Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2016, 20:34   #81
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het antwoord is een volmondig ja.

Belgie zou graag hebben dat de nationalistische Vlaming zou thuis blijven, alleen daar al om ga ik stemmen.

De uitslag waar ik naar uitkijk is N-VA 25% en VB 25%.
Dat wil nog niet zeggen dat die voor de scheiding van Belgie zijn. Er zit wat van alles bij de NVA en de VB.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 20:41   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat wil nog niet zeggen dat die voor de scheiding van Belgie zijn. Er zit wat van alles bij de NVA en de VB.
Dat maakt geen enkel verschil.

Wie zijn stem aan een partij geeft doet dat voor het partijprogramma van die partij.

Dat is toch een redelijk principe?

Ik bedoel maar, sommigen hier willen ons wijsmaken dat mensen op het VB en de N-VA stemmen omdat ze geen onafhankelijk Vlaanderen willen. Ze dwalen, mensen die tegen een onafhankelijk Vlaanderen zijn die stemmen op het ACW, OVLD, Groen en de SPa.
Oud 25 juli 2016, 21:07   #83
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wie zijn stem aan een partij geeft doet dat voor het partijprogramma van die partij.

Ik bedoel maar, sommigen hier willen ons wijsmaken dat mensen op het VB en de N-VA stemmen omdat ze geen onafhankelijk Vlaanderen willen. Ze dwalen, mensen die tegen een onafhankelijk Vlaanderen zijn die stemmen op het ACW, OVLD, Groen en de SPa.
Ik ben een donkerblauwe liberaal en er is geen partij in Belgie die daar aan beantwoord. Mais faute de grives on mange des merles. Dus stem ik zonder overtuiging op de VLD. Het schijnt dat veel liberalen naar de NVA zijn overgelopen zoals zaakvoerders en zelfstandigen omdat ze denken dat het donkerblauw daar is te vinden. Maar die mensen zijn in ieder geval geen separatisten en ook geen echte liberalen.
Ik heb een zeker idee over liberaal zijn en daar beantwoord helaas geen enkele partij in Belgie op. Verhofstad in zijn jonge jaren maar hij heeft uiteindelijk ook eieren voor geld gekozen. Thatcher en Reagan blijven de echte onversnedene liberalen. Mais c'est le passé.
Oud 25 juli 2016, 21:13   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben een donkerblauwe liberaal en er is geen partij in Belgie die daar aan beantwoord. Mais faute de grives on mange des merles. Dus stem ik zonder overtuiging op de VLD. Het schijnt dat veel liberalen naar de NVA zijn overgelopen zoals zaakvoerders en zelfstandigen omdat ze denken dat het donkerblauw daar is te vinden. Maar die mensen zijn in ieder geval geen separatisten en ook geen echte liberalen.
Ik heb een zeker idee over liberaal zijn en daar beantwoord helaas geen enkele partij in Belgie op. Verhofstad in zijn jonge jaren maar hij heeft uiteindelijk ook eieren voor geld gekozen. Thatcher en Reagan blijven de echte onversnedene liberalen. Mais c'est le passé.
Ik meen van wel, deze mensen hebben de OVLD de rug toegekeerd toen men daar het confederalistische programma in de vuilbak heeft gesmeten.
Oud 25 juli 2016, 21:14   #85
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
allé donkerblauwe liberalen dat zijn eigenlijk egoïsten.
Als je Thatcher en Reagan al als ideaalbeeld hebt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 21:22   #86
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik meen van wel, deze mensen hebben de OVLD de rug toegekeerd toen men daar het confederalistische programma in de vuilbak heeft gesmeten.
Geloof dat niet, ze zijn naar de NVA over gestapt omdat ze dachten dat ze met hen minder belasting gingen betalen. Vulgaire pecuniaire kwestie maar bekeken van uit een simpele visie.
Oud 25 juli 2016, 21:34   #87
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
allé donkerblauwe liberalen dat zijn eigenlijk egoïsten.
Als je Thatcher en Reagan al als ideaalbeeld hebt.
Helaas voor u zal ik niet afdalen naar het niveau waar u me wenst te brengen.
Oud 25 juli 2016, 21:43   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof dat niet, ze zijn naar de NVA over gestapt omdat ze dachten dat ze met hen minder belasting gingen betalen. Vulgaire pecuniaire kwestie maar bekeken van uit een simpele visie.
Neenee, de feiten zijn duidelijk.
Oud 25 juli 2016, 22:01   #89
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Dan moet ik dus op niemand stemmen. Vlaamse onafhankelijkheid interesseert me geen reet.
Voor mij belangrijkst is dat men stopt met de zelfvernietiging van onze maatschappij, grenzen toe, geen leefloon voor jan en alleman die hier komt aangedwarreld, stoppen met de islamisering, de wet toepassen, voor ALLE mensen!

Ik overweeg dus VB te stemmen, tenzij een andere partij met duidelijke uitgesproken standpunten komt (cfr uitspraken BDW zomer 15, maar het bleef bij straffe quotes) ondanks feit dat ik helemaal geen separatist ben! Ik ben heus geen uitzondering.

Laatst gewijzigd door Odol : 25 juli 2016 om 22:01.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 22:03   #90
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Helaas voor u zal ik niet afdalen naar het niveau waar u me wenst te brengen.
Helaas spreek je me dus ook niet tegen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 23:28   #91
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het antwoord is een volmondig ja.

Belgie zou graag hebben dat de nationalistische Vlaming zou thuis blijven, alleen daar al om ga ik stemmen.

