![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij zult dat morgen weten, de rest van ons weet dat nu al hoor kaproen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral opletten mocht je ooit in de streek van Voeren komen, we weten uit betrouwbare bron dat ze oude moedertjes van lokale n-va politici door volksvreemde brancardiers gedwongen naar wallofonische ziekenhuizen verkassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Burgemeester worden van de grootste stad in Vlaanderen lijkt me juist wel verantwoordelijkheid opnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Een landje om nooit meer naar terug te keren ...(zwartvoetpinguïns minister, stel je voor)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nostradamus.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() Het Frans van veel van onze Vlaamse ministers is soms ook heel miniem: ze begrijpen het echter wel , maar spreken is een andere zaak: de fouten die ze maken zijn echt de fouten van beginnelingen.
Wat niet wegneemt dat ze toch een betere kennis hebben van het Frans dan de Walen/Brusselaars van het Nederlands. Het is echt wel zo dat de jongere generatie stilaan overtuigd is dat de kennis van het Nederlands een must is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zal ditmaal ongetwijfeld niet anders zijn, zij het nu voor de verandering vanuit het belgicistisch kamp. Niettemin : Ik vind het onaanvaardbaar dat François Bellot kennelijk federaal minister zal kunnen worden zonder de eerste taal van uw land – het Nederlands – te beheersen, en ik ben bovendien verbaasd dat iemand in België om dezelfde reden in een universitaire opleiding (in casu burgerlijk ingenieur) heeft kunnen slagen. Ik twijfel er niet aan dat zowel Sleurs als Bellot bekwaamheid bezitten in hun vakgebied, maar ik vind dat talenkennis voor bepaalde functie’s onverbrekelijk en noodzakelijk deel uitmaakt van de minimum vereiste bekwaamheid, en dat eenieder die geroepen wordt tot een gezagsfunctie de (officiële) taal of talen moet beheersen van degenen over wie hij/zij gezag uitoefent. Kortom, ik vind dat Bellot, net zoals Sleurs en zoals eventuele andere taalonkundige ministers of staatssecretarissen, niet de benodigde talenkennis en dus niet de minimum vereiste bekwaamheid bezit om deel uit te maken van de Belgische federale regering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor het overige : 1. Het betreft hier de rubriek "Binnenland" van een Belgisch forum : het gaat dus niet om Franse ministers. 2. Het uiten van mijn mening is niet "u de les komen lezen". Laatst gewijzigd door Gwylan : 17 april 2016 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom,kom ,meeuwtje,hier gaat het maar over het beheersen van een taal... Daar iemands bekwaamheden op afrekenen is ietwat kort door de bocht gaan... Wat mij eerder persoonlijk verontrust is dat wat voor de belgische onderdanen geldt blijkbaar niet voor de politieke wereld van toepassing is... Vooralleer je een eigen zaak kan starten of overnemen,geldt hier het bekwaamheidsprincipe,u hebt er voor gestudeerd,u bent er een aantal jaren in opgeleid op werk technisch niveau,en u hebt enige boekhoudkundige opleiding,of laat zich hierin bijstaan op professioneel niveau.... Om een ministrieel ambt uit te voeren hebt u hier in dit land enkel de zegening van uw partijvoorzitter nodig..... ![]() ![]() ![]() Bekwaamheid,ervaring,doorzicht,allemaal niet nodig.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom,kom ,meeuwtje,hier gaat het maar over het beheersen van een taal... Daar iemands bekwaamheden op afrekenen is ietwat kort door de bocht gaan... Wat mij eerder persoonlijk verontrust is dat wat voor de belgische onderdanen geldt blijkbaar niet voor de politieke wereld van toepassing is... Vooralleer je een eigen zaak kan starten of overnemen,geldt hier het bekwaamheidsprincipe,u hebt er voor gestudeerd,u bent er een aantal jaren in opgeleid op werk technisch niveau,en u hebt enige boekhoudkundige opleiding,of laat zich hierin bijstaan op professioneel niveau.... Om een ministrieel ambt uit te voeren hebt u hier in dit land enkel de zegening van uw partijvoorzitter nodig..... ![]() ![]() ![]() Bekwaamheid,ervaring,doorzicht,allemaal niet nodig.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar er is toch een limiet aan wat aanvaardbaar is, vind ik. Het niet voldoende beheersen van de taal of talen van degenen over wie men gezag uitoefent is een goed voorbeeld van iets dat niet binnen die limiet ligt. Laatst gewijzigd door Gwylan : 17 april 2016 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |