![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Het gezicht is verborgen en wanneer het gezicht verborgen is schept dat geen vertrouwen. Iemand die niets te verbergen heeft, treedt de wereld tegemoet met open vizier. Iemand die zijn gezicht verbergt daarentegen heeft iets te verbergen of schaamt zich. In beide gevallen is er iets mis. |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar omdat islam als religie ook een gedeelte van uw standpunten deelt, waaronder de voorbestemdheid van mannen en vrouwen"wat ook u vertaalt naar liefst strikte rolmodellen, verdedigt u de " individuele vrijheid van gelovigen" zo sterk. Volgens u is er zelfs geen hinder, wanneer de linkerkant van de straat opgeblazen wordt, omdat je rechts woont. |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als ik een boerkini op het strand zie is voor mij de pret eraf, dan word ik herinnerd aan de bezetting van mijn land die volop aan de gang is, aan dingen die ik liever niet wil, aan normen en waarden die de mijne niet zijn kortom een invasie van mensen die hier niet thuis horen en waar we nog veel last mee gaan krijgen. Vreemdelingen die hier aankomen en opgaan in de menigte zijn voor mij althans zeer welkom, vreemdelingen die mijn waarde en normen willen veranderd zien daarentegen. Laatst gewijzigd door Hoomer : 20 augustus 2016 om 16:43. |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat daarover gedacht wordt maakt niet uit, zolang je handelen maar overeenkomstig die principes is. Jij mag homo's afkeuren en denken dat die mensen naar de hel gaan, maar wanneer je dit voor je klas zegt, handel je niet overeenkomstig je taak, wat je denkt is ondergeschikt aan de rechten van homoseksuelen, het doet pijn, ik weet het... |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wij zijn voor haar de slaven die werken en ons geld afstaan aan hen. |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb het niet over de "hijab". Wel over de vestimentaire verschijning van die dame. Het is een wandelende "onderwerping" aan de islam en aan haar man.
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De gelijkheid man/vrouw heeft niks vandoen met "vrij denken", dat is gewoon beschaving. En volkeren die deze gelijkheid niet erkennen, zijn hier imo niet op hun plaats in W-Europa.
|
|
|
|
#90 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zou dat niet iets voor Jan zijn? En kweken a volonté dan, de kinderen mogen wat zot zijn. |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen strafbare daad.
Ik heb het al eerder aangekaart, maar niemand was tot nu toe in staat die te beantwoorden: "Op basis van welk artikel in onze strafwet houdt het dragen van een boerkini een strafbaar feit in?" U misschien? |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hilarisch, ik ben waarschijnlijk veel rechtser dan heel het zooitje dat hier bijna over elkaar struikelt om moslima's met boerkini van alles en nog wat te beschuldigen.
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel verdedig ik hier de vrijheid. Meer niet. De vrijheid om te dragen wat men wil, ook dan wanneer anderen menen dat het niet gepast is. |
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij anderen is de pret er misschien af als ze een groep zware metalfans tegen het lijf lopen. Hetzelfde met de confrontatie met andere waarden en normen dan de uwe. Deelt u mijn normen en waarden, die van de katholieke Kerk? Ik durf het te betwijfelen. In onze westerse rechtstaat is er de mogelijkheid tot die diversiteit, ook al zinnen bepaalde meningen u niet. |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het dragen van een nikaab is dus strafbaar. |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou trouwens niet weten waarom ik voor de klas niet de katholieke visie op homoseksualiteit zou mogen ter sprake brengen... |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wanneer gooit u de orthodoxe Joden dan uit België en Europa?
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
indien ze de gelijkheid man/vrouw niet erkennen, mogen die er van mij ook uit, geen probleem. Het moet nu maar voor eens en altijd gedaan zijn dat religies ongehinderd boven de wet denken te staan.
|
|
|
#100 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nergens. In België mag je gerust de mening toegedaan zijn dat man en vrouw niet gelijkwaardig zijn of zwarten en blanken... of wat weet ik nog allemaal. Je mag alleen niet gaan discrimineren op deze criteria. Snapt u het verschil tussen mening en handeling? |
|
|
|
|