De uitslag waar ik naar uitkijk is N-VA 25% en VB 25%.
Ik doe er niet meer aan mee. In 2012 ben ik de laatste keer gaan stemmen (twee keer ongeldig, voor de gemeente en de provincie) voor algemene verkiezingen. Het enige waarvoor ik ooit nog wil gaan stemmen, is voor een referendum waarbij er een concrete beleidsvraag wordt gesteld.

Niet alleen is stemmen immoreel, het is ook buitengewoon zinloos. Het verandert niets. En door er aan deel te nemen, legitimeert ge het hele proces. En dus de regering. En dus het beleid.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2016, 23:53   #92
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Dan moet ik dus op niemand stemmen. Vlaamse onafhankelijkheid interesseert me geen reet.
Voor mij belangrijkst is dat men stopt met de zelfvernietiging van onze maatschappij, grenzen toe, geen leefloon voor jan en alleman die hier komt aangedwarreld, stoppen met de islamisering, de wet toepassen, voor ALLE mensen!

Ik overweeg dus VB te stemmen, tenzij een andere partij met duidelijke uitgesproken standpunten komt (cfr uitspraken BDW zomer 15, maar het bleef bij straffe quotes) ondanks feit dat ik helemaal geen separatist ben! Ik ben heus geen uitzondering.
Het VB is inderdaad de enige partij die daar voor gaat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2016, 00:53   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik doe er niet meer aan mee. In 2012 ben ik de laatste keer gaan stemmen (twee keer ongeldig, voor de gemeente en de provincie) voor algemene verkiezingen. Het enige waarvoor ik ooit nog wil gaan stemmen, is voor een referendum waarbij er een concrete beleidsvraag wordt gesteld.

Niet alleen is stemmen immoreel, het is ook buitengewoon zinloos. Het verandert niets. En door er aan deel te nemen, legitimeert ge het hele proces. En dus de regering. En dus het beleid.
Veel mensen met u.

Nu, het parlement verklaard de verkiezingen geldig, en dus legitiem, eender hoeveel mensen er wel of niet gaan stemmen.

Ik stem op de partij die Belgie het slechtste uitkomt.

Gewoon omdat het kan.
Oud 26 juli 2016, 10:40   #94
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel mensen met u.

Nu, het parlement verklaard de verkiezingen geldig, en dus legitiem, eender hoeveel mensen er wel of niet gaan stemmen.

Gewoon omdat het kan.
En dat zal nooit iets veranderen. De enige manier waarop de business as usual niet kan verder gaan, is als genoeg mensen zich afkeren van het systeem.

Het is maar na de dreiging tot opstand dat men het Ancien Régime heeft afgeschaft. Dat is met het huidige democratische systeem niet anders.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2016, 11:34   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
En dat zal nooit iets veranderen. De enige manier waarop de business as usual niet kan verder gaan, is als genoeg mensen zich afkeren van het systeem.

Het is maar na de dreiging tot opstand dat men het Ancien Régime heeft afgeschaft. Dat is met het huidige democratische systeem niet anders.
Niet meer gaan stemmen bedoel je? Ik denk niet dat dit een optie is met een volk van dociele schapen.

Allemaal futiel, gewoon wachten tot de SZ en het pensioenstelsel instort wegens onbetaalbaar en de armoede exponentieel omhoog schiet.

Ook schapen bijten als ze (grote) honger krijgen, zeker als de staat hen verteld dat het beetje geld dat er nog is voor de Walen en andere vreemdeling bestemd is.
Oud 26 juli 2016, 14:54   #96
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gewoon omdat het kan.
U springt dus van de Os op de Ezel en wordt keer op keer ontgoocheld.
Is dat een goede weergave van uw realiteit ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 26 juli 2016 om 14:54.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2016, 15:32   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U springt dus van de Os op de Ezel en wordt keer op keer ontgoocheld.
Is dat een goede weergave van uw realiteit ?
Niet echt, mijn stemgedrag bepaald de realiteit niet geheel en al.
Oud 26 juli 2016, 16:14   #98
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. vandaag in de krant .. de première marionette klopt zich op de borst in 2019 komen er volgens de nationale bank 140.000 jobs bij .. tarara .. jobs jobs jobs : mijn schoongeschrobd gat .. in 2019 komen er sans-faute meerdere miljarden gazoenkels bij het begrotingstekort .. zeker als regen .. afserveren die zwik .. de markies van o op kop .. allen tesaam : gazoenkels gazoenkels gazoenkels .. miljarden gazoenkels ..
Aan welk psychedelisch kruid heb je nu weer gezeten? Of heb je soms tegen een zacht prijsje een partijtje coke kunnen inslaan? In ieder geval dit is de gaga-praat bij uitstek op dit forum.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 16:47   #99
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Aan welk psychedelisch kruid heb je nu weer gezeten? Of heb je soms tegen een zacht prijsje een partijtje coke kunnen inslaan? In ieder geval dit is de gaga-praat bij uitstek op dit forum.
.. gazoenkels .. miljarden gazoenkels ..

.. én nog vier gazoenkels meer voor ons ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 juli 2016 om 16:47.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 17:30   #100
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braafslaaf Bekijk bericht
Belgie torste in het eerste kwartaal een schuld van 450 miljard wat 109,2% van het BBP bedraagt of 40.50€ per inwoner

dat moet zijn 40000 per inwoner
.. sjonge : veertig duizend gazoekels de man/vrouw ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be