Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2016, 16:17   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is geen 'toegeschreven" intentie, het is de realiteit. Met hun moslima-dresscode bevestigen die vrouwen hun onderworpenheid. Als het de bedoeling van de moslims is zich hier te integreren (ik schrijf niet "assimileren") in onze samenleving, dan wordt van hen verwacht dat ze de gelijkwaardigheid van de vrouw t.a.v. de man aanvaarden.
Duitsland tegenwoordig:

Moeten we dat nog "normaal" vinden?
Dit is geen hijab, beste. En daarnaast ook strijdig met de Belgische wetgeving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 16:18   #82
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen 'toegeschreven" intentie, het is de realiteit. Met hun moslima-dresscode bevestigen die vrouwen hun onderworpenheid. Als het de bedoeling van de moslims is zich hier te integreren (ik schrijf niet "assimileren") in onze samenleving, dan wordt van hen verwacht dat ze de gelijkwaardigheid van de vrouw t.a.v. de man aanvaarden.
Duitsland tegenwoordig:

Moeten we dat nog "normaal" vinden?
Neen, dat moeten we niet normaal vinden. We moeten dat zelfs niet aanvaarden.

Het gezicht is verborgen en wanneer het gezicht verborgen is schept dat geen vertrouwen. Iemand die niets te verbergen heeft, treedt de wereld tegemoet met open vizier. Iemand die zijn gezicht verbergt daarentegen heeft iets te verbergen of schaamt zich. In beide gevallen is er iets mis.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 16:19   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en officieel erkennen. Maar dat zullen ze nooit doen, want dan spreken ze hunne koran tegen, die zegt dat de vrouw de man moet gehoorzamen en volgen. Wat weer eens bewijst dat de koran voor hen, belangrijker is dan één of andere burgerlijke grondwet. Zulke volkeren horen in het laïcistische Westen dan ook niet thuis. En de voorbije vijftig jaar heeft dat meer dan aangetoond.
Hier stelt u nu: in het Westen is men niet vrij te denken wat men wil. Daar gaan dus onze vrijheden...
Oud 20 augustus 2016, 16:40   #84
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aha, u schrijft: "... uit haar handelen..." Dan zult u mij toch eventjes moeten verklaren wat u daarmee bedoelt. Gooit die vrouw in boerkini soms een groot laken op u als u ligt te zonnen op het strand? Wordt u dan in agressieve bewoordingen door moslima's aangesproken als u op de dijk flaneert in luchtige zomeroutfit?

Ik denk het niet.

Bijgevolg uit het zich helemaal niet dat die moslima uw leven ergens belemmert of moeilijk maakt.
Jan toch..een bourkini dragen is een handeling. Het is een statement, niets meer of minder.
Maar omdat islam als religie ook een gedeelte van uw standpunten deelt, waaronder de voorbestemdheid van mannen en vrouwen"wat ook u vertaalt naar liefst strikte rolmodellen, verdedigt u de " individuele vrijheid van gelovigen" zo sterk.
Volgens u is er zelfs geen hinder, wanneer de linkerkant van de straat opgeblazen wordt, omdat je rechts woont.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 16:42   #85
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha, u schrijft: "... uit haar handelen..." Dan zult u mij toch eventjes moeten verklaren wat u daarmee bedoelt. Gooit die vrouw in boerkini soms een groot laken op u als u ligt te zonnen op het strand? Wordt u dan in agressieve bewoordingen door moslima's aangesproken als u op de dijk flaneert in luchtige zomeroutfit?

Ik denk het niet.

Bijgevolg uit het zich helemaal niet dat die moslima uw leven ergens belemmert of moeilijk maakt.
Ge snapt er zoals gewoonlijk de ballen van. Er zijn mensen met een ziekte oikofobie die zien geen gevaar, er zijn mensen die kunnen onafhankelijk denken, jullie noemen ze rechts die zien het gevaar.
Als ik een boerkini op het strand zie is voor mij de pret eraf, dan word ik herinnerd aan de bezetting van mijn land die volop aan de gang is, aan dingen die ik liever niet wil, aan normen en waarden die de mijne niet zijn kortom een invasie van mensen die hier niet thuis horen en waar we nog veel last mee gaan krijgen. Vreemdelingen die hier aankomen en opgaan in de menigte zijn voor mij althans zeer welkom, vreemdelingen die mijn waarde en normen willen veranderd zien daarentegen.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 20 augustus 2016 om 16:43.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 16:43   #86
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier stelt u nu: in het Westen is men niet vrij te denken wat men wil. Daar gaan dus onze vrijheden...
Onze vrijheden? Is het echt? Me dunkt dat we daar anders gul mee zijn, wat niet betekent dat we niet terecht eisen dat iedereen de principes van deze samenleving erkent.
Wat daarover gedacht wordt maakt niet uit, zolang je handelen maar overeenkomstig die principes is.
Jij mag homo's afkeuren en denken dat die mensen naar de hel gaan, maar wanneer je dit voor je klas zegt, handel je niet overeenkomstig je taak, wat je denkt is ondergeschikt aan de rechten van homoseksuelen, het doet pijn, ik weet het...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 16:45   #87
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Neen, dat moeten we niet normaal vinden. We moeten dat zelfs niet aanvaarden.

Het gezicht is verborgen en wanneer het gezicht verborgen is schept dat geen vertrouwen. Iemand die niets te verbergen heeft, treedt de wereld tegemoet met open vizier. Iemand die zijn gezicht verbergt daarentegen heeft iets te verbergen of schaamt zich. In beide gevallen is er iets mis.
Die schaamt zich heel zeker niet hoor die voelt zich heel ver verheven boven ons. Ze heeft wel iets te verbergen, nml. de haat tegen onze levenswijze, die levenswijze waar ze volop van profiteert, in haar zandbak zou ze niets zijn en opgaan in de menigte hier echter is ze hautain.
Wij zijn voor haar de slaven die werken en ons geld afstaan aan hen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 17:06   #88
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is geen hijab, beste. En daarnaast ook strijdig met de Belgische wetgeving.
Ik heb het niet over de "hijab". Wel over de vestimentaire verschijning van die dame. Het is een wandelende "onderwerping" aan de islam en aan haar man.
Oud 20 augustus 2016, 17:27   #89
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je weer eens rondjes draaien, uw favoriete manier van posten ??

De gelijkheid man/vrouw heeft niks vandoen met "vrij denken", dat is gewoon beschaving.

En volkeren die deze gelijkheid niet erkennen, zijn hier imo niet op hun plaats in W-Europa.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 17:31   #90
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over de "hijab". Wel over de vestimentaire verschijning van die dame. Het is een wandelende "onderwerping" aan de islam en aan haar man.
Een christelijke sekte in één van de "redneck states" in het diepe zuiden van de VS, waar een goeroe verklaart de boodschapper van God te zijn en die dan een stuk of 25 vrouwen, die ze niet alle vijf op een rij hebben, rond zich verzamelt.
Zou dat niet iets voor Jan zijn?
En kweken a volonté dan, de kinderen mogen wat zot zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 19:48   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jan toch..een bourkini dragen is een handeling.
Geen strafbare daad.

Ik heb het al eerder aangekaart, maar niemand was tot nu toe in staat die te beantwoorden: "Op basis van welk artikel in onze strafwet houdt het dragen van een boerkini een strafbaar feit in?"

U misschien?
Oud 20 augustus 2016, 19:49   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ge snapt er zoals gewoonlijk de ballen van. Er zijn mensen met een ziekte oikofobie die zien geen gevaar, er zijn mensen die kunnen onafhankelijk denken, jullie noemen ze rechts die zien het gevaar.
Hilarisch, ik ben waarschijnlijk veel rechtser dan heel het zooitje dat hier bijna over elkaar struikelt om moslima's met boerkini van alles en nog wat te beschuldigen.
Oud 20 augustus 2016, 19:51   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar omdat islam als religie ook een gedeelte van uw standpunten deelt, waaronder de voorbestemdheid van mannen en vrouwen"wat ook u vertaalt naar liefst strikte rolmodellen, verdedigt u de " individuele vrijheid van gelovigen" zo sterk.
Neen, hoor, ik verdedig de islam vooreerst niet. Ook dan niet omdat het naar uw veronderstelling bepaalde zaken zou delen met het christendom.

