![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Ik wil " ik stel geenszins dat het aan de zich onschuldig wetende verdachte is om zijn onschuld te bewijzen" in geen enkele andere richting duwen dan de letterlijke betekenis van die zin. Uw koppige misvatting dat het anders zou zijn verandert daar niets aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Dat spreekt vanzelf. Ik heb het niet zo met geschuifel met rechtsprincipes die ooit werden aangebracht om een overwonnen vijand te veroordelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() U mag het voor mijn part nog zestig jaar lang een "objectieve lezing van het geheel van mijn bericht" noemen, maar eenieder kan merken dat het een misvatting uwerzijds is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik trouwens evenzeer verbazingwekkend vind is het feit dat u kennelijk erg weinig problemen blijkt te hebben met handelingen die nu niet bepaald stroken met de zogenaamde leer van uw godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wens juist heel strenge straffen voor geestelijken die zich schuldig maken aan dergelijke misdaden. Sommigen op dit forum weten al langer dan vandaag dat ik bij de eersten was om aan het bisschoppelijk paleis te protesteren. Dat was toen met Alexandra Colen die het initiatief daartoe had genomen. Op dat vlak heeft Danneels zich een bijzonder zwak kerkvorst getoond. Alleen worden hier door allerlei mensen indianenverhaaltjes opgedist als zou "de" Kerk het gerecht manipuleren. Of zou het gerecht bewust dossiers laten verjaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nogmaals een groteske bewering. Ik daag u uit ook maar één bericht van me aan te halen waarin ik pedofilie (door wie dan ook) zou vergoeilijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als katholiek heb ik mijn stem laten horen voor de verantwoordelijken. Meer kan ik niet doen. Of meent u misschien dat ik bepaalde verdachten eigenhandig had moeten ombrengen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Wat ik stel is iets anders dan dat u "pedofilie zou vergoelijken", mijnheer. U blijft koppig dingen lezen die er niet staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komt u er dus toe te stellen dat ik "kennelijk erg weinig problemen blijk te hebben met handelingen die nu niet bepaald stroken met de zogenaamde leer van uw godsdienst". Aan u om dat maar eens hard te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ken mensen die zich (weliswaar in Frankrijk, niet in België) om reden van de voortdurende pedofilieschandalen hebben afgekeerd van hetgeen men per algemeen "de katholieke kerk" noemt. Sommigen ervan blijven kennelijk geloven in hun god en profeet, maar zij hebben begrepen dat diegenen die beweren die god en profeet op aard te vertegenwoordigen geen navolging verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Let wel, mijnheer : voor mij hebt u de vrijheid om te geloven in een god naar uw keuze. Als u die "god" qua concept durft uitbreiden tot bijvoorbeeld de creatieve kracht die aan de oorsprong ligt van hetgeen wij "het heelal" noemen met alles erop en eraan, kan ik u zelfs ten dele volgen. Maar laten we mekaar geen blaasjes wijsmaken : bedoelde creatieve kracht heeft geen als mensen vermomde vertegenwoordigers op aard, nietwaar. Overigens, de planeet aarde is binnen het door ons gekend deeltje van het heelal niets méér dan een nietig en nietsbetekenend stofje. De betekenis van de mensheid, laat staan van eender welke kerk van eender welke godsdienst, is in het kader van het ganse heelal voor de natuurkracht die aan de creatie van dat heelal ten oorsprong lag, nul komma nul. Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 05:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles zit nog bij het parket, het is nog niet voor de raadkamer gebracht. Er is dus helemaal nog geen beslissing of er al dan niet verjaring is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij het 'toeval' is dat het parket de volkomen onlogische stap zet van te communiceren over de uitslag van een zaak die nog voor de raadkamer moet komen. Dat toeval doet zich dan al wel voor de 2e keer voor met betrekking tot dit dossier.
|
![]() |
![]() |