Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2016, 12:06   #81
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Scherven A. Mok blijft moedwillig blind voor het niet te ontkennen feit dat er in deze nep-staat twee naties leven plus een handvol Duitsers die in 1919 tegen hun zin er werden bij gegooid. Voor Sch. A. M. zal alles in orde komen wanneer we allemaal "meertalig" worden. Welnu een groot gedeelte van de Vlamingen is dat reeds. Maar of we het nu graag hebben of niet er is één taal waarmee je jezelf associeert. En achter die taal steekt een cultuur en een mentaliteit. Samen vormt dat een gemeenschappelijke factor die we "natie" noemen. De 19e eeuwse Prudens Van Duyse had gelijk: De tael is gansch het volk. Daar ben ik steeds meer van overtuigd.
Feit is nu dat de Oostkantons fervente Belgen zijn en voor geen geld terug naar Duitsland willen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 12:11   #82
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Scherven A. Mok blijft moedwillig blind voor het niet te ontkennen feit dat er in deze nep-staat twee naties leven plus een handvol Duitsers die in 1919 tegen hun zin er werden bij gegooid. Voor Sch. A. M. zal alles in orde komen wanneer we allemaal "meertalig" worden. Welnu een groot gedeelte van de Vlamingen is dat reeds. Maar of we het nu graag hebben of niet er is één taal waarmee je jezelf associeert. En achter die taal steekt een cultuur en een mentaliteit. Samen vormt dat een gemeenschappelijke factor die we "natie" noemen. De 19e eeuwse Prudens Van Duyse had gelijk: De tael is gansch het volk. Daar ben ik steeds meer van overtuigd.

Achter één taal staat er één cultuur en één natie, één mentaliteit? U vertelt een grapje veronderstel ik. Ik zie Nederland en Vlaanderen zeker niet als één cultuur. Verre van. En als natie nog veel minder! En over één mentaliteit tussen Nederlanders en Nederlandssprekende Belgen ofte Vlamingen wil ik het zelfs niet eens hebben.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 mei 2016 om 12:17.
Oud 18 mei 2016, 12:28   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Achter één taal staat er één cultuur en één natie, één mentaliteit? U vertelt een grapje veronderstel ik. Ik zie Nederland en Vlaanderen zeker niet als één cultuur. Verre van. En als natie nog veel minder! En over één mentaliteit tussen Nederlanders en Nederlandssprekende Belgen ofte Vlamingen wil ik het zelfs niet eens hebben.
er zijn zeker verschillen tussen Nederlanders en Vlamingen maar ik werk toch véél gemakkelijker samen met mijn Nederlandse collega's dan met mijn Waalse.
Oud 18 mei 2016, 12:30   #84
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Feit is nu dat de Oostkantons fervente Belgen zijn en voor geen geld terug naar Duitsland willen.
"Feit", "waarheid",... rolt er alsmaar vlotjes uit bij jou.

Je vergeet systematisch van bronnen te vermelden.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 12:53   #85
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn zeker verschillen tussen Nederlanders en Vlamingen maar ik werk toch véél gemakkelijker samen met mijn Nederlandse collega's dan met mijn Waalse.
In Bolivia merk ik dat ook. Contact tussen Vlamingen en Nederlanders is vlot en evident. Niet zo met Franstalige Belgen. Er is een Nederlandstalige eenheid. Van de Belgische eenheid merk ik in de praktijk vrijwel niets. En francofone Belgen trekken veel vaker met Fransen op dan met Vlamingen. Ook omgekeerd klopt dat dus.

Vlamingen die tegen de Nederlandse grens wonen hebben soms een te beperkte visie op deze zaak. Ze zien eerder wat ons scheidt van de Nederlanders. En anderzijds voelen ze juist daarom een geromantiseerde verbondenheid met dat wat ze niet kennen in het zuiden.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 mei 2016 om 13:03.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 12:59   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt ongelijk. Tweetaligheid is een grote troef. En viertaligheid nog een grotere.

