteruit gaan zal er ook niet veel meer te merken zijn. Nogmaals; leraars hebben een veel te groot ego.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat "zwarte scholen" of "concentratiescholen" in de spreektaal worden gebruikt voor scholen waar universitairen niet uit raken hoe ze deze correct kunnen benoemen. Men heeft het over scholen met een groot percentage kinderen uit een economisch achtergestelde achtergrond, sociale achtergesteldheid, migratieachtergrond of andere benoemingen. Volgens sommigen mag je niet spreken over een neger maar kan je beter over een "zwarte" spreken. Als ik "zwarte" of "zwart volk" hoor uitspreken in de lokale café's is dat met onverbloemde racistische intonatie in hun stem en mimiek.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er alleszins niet jaloers op ......maar jij blijkbaar wel......had je maar moeten kiezen om in het onderwijs te gaan beste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 maart 2016 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik zou het vertikken om todo-lijstjes, overleggen met pipo's en leveranciers te contacteren buiten mijn werkuren. Tenzij mijn loon hoog genoeg is. En dan komen we tot de clou: enkel van arbeiders van een hoger niveau (en dus loon) worden dergelijke zaken verwacht. Mij maakt ge niet wijs dat ne bandwerker of ne magazijnier na zijn uren nog met zijn werk bezig is.
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leraars behoren tot de luiste groep mensen.
Al altijd geweest en zal altijd blijven. Maar ze vinden zich geweldig.
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen denkt ook van zichzelf dat hij heel slim is en dat de anderen dommerikken zijn. Alleen als je beseft dat de mogelijkheid bestaat dat er andere mensen zijn die harder werken en slimmer zijn dan jij ben je op de goede weg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat het handenvol geld kost, en dat de kwaliteit in een neergaande spiraal zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leraars zowel man als vrouw zie je altijd met een glas wijn in hun hand en nooit met een stylo. Het is niet voor niks dat mensen kiezen om leraar te worden. Meestal waren dat al de kantjesaflopers in de klas voordien. Makkelijk verdiend geld en weinig inspanning. + een groot en vroeg pensioen en tussendoor veel verlof.
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 maart 2016 om 13:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voldoe nochtans aan al die voorwaarden maar zal allicht niet als zwaar beroep aanvaard worden.
Maar die karottentrekkers natuurlijk weer wel. Typisch hé? Dat is België op zijn best.
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vreugde alom ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vorig jaar zelfs 2 maand met een lamme arm gelopen omdat mijn schouder volledig naar de knoppen is.
Uitgerafelde spieren, verkalkte spieren, slijtage...en mijne rug is al niet veel beter. Van met een stylo in uw mond te zitten zal je daar geen last van hebben.
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Tenzij ge het hebt over het prijzen vergelijken en 'afvinken' van halve liters edit: verklaart ineens uw lamme arm Laatst gewijzigd door Klein Licht : 25 maart 2016 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja het onderwijs kost veel geld maar is ook een ongelofelijke investering. Maar in tegenstelling tot 2/3 van de wereld kan men hier geheel gratis naar school en een hoogstaand diploma halen. In vele delen van de wereld is dit enkel weggelegd voor de rijke welstellende klasse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |