![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe wil je intern debatteren met de camera's van de pers op je smoel, goed wetende dat ieder woord dat verkeerd valt uitvergroot wordt tot voorpagina nieuws. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als het maar niet wordt: de NVA, holderdebolder en pardoes de berg af. Zeg niet dat ik het niet heb gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bruno is alleen broer van, hij is geen lid van de N-VA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De leden zijn dan enkel alibistemmers om de beslissing te rechtvaardigen. Maar droom jij maar verder van 'interne democratie'.
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat De Wever de idee van Vlaamse onafhankelijkheid van tafel heeft geveegd kan ergens nog verklaard worden. Langs alle kanten hoor ik de voorbije paar jaren dat daarvoor geen meerderheid binnen Vlaanderen bestaat. Ik wil gerust aannemen dat dit inderdaad zo is, "a fact is more important than a lord mayor". Maar, wat wordt dan als concrete doelstelling voor de komende jaren door De Wever en zijn getrouwen vooropgesteld? Ik zie slechts drie opties en bij alle drie heb ik ernstige twijfels.
1. De Wever houdt zich aan zijn (in het interview met L'Echo de la Bourse) uitgesproken voorkeur voor een voortzetting van de huidige coalitie. Daarmee houdt hij natuurlijk de PS- en de SPa-sossen van de macht af. Maar dit veronderstelt een gunstige verkiezingsuitslag in 2019 waardoor N-VA electoraal nog steeds voldoende gewicht in de schaal kan werpen. De laatste twee peilingen laten evenwel een negatieve evolutie zien. Bovendien, dan houdt het taboe stand dat bij de vorming van de huidige regering werd afgedwongen: geen communautaire eisen op tafel leggen. 2. De Wever voorziet zelf voor zijn partij een electorale afstraffing in 2019 waardoor N-VA in de oppositie belandt en de PS + de Vlaamse filiale SPa triomfantelijk de volgende federale regering binnenstappen. BDW heeft in het bovenvermelde interview verklaard dat hij in dergelijk scenario wel een communautaire eis op tafel gooit, namelijk het confederalisme zijnde een zevende (hopelijk laatste) staatshervorming. Dit vind ik eerder wishful thinking. Want die nieuwe coalitie met de PS zal die communautaire eis van de N-VA oppositie feestelijk weglachen. 3. De Wever incasseert een electoraal verlies in 2019 maar de PS (+SPa) evenzeer. N-VA weet zich aldus toch nog in een nieuwe federale regering binnen te manoeuvreren in een coalitie met een eveneens verzwakte PS. De Wever kan ook hier pogen de confederalisme eis boven water te halen. Maar nu reeds heeft Magnette koudweg "non" gezegd. En als het de intentie van N-VA is om andermaal dergelijke staatshervorming te laten uitwerken braafjes binnen de krijtlijnen van de Belgische grendelgrondwet heeft hij het akkoord van de sossen nodig om aan de 2/3 meerderheid te geraken. Tenzij De Wever tijdens de komende drie jaren blijk zou geven een formidabele strateeg te zijn en ons dus nog eens verrast, zie ik de perspectieven voor N-VA niet in een rooskleurig daglicht. Te meer daar de Vuye-Wouters heibel de komende peilingen voor N-VA niet positief zal beïnvloeden.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 21 september 2016 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat u dingen gelezen hebt die niet gezegd en niet geschreven zijn. Ik heb u steeds slimmer ingeschat, alweer een teleurstelling rijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet getreurd, hoor, ik hou wel mijn NVA lidkaart.
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij hebben inderdaad hun gedacht gezegd, echter op de verkeerde plaats tegen de verkeerde mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
,anders had U de smeekbeden van bepaalde leden wel gehoord om het kartel toch maar niet op te blazen. Helaas voor hen ,waren ze slechts een minderheid. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 21 september 2016 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementslid
|
![]() Is het niet een beetje wishful thinking om er van uit te gaan dat er geen "infiltranten" van de pers of andere partijen in de zaal gaan zitten? Of toch tenminste personen die journalisten op hun speed-dial hebben staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |