![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zouden nu bij de beste van de klas zijn terwijl we nu aan het staartje bengelen. Of het moet zijn dat u graag aan het staartje bengelt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
In de praktijk van studenten: Nederlands+Frans= we moeten ook nog Engels leren. = 3 talen + de basis om nog andere Romaanse talen te leren. Nederlands+Engels=ik ben veel te lui om ook nog Frans te leren want dat heb ik toch niet nodig. Kijk maar naar de Nederlanders en hun taalarmoede t.o. Vlamingen. HEbt ge ooit een Nederllander Frans horen praten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Wij waren uitzonderingen toen we 30 jaar geleden met onze eigen kinderen Limburgs spraken. Een taal gaat inderdaad verloren op 2 generaties. Voor een Limburgse moeder die nooit Limburgs geleerd heeft van haar Limburgs sprekende ouders is dat ook moeilijk om door te geven. Culturele armoede opgedrongen door de Vlaamse overheid. Maar dat maakt mijn kleinkinderen niet ongelukkiger. En dat weerhoudt mijn kleinkinderen niet om nog veel andere talen te leren. Laatst gewijzigd door pajoske : 14 juli 2016 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() moet je nu zo ver in je kronkels dat je t op dialecten gaat smijten Joske ?!? ![]() in uw bloot gat, maat ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Kronkelen? Gij hebt precies nog altijd niet begrepen dat het voor het geluk van mensen geen reet uitmaakt welke hun moedertaal is. Als onze regio door een andere loop van de geschiedenis bv Frans of Duitstalig zou zijn maakte dat voor het geluk van de bevolking geen verschil uit. Die guldensporenslag hoeft dus niet gevierd te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spreek voor jezelf... Als het Vlaams en zijn Vlaamse kultuur verdwijnt is dat een heel verlies voor de wereld; als hetzelfde aantal franstaligen verdwijnt doet dat niet veel af voor de wereld want er zijn nog genoeg franstalige individuen over om hun taal en gewoontens verder over te dragen... En dat geldt niet alleen voor het Vlaams, maar voor alle kleinere talen die de wereld het licht in de ogen niet meer gunt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Engelsen & de paus waren heel content... + nog heel wat anderen maar die zegden het niet in het openbaar. ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 14 juli 2016 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=pajoske;8169109]Ge moet ook verder denken dan uw neus lang is.
In de praktijk van studenten: Nederlands+Frans= we moeten ook nog Engels leren. = 3 talen + de basis om nog andere Romaanse talen te leren. Nederlands+Engels=ik ben veel te lui om ook nog Frans te leren want dat heb ik toch niet nodig. Kijk maar naar de Nederlanders en hun taalarmoede t.o. Vlamingen. HEbt ge ooit een Nederander Frans horen praten?[/QUOTE] Jawohl. Maar ook met dubbel tong. Volgens U zijn ze dus uitsluitend slim als ze Frans kunnen praten? Zit het verschil hem niet in een zekere logika? Mogen ze zich de vraag niet stellen of ze het Frans wel of niet nodig hebben om het te maken in de wereld. Wij Vlamingen mogen ons die vraag zelfs niet stellen. Het kennen van twintig talen brengt geen geld in het laadje. Hoogstens een beter betaald jobke bij een of andere baas. Ofwel moet je andere oorden opzoeken dan marollen-land. Maar daarmee wordt je dus nog geen miljonair. Dat is de logika van de Nederlander. Voor hem is de Benelux iets waar hij grondig zijn voeten aan veegt. En terecht. Trouwens, de Nederlander studeert ook geen Fries om het land aan mekaar te plakken. De Friezen mogen ook drie talen leren willen ze zich Europeaan blijven voelen. Anders blijven het Friezen. Punt. En dat zal de Nederlander geen zorg wezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie het nut van uw bewering dus echt niet in hoor. Van mij mag U gerust uw boter smeren met een mes dat aan beide kanten aangescherpt kan worden. Maar voor mij hoeft dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=werkman;8169470]
Citaat:
![]() I will say this only wans... |
|
![]() |