Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 7 augustus 2016, 18:53   #81
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Verwar jij asielzoekers niet met zij die reeds een asielprocedure met positief resultaat doorliepen? Was wat ik eveneens deed in een andere topic (ik verwarde ze met illegalen).

Wat ik voorstel geldt dan wel voor iedereen hé, dus ook de autochtonen minder kindergeld enz. Iets wat ik het Vb nog niet zie verwezenlijken met hun "eigen volk eerst".
Goed, dat klopt. Bedankt dat in perspectief te leiden.
Stiekem zijt ge VB'er, maar ge beseft het nog niet goed.
Uw voorstellen zijn goed voor een partij als VB.
Niet voor spa, noch groen, noch NVA
Peche is offline  
Oud 7 augustus 2016, 18:55   #82
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We hebben inderdaad na de aanslagen grote demonstraties gezien van Mohammed en Fatima's die luid en duidelijk afstand namen van het islamitische terrorisme.

Of wacht, neen, die hebben we niet gezien.

Laat dat duidelijk wezen...
Ja en? Het gros van de forumers demonstreert toch ook maar als keyboard warrior, of vergis ik me.
bembem is offline  
Oud 7 augustus 2016, 18:59   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en? Het gros van de forumers demonstreert toch ook maar als keyboard warrior, of vergis ik me.
Hoe zou jij dat weten? Veralgemenen is plots weer ok...
Oud 7 augustus 2016, 19:11   #84
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige zijn wel meer dan dat hoor....
Er zitten hier echte legionairs.
Peche is offline  
Oud 7 augustus 2016, 19:16   #85
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Goed, dat klopt. Bedankt dat in perspectief te leiden.
Stiekem zijt ge VB'er, maar ge beseft het nog niet goed.
Uw voorstellen zijn goed voor een partij als VB.
Niet voor spa, noch groen, noch NVA
Nee, mijn voorstellen zouden voor iedereen gelden, geen 'eigen volk eerst' zoals Vb.

Als het economisch nog slechter gaat zullen die andere partijen wel terug beginnen schroeven...
bembem is offline  
Oud 7 augustus 2016, 19:17   #86
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige zijn wel meer dan dat hoor....
Er zitten hier echte legionairs.
Bron?
bembem is offline  
Oud 7 augustus 2016, 19:19   #87
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron?
Meen je toch niet echt?
Het heeft nooit zo transparant als nu op tafel gelegen, dankzij wie denk je?
Legionairs.
Peche is offline  
Oud 7 augustus 2016, 19:28   #88
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Selectieve info. Aceh is niet heel Indonesië.
Gidsland Indonesie...

En nu gij weer:

Indonesia: Muslims expel thousands o... it is Ramadan
Citaat:
Jakarta (AsiaNews) – A group of Indonesian Islamic extremists attacked and disrupted a scout camp organised by a Protestant group in Yogyakarta, central Java. The gathering had brought together thousands of young people.

According to the extremists, the Protestant group was not authorised to organise any public activity, especially, they claimed, since Ramadan had begun on 18 June, and public activities that violate the sacred nature of the holy month are not allowed.

En verder nog:

Wapper is offline  
Oud 7 augustus 2016, 19:37   #89
Peche
Banneling

Standaard

OMG Wapper, pakken die moslims nu uit tegen Lady Gaga????
NU IS HET PERSOONLIJK !!!!!!!!!!!!!
Peche is offline  
Oud 7 augustus 2016, 19:47   #90
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Gidsland Indonesie...

En nu gij weer:

Indonesia: Muslims expel thousands o... it is Ramadan

En verder nog:

Indonesië is een immens land, er zullen vast wel van die extremisten vertoeven zoals je daar post, dat heb ik nooit ontkend. Doch Indonesië is in zijn geheel peaceful.
bembem is offline  
Oud 7 augustus 2016, 19:48   #91
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OMG Wapper, pakken die moslims nu uit tegen Lady Gaga????
NU IS HET PERSOONLIJK !!!!!!!!!!!!!
- lol -
bembem is offline  
Oud 7 augustus 2016, 19:56   #92
Peche
Banneling

Standaard

Lady Gaga is een goddess.
Mother monster. Zij verdient niets anders dan respect.
Peche is offline  
Oud 7 augustus 2016, 20:10   #93
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu weer, precies alsof islamieten zich niet kunnen integreren. Zij die hier wel geslaagd zijn in het leven alsook de Indonesische gemeenschap in NL zullen hiervoor danken (sarcasm).
Islamietische minderheden zijn niet geïntegreerd in India, niet in China en niet op de Filippijnen. En in Indonesië zijn ze in de meerderheid. Dat land is hard op weg de volgende sharia heilstaat te worden.

Er is in heel de wereld geen enkel land te vinden waar enerzijds een moslim meerderheid is en anderzijds een niveau van democratie, vrije meningsuiting, gelijkheid van man & vrouw en relatieve veiligheid van vrouwen & holebi's op straat vergelijkbaar met ons land.

En ook hier zijn we op weg naar een moslim meerderheid. Sinds 2013 zijn de moslimkinderen in de meerderheid in de Antwerpse & Brusselse basisscholen. En hun aandeel blijft stijgen. Ook in de kleinere steden.
vanderzapig is offline  
Oud 7 augustus 2016, 21:32   #94
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook de betrachting van extreem rechts: via opstand de regering doen vallen en het heft in eigen handen nemen.

Echter: de militaire en politionele machten dienen hier nog steeds het belang van de Belgische burger - no matter wat die zijn origine is. Iets wat in Rwanda bvb. niet meer het geval was. Remember: de president was reeds een kopje kleiner gemaakt. Algemene chaos tot gevolg.

Als morgen het Vb het voor het zeggen heeft zal de bevoking inderdaad eenzelfde soort lot tegemoet gaan mede omdat die zogezegde ongewensten zich niet zomaar zullen laten doen, het element surprise is daarvoor iets te klein.

Zijn het zulke toestanden die wij willen? Ik verkies zoiets alvast niet.
Ik weet niet wat extreem rechts, het vb of rwanda hiermee te maken hebben.

De vraag die ik me stel is gewoon hoeveel doden moeten er vallen vooraleer het volk de legitimiteit van de regering openlijk in vraag stelt?
Misschien zelfs het heft in eigen handen neemt en openlijk mensen van arabische afkomst zal vermijden of zelfs bedreigen en dergelijke meer?

Het lijkt zoals Sarkozy zei bij wijlen inderdaad zij of wij te zijn.

Is dat iets wat extreem rechts wil? Volgens mij niet, ze waarschuwden wel ooit voor de arabisering van onze cultuur, maar ik denk dat zelfs zij in hun meest heftige nachtmerries zich niet konden inbeelden dat het zo snel zou gaan en ook effectief zou gebeuren.
Bovenal was dit gewoon bangmakerij om zieltjes te winnen, net als elke andere partij. Partijen of aanhangers geloven zelf meestal in meer of mindere mate in hetgeen ze verkondigen. Slechts een zeldzaam iemand valt volledig samen met zijn partijleer.

Maar ik denk dat het extreem rechts als we daarmee naar het VB verwijzen vandaag, een lammetje is als je je bedenkt wat zich in de hoofden moet afspelen van mensen die een dierbare kwijtraakten of zelf stierven (niet dat die nog kunnen denken) tijdens de aanslagen.
Wat sommige mensen, over alle partijen heen, vandaag voorstellen als redelijke opties, is niet wat het VB vandaag voorstelde. Het is veel extremer. Denk aan het "push back" beleid van het VB.

