![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Je komt hier wat lachen met "werknemers" en "mensen met diploma" die ocharme niet boven de 3000 netto per maand geraken, maar als je dan zelf eens op de proppen mag komen met jouw fantastische inkomen, dan blijft het windstil en geraak je niet verder dan wat ontwijkend gezever en je standaard turbo-praat ![]() Niet dat het verwonderlijk is, meer dan dat had ik ook niet echt verwacht ![]() Citaat:
![]() En dat voor een werknemer met diploma van ocharme begin de dertig. Krenkt dat je blazend ego niet te hard? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens niemand kan je iets maken als je iedere maand je auto duur verkoopt en een goedkopere andere koopt. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 april 2016 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Occasioneel dingen verkopen is geen probleem. Er een handeltje van maken: dan ben je een zelfstandige activiteit aan het uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek van systemen van 8 jaar oud. De 386 SX is van 1988.. Oh, en ik heb ook meer dan enkele minuten de tijd. En slimme, echt veel tijd kruipt er in het aanpassen van alle (fully constrained) onderdelen van machines als je er eentje van aanpast. Kan dagen duren, ook met recente systemen. Daartegen is uw CFD en FEA kattepis. Ik val echt achterover van uw onwetendheid hieromtrent... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral die Turken zijn daar heel actief in. Maar anderen doen ook hun best. Tegenwoordig zitten ze in afval te snuisteren om nadien nog wat prullen te kunnen verkopen.
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebt ge ondertussen al een priority date voor uw patent ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/technologie/f...ndel-b1836591/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik wil gewoon eens aantonen dat een goede verdiener door de fiscaliteit dikwijls netto maar een gewone verdiener weer is geworden. Netto loon is immers uw belastbaar loon. En met de belasting schalen spreekt een hoger loon in het nadeel. Dat is wat zelfstandigen ontwijken; en werknemers ook door hun trukendoos met extra legale manouvers. Maar puur gezien? Dikwijls de moeite van het studeren niet meer in de huidige situatie. Bovendien heb ik zo een vermoeden dat al die extra loon voordelen er tussen vandaag en 3 jaar er wel zullen uit zijn en ook belast zullen zijn. Het zijn trouwens ook de hogere lonen die zorgen dat alle werk naar de lage loonlanden gaat. Om hun eigen loon te kunnen behouden.
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn job is op dit moment enkel uit te voeren als werknemer. De kapitaalsinvesteringen en het netwerk van collegas intern is onontbeerlijk om mijn werk goed te doen. Als zelfstandige is het onmogelijk om wetenschappelijk onderzoek te doen bvb: welke zelfstandige heeft enkele miljoenen euros aan equipment staan ? Dus sommige jobs zullen steeds in dienst zijn van een vennootschap of vzw of instituut, anderen kunnen gemakkelijk als zelfstandige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige lonen zijn zo hoog dat het quasi onmogelijk is geworden er nog iets mee te doen. Zoals ik al zei, slachtoffer van hun eigen succes. Zo begint iedere neerwaartse spiraal.
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er staan ook alle weken mensen op zogenaamde rommelmarkten die er zo een handeltje op nahouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In beperkte mate mag je bv zolderverkopen doen. Nu ja. Creatief allicht. Het komt er hem op neer dat wat je gratis kan verkrijgen mag verkopen. Als je het zelf moet kopen dan is het handel. Iets in die aard is het.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 april 2016 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och ja het mag niet maar dat is zoals al die zwartwerkers....ik zie nog steeds hetzelfde.....niks veranderd..er wordt nog evenveel in het zwart bijgeklust als voorheen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem eens al het zwart geld weg. Dan pas valt alles echt stil. Er zou net moeten gezorgd worden dat iedereen wat veilig kan bijverdienen en dat kan spenderen aan wat hij zelf wil. Dat zou een boost voor de economie zijn. Al de rest is gewoon de mensen plunderen.
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan kuisen in het zwart mag niet, laten kuisen op anderen hun kosten mag dan weer wel. Het zijn die soort systemen die ons de kop kosten.
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |