Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2016, 08:03   #81
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Testarossa and Sonny Bekijk bericht
Ben je daar 100% zeker van?
Toen er een gedeelte van Fortis van Nederland door België werd overgenomen, was dat ook de gangbare overtuiging.
Fortis had toen een gedeelte van ABN-AMRO overgenomen
en dat vlak voor de banken-crisis.
Logisch dat het een zinkend schip werd, omdat er veel te weinig geld in huis was.

Als BNLPost ook een zinkend schip blijkt te zijn ,
dan zal de Nederlandse staat het Nederlandse deel weer terugkopen ,
want de post moet bezorgd worden ,5 dagen in de week.
De overheid staat hier garant voor.

Laatst gewijzigd door cato : 29 mei 2016 om 08:14.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 08:10   #82
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toch een eigenaardige wending allemaal. Moest men uw orakels geloven, dan bakt Belgikske er niets van. En nu zou het plots de Nederlandse Post overnemen. U zo te horen, zou men eerder het omgekeerde verwacht hebben.
BPost doet het zeker goed ,maar mensen koper vaker over de grens via het internet. Daarom is schaalvergroting logisch.

Ik ken de situatie van Bpost niet, of ze nog een bank hebben?
In Nederland is de bank naar de ING gegaan en
NLPost doet alleen brieven en pakjes bezorgen.
Vooral het bezorgen van pakjes van de internet -winkels loopt uitstekend.

http://www.postnl.nl

Laatst gewijzigd door cato : 29 mei 2016 om 08:12.
Oud 29 mei 2016, 09:03   #83
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
BPost doet het zeker goed ,maar mensen koper vaker over de grens via het internet. Daarom is schaalvergroting logisch.

Lol, ik koop wel eens boeken online in Nederland. Die verkopers klagen steen en been over NLPost. Duur, onvriendelijk, inefficiënt, machtsmisbruik, verloren gaan, ... . Ik ben al meer dan één keer gewoon zelf naar Nederland afgereisd om de boeken te gaan ophalen..

http://www.klachtenkompas.nl/postnl
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 09:15   #84
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht

Ik begrijp niet waar u naartoe wil. Post.Nl levert veel pakjes af in België (onder meer via Bol.com). Men zou dus geneigd zijn te denken dat Post.Nl er alles zou aan doen om zijn positie in België te verstevigen en BPost weg te concurreren of -al dan niet gedeeltelijk-over te nemen. Het omgekeerde is echter waar (tenminste indien de deal doorgaat). Ik vind dit op zijn minst merkwaardig.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 09:41   #85
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet waar u naartoe wil. Post.Nl levert veel pakjes af in België (onder meer via Bol.com). Men zou dus geneigd zijn te denken dat Post.Nl er alles zou aan doen om zijn positie in België te verstevigen en BPost weg te concurreren of -al dan niet gedeeltelijk-over te nemen. Het omgekeerde is echter waar (tenminste indien de deal doorgaat). Ik vind dit op zijn minst merkwaardig.
Ze zullen ons in de media niet vertellen wat er aan de hand is. Kijk hoe onze zwaar door de overheid gesubsidieerde krantengroepen de Nederlandse sector inpalmen. (Die overheidssubsidies voor onze twee grote mediagroepen werken trouwens dubbel gezien ze voor een groot deel door BPost passeren!) Het is inderdaad merkwaardig dat Europa hier niets in de mot heeft of zich niet moeit.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 10:04   #86
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ze zullen ons in de media niet vertellen wat er aan de hand is. Kijk hoe onze zwaar door de overheid gesubsidieerde krantengroepen de Nederlandse sector inpalmen. (Die overheidssubsidies voor onze twee grote mediagroepen werken trouwens dubbel gezien ze voor een groot deel door BPost passeren!) Het is inderdaad merkwaardig dat Europa hier niets in de mot heeft of zich niet moeit.
Over de Nederlandse Post kan ik niets slechts zeggen. Ik heb al heel wat boeken besteld via Bol.com (vrij van portkosten). Altijd keurig afgeleverd (1x bij de buren wegens mijn afwezigheid). De portkosten echter die gewone Nederlandse particuliere (al dan niet tweedehands boekhandeltjes) durven aan te rekenen, vallen vaak vrij duur uit, wanneer het boek vanuit Nederland naar het buitenland (in casu België) moet worden verzonden. Als een boek geprijsd staat voor 12 € , moet men soms 9 € aan verzendingskosten betalen. Te duur. Ook Kiala wordt duur vanuit Nederland naar België.

Vraag: waar blijft de E.U. op dit vlak? Tot nu toe niet gezien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 mei 2016 om 10:12.
Oud 29 mei 2016, 10:27   #87
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
BPost en PostNL zijn twee performante bedrijven. Ik bestel regelmatig via internet uit Nederland (meestal met PostNL geleverd) en dat gaat supergoed.

Goeie zaak dat ze samengaan.
Wij hebben niets dan problemen met PostNL (levering wordt altijd met enkele dagen verlaat ofwel wordt onze bestelling bij de buren afgeleverd hoewel er een handtekening vereist is en we expliciet vragen dit niet bij onze buren af te leveren). We vermijden zelfs bepaalde webwinkels als we weten dat die met PostNL werken. Over BPost daarentegen niets dan lof. Hopelijk leert Van Gerven de Nederlanders hun Belgische klanten beter te waarderen.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 29 mei 2016 om 10:29.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 10:36   #88
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wij hebben niets dan problemen met PostNL (levering wordt altijd met enkele dagen verlaat ofwel wordt onze bestelling bij de buren afgeleverd hoewel er een handtekening vereist is en we expliciet vragen dit niet bij onze buren af te leveren). We vermijden zelfs bepaalde webwinkels als we weten dat die met PostNL werken. Over BPost daarentegen niets dan lof. Hopelijk leert Van Gerven de Nederlanders hun Belgische klanten beter te waarderen.
Dat heet privatisering. Wen er maar aan.
Die negers en makakken geven er geen zier om.
Oud 29 mei 2016, 11:00   #89
cato

Standaard

Citaat:
De Britse Post en de Franse Post willen ook PostNL overnemen.
Echter BPost is ze een stapje voor.

Ik weet niet wat beter is voor PostNL.
Traditioneel gezien is Nederland meer Angelsaksisch georiënteerd,
maar met de dagbladen hebben we goed ervaringen met Belgische eigenaren.

Op zich ben ik wel voorstander van Benelux- bedrijven, zodat niet alles naar onze grote buren gaat.
Oud 29 mei 2016, 11:25   #90
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er te laat geleverd wordt is waarschijnlijk aan de webwinkel te wijten. Als ik bij bol bestel bezorgt PostNL het binnen de dag (via track & trace te volgen). Dat je niet thuis bent vormt met bijna alle koerierbedrijven een probleem. Laat het bij kennissen of familie bezorgen die niet uit werken gaan.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 mei 2016 om 11:25.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 12:28   #91
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De vakbonden draaien elkaar de nek om. Vooral het FNV negeert goede voorstellen van de leden van andere bonden. Omdat ze de meerderheid hebben negeren ze doelbewust de andere bonden, ook al hebben ze goede ideeën. Misselijkmakend gewoon, ze schaden desnoods om hun eigen ego de belangen van de werknemers.
Inderdaad.

Zo hebben de NL vakbonden, vooral de FNV, ruim 5 jaar de CAO onderhandelingen voor rijksambtenaren getraineerd en dan nog kregen de ambtenaren een sigaar uit eigen doos.
Oud 29 mei 2016, 12:31   #92
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Hier wordt er altijd opgekeken naar Nederland. Zogenaamd het voorbeeld van efficiëntie.
PostNL heeft inderdaad een zeer slechte reputatie.
PostNL is best efficiënt.

De reputatie is slecht op het gebied van werkgever zijn.

Aan de andere kant is het overleven want iedereen kan nu een koeriersbedrijf(je) beginnen.
Oud 29 mei 2016, 12:44   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Hier wordt er altijd opgekeken naar Nederland. Zogenaamd het voorbeeld van efficiëntie.
PostNL heeft inderdaad een zeer slechte reputatie.
Op vlak van efficiëntie?

Hoe komt het dat de Nederlandse Post ook actief is in het buitenland en zich in België een plaats in de markt heeft weten te veroveren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 12:55   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De portkosten echter die gewone Nederlandse particuliere (al dan niet tweedehands boekhandeltjes) durven aan te rekenen, vallen vaak vrij duur uit, wanneer het boek vanuit Nederland naar het buitenland (in casu België) moet worden verzonden. Als een boek geprijsd staat voor 12 € , moet men soms 9 € aan verzendingskosten betalen. Te duur. Ook Kiala wordt duur vanuit Nederland naar België.

Vraag: waar blijft de E.U. op dit vlak? Tot nu toe niet gezien.
Een boek verstuurt vanuit Nederland kost 13 euro (tarief van 0 tot 2 kilo). Een pakje 0-2 kg van België naar Nederland gaat maar de deur uit als je 16,40 euro neertelt.

Waar u dus uw conclusie vandaan?
Oud 29 mei 2016, 12:58   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft, kan ik alleen maar positieve ervaringen vertellen over de Nederlandse post. Leveringen gebeurden altijd 's avonds.
Oud 29 mei 2016, 13:03   #96
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat mij betreft, kan ik alleen maar positieve ervaringen vertellen over de Nederlandse post. Leveringen gebeurden altijd 's avonds.
Nonsens. Bij u wellicht, maar niet bij mij dan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 mei 2016 om 13:04.
Oud 29 mei 2016, 13:16   #97
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wij hebben al verschillende keren een bericht van PostNL gekregen waarin de leveringsdatum vermeld stond waarna we tegen de avond bericht kregen dat de levering naar de volgende dag was uitgesteld-om dan de volgende dag weer hetzelfde scenario mee te maken! We zorgen dan dat er iemand thuis is maar dan blijkt die dag verlof voor niks opgeofferd te zijn, waarna we ons weer kunnen organiseren om de volgende dag iemand stand-by te hebben.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 29 mei 2016 om 13:18.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 13:19   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nonsens. Bij u wellicht, maar niet bij mij dan.
Bij u niet dan, maar daarom is het nog geen nonsens bij mij.
Oud 29 mei 2016, 13:20   #99
Tavek
Banneling

Standaard

PostNL is te vermijden.

bpost met amazon ed. werkt zeer goed. Vooral de nabijheid van de postpunten waar je je pakje kan ophalen als werkende mens is een geniale zet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 13:21   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij hebben al verschillende keren een bericht van PostNL gekregen waarin de leveringsdatum vermeld stond waarna we tegen de avond bericht kregen dat de levering naar de volgende dag was uitgesteld-om dan de volgende dag weer hetzelfde scenario mee te maken! We zorgen dan dat er iemand thuis is maar dan blijkt die dag verlof voor niks opgeofferd te zijn, waarna we ons weer kunnen organiseren om de volgende dag iemand stand-by te hebben.
Blijkbaar is de dienstverlening niet overal dezelfde. Ik heb nog nooit te klagen gehad. Netjes afgeleverd. Onbeschadigd. En vriendelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be