Uw uitspraak tekent weer de bedroevende mediocriteit van bepaalde (gelukkig niet allemaal) Vlaamsgezinden. Maar... dat wisten we reeds.
Daarom loopt het zo slecht in Wallonie, ze zijn niet in staat van een tweede taal te leren.

Kijk naar Michel zijn interview op CNN, de hele wereld lacht Belgie uit, die geloven niet eens dat zo'n operette figuur als Michel hier minister is.

Sommigen vroegen zich al af waarom er trouwens nooit geen hetero's eerste minister worden.
Oud 18 mei 2016, 13:00   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Heiligschennis!
Oud 18 mei 2016, 13:02   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
"Feit", "waarheid",... rolt er alsmaar vlotjes uit bij jou.

Je vergeet systematisch van bronnen te vermelden.
Zijn bronnen zijn altijd dezelfde:

'Ik zie geen problemen, ik merk daar niets van, ik heb niets gezien...'
Oud 18 mei 2016, 13:26   #89
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[dubbel]

Laatst gewijzigd door Zeno! : 18 mei 2016 om 13:27.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 13:26   #90
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

België was al decennia aan het 'verdampen', nu lijkt de doodsstrijd eindelijk ingezet. Ik las deze reactie onder een artikel over de failed state België, die het mooi samenvat:

Citaat:
Ben Celis 2016-05-18 10:15:10
De implosie van België is niet ver meer af. Het zullen niet de Vlamingen of de Vlaams Nationalisten en zeker niet de Walen zijn die dit ultiem proces op gang zullen brengen. Neen, daarvoor zijn al deze groepen te laf, te hebzuchtig, te egoïstisch en te kortzichtig ingesteld. België zal gewoon uit zichzelf exploderen, ondanks al de opvolgende "staatsmisvormingen" , grendels, alarmbellen en dito kunstgrepen die het amechtig en agoniserende bestaan van dit van dit non-land nog wat moesten rekken, zijn de remedies uitgewerkt en is de kwaal niet langer te bestrijden. Het separatisme van 1830 heeft zijn "vervaltermijn" onherroepelijk overschreden en dit ondanks de herhaalde vervalsingen van de "houdbaarheidsdatum", is de eindfase van het terminale bestaan duidelijk ingezet. Ondanks de jongste "collaboratie" van de NVA, is deze staat niet langer levensvatbaar meer te noemen en het lijden ondraaglijk geworden. Positief is echter dat euthanasie niet zal nodig zijn, het einde is zo in zicht.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 13:35   #91
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het is inderdaad frappant hoe snel België nu aan het aftakelen is

Er is zelfs niet meer genoeg geld om de vaste kosten te dekken! En ondertussen vult de ambtenarij haar zakken met ons belastingsgeld, dat vraagt zijn tol!
Hoezo, België dat aan het aftakelen is??

In de N-VA folder die ik deze middag in de bus vond staat dat "De Verandering werkt!"
-Meer jobs, minder belastingen:
Er zijn meer mensen aan het werk, we krijgen meer nettoloon en er zijn 11.000 (!) KMO-jobs in 2016 bij gekomen!
-Ons land is veiliger:
Er zijn meer middelen en personeel, er is minder criminaliteit en België is
één van de strengste landen qua aanpak van terrorisme.
- We hebben een rechtvaardiger asielbeleid:
Er is een humane opvang van oorlogsvluchtelingen, een engagementsverklaring en er zijn in 2015 5900 vluchtelingen gedwongen teruggestuurd

