Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2016, 13:41   #81
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Waar lees jij dat pajoske ?
Want wat ik wil zeggen is, dat die verhalen mij ook wel bekend zijn, net zoals de verhalen over de frauderende zelfstandigen niets meer en ook niets minder.
Want de hele discussie is eigenlijk begonnen over jou elektriciteitsrekening, en jou vraag of ik die zou betalen ! Waarop ik antwoorde, dat jij die elektriciteit factuur als zelfstandige ook nog eens kan aftrekken van je belastingen als beroepsonkosten, ook al reken jij als zelfstandige die elektriciteitsprijs reeds door aan je klanten ! Dus twee keer langs de kassa
Ik stel de vraag opnieuw: Als een zelfstandige voor 100 euro aan goederen verkoopt aan een klant, maar die goederen voor 80 euro heeft ingekocht, op hoeveel dient hij dan belast te worden? Op 100 of 20?

En als diezelfde zelfstandige 100 euro kosten heeft, moet hij dan belastingen betalen op 100 ook al is zijn winst 0?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 augustus 2016 om 13:42.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2016, 13:52   #82
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik stel de vraag opnieuw: Als een zelfstandige voor 100 euro aan goederen verkoopt aan een klant, maar die goederen voor 80 euro heeft ingekocht, op hoeveel dient hij dan belast te worden? Op 100 of 20?

En als diezelfde zelfstandige 100 euro kosten heeft, moet hij dan belastingen betalen op 100 ook al is zijn winst 0?
Waar staat dat die zelfstandige die verkoop van 100 euro aangeeft aan de fiscus ?
Of ben jij ook zo naïef om te komen vertellen dat de zwarthandel bij zelfstandigen onmogelijk is ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2016, 14:03   #83
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat pajoske ?
Want wat ik wil zeggen is, dat die verhalen mij ook wel bekend zijn, net zoals de verhalen over de frauderende zelfstandigen niets meer en ook niets minder.
Want de hele discussie is eigenlijk begonnen over jou elektriciteitsrekening, en jou vraag of ik die zou betalen ! Waarop ik antwoorde, dat jij die elektriciteit factuur als zelfstandige ook nog eens kan aftrekken van je belastingen als beroepsonkosten, ook al reken jij als zelfstandige die elektriciteitsprijs reeds door aan je klanten ! Dus twee keer langs de kassa
Ge maakt vooral duidelijk dat ge van boekhouding en handel drijven weinig kaas gegeten hebt.

Ik mag de electriciteitsfactuur als beroepskosten aftrekken van mijn belastbaar inkomen, niet van mijn belastingen. Zoals gij ook uw beroepskosten aftrekt van uw belastbaar inkomen.
Twee keer langs de kassa? neen, nul keer langs de kassa. De klant betaalt de energie die nodig was voor zijn product. Ik ben enkel een doorgeefluik van dat bedrag aan de energieleverancier. Zoals ik ook enkel een onbezoldigd belastingambtenaar ben om BTW aan de BTW-diensten door te sluizen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2016, 14:15   #84
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar staat dat die zelfstandige die verkoop van 100 euro aangeeft aan de fiscus ?
Of ben jij ook zo naïef om te komen vertellen dat de zwarthandel bij zelfstandigen onmogelijk is ?
Neen, dat gebeurt wel eens.

Maar omdat zwarthandel mogelijk is, mogen uw beroepskosten niet worden afgetrokken van uw inkomsten om zo de belastbare basis te bepalen?

U maakt handel daarmee gewoon totaal onmogelijk. Wie gaat een werknemer in dienst nemen als hij ook nog eens belast wordt op het loon dat hij aan de werknemer uitbetaalt?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2016, 16:05   #85
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dure elektriciteit is goed daar het de burgers aanzet om spaarzaam met elektriciteit om te gaan. Het omgekeerde leidt onvermijdelijk tot verspilling.
Al is "kraken" wel sterk overdreven natuurlijk.

Kortom je hebt je stroomfactuur zelf in de hand. Doe je geen moeite om te besparen, dat betaal je daarvoor cash, doe je wel moeite, dan zal je factuur ook lager zijn.
Wat een redenering! Duur brood is goed daar het de burgers aanzet om verantwoord te eten en aldus obesitas te vermijden. Het omgekeerde leidt onvermijdelijk tot verspilling. Kortom je hebt je eetfactuur in de hand. Doe je geen moeite om te vasten, dan betaal je daar voor cash, doe je wel moeite, dan zal je factuur ook lager zijn.
Zeer zeker: "Ignorance is bliss".

Laatst gewijzigd door fcal : 19 augustus 2016 om 16:06.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2016, 16:18   #86
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge maakt vooral duidelijk dat ge van boekhouding en handel drijven weinig kaas gegeten hebt.

