Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2016, 19:43   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Bourgeois : "We moeten dichter bij elkaar gaan wonen. We moeten naar een verdichting van onze kernen gaan. De ‘verlinting’ van Vlaanderen is een erfenis uit het verleden die we niet in één-twee-drie veranderen, maar tegen 2050 moeten we dichter bij elkaar gaan wonen."

Wat slaat die nu weeral uit zijn bottenN? Als Bourgeois zich dan toch zo stoort aan de huizen die de Vlamingen bouwen, waarom pakt hij dan niet gewoon zijn valiezen? Vlaanderen moet helemaal niet veranderen! Als het van Bourgeois zou afhangen leven we binnenkort allemaal in superappartementen met op het dak een moskee ...
Het wordt de hoogste tijd dat er eens met de bulldozer door dit verfoeilijk landschap vol lintbebouwing en wilde bebouwing wordt gegaan. Je kan van Stevaert van alles zeggen, maar zijn stedenbouwkundige aanpak was er wel een die men beter had nagevolgd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 19:43   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oorschelp Bekijk bericht
'Besturen is vooruit zien', daar heeft de VB-aanhang lak aan. Behalve als het over vreemdelingen gaat.
Ik ben VB'er. Nog commentaar?
Oud 20 april 2016, 19:44   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou lintbebouwing dan verfoeilijk zijn? Het zorgt ervoor dat iedereen kan genieten van z'n eigen stukje groen.
U verwoordt heel goed de individualistische trek van menig Belg.
Oud 20 april 2016, 19:51   #84
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ben VB'er. Nog commentaar?
Besturen zegt ie ... ze zijn wel instaat , maar de rest van ons land niet om te aanvaarden dat wij er zouden bijkomen en zekerst Ons Koningshuis zou dwars liggen ,, Zij aanvaarden het Vlaams Belang nooit Jamais of er zou een wonder moeten gebeuren
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 20:01   #85
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Jongens toch, dat gezeik over Nederland altijd.

Almere is zo'n geplande stad. Woonwijken van kilometers anonieme, vierkante hokjes nauwelijks groter dan het gemiddelde duivenkot in een Vlaamse villawijk. Bloemkoolwijken met tuintjes zo klein dat je ze kan verwarren met een groene deurmat.

Binnenkort krijgen we van Bourgeois bij de kapper nog de keuze tussen 4 snits en op restaurant 3 kleuren soylent.
Als ze dan toch met statistieke willen zwaaien: dat ze de zelfmoordcijfers in zo'n modelwijken eens nakijken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 20:08   #86
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Omdat die mensen nodig zijn, en....bewijzen hiervoor moeten ministers NIET meer leveren.
Als ik met een zaklamp in uw ene oor schijn, komt er dan licht uit uw andere oor?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 20:12   #87
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als ze dan toch met statistieke willen zwaaien: dat ze de zelfmoordcijfers in zo'n modelwijken eens nakijken.
Ik vind het al erg dat er een buur langs me woont. Laat staan in een vogelkot zeven hoog, met er ene boven, onder, links en rechts van u.

Ik denk dat mijn huis zowat het laatste is wat me hier in nog in dit klotelandje houdt. Dus als ze daar ook al moeilijk over gaan doen...byebye.
Oud 20 april 2016, 20:22   #88
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Lang werden zij die beweerden dat er buiten de aarde nog leven moest bestaan uitgelachen en nu is men daar al lang zeker van. De vraag is, welke vorm heeft dat leven en kunnen wij daar wel mee samen leven?

