Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

Discussietools
Oud 6 november 2004, 23:52   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Streng veroordelen is de enige juiste reactie.
Zelfs Mimount Bousakla heeft dat begrepen.
En "Distel", of Distel en jij oordelen wat de enig juiste reactie is, en de andere moeten afgeknald worden?
filosoof is offline  
Oud 6 november 2004, 23:55   #82
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
[size=4]AKTIE=REAKTIE :[/size]Dat is wat Sint TVG aan den lijve ondervond...
Hij is een slachtoffer in de oorlog die jullie verklaarden
Citaat:
W�*�*r staat dat? Wil je citeren w�*�*r ik schreef dat "ze dat mogen". ik constateer enkel dat het gebeurde en vermoed een causaal verband met slecht functionneren van de rechtstaat.
Je relativeert de moord hier door enerzijds een falende rechtsstaat erbij te sleuren en door anderzijds te lullen dat een of andere oorlog die "jullie" zouden begonnen zijn geleid heeft tot de moorddadige reactie.

Dit terwijl die moord op geen enkele wijze te relativeren valt. GEEN ENKELE.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 november 2004, 23:55   #83
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Filo, gedraag U aub niet zoals een filou...
En doe zoals we zeggen, of word "afgeknald?
filosoof is offline  
Oud 6 november 2004, 23:58   #84
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het masker van Vlaams Rechts is nu gevallen: akkoord met ons of afgeknald worden
Distel,
Dank je voor de medewerking
Het enige masker dat hier valt, is het jouwe. Een moord proberen te minimaliseren, je schamen omdat je in hetzelfde land woont als mensen die de doodstraf op de korrel nemen, als een clown zitten doorlullen over wat zelfs de brievenbus als een parodie herkent, en nu zelfs gaan veralgemenen naar "Vlaams Rechts".

En dat noemt zich dan "Filosoof".

Filo,
Dank je voor de medewerking
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 november 2004, 23:59   #85
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En "Distel", of Distel en jij oordelen wat de enig juiste reactie is, en de andere moeten afgeknald worden?
Doe jij ook nummertjes met brandende hoepels?
Distel is offline  
Oud 6 november 2004, 23:59   #86
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En doe zoals we zeggen, of word "afgeknald?
Of nummertjes met olifanten?
Distel is offline  
Oud 7 november 2004, 00:03   #87
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat het spul dat ge nu gebruikt echt te zwaar is voor u.
Bobke is offline  
Oud 7 november 2004, 00:06   #88
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Je relativeert de moord hier door enerzijds een falende rechtsstaat erbij te sleuren en door anderzijds te lullen dat een of andere oorlog die "jullie" zouden begonnen zijn geleid heeft tot de moorddadige reactie.

Dit terwijl die moord op geen enkele wijze te relativeren valt. GEEN ENKELE.
In géén enkel van die argumenten heb ik die moord gejustifiëerd en je wéét het!!

En die fameuze vrijheid van meningsuiting, waar blijft die in je redenering? Enkel voor de rechterzijde?
Die discussie over die falende rechtstaat werd niet door mij gestart, ik nam er aan deel, maar dat kan dus niet voor jullie?,
Op Politics.be werd al opgeroepen tot een europese burgeroorlog tegen Islamieten, maar d�*t kan? Een burgeroorlog is géén meervoudige moord?
filosoof is offline  
Oud 7 november 2004, 00:10   #89
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat het spul dat ge nu gebruikt echt te zwaar is voor u.
Ik heb enkel de reuk van uiterst rechts die uit mijn pc komt en idd, die is zwaar-stinkend

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2004 om 00:10.
filosoof is offline  
Oud 7 november 2004, 00:11   #90
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In géén enkel van die argumenten heb ik die moord gejustifiëerd en je wéét het!!
Letterlijk gejustifieerd niet. Wel gerelativeerd. Geminimaliseerd. Niet minder verwerpelijk.

Citaat:
En die fameuze vrijheid van meningsuiting, waar blijft die in je redenering? Enkel voor de rechterzijde?
Pleit ik er dan ergens voor om iemand de vrijheid van meningsuiting te ontnemen?

Citaat:
Die discussie over die falende rechtstaat werd niet door mij gestart, ik nam er aan deel, maar dat kan dus niet voor jullie?,
Zeg ik dat dat niet kan?

