Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2016, 07:10   #81
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je had misschien al een paar glazen teveel op toen je dat schreef ?
Neen positief nalopen is hier niet in de mode ,, afbreken en erop schijten hebben ze hier liever blijkbaar , zelf die van VB zelf ... dat heb ik al ondervonden.....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 08:06   #82
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bakske vol koeken Bekijk bericht
Mensen zouden opnieuw moeten leren zelf koeken te bakken want wat we zelf doen doen we beter.
Vooral door belastingen te verhogen zonder ze belastingverhogingen te mogen noemen en de schulden toch te laten oplopen om de "economie" te "redden".
Nog 2 jaar zoveel mogelijk doppers schorsen en er leefloners van maken en we hebben de laagste werklozenstatistiek van Europa.

Jacko, moet je dat nog leren, koekenbakken?

Op mijn tiende kende ik dat al. Het zal wel zijn dat Vlaanderen achterlijk is en blijft.

Trouwens een boekweit koek met spekstukjes en siroop of vruchtengelei in verwerkt is nog niet op de markt en lekker man! Ik denk dat ik ze Weyts ga noemen.
Bij deze neem ik er een patent op.®
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 08:11   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
O.K. ik verhuis dan naar Nederland juist over de grens ... ze kunnen het hier stoven ,, durven ze mij nog 1 iets te verplichten .Ik ben het hier echt zat.
Ik vind Nederland op zeer veel vlakken veel bemoeizuchtiger dan Vlaanderen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 08:12   #84
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen , wat verbruiken 2 mensen ? een douche ,wat Tv , een lampkapje s 'avonds , en wat eten koken ... ik zie dat de moeite niet om zo een dure dingen op het dak te poefen .... voor die jaren nog te gaan ... neen mij kunnen ze niet overtuigen..
Je hebt gelijk muilekoek, voor dat geld kan je beter leukere dingen doen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 08:15   #85
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

We betalen teveel oneerlijke belastingen , ik heb een beter plan ; immigrantenstop invoeren , dat zou al een paar miljoenen uitsparen een paar zeg ik en de sociale zekerheid in balans houden, cijfers waar zijn de cijfers .... wie heeft de cijfers van de immigranten die niet werken en nog nooit gewerkt hebben en nooit willen gaan werken uiteindelijk wat dit het land per jaar kost ?? wie durft ermee naar buiten komen ?

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 8 mei 2016 om 08:16.
Oud 8 mei 2016, 08:17   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. vandaar dat de nazionaaltjes met de bijna penningmeesteres op kop de naturalisatie kost tot vier honderd vijftig euro willen optrekken .. het mag al eens iets wat kosten ..
Spijtig dat jouw opmerking volledig buiten het onderwerp van de draad is, anders had ik kunnen antwoorden dat ik een groot veelvoud er voor over zou hebben om b. afgenaturaliseerd te worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 8 mei 2016, 08:34   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ze kunnen u niet verplichten van zonnepanelen te zetten, niet bij nieuwbouw en niet bij renovatie.
Gewoon zeggen dat dat financieel niet haalbaar is voor u.
Als de regering mij wil verplichten van zonnepanelen te zetten dan moet de regering de kosten daarvoor ook maar betalen.
Dat kunnen ze heel gemakkelijk.

Jouw straffe taal doet me denken aan een collega die ook zo brieste omdat hij zijn ondergrondse stookolieketel moest laten testen, verplicht wegens de wet.
Hij deed dat niet. Tot hij tot de constatatie kwam dat geen enkele olieleverancier het waagde om hem te leveren.

Men zal dus wel iets vinden om je desnoods wat te forceren.

kuch

Oud 8 mei 2016, 08:36   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor blokkers moet men het soms wat eenvoudiger uitleggen : JE BENT NIET VERPLICHT OM ZONNEPANELEN TE PLAATSEN !

Lees dit drie keer, luidop, dan dringt het misschien door.
Nu nog niet, maar het zal er komen. Tommeldinges was duidelijk.

kuch

Oud 8 mei 2016, 09:20   #89
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