Zijn de gedachten extremer. De angsten en het gedrag is dat ook.
Er wordt geroepen dat angst geen goede raadgever is, maar tegelijk bereikt psychologische hulp ons via massamedia over hoe we hiermee moeten omgaan en hoe we dit aan onze kinderen moeten uitleggen. Dat toont al aan hoe diep het zit.
Een meerderheid der mensen houdt rekening met het idee dat ze morgen aan flarden gebombardeerd kunnen worden, in groep omsingeld en verkracht kunnen worden, ze zich best niet meer alleen op straat begeven en zeker niet 's nachts en denkt na over eventuele bewapening. Je ziet het al aan de horeca, het toerisme en de verkoop van vb festivaltickets en het succes van grote evenementen.
Indien er wel evenementen zijn herinnert alles aan de aanslagen en is er een gespannen sfeer voelbaar. Frankrijk schaft gewoon al alle publieke evenementen af.
Bovendien verloren zowel frankrijk als engeland al grote gebieden aan moslims, die het sharia-wijken maakten.

Ik denk niet dat enige extreemrechtse partij dit voor mogelijk hield.

Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 7 augustus 2016 om 21:35.
Paddenstoel is offline  
Oud 7 augustus 2016, 21:37   #95
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Welk soort lot bedoel je dan?
Eigen volk eerst? Dat is overal ter wereld zo, behalve in de EU natuurlijk.
Verstrengen van de migratiewetten? Geen enkele partij is daar voorstander van behalve VB.
Stoppen met miljarden naar Wallonië te sturen? Het zal tijd worden.
Stoppen met cultuurrelativisme en politieke correctheid? I CAN NOT WAIT !!!!
De migratiewetten zijn volgens mij al verstrengd, zowel onder Di Rupo en Michel. Oa de gezinshereniging en de voorwaarden voor een belgisch id.

Of ze streng genoeg zijn, en of het kalf niet al verdronken is, is een ander paar mouwen. Het is nl niet alleen verdronken, het is zelfs al ontbonden.
Paddenstoel is offline  
Oud 7 augustus 2016, 21:37   #96
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
De vraag die ik me stel is gewoon hoeveel doden moeten er vallen vooraleer het volk de legitimiteit van de regering openlijk in vraag stelt?
Misschien zelfs het heft in eigen handen neemt en openlijk mensen van arabische afkomst zal vermijden of zelfs bedreigen en dergelijke meer?
Ik zei drie jaar geleden dat er doden binnen de EU zouden vallen.
Dit is een agenda dat geen fuck geeft om miljoenen doden, laat staan honderdtal Europeanen.

Citaat:
Het lijkt zoals Sarkozy zei bij wijlen inderdaad zij of wij te zijn.
Sarkozy zadelde ons op met deze massa migratie!!!!
Hij ging Libië aanpakken. Franse jets vertrokken voor het democratisch afgeklopt was en niemand bewaakte nog onze grenzen. Wie in de EU veroordeelde dit? NIEMAND. Dus iedereen behalve VB is verantwoordelijk.
De EU deed mee en nam geen verantwoordelijkheid maar nam de vluchtelingen op, in plaats van ze in grenskampen te steken.

Citaat:
Is dat iets wat extreem rechts wil? Volgens mij niet, ze waarschuwden wel ooit voor de arabisering van onze cultuur, maar ik denk dat zelfs zij in hun meest heftige nachtmerries zich niet konden inbeelden dat het zo snel zou gaan en ook effectief zou gebeuren.
Bovenal was dit gewoon bangmakerij om zieltjes te winnen, net als elke andere partij. Partijen of aanhangers geloven zelf meestal in meer of mindere mate in hetgeen ze verkondigen. Slechts een zeldzaam iemand valt volledig samen met zijn partijleer.