Citaat:
Op Politics.be werd al opgeroepen tot een europese burgeroorlog tegen Islamieten, maar d�*t kan? Een burgeroorlog is géén meervoudige moord?
Uiteraard is een burgeroorlog meervoudige moord. Maar bij mijn weten heeft niemand hier al een burgeroorlog gevoerd. Tenzij jij andere dingen gezien hebt (Hint: Dit is een online forum. Veel verder dan het posten van de foto van een kogel zal je hier met een burgeroorlog niet geraken).
Distel is offline  
Oud 7 november 2004, 00:12   #91
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb enkel de reuk van uiterst rechts die uit mijn pc komt en idd, die is zwaar-stinkend
Vreemde gewoonte dan die je daar hebt. Ik ga meestal op de pot zitten om mijn gevoeg te doen.
Distel is offline  
Oud 7 november 2004, 00:22   #92
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Letterlijk gejustifieerd niet. Wel gerelativeerd. Geminimaliseerd. Niet minder verwerpelijk.
Gerelativeerd? Omdat ik schreef dat het een gestoorde is? Denk je dan dat die niet gestoord is? Omdat ik schreef dat als je een miljoen of zo mensen zo hard mogelijk tegen de schenen trapt gedurende zekere tijd, dat dan de mogelijkheid bestaat dat een gestoorde extremist zoiets doet?
Geminimaliseerd? Schreef ik dat het minder dan moord is?

Pleit ik er dan ergens voor om iemand de vrijheid van meningsuiting te ontnemen?

Zeg ik dat dat niet kan?
Door te dreigen met afknallen, wat denk je dan te doen?

Uiteraard is een burgeroorlog meervoudige moord. Maar bij mijn weten heeft niemand hier al een burgeroorlog gevoerd. Tenzij jij andere dingen gezien hebt (Hint: Dit is een online forum. Veel verder dan het posten van de foto van een kogel zal je hier met een burgeroorlog niet geraken).

Is een oproep tot burgeroorlog geen aanzet daartoe?

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2004 om 00:29.
filosoof is offline  
Oud 7 november 2004, 00:25   #93
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is een oproep tot burgeroorlog geen aanzet daartoe?
Hangt er vanaf hoe, waar, hoe vaak, ... Nu we gezien hebben hoe jij uitspraken van anderen interpreteert, heb ik zo mijn twijfels bij die oproep...
Distel is offline  
Oud 7 november 2004, 00:45   #94
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal u misschien verwonderen maar vrije meninguiting houdt in dat beide kanten gehoord worden. Ik weet het, sommigen weten beter wat goed is voor de mensen, anderen zijn daar niet van overtuigd. Mensen afknallen omdat hun mening niet strookt met de uwe is geen vorm van vrije meningsuiting.
Was het gebeurd tijdens een hoogoplopende twist dan had ik er nog ergens begrip kunnen voor opbrengen. Dit is duidelijk een moord met voorbedachten rade.
Zult ge evenveel begrip opbrengen als een of ander heethoofd Marokkaantjes gaat afknallen omdat hij een oorlog voert die zij gestart zijn ?
Bobke is offline  
Oud 7 november 2004, 01:00   #95
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal u misschien verwonderen maar vrije meninguiting houdt in dat beide kanten gehoord worden. Ik weet het, sommigen weten beter wat goed is voor de mensen, anderen zijn daar niet van overtuigd. Mensen afknallen omdat hun mening niet strookt met de uwe is geen vorm van vrije meningsuiting.
Was het gebeurd tijdens een hoogoplopende twist dan had ik er nog ergens begrip kunnen voor opbrengen. Dit is duidelijk een moord met voorbedachten rade.
Zult ge evenveel begrip opbrengen als een of ander heethoofd Marokkaantjes gaat afknallen omdat hij een oorlog voert die zij gestart zijn ?
Dat gebeurde al, en daar heb ik geen begrip voor, maar ik wil wel horen hoe die er toe kwam, zonder degene die het uitlegt daarom te willen "afknallen", zoals in dit geval
Citaat:
Mensen afknallen omdat hun mening niet strookt met de uwe is geen vorm van vrije meningsuiting.
('t schijnt niet de opinie van Distel te zijn...)
Zelfs al zou ik die moord goedpraten, (quod non!) dan mag ik volgens mijn en jullie verkondigde principes (en volgens gelijk welk strafwetboek, behalve dat van Achterlijkistan) niet "afgeknald worden".

PS, Voor degenen die mijn adres kennen en kankzinnige ideëen krijgen: ik ben niet ongevaarlijk : don't beware of the dog, beware of its owner
Neem dus afscheid van vrouw en kinderen, voor je gewapend komt: je weet maar nooit
(néén, dit is géén persoonlijke bedreiging!)

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2004 om 01:21.
filosoof is offline  
Oud 7 november 2004, 01:21   #96
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Ben eventjes afwezig geweest op t forum voor een paar maanden, en er is hier blijkbaar nog niet veel veranderd.... 't is echt zielig om te zien hoe Filo compleet vastgeroest zit in zijn multicul denkpatroon... zum kotsen... zet je geest toch eens open man!

De omstandigheden en moord op Van Gogh heeft helemaal niets met rechts, links, boven of onder te maken, maar alles met een falend integratiebeleid, mislukte inburgering, een naïeve multicul doctrine, de verlammende cultuur van politieke correctheid, niet-aanvaarding van westerse normen op westerse bodem, religieuze waanzin en daaruit voortvloeiende pure onverdraagzaamheid.

En natuurlijk, dat rechts de moord aangrijpt om haar standpunten kracht bij te zetten is maar normaal, maar slechts van tweede orde.
Oud 7 november 2004, 01:26   #97
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Ha filo, hoe ist ermee?

Sterk stinkende geur uit uwe pc, mja ..., euhm ... hebde beestje als kakkerlakken rondlopen in uw kot, kan al indicatie zijn, ... resten van pizza bvb die in uwe PC gesukkeld zijn... euhm,.. misschien hebde u vergist en ipv. in de lavabo te schijten hebde in uwe PC gescheten?
Is het alleen van de rechter kant van uwe PC dat het komt? Ge kunt ook uwe PC 180° draaien bvb. (180° draaien da betekent dat ge de floppy in front van u hebt).
piazzolla is offline  
Oud 7 november 2004, 01:28   #98
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Ben eventjes afwezig geweest op t forum voor een paar maanden, en er is hier blijkbaar nog niet veel veranderd.... 't is echt zielig om te zien hoe Filo compleet vastgeroest zit in zijn multicul denkpatroon... zum kotsen... zet je geest toch eens open man!

De omstandigheden en moord op Van Gogh heeft helemaal niets met rechts, links, boven of onder te maken, maar alles met een falend integratiebeleid, mislukte inburgering, een naïeve multicul doctrine, de verlammende cultuur van politieke correctheid, niet-aanvaarding van westerse normen op westerse bodem, religieuze waanzin en daaruit voortvloeiende pure onverdraagzaamheid.

En natuurlijk, dat rechts de moord aangrijpt om haar standpunten kracht bij te zetten is maar normaal, maar slechts van tweede orde.
De vrije meningsuiting lijkt het multiculturele niet te mogen omvatten

Als Distels idee wordt uitgevoerd zal mijn geest zéér open zijn (Letterlijk dan..)

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2004 om 01:29.
filosoof is offline  
Oud 7 november 2004, 02:26   #99
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De vrije meningsuiting lijkt het multiculturele niet te mogen omvatten
Toch wel. Ik denk dat we hier nu even het "links of rechts zijn" moeten overstijgen en inzien dat er iets serieus uit de hand aan het lopen is.

De oorzaken kunnen wel eens te vinden zijn in het multiculturele en politiek-correcte experiment, dat als ideaal uiteraard heel mooi is, doch niet ongenuanceerd toe te passen is in realiteit. Ik hoor dit zelfs opgaan in linkse nederlandse kringen... dus je hoeft mijn commentaar niet direct op mijn eventuele rechts-geaardheid te steken.
Oud 7 november 2004, 02:38   #100
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla
Ha filo, hoe ist ermee?

Sterk stinkende geur uit uwe pc, mja ..., euhm ... hebde beestje als kakkerlakken rondlopen in uw kot, kan al indicatie zijn, ... resten van pizza bvb die in uwe PC gesukkeld zijn... euhm,.. misschien hebde u vergist en ipv. in de lavabo te schijten hebde in uwe PC gescheten?
Is het alleen van de rechter kant van uwe PC dat het komt? Ge kunt ook uwe PC 180° draaien bvb. (180° draaien da betekent dat ge de floppy in front van u hebt).
Het vreemde is dat die stank duidelijk met een aantal NL-talige internetadressen verbonden lijkt. Norton 2004 blijkt niet voldoende
filosoof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be