kuch
Dan ook voor Molenbeek en die regio in het bijzonder waar er veel geld aanwezig is bij de mensen en heel België hé ... en de OCMW huizen .. zo is de cirkel weer rond... geld moet rollen is een oude spreuk, wat een anale zeikerd is die man toch , hij zit eenrichting te denken mensen met geld moeten het weer spenderen aan vaderke staat wat een stupide zakkenloper
Oud 8 mei 2016, 09:48   #90
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ook voor Molenbeek en die regio in het bijzonder waar er veel geld aanwezig is bij de mensen en heel België hé ... en de OCMW huizen .. zo is de cirkel weer rond... geld moet rollen is een oude spreuk, wat een anale zeikerd is die man toch , hij zit eenrichting te denken mensen met geld moeten het weer spenderen aan vaderke staat wat een stupide zakkenloper
Ik ben niet akkoord, heb nog eens zitten rekenen en dit is mijn artikel daarover geef maar kritiek
http://newsmonkey.be/article/66742
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2016, 10:04   #91
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Ik ben geen ingenieur , maar zouden er geen mogelijkheden mogelijk zijn om zonnepanelen in een oneindige hoeveelheid te plaatsen in zuiderse Europese landen? daar zitten ze nog met een hoeveelheid aan open stukken aan gronden? en daar schijnt de zon 356 dagen per jaar ongeveer , zou daar geen toekomst in zitten bedrijven oprichten die energie maken?? of is dat niet te realiseren? ik ben niet echt heel slim kweet het .
Oud 8 mei 2016, 10:08   #92
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik ben niet akkoord, heb nog eens zitten rekenen en dit is mijn artikel daarover geef maar kritiek
http://newsmonkey.be/article/66742
neen ik heb niet gekeken , altijd problemen als ik op zoiets klik , loop dan vast met pc , ik zie het niet zitten persoonlijk dat mensen verplicht worden omdat iedereen een andere leefsituatie heeft ,, om investeringen af te dwingen bij de burgers lijkt nogal straffen thee.
Oud 8 mei 2016, 10:08   #93
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen ingenieur , maar zouden er geen mogelijkheden mogelijk zijn om zonnepanelen in een oneindige hoeveelheid te plaatsen in zuiderse Europese landen? daar zitten ze nog met een hoeveelheid aan open stukken aan gronden? en daar schijnt de zon 356 dagen per jaar ongeveer , zou daar geen toekomst in zitten bedrijven oprichten die energie maken?? of is dat niet te realiseren? ik ben niet echt heel slim kweet het .
Je ziet dat ze het zelf doen, zoals in Malta en Italië hadden ze een reductie van CO2 van twintig percent... In feite,kunnen wij die overschotten kopen om onze gebrek aan reductie te,compenseren, maar dan blijf je wel afhankelijk zonder er zelf iets aan te doen. Het is dus beter dat we zelf onze energieafhankelijkehid reduceren.

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 mei 2016 om 10:09.
Oud 8 mei 2016, 10:11   #94
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen ik heb niet gekeken , altijd problemen als ik op zoiets klik , loop dan vast met pc , ik zie het niet zitten persoonlijk dat mensen verplicht worden omdat iedereen een andere leefsituatie heeft ,, om investeringen af te dwingen bij de burgers lijkt nogal straffen thee.
Dwingen? Het is gewoon ontsnappen aan belastingen op elektriciteit en energiekosten kwijt zijn...
Oud 8 mei 2016, 10:27   #95
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dwingen? Het is gewoon ontsnappen aan belastingen op elektriciteit en energiekosten kwijt zijn...
Door een investering te doen als particulier van 14.000 euro heb je geen kosten? met dat bedrag kan ik voor de rest van mijn leven mijn elektriciteit betalen...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 8 mei 2016 om 10:29.
Oud 8 mei 2016, 10:35   #96
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door een investering te doen als particulier van 14.000 euro heb je geen kosten? met dat bedrag kan ik voor de rest van mijn leven mijn elektriciteit betalen...
Hoeveel verbruik heb je 3000 kWh ?
Dan kies je een installatie van 3500 watt

Hoeveel kost dat ?
http://www.escoshop.be/zonnepanelen-doe-het-zelf/
Oud 8 mei 2016, 11:08   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

kuch
Het zou me niet verbazen dat dit het onderwerp is van het volgende N-VU congres.

'Vlaanderen is niet klaar voor onafhankelijkheid, eerst moet elk dak vol staan met zonnepanelen'.
Oud 8 mei 2016, 11:20   #98
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonnepanelen verliezen rendement bij te hoge temperaturen zo'n 0,5% per graad Celsius. Onder een bakkende zon van het zuiden werken ze dus niet optimaal en kan het rendement met 20% en meer dalen.
Oud 8 mei 2016, 11:54   #99
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Zonnepanelen verliezen rendement bij te hoge temperaturen zo'n 0,5% per graad Celsius. Onder een bakkende zon van het zuiden werken ze dus niet optimaal en kan het rendement met 20% en meer dalen.
fijn , een helpende maatje te hebben
Oud 8 mei 2016, 13:16   #100
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fijn , een helpende maatje te hebben
Dat haalt uw idee niet onderuit hoor. Grote velden met zonnepanelen hebben ook daar hun nut en kunnen voor heel wat Megawatts zorgen, ondanks hun lager rendement door de hitte.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be