Ik mag de electriciteitsfactuur als beroepskosten aftrekken van mijn belastbaar inkomen, niet van mijn belastingen. Zoals gij ook uw beroepskosten aftrekt van uw belastbaar inkomen.
Twee keer langs de kassa? neen, nul keer langs de kassa. De klant betaalt de energie die nodig was voor zijn product. Ik ben enkel een doorgeefluik van dat bedrag aan de energieleverancier. Zoals ik ook enkel een onbezoldigd belastingambtenaar ben om BTW aan de BTW-diensten door te sluizen.
Gaan wij de fiscale technische toer op of houden wij het op de benamingen die door iedereen bekend zijn ?
En wat je onbezoldigde doorgeefluik betreft: hebben wij het dan over de witteboekhouding of de zwarteboekhouding . . of kom jij hier vertellen dat jij Heiliger bent dan de paus ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2016, 17:02   #87
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Is dit een vraag voor volwassenen?
Oud 22 augustus 2016, 13:46   #88
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En de kostprijs per kwh voor een nieuwe kerncentrale is meer dan 4ct ?
Ja.

Heb je het topic eigenlijk gelezen??

Voor hun nieuwe centrale hebben de Britten de producent 10,75ct/kwh moeten garanderen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 17:42   #89
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ja.

Heb je het topic eigenlijk gelezen??

Voor hun nieuwe centrale hebben de Britten de producent 10,75ct/kwh moeten garanderen
OK, klopt. Maar dan komt men aan een kwh prijs, thuisgeleverd van een 12ct �* 13 ct/kwh.
Maar kan men daarvoor zonnepanelen en bijbehorende batterij financieren ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 18:14   #90
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Is dit een vraag voor volwassenen?
nee, voor vrijzinnige
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 12:59   #91
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
OK, klopt. Maar dan komt men aan een kwh prijs, thuisgeleverd van een 12ct �* 13 ct/kwh.
Wind + opslag zal het goedkoopst zijn

Maar daarnaast moeten er ook nieuwe kerncentrales komen wegens gegarandeerde werking en klein oppervlak. Nadat ze hun kiezers hebben wijsgemaakt dat groene energie veel te duur is is er echter geen enkele politieker die daar voor durft gaan.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 13:19   #92
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Op de levensduur van 15 a 20 jaar wel.

120 euro per MWh, 5 MWh per jaar = 600 euro per jaar.
Zonnepanelen 6000 euro
Batterij 5000 euro

Terugverdientijd 18 jaar. Panelen gaan 20-30 jaar mee (lees: uw dak zal eerder stukgaan). De batterij zal na 10 jaar nog 80 % van zijn capaciteit hebben. Vervanging zal niet meer zo duur zijn: in die 5k zit installatiekost/bekabeling/sturing....

NB: In Be kost energie op dit moment 260 euro per MWh.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 13:19   #93
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wind + opslag zal het goedkoopst zijn

Maar daarnaast moeten er ook nieuwe kerncentrales komen wegens gegarandeerde werking en klein oppervlak. Nadat ze hun kiezers hebben wijsgemaakt dat groene energie veel te duur is is er echter geen enkele politieker die daar voor durft gaan.
Zolang iets moet gesubsidieerd worden, is het eigenlijk te duur. Dat geld ook voor kernenergie. En als andere factoren (Co2...) meespelen, moet men daar een prijs durven opplakken.
Maar weet niet of de politiekers de kiezers wijsmaken dat groene energie veel te duur is. Vroeger werd zon/wind energie afgedaan als gratis energie. En als daarna blijkt dat de subsidies stukken van mensen hebben gekost, moet men daar openlijk voor uitkomen, in plaats van de mensen fabeltjes wijs te maken.
Oud 23 augustus 2016, 13:39   #94
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Op de levensduur van 15 a 20 jaar wel.

120 euro per MWh, 5 MWh per jaar = 600 euro per jaar.
Zonnepanelen 6000 euro
Batterij 5000 euro

Terugverdientijd 18 jaar. Panelen gaan 20-30 jaar mee (lees: uw dak zal eerder stukgaan). De batterij zal na 10 jaar nog 80 % van zijn capaciteit hebben. Vervanging zal niet meer zo duur zijn: in die 5k zit installatiekost/bekabeling/sturing....

NB: In Be kost energie op dit moment 260 euro per MWh.
Dat is dan de prijs voor een particulier, mwh afgenomen op het laagspanningsnet. De producentenprijs is maar een fractie hiervan.
Met wat moet men eigenlijk vergelijken, wil men objectief blijven ?
Het geheel wordt teveel vergiftigt met allerlei taksen en belastingen. Neem daarbij het co2 probleem, en het aspect dat niet iedere kwh, dezelfde waarde zal hebben (zonneenergie alleen als de zon schijnt, windenergie alleen als de wind waait, kernenergie in principe op vollast...).
Maar als een particulier 260€/mwh betaalt, en hij kan de mwh's met zonnepanelen produceren aan de helft van de prijs (batterij inbegrepen), dan zou het logisch zijn dat hij zelf voor zijn electriciteit zorgt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be