![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Gelijkheid van man en vrouw. Homohuwelijken zijn hier toegelaten.
Ah oops, religies staan dat niet toe... Schrappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mag als burger gerust nog menen dat een huwelijk niet voor homoseksuele paren hoort open te staan. Of moet het nu ook al "la pensée unique" worden doorgedrukt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Wordt niets doorgedrukt. Dat is gewoon zo, die worden zo geboren.
Religie dient daar respect voor op te brengen en daar hun deuren voor open te stellen. }-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En homo's doen wat ze willen maar ik zal nooit iets dat inherent haram is als huwelijk accepteren. Alez, zelfs een Joods of christelijk huwelijk is voor mij niet hetzelfde als een halal islamitisch huwelijk. En nu wil ik wel eens zien hoe je mijn overtuiging gaat schrappen. ![]() Laatst gewijzigd door Guinevere : 11 mei 2016 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() NON wat betreft het omarmen van zondes...
Laatst gewijzigd door Guinevere : 11 mei 2016 om 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan zelfs niet als je niet eerst de burgerlijke stand gepasseerd bent.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Wel... een profeet van God en het onveranderlijke Woord voor de hele mensheid niet aanvaarden maar wel voor Hem willen trouwen. 'K denk niet dat het zekerheid op succes biedt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie in Italië voor de Kerk trouwt, heeft ook een rechtsgeldig huwelijk afgesloten voor de Italiaanse burgerlijke stand. En dat huwelijk wordt daardoor ook erkend door België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe verklaart u dan de misgelopen islamitische huwelijken en de geslaagde christelijke huwelijken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit forum is niet Italiaans, gij?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar had ik 't niet over, ik had 't gewoon over ons land ; België, en eigenlijk ook vele andere landen waar je eerst 'n burgerlijk huwelijk dient af te sluiten aleer je in 'n kerk of moskee 'n huwelijksinzegening (voor christenen, hoe dat in de mohamedanerij genoemd wordt weet ik niet) kan laten uitvoeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb bijna 30 jaar in een kleine garage gewerkt recht over het gemeentehuis en heb er daar ontelbare zien trouwen. Eerst naar het gemeentehuis en pas nadien 50 meter verder naar de kerk. Een huwelijk in een kerk of moskee heeft geen enkele wettelijke waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eerst dit poneren :
Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb zo eens een huwelijk gezien, ik vind dat raar. Waar is de liefde als de bruidegom en bruid merendeel van de tijd apart staan? Het feest draait meer om de familie dan om het koppel. Dat huwelijk vind ik niet zo erg, enkel raar. Wat ik wel erg vind is dat de vrouwen en mannen apart leven. Alsof jullie religie iets veroorzaakt bij mannen dat ze geen zelfcontrole kunnen bewaren. Dat vrouwen onderaan staan en zich te schikken hebben naar de man. Zoals mensen die bv in boerka lopen. Dat is toch omdat hun man wil dat niemand ze kan zien he? Die mannen zitten dan in zo'n vzw hele dag te plakken terwijl hun vrouw thuis alles moet doen. Wel Guine, wij zijn van dat idee in het Westen afgestapt. En ik opteer sterk onze normen en waarden centraal te stellen en alles daarop toepasbaar maken. Loopt het niet synchroon dienen we dat niet te erkennen. Kunnen we dat zelfs verbieden. |
|
![]() |
![]() |