Wel verdedig ik hier de vrijheid.

Meer niet.

De vrijheid om te dragen wat men wil, ook dan wanneer anderen menen dat het niet gepast is.
Oud 20 augustus 2016, 19:51   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens u is er zelfs geen hinder, wanneer de linkerkant van de straat opgeblazen wordt, omdat je rechts woont.
Ik ben nog steeds benieuwd naar die aanslag die door een moslima in boerkini werd gepleegd.
Oud 20 augustus 2016, 19:54   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Als ik een boerkini op het strand zie is voor mij de pret eraf, dan word ik herinnerd aan de bezetting van mijn land die volop aan de gang is, aan dingen die ik liever niet wil, aan normen en waarden die de mijne niet zijn kortom een invasie van mensen die hier niet thuis horen en waar we nog veel last mee gaan krijgen.
Uw subjectief aanvoelen. Meer niet.

Bij anderen is de pret er misschien af als ze een groep zware metalfans tegen het lijf lopen.

Hetzelfde met de confrontatie met andere waarden en normen dan de uwe. Deelt u mijn normen en waarden, die van de katholieke Kerk? Ik durf het te betwijfelen.

In onze westerse rechtstaat is er de mogelijkheid tot die diversiteit, ook al zinnen bepaalde meningen u niet.
Oud 20 augustus 2016, 19:55   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien moet ik het nog eens herhalen: dat is in België niet toegelaten, daar bij ons het gezicht steeds vrij gelaten moet worden.

Het dragen van een nikaab is dus strafbaar.
Oud 20 augustus 2016, 19:57   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze vrijheden? Is het echt? Me dunkt dat we daar anders gul mee zijn, wat niet betekent dat we niet terecht eisen dat iedereen de principes van deze samenleving erkent.
Wat daarover gedacht wordt maakt niet uit, zolang je handelen maar overeenkomstig die principes is.
Jij mag homo's afkeuren en denken dat die mensen naar de hel gaan, maar wanneer je dit voor je klas zegt, handel je niet overeenkomstig je taak, wat je denkt is ondergeschikt aan de rechten van homoseksuelen, het doet pijn, ik weet het...
En hiermee komt u weer tot diezelfde conclusie: deze dame mag gerust een boerkini dragen, zolang ze maar handelt overeenkomstig "de principes van deze maatschappij" (lees: de wetten van deze maatschappij).

Ik zou trouwens niet weten waarom ik voor de klas niet de katholieke visie op homoseksualiteit zou mogen ter sprake brengen...
Oud 20 augustus 2016, 19:58   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga je weer eens rondjes draaien, uw favoriete manier van posten ??

De gelijkheid man/vrouw heeft niks vandoen met "vrij denken", dat is gewoon beschaving.

En volkeren die deze gelijkheid niet erkennen, zijn hier imo niet op hun plaats in W-Europa.
Wanneer gooit u de orthodoxe Joden dan uit België en Europa?
Oud 20 augustus 2016, 20:59   #99
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer gooit u de orthodoxe Joden dan uit België en Europa?
indien ze de gelijkheid man/vrouw niet erkennen, mogen die er van mij ook uit, geen probleem. Het moet nu maar voor eens en altijd gedaan zijn dat religies ongehinderd boven de wet denken te staan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 21:19   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
indien ze de gelijkheid man/vrouw niet erkennen, mogen die er van mij ook uit, geen probleem. Het moet nu maar voor eens en altijd gedaan zijn dat religies ongehinderd boven de wet denken te staan.
Waar in de grondwet staat er dat ik als burgers deze principes moet erkennen om mijn bestaansrecht hier te kunnen krijgen?

Nergens.

In België mag je gerust de mening toegedaan zijn dat man en vrouw niet gelijkwaardig zijn of zwarten en blanken... of wat weet ik nog allemaal. Je mag alleen niet gaan discrimineren op deze criteria.

Snapt u het verschil tussen mening en handeling?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be