Als we morgen de ijsberen van pool veranderen en bij de Pinguïns zetten, ook al leven die nu in gelijkaardige omstandigheden, dan vreten die ijsberen die Pinguïns op. Een beetje vergelijkbaar met onze gefaalde multicultuur. 't Is niet omdat we het graag anders hadden gezien dat het ook anders kan hé?
Jeezes fucking christ... leven buiten de aarde waar men 'zeker van is' ... En dan vragen sommigen nog ernstig waarom we blokkers op dit forum bestempelen als mongoloïde idioten met hersenverlamming.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 20:26   #89
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jeezes fucking christ... leven buiten de aarde waar men 'zeker van is' ... En dan vragen sommigen nog ernstig waarom we blokkers op dit forum bestempelen als mongoloïde idioten met hersenverlamming.
O my God zijn we daar weer met een kar vol uitwerpselen voor de VB ers zeg dat het niet waar kan zijn...
Oud 20 april 2016, 20:30   #90
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Hoe woont Mr. Bourgeois zelf? Dat is de eerste vraag die moet gesteld worden. Geeft hij het voorbeeld? Of verkoopt hij loze praatjes?
Wie een luilekkerleventje leidt zoals dat van Geert Bourgeois, die heeft de stilte en privacy van een eenzame woonst niet nodig. Zo is het gemakkelijk spreken! Voor veel Vlamingen is het een droom een eigen stekje te vinden in de natuur, meestal zelfs de reden waarom hij werken gaat. De Vlaming is gepokt en gemazeld met het droombeeld van huisje-tuintje-boompje, en daartegen ingaan zoals Geert Bourgeois is feitelijk de aard van de Vlaming ontkennen. Van de voorzitter van een Vlaamsnationale partij zou je tenminste mogen verwachten dat hij beseft waar de gevoeligheden van zijn volk liggen! Jambon wordt hard aangepakt omdat hij de waarheid durft uitspreken, maar dit soort waanzin wordt natuurlijk niet opgepikt door de media, want wat Bourgeois zegt is mainstream links gedachtengoed! Is die mens misschien op vrijersvoeten, heeft hij last van 't oud zot?? Eerst de moslims zitten opvrijen met zijn Europese islam, en nu wat gaan aanschurken bij de ecologische fascisten van groen :s
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 20:35   #91
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
O my God zijn we daar weer met een kar vol uitwerpselen voor de VB ers zeg dat het niet waar kan zijn...
Neen ! dit is de kar uitwerpselen over de onnozelaars die in buitenaardse wezens geloven. Maak je geen zorgen dus.

De kar vol stront voor de blokkers staat altijd klaar (24u/24) in andere draadjes.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 20:38   #92
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Dat is onnozel worden denk ik politiek dagelijks maakt mensen geestelijk onstabiel ,, ik ondervind dat als je hier dagelijks komst discussie voeren dat je wereldvreemd teveel gefixeerd geraakt ... dus ik denk dat sommige politiekers gewoon doordraaien ....pedalen kwijt geraken... vandaar die uit de nekgeklets onzin van hen,
Oud 20 april 2016, 20:40   #93
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen ! dit is de kar uitwerpselen over de onnozelaars die in buitenaardse wezens geloven. Maak je geen zorgen dus.

De kar vol stront voor de blokkers staat altijd klaar (24u/24) in andere draadjes.
Lees es hierboven .... dat is mijn kar ik giet terug ,, groetjes van een VB tje

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 20 april 2016 om 20:41.
Oud 20 april 2016, 20:43   #94
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dat is onnozel worden denk ik politiek dagelijks maakt mensen geestelijk onstabiel ,, ik ondervind dat als je hier dagelijks komst discussie voeren dat je wereldvreemd teveel gefixeerd geraakt ... dus ik denk dat sommige politiekers gewoon doordraaien ....pedalen kwijt geraken... vandaar die uit de nekgeklets onzin van hen,
Klopt die mensen zijn ook gefixeert op 'verandering' ... nv-a trok zelfs met zo'n slogan naar de bollekeskermis. Verandering is juist wat er de Vlamingen tegensteekt
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 20:48   #95
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat slaat die nu weeral uit zijn bottenN? Als Bourgeois zich dan toch zo stoort aan de huizen die de Vlamingen bouwen, waarom pakt hij dan niet gewoon zijn valiezen? Vlaanderen moet helemaal niet veranderen! Als het van Bourgeois zou afhangen leven we binnenkort allemaal in superappartementen met op het dak een moskee ...
Wonen in het groen, ver weg van de multiculturele geneugten van de stad zal enkel nog weggelegd zijn voor mensen met een parlementaire of ministerwedde.
Al de rest mag op een mierenhoop gaan zitten.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 21:00   #96
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er buitenaards leven is, is zo goed als zeker. Dat gij achterop loopt en dit niet wil inzien kan ik ook niet aan doen.

