Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2016, 11:18   #81
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
According to amateur historian ....
Echt waar man en dat is dan uw bron.
En waar heeft hij ongelijk? Ik luister naar uw tegenargumenten.... [quote=Pericles;8168720] Ik wacht nog altijd op een wetenschappelijke bron, dat duidelijk bewijst dat Palestina in de 19e eeuw 'leeg' was.
Citaat:
Ik ben een echte historicus, ik heb daar een diploma van.
En dan vraag je wetenschappelijke bronnen aan mij.
Ik wacht nog altijd op een wetenschappelijke bron, dat duidelijk bewijst dat Palestina in de 19e eeuw 'leeg' was.

Bovendien, stel u voor dat u gelijk hebt, en dat de Palestijnen maar met enkelen waren, en in een woestijn woonden. Geeft dat dan het recht aan een ander volk om daar binnen te vallen en alles op te eisen met het argument dat zij alles vruchtbaar zullen maken? Als u uw tuin niet onderhoudt, mag uw buurman dan uw tuin claimen als hij wel het gras afrijdt?

Zelfs al zou u gelijk hebben, dan nog hebt u ongelijk.

Citaat:
Natuurlijk komt hun DNA min of meer overeen, zowel de Arabieren als de Hebreeën zijn semitische volkeren.
Tja, maar als ze uit Egypte komen, zoals u beweert, zou het DNA al duidelijk verschillen. Maar het DNA onderzoek is éénduidig, de volkeren die daar wonen, hebben daar altijd gewoond. Bovendien blijkt dat ook cultureel en linguistisch. Uw loze beweringen hebben geen enkele grond.

"Study: North African, Iraqi Jewry nearly genetic twins." Jerusalem Post (November 19, 2001). Excerpts:

"Sephardic North African Jews are genetic twins of their Iraq brethren, says a study by researchers [Nebel, Faerman, et al.] at the Hebrew University of Jerusalem.... Although the genetic affinity of Jews to the ancient, Middle Eastern non-Arab populations is greater than to Arabs (as shown in the present study), a substantial portion of Y chromosomes of Jews (70%) and Palestinian Muslim Arabs (50%) belong to the same chromosome pool. An additional 30% of the Muslim Arab chromosomes belong to a very closely related lineage... [because] part - or perhaps the majority - of Muslim Arabs in the Land of Israel descended from local inhabitants, mainly Christians and Jews, who had converted after the Islamic conquest of the 7th century A.D."

Laatst gewijzigd door geertvdb : 14 juli 2016 om 11:23.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 11:26   #82
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Bovendien, stel u voor dat u gelijk hebt, en dat de Palestijnen maar met enkelen waren, en in een woestijn woonden. Geeft dat dan het recht aan een ander volk om daar binnen te vallen en alles op te eisen met het argument dat zij alles vruchtbaar zullen maken? Als u uw tuin niet onderhoudt, mag uw buurman dan uw tuin claimen als hij wel het gras afrijdt?
Ik heb hier gelezen dat ze de "waardeloze" grond kochten dus moet de vraag zijn:
Als gij uw verwaarloosde tuin verkoopt aan uw buurman, mag u dan die tuin terug eisen als hij netjes aangelegd is?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 11:55   #83
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb hier gelezen dat ze de "waardeloze" grond kochten dus moet de vraag zijn:
Als gij uw verwaarloosde tuin verkoopt aan uw buurman, mag u dan die tuin terug eisen als hij netjes aangelegd is?
Heel lang geleden heb ik dit boek gelezen, ik was daar zo van onder de indruk dat ik Joden alleen maar kan bewonderen voor wat ze daar deden. Het boek begint eind negentiende eeuw en gaat tot kort na de tweede wereldoorlog, een aanrader. Het eigenlijke ontstaan van Israël en de eerste stichters 150 jaar terug en hoe ze land kochten en de arabieren hun uitlachten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Exodus_(roman)

Laatst gewijzigd door Hoomer : 14 juli 2016 om 11:57.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 12:16   #84
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Heel lang geleden heb ik dit boek gelezen, ik was daar zo van onder de indruk dat ik Joden alleen maar kan bewonderen voor wat ze daar deden. Het boek begint eind negentiende eeuw en gaat tot kort na de tweede wereldoorlog, een aanrader. Het eigenlijke ontstaan van Israël en de eerste stichters 150 jaar terug en hoe ze land kochten en de arabieren hun uitlachten.

