![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Achter één taal staat er één cultuur en één natie, één mentaliteit? U vertelt een grapje veronderstel ik. Ik zie Nederland en Vlaanderen zeker niet als één cultuur. Verre van. En als natie nog veel minder! En over één mentaliteit tussen Nederlanders en Nederlandssprekende Belgen ofte Vlamingen wil ik het zelfs niet eens hebben. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 mei 2016 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen die tegen de Nederlandse grens wonen hebben soms een te beperkte visie op deze zaak. Ze zien eerder wat ons scheidt van de Nederlanders. En anderzijds voelen ze juist daarom een geromantiseerde verbondenheid met dat wat ze niet kennen in het zuiden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 mei 2016 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar Michel zijn interview op CNN, de hele wereld lacht Belgie uit, die geloven niet eens dat zo'n operette figuur als Michel hier minister is. Sommigen vroegen zich al af waarom er trouwens nooit geen hetero's eerste minister worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heiligschennis!
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Ik zie geen problemen, ik merk daar niets van, ik heb niets gezien...'
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [dubbel]
Laatst gewijzigd door Zeno! : 18 mei 2016 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() België was al decennia aan het 'verdampen', nu lijkt de doodsstrijd eindelijk ingezet. Ik las deze reactie onder een artikel over de failed state België, die het mooi samenvat:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de N-VA folder die ik deze middag in de bus vond staat dat "De Verandering werkt!" -Meer jobs, minder belastingen: Er zijn meer mensen aan het werk, we krijgen meer nettoloon en er zijn 11.000 (!) KMO-jobs in 2016 bij gekomen! -Ons land is veiliger: Er zijn meer middelen en personeel, er is minder criminaliteit en België is één van de strengste landen qua aanpak van terrorisme. - We hebben een rechtvaardiger asielbeleid: Er is een humane opvang van oorlogsvluchtelingen, een engagementsverklaring en er zijn in 2015 5900 vluchtelingen gedwongen teruggestuurd Ik verzin het echt waar niet, zo staat het er letterlijk! ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 mei 2016 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() copy/paste van teksten mag, als er bronvermelding bij gegeven is wat hier niet het geval is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om toch maar van die discriminatie verlost te geraken hebben ze hun "Deutschtum" zoveel mogelijk onder de korenmaat gestopt en zichzelf naar voor geschoven als "bons belges"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hebben sommigen minder moeite moesten de Duitsers de laatste wereldoorlog gewonnen hebben en Vlaanderen ingelijfd hebben in het großdeutsches Reich. in de Oostkantons warener vóór de oorlog al heel wat Hitlergezinden. Dat moet men er ook bij vertellen. Wat niet wegneemt dat men onmiddellijk na de oorlog zeker overgereageerd heeft op bepaalde plaatsen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 mei 2016 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook daar schiet het Belgische gerecht danig tekort, kunnen ze die mensen niet straffen?
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een forumfilosoof is opgestaan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |