Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Gaan we verder met of zonder islamieten in Europa?
Islamieten maken deel uit van onze maatschappij, zonder enige beperking naar aantal of religieuze beleving (burka, schaapje kelen…). 1 5,88%
Islamieten mogen hier beperkt aanwezig zijn naar aantal, geen privileges voor hun geloof. 8 47,06%
Islamieten moeten uit Europa worden verdreven. 8 47,06%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2016, 23:13   #81
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
maak er anders een nietszeggende karikatuur van.
JULLIE zijn degenen die voortdurend in karikaturen spreken. Als jullie alleen karikaturen begrijpen, dan maak ik mijn standpunt ook maar duidelijk met karikaturen.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2016, 23:30   #82
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
JULLIE zijn degenen die voortdurend in karikaturen spreken. Als jullie alleen karikaturen begrijpen, dan maak ik mijn standpunt ook maar duidelijk met karikaturen.
Maak eens een karikatuur over Christus in 'n krant, in het beste geval zal een boze lezersbrief je deel worden.
Maak dan eens een karikatuur over de Mo...
Oud 27 maart 2016, 23:39   #83
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zullen we de balans eens opmaken van vijftig jaar islamitische migratie ??
(die ons notabene ongevraagd door onze strot is geramd)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 maart 2016 om 23:42.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2016, 23:40   #84
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik moet kiezen tussen een goed geïntegreerde Marokkaan die mij niet ambeteert en mij neemt zoals ik ben, of een ingeweken verzuurde Antwerpenaar die telkens gaat klagen bij politie of andere instanties omdat hij vindt dat mijn gras of haag te lang is of ik in het weekend wat muziek maak, dan heb ik liever de Marokkaan dan de Antwerpenaar als buur.
Simplistisch geneuzel!
Als ik moet kiezen tussen een goed geïntegreerde <ethnie naar keuze> die mij niet ambeteert enz.. of een ingeweken verzuurde <provincie naar keuze> , dan zou ik het ook wel weten. Was het maar zomsimpel..
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2016, 23:46   #85
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Het doet me allemaal denken aan een tv-programma uit de jaren zeventig.
Jan en Ali werden ten tonele gevoerd om te laten zien wat een lieve mensen die moslims wel niet waren.
Ik vertrouwde die Ali meteen al voor geen meter.
Oud 28 maart 2016, 00:14   #86
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak geen onderscheid : "aanpassen of opkrassen" geldt bij mij voor ALLE inwijkelingen, ongeacht van waar ze komen. Ze krijgen van mij allemaal een eerlijke kans. Ik diskrimineer niet op basis van afkomst, uiterlijk, of overtuiging. Als ik moet kiezen tussen een goed geïntegreerde Marokkaan die mij niet ambeteert en mij neemt zoals ik ben, of een ingeweken verzuurde Antwerpenaar die telkens gaat klagen bij politie of andere instanties omdat hij vindt dat mijn gras of haag te lang is of ik in het weekend wat muziek maak, dan heb ik liever de Marokkaan dan de Antwerpenaar als buur.
Uw "aangepaste" islamieten hebben 40 jaar lang alle kansen gekregen om zich te integreren, met het gekend resultaat. De islam en bijhorende uitwassen krijgen meer en meer voet aan grond. Eeuwenoude tradities moeten onder het mom van racisme en discriminatie verdwijnen.
Kansen genoeg gehad, nu moeten ze der uit, terug naar zandbak van afkomst. Desnoods met excessief geweld.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 00:19   #87
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Uw "aangepaste" islamieten hebben 40 jaar lang alle kansen gekregen om zich te integreren, met het gekend resultaat. De islam en bijhorende uitwassen krijgen meer en meer voet aan grond. Eeuwenoude tradities moeten onder het mom van racisme en discriminatie verdwijnen.
Kansen genoeg gehad, nu moeten ze der uit, terug naar zandbak van afkomst. Desnoods met excessief geweld .
Zo is dat.

En die kansen hadden ze nooit moeten krijgen.
Oud 28 maart 2016, 00:26   #88
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Diepgelovige Christenen volgens mij niet of althans in veel mindere mate. Ik heb in mijn familie twee 'tante nonnekes' gehad die heel hun leven tussen de armen in Indië hebben geleefd om hen bij te staan. Zij leefden er zelf in de grootste armoede. En zo waren er veel. Opvallend ook dat zij geen onderscheid maakten wegens geloofsovertuiging. Ziet u een moslima hetzelfde doen?

JvdB als Drukazz zijn, met alle respect, mensen met oogkleppen die niet kunnen verdragen als men niet in god gelooft. Mohammedanen zijn net hetzelfde. Soort zoekt soort zal ik dan maar zeggen.

Iedereen mag voor mijn part geloven in wat hij/zij wil, maar hun religie mag nooit opgedrongen worden aan anderen of anderen hun leven beïnvloeden. Wij zijn eindelijk onder het juk van het katholicisme onderuit gekomen en nu komt de islam opdraven met al hun regeltjes en eisen. Veel moslims hebben een afkeer van onze 'ongelovige' maatschappij, maar zijn niet te beroerd om op kosten van diezelfde maatschappij te leven. En ja, zelfs JvdB en Drukazz, ondanks hun geloof in een god, zijn in hun ogen ongelovige honden. Het lijkt er dus meer op dat godsdienst één en al schijnheiligheid is.
Ik heb eigenlijk alleen een probleem met fundamentalisme.

En voor alle duidelijkheid, eigenlijk heb ik (wel een soort van) respect voor zowel JvdB als Drukazz. JvdB gaat de discussie aan, en kan het iedereen moeilijk maken, en Drukazz gaat de discussie met open vizier aan, en dat is echt zeldzaam op dit forum.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 01:02   #89
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zullen we de balans eens opmaken van vijftig jaar islamitische migratie ??
(die ons notabene ongevraagd door onze strot is geramd)
... je bent toch verhuisd ? ... is het probleem niet opgelost ?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 01:12   #90
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... je bent toch verhuisd ? ... is het probleem niet opgelost ?
Ik weet dat de vraag niet aan mij is gericht en toch zeg ik er wat over. Nee, dan is het niet opgelost.
Dat tuig moet weg.

Duizenden Europeanen moeten dagelijks spitsroeden lopen. Ik ken iemand die uit Sint-Lambrechts-Woluwe is gaan lopen.

Het was echt niet meer te doen, zei ze. De enige reactie die ze daarop kreeg was een oorverdovende stilte.
Oud 28 maart 2016, 01:39   #91
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

"Is het probleem niet opgelost" vraagt de kleuter , amper hoeveel dagen ook alweer na 'n zoveelste aanslag met tientallen dodelijke slachtoffers.

Schaamte kennen ze niet ...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 01:59   #92
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
"Is het probleem niet opgelost" vraagt de kleuter , amper hoeveel dagen ook alweer na 'n zoveelste aanslag met tientallen dodelijke slachtoffers.

Schaamte kennen ze niet ...
Ja, SDX, het is amper enkele dagen geleden en ze beginnen weer hun gore bek open te doen.
Bangschijters, zegt dat ding al lachend.

Inderdaad, angst is een probleem. Laten we daar eerlijk over zijn.
Dat blijft echter niet duren.
Oud 28 maart 2016, 03:24   #93
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... hoe ga je ze verwijderen ?
Dat is inderdaad het probleem en meteen ook de reden om er geen meer binnen laten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 03:25   #94
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Simplistisch geneuzel!
Als ik moet kiezen tussen een goed geïntegreerde <ethnie naar keuze> die mij niet ambeteert enz.. of een ingeweken verzuurde <provincie naar keuze> , dan zou ik het ook wel weten. Was het maar zomsimpel..
Moet er nu plots genuanceerder worden gedacht als het om Antwerpenaars gaat? Waarom zou ik die wél als "eigen volk" moeten beschouwen?
En wat simplistisch geneuzel betreft : jullie pennen er hier dagelijks bij bakken neer. Blijkbaar zijn simplistische redeneringen de enige die jullie kunnen begrijpen.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 28 maart 2016, 03:36   #95
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet er nu plots genuanceerder worden gedacht als het om Antwerpenaars gaat? Waarom zou ik die wél als "eigen volk" moeten beschouwen?
En wat simplistisch geneuzel betreft : jullie pennen er hier dagelijks bij bakken neer. Blijkbaar zijn simplistische redeneringen de enige die jullie kunnen begrijpen.
Doomy, wat wil jij dan. Schopenhauer? We hebben GENOEG van dat pseudo-intellectualistisch geleuter.