Lang is men er vanuit gegaan dat men een soortgelijke planeet zoals de aarde nodig had om leven mogelijk te achten. De temperatuur moest binnen de perken zijn en er moest zuurstof zijn.

Inmiddels heeft men hier op aarde wezens ontdekt welke leven in temperaturen van boven de 300 graden en tevens ook wezens ontdekt welke geen zuurstof nodig hebben. Daarom wordt algemeen aangenomen dat met enige zekerheid mag gezegd worden dat de kans dat er leven bestaat buiten de aarde veel groter is dan de kans dat die niet bestaat.

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren...-diepzee.dhtml

http://www.scientias.nl/dit-meercell...nder-zuurstof/

http://www.knack.be/nieuws/wetenscha...al-588925.html

http://www.vvs.be/werkgroepen/werkgr...tenaards-leven

http://www.knack.be/nieuws/wetenscha...mal-88595.html

Laatst gewijzigd door Garry : 20 april 2016 om 21:12.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 21:07   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie een luilekkerleventje leidt zoals dat van Geert Bourgeois, die heeft de stilte en privacy van een eenzame woonst niet nodig. Zo is het gemakkelijk spreken! Voor veel Vlamingen is het een droom een eigen stekje te vinden in de natuur, meestal zelfs de reden waarom hij werken gaat. De Vlaming is gepokt en gemazeld met het droombeeld van huisje-tuintje-boompje, en daartegen ingaan zoals Geert Bourgeois is feitelijk de aard van de Vlaming ontkennen.
Nogmaals, een mooie beschrijving van de individualistische trek van de modale Belg. "Mijn eigen tuin telt". Hoe de rest van de straat door een dergelijke bebouwing er gaat uitzien, is van totaal geen tel. De gevolgen zijn voor iedereen duidelijk: een afgrijslijk landschap.
Oud 20 april 2016, 21:16   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Wonen in het groen, ver weg van de multiculturele geneugten van de stad zal enkel nog weggelegd zijn voor mensen met een parlementaire of ministerwedde.
Al de rest mag op een mierenhoop gaan zitten.
Het is nu al een mierenhoop.
Oud 20 april 2016, 22:30   #99
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogmaals, een mooie beschrijving van de individualistische trek van de modale Belg. "Mijn eigen tuin telt". Hoe de rest van de straat door een dergelijke bebouwing er gaat uitzien, is van totaal geen tel. De gevolgen zijn voor iedereen duidelijk: een afgrijslijk landschap.
Gaan we dan niet beter gelijk ook overal al die industrie opdoeken want als ge het hebt over afgrijselijk landschap denk ik dat industrie nog voor een nog veel afgrijselijker landschap zorgt. En dan al die akkers met hun kunstmatige rechtlijnige figuren, ook om van te huiveren. Gewoon weg doen en terug naar de oorsprong van bossen en struikgewas, eigenlijk een ondoordringbare wildernis van takken en bomen.

Ge gaat dan natuurlijk wel crewveren van de honger maar ja, ge moet er iets voor over hebben hé.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 22:59   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gaan we dan niet beter gelijk ook overal al die industrie opdoeken want als ge het hebt over afgrijselijk landschap denk ik dat industrie nog voor een nog veel afgrijselijker landschap zorgt. En dan al die akkers met hun kunstmatige rechtlijnige figuren, ook om van te huiveren. Gewoon weg doen en terug naar de oorsprong van bossen en struikgewas, eigenlijk een ondoordringbare wildernis van takken en bomen.

Ge gaat dan natuurlijk wel crewveren van de honger maar ja, ge moet er iets voor over hebben hé.
Voorbije vakantie was ik in het Zwarte Woud. Wel, ik heb er industrie gezien, maar ook onmetelijk veel vrije natuur. In de dalen die we bezochten zijn dorpen en steden heel duidelijk afgelijnd, met daartussen ongelooflijk veel natuur. Het kan allemaal samen, maar dan wel geordend.

Juist die orde ontbreekt in Vlaanderen. Men heeft toegelaten dat dorpen door lintbebouwing aan elkaar groeiden. Met alle gevolgen van dien. In Duitsland was men alvast veel verstandiger. Een land met nochtans een bloeiende industrie, nietwaar?!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be