Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2016, 17:43   #81
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een ledencongres houden kost veel tijd, tenzij het maar over één onderwerp gaat.
Inderdaad maar voor een grote partij als de N-VA zou dit toch binnen enkele weken moeten kunnen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 17:45   #82
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Waarom mag de pers daar niet aanwezig zijn? Ik neem toch aan dat er 'onderling overleg' voorafgaat aan zo'n organisatie? Voor je 't weet hoort nooit nog iemand van jullie..
Domme vraag.
Hoe wil je intern debatteren met de camera's van de pers op je smoel, goed wetende dat ieder woord dat verkeerd valt uitvergroot wordt tot voorpagina nieuws.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 17:45   #83
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wat is daar belachelijk aan.
Er zijn dikwijls honderden leden die iets willen zeggen of vragen.
Dus kan je niemand onbeperkt laten praten.

Het is juist zeer democratisch omdat op die wijze ,
elk N-VAlid die de moeite doet zich in te schrijven ,
weet dat hij zal gehoord worden .
Dat zal wel, dat zal wel.

Maar als het maar niet wordt: de NVA, holderdebolder en pardoes de berg af. Zeg niet dat ik het niet heb gezegd.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 17:45   #84
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Zoveel geheimzinnigheid. Misschien moet ik ook gaan kijken. Hopelijk wordt ik niet teleurgesteld.
Bent u lid?
Oud 21 september 2016, 17:46   #85
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waarom zou ik geen lid zijn? De N-VA is toch een grote volkspartij waar iedereen welkom is, de gedachten vrij zijn, en met een grote interne democratie?

Nu ja, dat artikel 1 is een beetje gênant, maar zoals je zelf hebt kunnen opmerken, echt belangrijk is die nu ook niet meer.

Maar ondertussen weet ik nog steeds niet of de Duvel er gratis is of niet, hé... Gewoon uit beleefdheid zou je kunnen antwoorden!
De drank is de laatste jaren gratis. Of er Duvel bij is weet ik echter niet.
Oud 21 september 2016, 17:47   #86
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nooit op een Algemeen ledencongres geweest.

Tijdens het congres in Gent werd er bijvb. gestemd over het al of niet verderzetten van het kartel met de CD&V.

Voor -en tegenstanders mochten hun opinie toen duidelijk verdedigen .Iedereen liet iedereen uitspreken en nadien volgde een stemming.

Geen enkele druk van bovenaf,
iedereen zei zijn gedacht en de wens van de meerderheid werd uitgevoerd.
En we stapten uit het kartel!
Oud 21 september 2016, 17:47   #87
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zal wel, dat zal wel.

Maar als het maar niet wordt: de NVA, holderdebolder en pardoes de berg af. Zeg niet dat ik het niet heb gezegd.
Juist om dat te voorkomen ,

is een Algemeen ledencongres nu, een goed idee.
Oud 21 september 2016, 17:48   #88
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Geloof jij nu echt dat Bartje de onafhankelijkheid van Vlaanderen tijdens zo een congres nog eens in de verf zal durven zetten?
Volgens Bruno Dewever een paar weken terug in Humo is die onafhankelijkheid dood en begraven.
Bruno is alleen broer van, hij is geen lid van de N-VA.
Oud 21 september 2016, 17:49   #89
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En we stapten uit het kartel!
Inderdaad ook al waren er politici die het liever anders hadden gezien ,

maar het Algemeen ledencongres had democratisch gestemd en beslist

en dat was dat.
Oud 21 september 2016, 17:49   #90
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
O ja?
Het hoogste orgaan mocht blijkbaar niet zijn zegje doen over Vuye & Wouters...
Je kan geen ledencongres samenroepen voor zo'n akkefietjes.
Daar zijn andere organen voor.
Oud 21 september 2016, 17:52   #91
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Inderdaad.
En wat was de aanleiding juist?
Een persmededeling van Vuye en Wouters, in die mededeling dreigden zij de voorzitter af.
Oud 21 september 2016, 17:54   #92
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad ook al waren er politici die het liever anders hadden gezien ,

maar het Algemeen ledencongres had democratisch gestemd en beslist

en dat was dat.
Als je een algemeen ledenvergadering organiseert om uit een kartel te stappen, dan heb je eigenlijk al beslist om uit een kartel te stappen.

