Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2016, 16:15   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Vlamingen hebben met Nederlanders alleszins meer gemeen dan met Walen.
Dat spreek ik niet tegen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 16:18   #82
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlamingen hebben met Nederlanders alleszins meer gemeen dan met Walen.
Vooral "voorpost"
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 16:20   #83
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat spreek ik niet tegen.
Ik denk dat Vlamingen met vele van onze buren veel gemeen hebben. Ook met Rijnduisters, Noordfransen, Nederlanders vooral bezuiden maas en waal, Engelsen. Ook Walen, zeer zeker. We leven dan wel geforceerd samen met Walen, maar we kregen daardoor wel een band, willens nillens. Maar ik geef toe, die band wordt steeds kleiner, door omstandigheden, door de communautaire situatie, door de groter wordende culturele afstand, door de taal etc...
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 16:20   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar je kunt er niet omheen dat de band die tussen het U.K. en de U.S.A. bestaat véél nauwer is dan tegenover andere landen. En dat geldt nog veel meer voor de relatie U.K. en Canada, Australië en Nieuw-Zeeland.

De taal is een sterk bindmiddel.....Duisters en Oostenrijkers en Duitstalige Zwitsers....Italianen en Zwitserse Italianen....

De walen en Franstaligen in België weten veel meer over de Franse cultuur en interesseren zich meer van wat er zich in Frankrijk afspeelt dan in Vlaanderen.
Trouwens ik dacht zelfs dat Paris Match één van de best verkochte sensatiebladen is onder Franstalige Belgen.
Oud 14 juni 2016, 16:23   #85
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Vooral "voorpost"
Hoe? Zitten daar Nederlandse vrienen tussen?
Dat wist ik niet.
Bron?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 16:25   #86
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De taal is een sterk bindmiddel.....Duisters en Oostenrijkers en Duitstalige Zwitsers....Italianen en Zwitserse Italianen....

De walen en Franstaligen in België weten veel meer over de Franse cultuur en interesseren zich meer van wat er zich in Frankrijk afspeelt dan in Vlaanderen.
Trouwens ik dacht zelfs dat Paris Match één van de best verkochte sensatiebladen is onder Franstalige Belgen.
Zeg Fred, ben je je kazak aan het keren en ga je uieindelijk toch Vlaming worden?
Het is nog niet te laat.
Oud 14 juni 2016, 16:27   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik denk dat Vlamingen met vele van onze buren veel gemeen hebben. Ook met Rijnduisters, Noordfransen, Nederlanders vooral bezuiden maas en waal, Engelsen. Ook Walen, zeer zeker. We leven dan wel geforceerd samen met Walen, maar we kregen daardoor wel een band, willens nillens. Maar ik geef toe, die band wordt steeds kleiner, door omstandigheden, door de communautaire situatie, door de groter wordende culturele afstand, door de taal etc...
In het geval walen vs vlamingen kan je natuurlijk moeilijk ontkennen dat dit veel te maken heeft gehad met de taalbereidheid van de Vlamingen. Het is een vaststelling dat de goede wil altijd een beetje van dezelfde kant is gekomen. En zoals geweten moet vriendschap en toenadering van beiden kanten komen.Dit beseffen de walen nu maar al te goed.....ze doen nu wel pogingen om dit recht te trekken en bij te benen maar nog niet echt overtuigend terwijl het daarbij nu beetje laat is geworden daarvoor.
Oud 14 juni 2016, 16:29   #88
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zeg Fred, ben je je kazak aan het keren en ga je uieindelijk toch Vlaming worden?
Het is nog niet te laat.
Wat is volgens jou een Vlaming ? Geef daar eens een paar kenmerken van

Ik denk dat Fred al honderden malen meer heeft moeten vechten voor zijn taal dan de gemiddelde Vlaming beste Pericles

In het Brusselse moet ik op weinig hulp van de Vlamingen rekenen...die staan vooral te brullen vanuit hun verre vlaanderen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 juni 2016 om 16:33.
Oud 14 juni 2016, 16:35   #89
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat Fred al honderden malen meer heeft moeten vechten voor zijn taal dan de gemiddelde Vlaming beste Pericles
Ach ja.
Ik heb dat hier al misschien 50 keer uitgelegd.
Ik ga het niet nog eens doen.
Ik denk dat je hier al lang genoeg zit om te weten wat ik denk.
België : kus mijn kloten.
En gij Fred , kan België ook uw kloten kussen ?
En zo nee, waarom niet?
Oud 14 juni 2016, 16:42   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach ja.
Ik heb dat hier al misschien 50 keer uitgelegd.
Ik ga het niet nog eens doen.
Ik denk dat je hier al lang genoeg zit om te weten wat ik denk.
België : kus mijn kloten.
En gij Fred , kan België ook uw kloten kussen ?
En zo nee, waarom niet?
Wat jij hebt uitgelegd is uw opinie maar geeft je niet het recht te zeggen dat mensen die je mening niet delen geen Vlamingen zouden zijn.Die zijn dat zo veel of zo weinig als jij. Het is niet dat de Catalanen die tegen een afscheiding zouden zijn geen spanjaarden meer zouden zijn.