Ik heb dat boek ook gelezen, maar de geschiedenis wordt herschreven ten faveure van de beschermde soort om politiek correct te zijn.
Men moest mohamedanen maar eens per ongeluk beledigen door de ware toedracht te onthullen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 12:45   #85
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb dat boek ook gelezen, maar de geschiedenis wordt herschreven ten faveure van de beschermde soort om politiek correct te zijn.
Men moest mohamedanen maar eens per ongeluk beledigen door de ware toedracht te onthullen.
Ben ergens niet mee SDX; wat is die "ware toedracht" dan aub ?
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 13:38   #86
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Wel dat de Joden toendertijd (140 jaar terug) heelder stukken woestijn kochten van de Arabieren, die laatsten konden niet meer van het lachen met die stomme Joden tot ze zagen hoe die Joden die woestijn veranderden in een zeer vruchtbaar gebied, toen wilden ze hun grond terug en het hek was van de dam.
Dat duurt tot op heden.
Als ze het moesten terug krijgen (wat niet zal gebeuren natuurlijk) zou het binnen de kortste keren terug woestijn zijn wegens wanbeheer.
Oud 14 juli 2016, 13:59   #87
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik weet dat je niet mee bent, tegenwoordig wordt de politiek correcte versie ingelepeld en jullie gehersenspoelden lepelen die versie met graagte op.

De ware geschiedenis van 't ontstaan van Israel, 't land dat grotendeels opgekocht werd, 't land dat hen toegewezen werd, dat achteraf echter nog maar 'n fractie was van hetgeen toegewezen was, de arabische landen die de 2 man en 'n paardenkop opriepen om 't gebied (tijdelijk) te verlaten omdat ze de joden wel even de zee gingen indrijven, 't overgrote gedeelte van 't desolate stuk Brits mandaatgebied dat werd opgeëist door arabieren dat nu Jordanië genoemd wordt, waar ze hun medegelovigen/mede arabieren niet willen, voor hen bestemd, tot er iemand uit Egypte kwam, zichzelf Palestijn noemde en 't zootje ongeregeld mohamedaanse arabieren die zelfs niet gewenst zijn in 't land waar ze thuishoren, ook plots palestijnen ging noemen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 14:20   #88
Hoomer

Standaard

Citaat:
Nee, ik weet dat je niet mee bent, tegenwoordig wordt de politiek correcte versie ingelepeld en jullie gehersenspoelden lepelen die versie met graagte op.

De ware geschiedenis van 't ontstaan van Israel, 't land dat grotendeels opgekocht werd, 't land dat hen toegewezen werd, dat achteraf echter nog maar 'n fractie was van hetgeen toegewezen was, de arabische landen die de 2 man en 'n paardenkop opriepen om 't gebied (tijdelijk) te verlaten omdat ze de joden wel even de zee gingen indrijven, 't overgrote gedeelte van 't desolate stuk Brits mandaatgebied dat werd opgeëist door arabieren dat nu Jordanië genoemd wordt, waar ze hun medegelovigen/mede arabieren niet willen, voor hen bestemd, tot er iemand uit Egypte kwam, zichzelf Palestijn noemde en 't zootje ongeregeld mohamedaanse arabieren die zelfs niet gewenst zijn in 't land waar ze thuishoren, ook plots palestijnen ging noemen.
Inderdaad, alle moslims werden opgeroepen Israël te verlaten want de zee ging rood zien van het Joodse bloed en niemand ging gespaard worden. Dus alla moslim inwoners gingen op de vlucht, niet zozeer voor de Joden maar wel voor de andere moslims die niemand in Israël zouden sparen ook vrouwen en kinderen niet, we weten allemaal hoe dat afgelopen is maar die vluchtelingen, wel die noemen zich nu palestijnen en zitten nog altijd in hun vluchtelingen kamp te wachten tot de zee rood kleurt van het Joodse bloed.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 14 juli 2016 om 14:21.
Oud 14 juli 2016, 14:58   #89
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:

...., tot er iemand uit Egypte kwam, zichzelf Palestijn noemde en 't zootje ongeregeld mohamedaanse arabieren die zelfs niet gewenst zijn in 't land waar ze thuishoren, ook plots palestijnen ging noemen.
Die iemand uit Egypte : is dat een gekend "iemand" ??
-----
Dank voor je uitleg SDX maar noem me aub niet poco noch gehersenspoeld.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 15:10   #90
Hoomer

Standaard

Citaat:
Die iemand uit Egypte : is dat een gekend "iemand" ??
-----
Dank voor je uitleg SDX maar noem me aub niet poco noch gehersenspoeld.
Den deze zekers, den oorlogszot.

Oud 14 juli 2016, 19:09   #91
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is natuurlijk zionistische propaganda die u slikt als waarheid. Maar wanneer is er een verkoop overeenkomst geweest tussen Joden en Palestijnen?

Kan u mij die tonen?

Maar OPNIEUW ontwijkt u de essentie!

Dus OPNIEUW stel ik u de vraag waar u niet durft op te antwoorden: Is het een goed idee om met miljoenen op een klein stukje land te gaan wonen, dat daar ecologisch niet voor geschikt is, en dat op basis van een 'belofte' van een opperwezen, gemaakt in een heilig boek?
Oud 14 juli 2016, 19:12   #92
geertvdb

Standaard

Citaat:

Oei, ja, ne roman, ja dat is wetenschappelijk bewijs.

De eerste settlers waren communisten, ongeveer de personen die gij het meeste haat, dat weet ge toch?

Mijn bronnen zijn daarentegen van Israelis zelf. Dus niet van Palestijnen.
Als die het zelf al toegeven, wat zit gij dan nog te muzzen?
Oud 14 juli 2016, 19:15   #93
Hoomer

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk zionistische propaganda die u slikt als waarheid. Maar wanneer is er een verkoop overeenkomst geweest tussen Joden en Palestijnen?

Kan u mij die tonen?

Dus OPNIEUW stel ik u de vraag waar u niet durft op te antwoorden: Is het een goed idee om met miljoenen op een klein stukje land te gaan wonen, dat daar ecologisch niet voor geschikt is, en dat op basis van een 'belofte' van een opperwezen, gemaakt in een heilig boek?
Ik zeg altijd: Haters zullen haten, ze kunnen niet anders, is dat nu haat op dit forum of is dat jodenhaat, het zit in hun genen. Waarom haten linkse mensen en feministische madammen toch alles en iedereen die niet overeenkomt met hun gedachtengang?
Oud 14 juli 2016, 19:18   #94
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oei, ja, ne roman, ja dat is wetenschappelijk bewijs.

De eerste settlers waren communisten, ongeveer de personen die gij het meeste haat, dat weet ge toch?

Mijn bronnen zijn daarentegen van Israelis zelf. Dus niet van Palestijnen.
Als die het zelf al toegeven, wat zit gij dan nog te muzzen?
Excuseer zionisten zijn communisten, dat is een feit. Vraag jij je nooit af waarom linkse mensen zionisten haten terwijl die juist hun linkse gedachtengoed uitdragen en verwezenlijken, waarom linkse mensen Hitler haten terwijl hij (de socoalist die de rijken haatte) alleen maar in praktijk bracht was ze nog steeds willen nml. de Joden weg en Palestijnen binnen.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 14 juli 2016 om 19:20.
Oud 14 juli 2016, 19:21   #95
geertvdb

Standaard

Ben Gurion in een brief aan zijn zoon: “We must expel Arabs and take their place.”

Waarom zou de opper Jood der Opper Joden dat schrijven als ze die grond 'zomaar' hebben gekregen van de Palestijnen?

Wie wil er nog quotes van de eerste zionisten over hoe ze het Palestijnse probleem wilden oplossen?

Nogmaals, mijn bronnen zijn allemaal van Israelis zelf. Straf hé?
Oud 14 juli 2016, 19:22   #96
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kan u mij die tonen?

Is dat essentie?
Mij lijkt dat juist naast de kwestie.
Of dat een goed idee is moeten zij uitmaken.
Voorlopig lukt dat blijkbaar aardig gezien de reakties van de Palestijnen.
Ik zou mij eerder afvragen of het wel verstandig is dat de Palestijnen er nog bij willen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 19:23   #97
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik zeg altijd: Haters zullen haten, ze kunnen niet anders, is dat nu haat op dit forum of is dat jodenhaat, het zit in hun genen. Waarom haten linkse mensen en feministische madammen toch alles en iedereen die niet overeenkomt met hun gedachtengang?

Van zo een laf gedoe, daar krijg ik echt de wubbes van.

BTW, extreem rechts haat net zoveel als extreem links.
Ik behoor niet tot beide kampen, daarom valt het mij zo op.
Oud 14 juli 2016, 19:24   #98
Hoomer

Standaard

Citaat:
Ben Gurion in een brief aan zijn zoon: “We must expel Arabs and take their place.”

Waarom zou de opper Jood der Opper Joden dat schrijven als ze die grond 'zomaar' hebben gekregen van de Palestijnen?

Wie wil er nog quotes van de eerste zionisten over hoe ze het Palestijnse probleem wilden oplossen?

Nogmaals, mijn bronnen zijn allemaal van Israelis zelf. Straf hé?
Bron?
Uw besneden duim?
Oud 14 juli 2016, 19:25   #99
geertvdb

Standaard

Citaat:
Excuseer zionisten zijn communisten, dat is een feit. Vraag jij je nooit af waarom linkse mensen zionisten haten terwijl die juist hun linkse gedachtengoed uitdragen en verwezenlijken, waarom linkse mensen Hitler haten terwijl hij (de socoalist die de rijken haatte) alleen maar in praktijk bracht was ze nog steeds willen nml. de Joden weg en Palestijnen binnen.
Wat een simplisme. Er zijn veel rechtse mensen die zeer kritisch tegenover de islam staan, maar wel partij kiezen voor de Palestijnen.

Geen enkele partij heeft een monopolie op rechtvaardigheid, geen enkele partij is immuun voor onrechtvaardigheid.

Dat is een wijze levensles die een kind al begrijpt.
Oud 14 juli 2016, 19:26   #100
geertvdb

Standaard

Citaat:
Bron?
Uw besneden duim?
Ha ha ha!

Goeie grap. Daarom dat u die al 2 keer vertelt?

Ha ha ha, ik heb tranen in mijn ogen!

Allez, vertel ze nog eens!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be