Maar ik denk dat het extreem rechts als we daarmee naar het VB verwijzen vandaag, een lammetje is als je je bedenkt wat zich in de hoofden moet afspelen van mensen die een dierbare kwijtraakten of zelf stierven (niet dat die nog kunnen denken) tijdens de aanslagen.
Wat sommige mensen, over alle partijen heen, vandaag voorstellen als redelijke opties, is niet wat het VB vandaag voorstelde. Het is veel extremer.
U bent echt niet in staat om omstandigheden naar waarde te schatten, laat staan conflicten te evalueren.
Zwijg gewoon. Ok? En als je wilt spreken, spreek dan over iets waar je weet over hebt. Maar welke meerwaarde wenst U hier te brengen? Vlamingen in uw dommigheid te begeleiden? Het zal geen post pakken.

Laatst gewijzigd door Peche : 7 augustus 2016 om 21:43.
Peche is offline  
Oud 7 augustus 2016, 21:39   #97
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Eénrichtings-burgeroorlog in Parijs, éénrichtings-burgeroorlog in Calais, politie en leger die op hun tandvlees zitten, de ene aanslag na de andere met IS motief, een gemuilkorfde pers die vanalles verzwijgt, opiniemakers & politici die de radeloze autochtone bevolking publiek te schande zetten als "racist", talloze afgelaste massa evenementen, de "vluchtelingen" stroom die vanuit Turkije weer op gang komt, een gelijkaardige stroom die bezig is tussen Libië en Italië, een compleet wereldvreemde klasse politici die de ongecontroleerde massa-immigratie een goede zaak vinden, enz ... enz ...

... maar waar bembem zich zorgen loopt over te maken ... is het VB?
Die bende bejaarde wereldvreemde alcoholisten bedoel je?

Dezelfde bejaarden die verweten werd dat ze pro brexit stemden. In Engeland hebben die blijkbaar geen recht van spreken als ze voor hun rechten willen opkomen, maar binnen de EU houden ze een heel continent gegijzeld, als ze voor "hun" rechten willen opkomen.
Dat recht reikt allicht niet verder dan het graai-recht, het luxerecht en het torenhoge pensioen en aanzien-recht.
Paddenstoel is offline  
Oud 7 augustus 2016, 21:42   #98
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Belg Vlaming bedoel je?
Ik weet het niet. Ik denk niet dat het VB een prob maakt van geïntegreerde Belgen. Je weet waar hun problemen liggen en dat heeft weinig met "kleur" te maken he? Dat is cultuurgebonden.

2

Citaat:
Heeft de autochtoon hier soms minder rechten dan de Belg van vreemde origine? Ik dacht het niet.
In feite heeft een autochtoon minder rechten, naast minder instanties die over die rechten waken.

Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 7 augustus 2016 om 21:43.
Paddenstoel is offline  
Oud 7 augustus 2016, 21:44   #99
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
2
In feite heeft een autochtoon minder rechten, naast minder instanties die over die rechten waken.
Uw rijk eindigen
Peche is offline  
Oud 7 augustus 2016, 21:46   #100
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Om te beginnen krijgen asielzoekers hier geen gelijke rechten. Verder ben ik zoals ik in een andere topic liet weten voor een degelijker migratiebeleid, strengere quota, terugschroeven van bepaalde sociale maatregelen zoals kindergeld enz. Het is zeker niet dat ik vind dat het een Eurabia ofzo dient te worden.
Grondwet zegt nochtans dat elkeen die zich op belgisch grondgebied bevindt gelijk moet worden behandeld.
Een asielzoeker is geen erkend vluchteling. Een erkend vluchteling (is geen asielzoeker meer) heeft meer rechten. Bv geldt er geen wachttijd en geen minimumtijd om op de belgische arbeidsmarkt te werken voordat je uitkeringen krijgt. Voor een autochtoon die op de arbeidsmarkt komt, geldt en wel een wachttijd of indien een bepaalde leeftijd bereikt moet er een bepaalde periode bijgedragen zijn gegeven een bepaalde referteperiode.
Paddenstoel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be