De leden zijn dan enkel alibistemmers om de beslissing te rechtvaardigen. Maar droom jij maar verder van 'interne democratie'.
Oud 21 september 2016, 17:54   #93
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Dat De Wever de idee van Vlaamse onafhankelijkheid van tafel heeft geveegd kan ergens nog verklaard worden. Langs alle kanten hoor ik de voorbije paar jaren dat daarvoor geen meerderheid binnen Vlaanderen bestaat. Ik wil gerust aannemen dat dit inderdaad zo is, "a fact is more important than a lord mayor". Maar, wat wordt dan als concrete doelstelling voor de komende jaren door De Wever en zijn getrouwen vooropgesteld? Ik zie slechts drie opties en bij alle drie heb ik ernstige twijfels.
1. De Wever houdt zich aan zijn (in het interview met L'Echo de la Bourse) uitgesproken voorkeur voor een voortzetting van de huidige coalitie. Daarmee houdt hij natuurlijk de PS- en de SPa-sossen van de macht af. Maar dit veronderstelt een gunstige verkiezingsuitslag in 2019 waardoor N-VA electoraal nog steeds voldoende gewicht in de schaal kan werpen. De laatste twee peilingen laten evenwel een negatieve evolutie zien. Bovendien, dan houdt het taboe stand dat bij de vorming van de huidige regering werd afgedwongen: geen communautaire eisen op tafel leggen.
2. De Wever voorziet zelf voor zijn partij een electorale afstraffing in 2019 waardoor N-VA in de oppositie belandt en de PS + de Vlaamse filiale SPa triomfantelijk de volgende federale regering binnenstappen. BDW heeft in het bovenvermelde interview verklaard dat hij in dergelijk scenario wel een communautaire eis op tafel gooit, namelijk het confederalisme zijnde een zevende (hopelijk laatste) staatshervorming. Dit vind ik eerder wishful thinking. Want die nieuwe coalitie met de PS zal die communautaire eis van de N-VA oppositie feestelijk weglachen.
3. De Wever incasseert een electoraal verlies in 2019 maar de PS (+SPa) evenzeer. N-VA weet zich aldus toch nog in een nieuwe federale regering binnen te manoeuvreren in een coalitie met een eveneens verzwakte PS. De Wever kan ook hier pogen de confederalisme eis boven water te halen. Maar nu reeds heeft Magnette koudweg "non" gezegd. En als het de intentie van N-VA is om andermaal dergelijke staatshervorming te laten uitwerken braafjes binnen de krijtlijnen van de Belgische grendelgrondwet heeft hij het akkoord van de sossen nodig om aan de 2/3 meerderheid te geraken.

Tenzij De Wever tijdens de komende drie jaren blijk zou geven een formidabele strateeg te zijn en ons dus nog eens verrast, zie ik de perspectieven voor N-VA niet in een rooskleurig daglicht. Te meer daar de Vuye-Wouters heibel de komende peilingen voor N-VA niet positief zal beïnvloeden.

Laatst gewijzigd door quercus : 21 september 2016 om 17:55.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 17:54   #94
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De N-VA kan haar eerste programmapunt beter als de bliksem schrappen.
Hoe dan ook. Nadat De Wever voorstelde om het confederalisme een tweede legislatuur in de diepvriezer te steken is dit het toppunt!

Wie gelooft die man nog???
Waar precies stelde De Wever dat voor.
Ik heb de indruk dat u dingen gelezen hebt die niet gezegd en niet geschreven zijn. Ik heb u steeds slimmer ingeschat, alweer een teleurstelling rijker.
Oud 21 september 2016, 17:55   #95
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De drank is de laatste jaren gratis. Of er Duvel bij is weet ik echter niet.
Ja maar, wat is het nu? Jij zegt 'gratis', en Witte zegt 'betalend'... Gaan jullie wel naar hetzelfde congres?