Ik verzin het echt waar niet, zo staat het er letterlijk!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 mei 2016 om 13:36.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 14:00   #92
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
België was al decennia aan het 'verdampen', nu lijkt de doodsstrijd eindelijk ingezet. Ik las deze reactie onder een artikel over de failed state België, die het mooi samenvat:
copy/paste van teksten mag, als er bronvermelding bij gegeven is wat hier niet het geval is...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 14:11   #93
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was en is een psychische reactie. Die mensen zijn in 1919, zeer tegen hun zin, aan la Belgique vastgekleefd. Ze werden van in het begin gewantrouwd en als een verwaarloosbaar aanhangsel behandeld. Er was van de zijde van Wallonië zelfs een serieuze druk om hen volledig te verfransen (typisch natuurlijk voor "la francophonie"). In 1945 werden ze door de Belgische autoriteiten opnieuw op een crapuleuze manier behandeld. Er was omzeggens geen enkele familie in die Oostkantons tegen wie geen repressiedossier was geopend. Gewoon omdat alle jonge mannen door de nazi's als "Volksdeutschen" werden beschouwd en zonder pardon bij de Wehrmacht werden ingelijfd en systematisch werden ingezet aan het Oostfront. Veel van die jongens hebben daar het leven gelaten.
Om toch maar van die discriminatie verlost te geraken hebben ze hun "Deutschtum" zoveel mogelijk onder de korenmaat gestopt en zichzelf naar voor geschoven als "bons belges"...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 14:14   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was en is een psychische reactie. Die mensen zijn in 1919, zeer tegen hun zin, aan la Belgique vastgekleefd. Ze werden van in het begin gewantrouwd en als een verwaarloosbaar aanhangsel behandeld. Er was van de zijde van Wallonië zelfs een serieuze druk om hen volledig te verfransen (typisch natuurlijk voor "la francophonie"). In 1945 werden ze door de Belgische autoriteiten opnieuw op een crapuleuze manier behandeld. Er was omzeggens geen enkele familie in die Oostkantons tegen wie geen repressiedossier was geopend. Gewoon omdat alle jonge mannen door de nazi's als "Volksdeutschen" werden beschouwd en zonder pardon bij de Wehrmacht werden ingelijfd en systematisch werden ingezet aan het Oostfront. Veel van die jongens hebben daar het leven gelaten.
Om toch maar van die discriminatie verlost te geraken hebben ze hun "Deutschtum" zoveel mogelijk onder de korenmaat gestopt en zichzelf naar voor geschoven als "bons belges"...
Je moet niet vragen welke soort crapuul het Belgische gerecht was/is.
Oud 18 mei 2016, 14:18   #95
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen de Vlamingen en de Nederlanders uit Noord-Brabant, Zeeuws Vlaanderen en Nederlands Limburg is nagenoeg onbestaand. Het is merkelijk kleiner dan het verschil tussen Fransen uit Le département du Nord en die uit Perpignan. En evenzeer kleiner dan het verschil tussen zuidelijk Nederland en het Nederland van boven de Moerdijk.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 14:31   #96
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je moet niet vragen welke soort crapuul het Belgische gerecht was/is.

Blijkbaar hebben sommigen minder moeite moesten de Duitsers de laatste wereldoorlog gewonnen hebben en Vlaanderen ingelijfd hebben in het großdeutsches Reich.

in de Oostkantons warener vóór de oorlog al heel wat Hitlergezinden. Dat moet men er ook bij vertellen. Wat niet wegneemt dat men onmiddellijk na de oorlog zeker overgereageerd heeft op bepaalde plaatsen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 mei 2016 om 14:47.
Oud 18 mei 2016, 14:45   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar hebben sommigen minder moeite moesten de Duitsers de laatste wereldoorlog gewonnen hebben en Vlaanderen ingelijfd hebben in het großdeutsches Reich.
Ook daar schiet het Belgische gerecht danig tekort, kunnen ze die mensen niet straffen?
Oud 18 mei 2016, 14:55   #98
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet zo. De mensen uit de Oostkantons zijn fervente Belgen geworden omdat ze maar al te goed beseffen dat ze door Belgische staat uitzonderlijk goed verzorgd worden en dat ze nooit zo gepamperd zouden zijn geworden door Deutschland. En daarom zijn ze België zo dankbaar. Zo zit het in mekaar.
Oud 18 mei 2016, 14:56   #99
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België barst helemaal niet. België lééft gewoon. En in elk leven zijn er goede momenten en minder goede. Dat is eigen aan Het Leven.
Een forumfilosoof is opgestaan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 15:00   #100
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be