Snap dat nu eens.
Oud 28 maart 2016, 03:46   #96
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Kansen genoeg gehad, nu moeten ze der uit, terug naar zandbak van afkomst. Desnoods met excessief geweld.
In mijn wijk wonen onder andere een volkseigen biernazi, Marokkanen, een Chinees, Irakezen, Tsjetsjenen,... En raad eens wie er eerlijk gaat werken en belastingen betaalt? Die vervloekte "vreemde luizen". En raad eens wie er op hun kosten van een uitkering leeft? De lamme volkseigen biernazi die deze "vreemde luizen" vervloekt. Die doet zelfs geen vrijwilligerswerk die het "eigen volk" ten goede komt. Mooie verdediger van het "eigen volk". Als Islamitische Staat ooit mijn wijk zal willen veroveren, dan zal ik voor de verdediging ervan meer vertrouwen hebben in die ondernemende "vreemde luizen" dan in die lamme biernazi.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 28 maart 2016 om 03:55.
Oud 28 maart 2016, 03:54   #97
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn wijk wonen onder andere een volkseigen biernazi, Marokkanen, een Chinees, Irakezen, Tsjetsjenen,... En raad eens wie er eerlijk gaat werken en belastingen betaalt? Die vervloekte "vreemde luizen". En raad eens wie er op hun kosten van een uitkering leeft? De lamme volkseigen biernazi die deze "vreemde luizen" vervloekt. Mooie verdediger van het "eigen volk". Als Islamitische Staat ooit mijn wijk zal willen veroveren, dan zal ik voor de verdediging ervan meer vertrouwen hebben in die "vreemde luizen" dan in die biernazi.
Ik heb toch liever die 'biernazi'.

Die vreemde luizen haten je. De biernazi niet. Hij drinkt alleen bier.
Oud 28 maart 2016, 03:57   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn wijk wonen onder andere een volkseigen biernazi, Marokkanen, een Chinees, Irakezen, Tsjetsjenen,... En raad eens wie er eerlijk gaat werken en belastingen betaalt? Die vervloekte "vreemde luizen". En raad eens wie er op hun kosten van een uitkering leeft? De lamme volkseigen biernazi die deze "vreemde luizen" vervloekt. Die doet zelfs geen vrijwilligerswerk die het "eigen volk" ten goede komt. Mooie verdediger van het "eigen volk". Als Islamitische Staat ooit mijn wijk zal willen veroveren, dan zal ik voor de verdediging ervan meer vertrouwen hebben in die "vreemde luizen" dan in die biernazi.
Goed nieuws, ze worden dus niet gediscrimineerd op de arbeids markt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 03:58   #99
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik heb toch liever die 'biernazi'.

Die vreemde luizen haten je. De biernazi niet. Hij drinkt alleen bier.
Veel haat heb ik nog niet van die "vreemde luizen" gemerkt. Die zijn integendeel erg vriendelijk en sociaal tegenover mij, en nemen mij zoals ik ben. Dit kan ik niet altijd zeggen van het "eigen volk", en al helemaal niet van nazis die mij haten om wie ik ben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 28 maart 2016 om 03:59.
Oud 28 maart 2016, 04:02   #100
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Goed nieuws, ze worden dus niet gediscrimineerd op de arbeids markt.
De enen doen klotejobs die Belgen niet meer willen doen (ook de biernazis niet), en de anderen baten als zelfstandige een eetzaak of nachtwinkel uit.

westhoek.jpg
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be