Maar niet getreurd, hoor, ik hou wel mijn NVA lidkaart.
Oud 21 september 2016, 17:56   #96
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zucht....
Vuye en Wouters héb ben hun gedacht gezegd. Die hebben daar écht geen ledencongres voor nodig. Een ledencongres is voor goedgelovige sukkels. Ik heb dat zélf kunnen vaststellen.
Zij hebben inderdaad hun gedacht gezegd, echter op de verkeerde plaats tegen de verkeerde mensen.
Oud 21 september 2016, 17:57   #97
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat De Wever de idee van Vlaamse onafhankelijkheid van tafel heeft geveegd kan ergens nog verklaard worden. Langs alle kanten hoor ik de voorbije paar jaren dat daarvoor geen meerderheid binnen Vlaanderen bestaat. Ik wil gerust aannemen dat dit inderdaad zo is, "a fact is more important than a lord mayor". Maar, wat wordt dan als concrete doelstelling voor de komende jaren door De Wever en zijn getrouwen vooropgesteld? Ik zie slechts drie opties en bij alle drie heb ik ernstige twijfels.
1. De Wever houdt zich aan zijn (in het interview met L'Echo de la Bourse) uitgesproken voorkeur voor een voortzetting van de huidige coalitie. Daarmee houdt hij natuurlijk de PS- en de SPa-sossen van de macht af. Maar dit veronderstelt een gunstige verkiezingsuitslag in 2019 waardoor N-VA electoraal nog steeds voldoende gewicht in de schaal kan werpen. De laatste twee peilingen laten evenwel een negatieve evolutie zien. Bovendien, dan houdt het taboe stand dat bij de vorming van de huidige regering werd afgedwongen: geen communautaire eisen op tafel leggen.
2. De Wever voorziet zelf voor zijn partij een electorale afstraffing in 2019 waardoor N-VA in de oppositie belandt en de PS + de Vlaamse filiale SPa triomfantelijk de volgende federale regering binnenstappen. BDW heeft in het bovenvermelde interview verklaard dat hij in dergelijk scenario wel een communautaire eis op tafel gooit, namelijk het confederalisme zijnde een zevende (hopelijk laatste) staatshervorming. Dit vind ik eerder wishful thinking. Want die nieuwe coalitie met de PS zal die communautaire eis van de N-VA oppositie feestelijk weglachen.
3. De Wever incasseert een electoraal verlies in 2019 maar de PS (+SPa) evenzeer. N-VA weet zich aldus toch nog in een nieuwe federale regering binnen te manoeuvreren in een coalitie met een eveneens verzwakte PS. De Wever kan ook hier pogen de confederalisme eis boven water te halen. Maar nu reeds heeft Magnette koudweg "non" gezegd. En als het de intentie van N-VA is om andermaal dergelijke staatshervorming te laten uitwerken braafjes binnen de krijtlijnen van de Belgische grendelgrondwet heeft hij het akkoord van de sossen nodig om aan de 2/3 meerderheid te geraken.

Tenzij De Wever tijdens de komende drie jaren blijk zou geven een formidabele strateeg te zijn en ons dus nog eens verrast, zie ik de perspectieven voor N-VA niet in een rooskleurig daglicht. Te meer daar de Vuye-Wouters heibel de komende peilingen voor N-VA niet positief zal beïnvloeden.
Je vertelt vaak stommiteiten, maar dit is er boenk op.
Oud 21 september 2016, 17:59   #98
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Als je een algemeen ledenvergadering organiseert om uit een kartel te stappen, dan heb je eigenlijk al beslist om uit een kartel te stappen.

De leden zijn dan enkel alibistemmers om de beslissing te rechtvaardigen. Maar droom jij maar verder van 'interne democratie'.
U bent duidelijk op het Algemeen ledencongres in Gent niet geweest

,anders had U de smeekbeden van bepaalde leden wel gehoord om

het kartel toch maar niet op te blazen.

Helaas voor hen ,waren ze slechts een minderheid.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 21 september 2016 om 18:07.
Oud 21 september 2016, 18:06   #99
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Domme vraag.
Hoe wil je intern debatteren met de camera's van de pers op je smoel, goed wetende dat ieder woord dat verkeerd valt uitvergroot wordt tot voorpagina nieuws.
Is het niet een beetje wishful thinking om er van uit te gaan dat er geen "infiltranten" van de pers of andere partijen in de zaal gaan zitten? Of toch tenminste personen die journalisten op hun speed-dial hebben staan.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 18:07   #100
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de ze woelige tijden zou een Algemeen N-VA ledencongres wel eens een helende therapie kunnen zijn .

Een algemeen ledencongres is het hoogste orgaan van de N-VA .

En kan nu haar nut bewijzen.

De achterban die nu verbouwereerd alles leest en hoort in de media
zou zijn vragen rechtstreeks aan de partijtop kunnen stellen
en de partijtop zou haar tactiek aan de leden kunnen verklaren .

Samen kunnen we dan,versterkt uit deze moeilijke tijden komen .
Welke moeilijke tijden? Ge zit hier al maanden triomfalistisch te doen over de ''Vlaamse Onafhankelijkheid''.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be