Anders gezegd alle Vlamingen die niet voor een splitsing zijn zouden geen Vlamingen zijn ?Alleen separatisten zijn Vlamingen ?

Volgens mij zijn de grootste meerderheid van de Vlamingen dan geen Vlamingen....want de meeste Vlamingen blijken een splitsing niet echt te willen.

En neen ik ben niet voor een splitsing van België net als dat ik voor Europa ben opdat ik altijd de mening ben toegedaan geweest dat samenwerken altijd meer zal lonen dan mekaar tegenwerken.

Trouwens splitsen kan je blijven doen.....wat na een splitsing ? Een onafhankelijk Antwerpen ?

Wat met deze niet wegneemt dat men over bevoegdheden kan blijven praten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 juni 2016 om 16:46.
Oud 14 juni 2016, 16:43   #91
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geplaatst door een paljas uit Brussel... Uiteraard dat die ontevreden zijn, Brussel kan immers enkel verder bestaan als België het goed doet en tous ensemble les diables rouge zijn daar een uitstekend propagandamiddel voor. De oerdomme Vlaming gaat daar gewillig in mee met die onnozele tricolore idioterie.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 16:45   #92
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het zijn droeve dagen voor onze Belgicisten.

Hun laatste redmiddel om dit land toch nog bij elkaar te houden,

werd gisterenavond vakkundig de dieperik ingeduwd

door de onbekwaamheid van de nationale voetbaltrainer.

Slecht spelende Franstaligen liet hij op het veld staan

en de enige aanvaller die nog een beetje kon dreigen,

werd van het veld gehaald omdat hij Nederlandstalig was.

Want er ging immers een nieuwe Nederlandstalige speler opgesteld worden,

en het taalkundig evenwicht moest gerespecteerd worden.

Doe zo voort "Willy"

en het falen van het Belgische wafelijzer

zal voor iedereen meer en meer duidelijk worden.

Grazie Mille en Leve de Vlaamse Onafhankelijkheid.
Rare redenering van die Vlaams-nationalistjes. Toen de 'Belgicisten' juichten wanneer België won tijdens het WK, dan heette het dat voetbal niet politiek mocht misbruikt worden volgens die Vlaams-nationalistische kornuiten.

Nu dat België zijn openingsmatch (terecht) verliest tijdens het EK, misbruiken die Vlaams-nationalistische jankertjes zelf de (voetbal)sport om aan politiek te doen.

Ofte: Vlaams-nationalistische schijnheiligheid ten top!

Maar... dat wisten we al een tijdje.

PS
Ontzettend veel Belgische vlaggen aan de huizen hier in Limburg. Ook n�* het verlies van gisteren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2016 om 16:52.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 16:49   #93
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat jij hebt uitgelegd is uw opinie maar geeft je niet het recht te zeggen dat mensen die je mening niet delen geen Vlamingen zouden zijn.Die zijn dat zo veel of zo weinig als jij. Het is niet dat de Catalanen die tegen een afscheiding zouden zijn geen spanjaarden meer zouden zijn.

Anders gezegd alle Vlamingen die niet voor een splitsing zijn zouden geen Vlamingen zijn ?Alleen separatisten zijn Vlamingen ?

Volgens mij zijn de grootste meerderheid van de Vlamingen dan geen Vlamingen....want de meeste Vlamingen blijken een splitsing niet echt te willen.

En neen ik ben niet voor een splitsing van België net als dat ik voor Europa ben opdat ik altijd de mening ben toegedaan geweest dat samenwerken altijd meer zal lonen dan mekaar tegenwerken.
Grote meerderheid ?
Bwa.
De praktijk leert dat de lafaards nogal snel hun kazak kunnen keren.
Evenals de opportunisten.
Eens de teerlingen geworpen zijn natuurlijk.
Oud 14 juni 2016, 16:54   #94
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In het Brusselse moet ik op weinig hulp van de Vlamingen rekenen...die staan vooral te brullen vanuit hun verre vlaanderen.
ik heb er zo'n 20jaar gewoond, tot ik het "welletjes" vond (zowel qua islamieten als arrogante Franstaligen). Als er zo'n mocro je recht in de ogen kijkt en je toesnauwt "Fou le camps, si ça te plait pas", weet je dat je tijd "van gaan" gekomen is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 16:58   #95
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Rare redenering van die Vlaams-nationalistjes. Toen de 'Belgicisten' juichten wanneer België won tijdens het WK, dan heette het dat voetbal niet politiek mocht misbruikt worden volgens die Vlaams-nationalistische kornuiten.

Nu dat België zijn openingsmatch (terecht) verliest, misbruiken die Vlaams-nationalistische jankertjes zelf de (voetbal)sport om aan politiek te doen.

Ofte: Vlaams-nationalistische schijnheiligheid ten top!

Maar... dat wisten we al een tijdje.

Wat een gezeik zeg......de Belgische rally piloten behoren tot de beste ter wereld....we hebben zelfs een wereldkampioen Biljarten gehad gedurende decennia.....een kampioene tennis.....olympische kampioenen marathon judo wielrennen en zelfs een iron man......geen haantje heeft daar al naar gekraaid...

Ik heb nooit mensen met vlaggen zien staan zwaaien en als indianen verkleed al toeterend door de straten rijden als Eddy Merckx of Philippe Gilbert wereldkampioen zijn geworden

Alles wordt gemaakt en opgeklopt door de media.....niks is zo makkelijk te manipuleren als de massa.

Ik ken zelfs mensen die nooit naar voetbal kijken er niks van kennen of er zich zouden aan interesseren maar als de rode duivels spelen durven ze niet anders dan hun zotte klak opzetten....want zonder klak ben je geen belg
Oud 14 juni 2016, 17:04   #96
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grote meerderheid ?
Bwa.
De praktijk leert dat de lafaards nogal snel hun kazak kunnen keren.
Evenals de opportunisten.
Eens de teerlingen geworpen zijn natuurlijk.
In feite reageer je naast de kwestie. Is een Vlaming die niet voor een splitsing is geen Vlaming dat is de vraag ?

En ik vond een paar dingen waren gepeild wordt naar de intentie om te splitsen ....ik vond nergens dat daar een meerderheid zou zijn voor te vinden ( tot nu toe)

http://www.standaard.be/cnt/dmf20110802_141
Oud 14 juni 2016, 17:04   #97
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar is wel wat van aan. Wanneer mijn zoon een tiental jaren geleden in Elsene ging wonen en bijgevolg een nieuwe identiteitskaart nodig had, moest hij bij de stadsdiensten heel expliciet aandringen dat het een Nederlandstalige ID-kaart moest zijn. Je moet in Brussel als Vlaming en Nederlandstalige soms wel eens uitdrukkelijk laten blijken dat Franstaligheid niet altijd "une évidence" is.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 17:04   #98
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een gezeik zeg......de Belgische rally piloten behoren tot de beste ter wereld....we hebben zelfs een wereldkampioen Biljarten gehad gedurende decennia.....een kampioene tennis.....olympische kampioenen marathon judo wielrennen en zelfs een iron man......geen haantje heeft daar al naar gekraaid...

Ik heb nooit mensen met vlaggen zien staan zwaaien en als indianen verkleed al toeterend door de straten rijden als Eddy Merckx of Philippe Gilbert wereldkampioen zijn geworden

Alles wordt gemaakt en opgeklopt door de media.....niks is zo makkelijk te manipuleren als de massa.

Ik ken zelfs mensen die nooit naar voetbal kijken er niks van kennen of er zich zouden aan interesseren maar als de rode duivels spelen durven ze niet anders dan hun zotte klak opzetten....want zonder klak ben je geen belg

Er zijn zelfs mensen die op het VB stemmen en monarchist zijn, zo leerde ons een enquête. Kom er maar uit wijs.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 17:05   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb er zo'n 20jaar gewoond, tot ik het "welletjes" vond (zowel qua islamieten als arrogante Franstaligen). Als er zo'n mocro je recht in de ogen kijkt en je toesnauwt "Fou le camps, si ça te plait pas", weet je dat je tijd "van gaan" gekomen is.
Jij kan het weten. Zeg dan maar tegen Pericles welke strijd de Fred daar nog alle dagen voeren moet.....één tegen allen allen tegen één
Oud 14 juni 2016, 17:08   #100
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar is wel wat van aan. Wanneer mijn zoon een tiental jaren geleden in Elsene ging wonen en bijgevolg een nieuwe identiteitskaart nodig had, moest hij bij de stadsdiensten heel expliciet aandringen dat het een Nederlandstalige ID-kaart moest zijn. Je moet in Brussel als Vlaming en Nederlandstalige soms wel eens uitdrukkelijk laten blijken dat Franstaligheid niet altijd "une évidence" is.
Elsene behoort dan ook wel tot de "fransdolle gemeentes".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be