![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wil het in ieder geval niet en daarom dat ik er alles aan doe om dat te veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kom nu niet af met "Zeg niet to gauw 't is weer een leraar" he. Oh wacht, misschien deed hij een fun-neske? keskejevoe
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() toch wel.
Binnen 15-20 jaar is de identiteit van de Brusselaar islamitisch. We zullen dan eens zien wat er nog over blijft van de fédération wallobrux. Die nieuwe Brusselaars zullen Wallonië nog meer het buitenland beschouwen dan Vlaanderen dat doet. Walen en de weinige autochtone Brusselaars zullen nog smeken om Vlaamse aanwezigheid in brussel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ho maar! Er is reeds zo veel veranderd, iets wat de Belgische francofonen zich direct na WO2 in de verste verte niet konden voorstellen. Het is een traag proces, het gebeurt met horten en stoten, maar het gaat door. De eerstvolgende stap is een volwaardige hervorming waardoor de deelstaten zodanig veel beleidsbevoegdheid in handen krijgen dat we in feite een soort mini-federaal niveau krijgen. M.a.w. een stap naar een toestand die van deze staat de facto een confederatie maakt. Ook al zal die confederatie dan niet ontstaan zijn op de wijze die in de handboeken van volkenrecht beschreven staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De enige echte reden dat er niet meer Nederlandstaligen in Brussel zijn is te vinden bij de Vlaamse gemeenschap. De Vlaamse gemeenschap heeft nagelaten, zeg maar geweigerd, voldoende (financiële) middelen ter beschikking te stellen om aan de grote vraag naar Nederlandstalig onderwijs te voldoen. Die vraag is er al tientallen jaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die mensen begon uit te maken als hun kaartje in het Nederlands op de bus of de tram vroegen, of was het dan ook de Vlaamse Gemeenschap die geen Nederlandstalige formulieren had liggen op de diensten van de Brusselse gemeentehuizen, of was het ook de Vlaamse Gemeenschap die mensen weigerden te bedienen in bepaalde horeca zaken als ze hun bestelling in het Nederlands plaatsten. Ja ,steek de schuld maar op de Vlaamse Gemeenschap en vergeet gemakshalve al de grote en kleine pesterijen die de Nederlandstaligen generaties lang in Brussel moesten ondergaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |