![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als men universitaire studies doet kost dit ongeveer 6000 Euro per jaar. Na 5 jaar is het netto verschil ongeveer 114.000. Daar kan men toch iets mee aanvangen denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Woorden van de universitair: Zij die met een onleefbaar loon te maken krijgen hebben het zelf gezocht.... Ze hadden maar naar de universiteit moeten gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus een startende A2 verpleger is er nog zo slecht niet vanaf. Aan een gezin moet een universitair nog niet eens beginnen. Je klaagt over de moeilijke combinatie met het gezin, maar een universitair moet voor zijn 25ste nog niet eens aan een gezin denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan daar perfect mee leven, alleen moet je inderdaad niet dromen van een dure wagen, een groot huis of de allerlaatste technologie, zeker niet als je alleen bent, en ook alleen woont. Het probleem zit hem er in dat mensen met 1400 euro netto zich blind staren op mensen met pakweg 2500 netto (en 4000-4500 netto tweeverdieners) die inderdaad een iets groter huis kunnen kopen (met idem ditto hypotheek), een iets betere wagen hebben en een keer meer op reis kunnen gaan. Vaak zijn die mensen inderdaad universitairen. En dan vind ik inderdaad dat de mensen met een A2 diploma niet moeten zagen: ze hebben de moeite niet genomen om door te studeren. Een kassierster ga je toch niet evenveel betalen als een ingenieur ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() PS: Er zijn menig "ongeschoolde" mensen die meer als behoorlijk hun brood verdienen, zelfs nog een pak meer als een universitair.
Mijn vraag aan u: wat doen die mensen zonder diploma die er niet in slagen om boven de 1400 netto uit te komen dan verkeerd ? Laatst gewijzigd door Tavek : 26 juli 2016 om 16:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
En dat dubbele van de aankoopprijs na 20 jaar is ook niet echt correct. Doe de aankoopprijs minstens maal 4. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben veel gelukkiger met mijn gezin dan ervoor, toe ik alleen was. Ja ik had meer centen, ja ik kon veel meer dingen doen, ja ik reisde meer, enz enz...maar het was allemaal zo repetetief en steeds dezelfde lege zever. Na een poosje verveelt het, en wordt het zielig. Sorry, maar dat was voor mij zeker het geval. Nu reis ik niet ieder jaar naar de andere kant van de wereld, maar die keer dat ik 10-15k euro neerleg om met het gezin op reis te gaan, is wel veel fijner dan toen ik alleen reisde of met vrienden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
1400€ geen onleefbaar loon? Wakker worden zou ik zo zeggen. Met dat loon heb je gewoon GEEN huis, GEEN auto en GEEN allerlaatste technologie. Met dat loon kan je gans je leven een huis huren, met het openbaar vervoer rondtrekken en dat is het. Ik wil wel opnieuw de rekening maken, anno 2016 welteverstaan... Het grut heeft de MOEITE niet gedaan om door te studeren... ongelooflijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maargoed, die bestaan niet in uw wereld. Grappig, want Riemst en zeker richting tongeren zijn helemaal geen dure gemeenten om vastgoed te kopen. Ik ben er vrijwel zeker van dat iemand met een vast contract en 1400 euro netto een appartementje op zelfs oud rijhuisje op de kop kan tikken. Zeker aan de huidige rentevoeten. Maargoed, ik wil uw waanbeelden niet vernietigen, dus fantaseer rustig verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker nu het hoger onderwijs zeer bereikbaar is voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Indien de universiteit-student niet zelf voor zijn studies heeft betaald via een job is het gewoon iemand die geluk heeft gehad dat zijn ouders voor hem zijn geboren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of heb jij jezelf de fles gegeven toen je baby was ? Laatst gewijzigd door Tavek : 26 juli 2016 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |